Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 3057
Hvorfor får man Dextroamphetamine
Men ikke vanlig amf på resept i Norge mot adhd?. Osv
Attentin (deksamfetamin), elvanse/aduvanz (Lisdeksamfetam).


Det er noen av dem få amfetamin-preparatene som finnes på resept i Norge, men du kan få godkjenningsfritak på mye mer.
Trådstarter
3 1
Så kan man få Desoxyn på resept i Norge? Eller er det helt umulig.
Man kan få racemisk amfetamin på resept.
Sitat av Mr.N0b0dy33 Vis innlegg
Så kan man få Desoxyn på resept i Norge? Eller er det helt umulig.
Vis hele sitatet...
Desoxyn brukes blandt annet mot ekstrem fedme, enkelte tilfeller av narkolepsi og er siste utvei for såkalt "treament resitant ADHD", så det må du nok se langt etter.
Sist endret av spongenova; 13. april 2022 kl. 16:12. Grunn: info
Attentin / metamina er deksamf og tilgjengelig med resept.
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av spongenova Vis innlegg
Desoxyn brukes blandt annet mot ekstrem fedme, enkelte tilfeller av narkolepsi og er siste utvei for såkalt "treament resitant ADHD", så det må du nok se langt etter.
Vis hele sitatet...
Er det sjanser for at det skrives ut Desoxynresept for adhd eller sykelig overvekt i Norge? Hvordan skal en pitche det til legen?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er det sjanser for at det skrives ut Desoxynresept for adhd eller sykelig overvekt i Norge? Hvordan skal en pitche det til legen?
Vis hele sitatet...
Ja, du trenger bare å spørre legen din min venn, så kaster han det etter deg.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Ja, du trenger bare å spørre legen din min venn, så kaster han det etter deg.
Vis hele sitatet...
Vent til det er amf tørke så det er mange fakere blant deg
BRAND ∞ STRONG
Sitat av walrusman Vis innlegg
Vent til det er amf tørke så det er mange fakere blant deg
Vis hele sitatet...
Ganske lang og omfattende prosess før man står med resepten i hånda.
Lege, utredning og DPS. Hvor lang ventetiden til de to sistnevnte er vil variere etter hvor i landet du bor, men det er ikke
urealistisk at den kan være mellom 2 og 6mnd.
Når så alt dette er på plass er det heller ikke noen automatikk i at man får det preparatet eller den mengden man selv foreslår.
Med mindre det foreligger opplysninger som tilsier annet vil DPS har sine meninger om den saken. Dermed kan utprøvning av type
og mengde også kunne ta noe tid. Har man rushistorie må urin prøver leveres hyppig og i lang tid.

Kort fortalt, det er ikke noe man hiver seg rundt og fixer fordi det er tørke.
Det jeg lurer på er hvorfor noen ville ha racemisk amf istedenfor dextro? Er det sånn at folk her inne foretrekker racemisk amf (såkalt vanlig amf) ovenfor dextro? Jeg syns desidert dextro er best
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Ganske lang og omfattende prosess før man står med resepten i hånda.
Lege, utredning og DPS. Hvor lang ventetiden til de to sistnevnte er vil variere etter hvor i landet du bor, men det er ikke
urealistisk at den kan være mellom 2 og 6mnd.
Når så alt dette er på plass er det heller ikke noen automatikk i at man får det preparatet eller den mengden man selv foreslår.
Med mindre det foreligger opplysninger som tilsier annet vil DPS har sine meninger om den saken. Dermed kan utprøvning av type
og mengde også kunne ta noe tid. Har man rushistorie må urin prøver leveres hyppig og i lang tid.

Kort fortalt, det er ikke noe man hiver seg rundt og fixer fordi det er tørke.
Vis hele sitatet...
Andre medisiner er det skrevet side opp og ned om på norske nettsider. Desoxyn finner jeg kun fra utenlandske nettsider. Betyr det at medisinen ikke er tilgjengelig i Norge, eller at det er noe spesielt for at legene skal kunne skrive den ut? Spesiell søknad til staten?

Tenkte jeg kunne brukt en desoxyn artikkel for pitching til legen, tror ikke jeg kan foreslå den ut fra det blå.

Fant ikke desoxyn i felleskatalogen heller. Trodde den hadde oversikt over alle medisiner?
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Ganske lang og omfattende prosess før man står med resepten i hånda.
Lege, utredning og DPS. Hvor lang ventetiden til de to sistnevnte er vil variere etter hvor i landet du bor, men det er ikke
urealistisk at den kan være mellom 2 og 6mnd.
Når så alt dette er på plass er det heller ikke noen automatikk i at man får det preparatet eller den mengden man selv foreslår.
Med mindre det foreligger opplysninger som tilsier annet vil DPS har sine meninger om den saken. Dermed kan utprøvning av type
og mengde også kunne ta noe tid. Har man rushistorie må urin prøver leveres hyppig og i lang tid.

Kort fortalt, det er ikke noe man hiver seg rundt og fixer fordi det er tørke.
Vis hele sitatet...
er klar over dette, var ment som en spøk
▼ ... over et år senere ... ▼
Desoxyn er vel methamf på resept? godkjenningsfritak er eneste vei, men sannsynligheten for å få det i Norge da. Synd med det er at studier som viser at små doser meth virker å være beskyttende mot hjerneslag etter traumatiske hodeskader.