Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1967
Hei,
Jeg og noen kompiser skal kjøpe en bong sammen. Ingen av oss er noe ekspert på alt som handler om cannabis, men vi har røyket j’s ganske ofte i noen måneder nå.
Noen tips til hva vi må tenke på, hva som er viktig, kvalitets-indikator, hvor vi burde kjøpe og generelt andre tips

Bor i Oslo og setter stor pris på svar
Anonym bruker
"Særegen Kynokefal"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kjøp glassbong.
Husk å bytt vann ofte og rens bongen ofte.
Glassbong kan rengjøres. Er dere flere er dette en fordel. Akrylbonger kan rengjøres litt men holder ikke lenge før du må ha ny. Kjøp glassbong så kan du ha den i flere år. Black Leaf er ofte kvalitet. Når du skal ha bong burde du gå for en vannbong. Husk det enkle er ofte det beste. Mye kriker og kroker og tynne rør gjør det bare vanskeligere å rengjøre. Husk å få en brønn som er passe til ditt bruk. De som følger med bongene orginalt er ofte ufattelig små.
Til rengjøring bruk maskinoppvaskmiddel og putt den i bøtte, er bare til å spyle vekk soy og oppvaskmiddel, ikke ta den i oppvaskmaskin, dette gjelder både plast og glass.
Kan anbefale glassbong med percolator. De er mer skånsomme for halsen og er for meg verdt den ekstra prisen. Har god erfaring med tilsavrende denne typen https://i.ebayimg.com/images/g/1PgAA...JVK/s-l400.jpg
hadde gått for en med relativt tykt glass, foretrekker simplere modeller, men egentlig ett fett, bare mere stress å vaske, happy price i oslo har en del å velge i, samme med sjappa som er noen gater ned, er vel habibbi, evt så funker ebay ganske fett hvis du orker å vente, mye mere hyggelige priser,
Et tips for å vaske glassbongen på 1min
Fyll den med sprit og litt grovsalt så rister du. Den blir som ny, kriker å kroker man ikke kommer til blir helt fin å blank.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Bare ett lite innspill: dere skal kjøpe bong sammen?
Om dere kjøper en dyr glassbong og den knuser blir det sikkert krangling?
Kjøp en billig akrylbong hver.
Anbefaler tsunami hvis du vil ha kule bonger med masse percs i god kvalitet.

Black leaf ol er bare noe ræl IMO. Bestill fra utlandet, koster 1/4 av de overpris a knappene i Norge.
Takk for svar! Og fint innspill det med knusing og krangling…
Hvor ofte må man rengjøre bongen? Har sett oss ut en ordentlig billig akrylbong men vil jo at den skal vare en stund, hvor lenge holder akryl?
Vi er ikke så interressert i å invistere mye.
Er dere så unge at dere må spleise på en bong?
Spørs jo hvor mye du røyker, men hvis du røyker daglig så 2-3 ganger i uka kanskje.

Er ikke noe must å vaske i det hele tatt og sett mange stoners med bonger fulle av brunt vann, men personlig synes jeg det er ganske nasty.

Glass er vel i teorien nesten evigvarende såfremt den ikke knuser. Akrylen blir sikkert dårligere med tia men bør ikke være noe problem å ha den i 5-10 år.

Anbefaler å kjøpe bongrens for enklere rengjøring. Vet mange bruker Plumbo, men jeg ville ikke tatt sjansen på å røyke rester som inneholder aluminum
��������

Har noen tips til hvor man kan kjøpe det?
Takk
Sist endret av maryjane123; 19. april 2022 kl. 21:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Lykkeleeten Vis innlegg
Spørs jo hvor mye du røyker, men hvis du røyker daglig så 2-3 ganger i uka kanskje.

Er ikke noe must å vaske i det hele tatt og sett mange stoners med bonger fulle av brunt vann, men personlig synes jeg det er ganske nasty.

Glass er vel i teorien nesten evigvarende såfremt den ikke knuser. Akrylen blir sikkert dårligere med tia men bør ikke være noe problem å ha den i 5-10 år.

Anbefaler å kjøpe bongrens for enklere rengjøring. Vet mange bruker Plumbo, men jeg ville ikke tatt sjansen på å røyke rester som inneholder aluminum
Vis hele sitatet...
Jeg brukte bongrens før men fikk sånn hvit film på innsida av bongen, er du plaga med det?
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Jeg brukte bongrens før men fikk sånn hvit film på innsida av bongen, er du plaga med det?
Vis hele sitatet...
Har bare hatt uhell med "bomgrens" selv. Det beste er å bare ta litt isopropanol (alkohol) og grovsalt oppi bongen, og riste som bare faen. Det som sitter igjen kan man bruke piperenser eller andre hjelpemidler for å fjerne.

Det som er veldig fint med dette er at alt er vannløselig, så det er bare å skylle den skikkelig i vasken med litt lunkent vann når den er ren, så er alt borte. Jeg kan anbefale å bruke isbiter oppi bongvannet etterpå, ingenting som en 100% ren bong med is nå som det begynner å bli varmt igjen
*septiktekniker*
Mr.Septik's Avatar
Sitat av EvilSink Vis innlegg
Har bare hatt uhell med "bomgrens" selv. Det beste er å bare ta litt isopropanol (alkohol) og grovsalt oppi bongen, og riste som bare faen. Det som sitter igjen kan man bruke piperenser eller andre hjelpemidler for å fjerne.

Det som er veldig fint med dette er at alt er vannløselig, så det er bare å skylle den skikkelig i vasken med litt lunkent vann når den er ren, så er alt borte. Jeg kan anbefale å bruke isbiter oppi bongvannet etterpå, ingenting som en 100% ren bong med is nå som det begynner å bli varmt igjen
Vis hele sitatet...
Har selv hatt stor suksess med Europris sin Ballongrens for å desinfisere helt, lar det stå i bongen over natten. Brukte 95% "apotekersprit" for daglig rensing av glassbongen, og selvfølgelig, en desj sitronsaft i vannet! Smaker litt sitron på røyken, og opplevde at "g-rester" ikke satt seg så veldig fast i glasset
Sitat av EvilSink Vis innlegg
Har bare hatt uhell med "bomgrens" selv. Det beste er å bare ta litt isopropanol (alkohol) og grovsalt oppi bongen, og riste som bare faen. Det som sitter igjen kan man bruke piperenser eller andre hjelpemidler for å fjerne.

Det som er veldig fint med dette er at alt er vannløselig, så det er bare å skylle den skikkelig i vasken med litt lunkent vann når den er ren, så er alt borte. Jeg kan anbefale å bruke isbiter oppi bongvannet etterpå, ingenting som en 100% ren bong med is nå som det begynner å bli varmt igjen
Vis hele sitatet...
Ja er isopropanol jeg brukte også. Ble som ny.
Anonym bruker
"Sint Ravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ukokt ris og rødsprit er konge som bongrens. Risen fungerer som mekanisk skrubb, mens rødspriten tar seg av den kjemiske nedbrytningen.
Anonym bruker
"Lystig Torsk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vaporizer koblet til glass vannbong er en magisk kombo. Lite rengjøring og ingen lukt eller askebeger smak.
Plumbo funker også veldig godt på glassbong. Man burde vel bruke noe annet men man tager hva man haver. Skyll godt etterpå da.