Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  129 31874
Anonym bruker
"Øm Stingsild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
At politiet skulle besøke alle som har handlet på DNMNO (Hvis de får tak i kontaktinformasjon). Nei, det tror jeg ingenting på. Nå som rus ikke skal straffes, men behandles ville jo dette ført til en vanvittig og plutselig stort trykk på helsevesenet, og så ville de som faktisk vil ha behandlig gå ut i media og klage på at de ikke får behandling, mens mange av de som får behandling ikke vil ha behandling.

Hva er vitsen? behandling må være frivillig, de har uansett ikke ressurser til å behandle alle, om de vil ha eller ikke.
Vis hele sitatet...
Rusreformen ble skrotet. Alt er som før. De kan ved sin fulle rett begå razzia mot mistenkte.
Sitat av frukoman Vis innlegg
Loven er da den samme nå som for 3 år siden, man blir fortsatt straffet.
Vis hele sitatet...
Politiet har ikke lov å ranskake bolig hvis mistanken er at en oppbevarer rus til eget bruk, men de har lov til å personransake deg, og hvis de finner rus på deg da har de lov til å ransake boligen din. Politiet må ha mistanke om salg om du skal ransakes. Altså, har en bare kjøpt mindre mengder, kan de ikke mistenke deg for det.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Rusreformen ble skrotet. Alt er som før. De kan ved sin fulle rett begå razzia mot mistenkte.
Vis hele sitatet...
Det er feil.

Lova er rett nok den samme, men det har skjedd ein del ting:
  • Riksadvokaten har presisert at ransaking ikkje er proporsjonalt i saker der lovbrotet oppklara, dvs. bruk av narkotika.
  • Domstolane har redusert straffenivået for bruk dramatisk.

I sum er resultatet at heimelen for ransaking er ein god del høgare enn for to år sidan. Mistanke om bruk som er oppklart ved t.d. tilståelse vil ikkje vere grunnlag for tvangsmiddel.
Anonym bruker
"Redd Hippogriff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av vidarlo Vis innlegg
[*]Domstolane har redusert straffenivået for bruk dramatisk.[/list]
I sum er resultatet at heimelen for ransaking er ein god del høgare enn for to år sidan. Mistanke om bruk som er oppklart ved t.d. tilståelse vil ikkje vere grunnlag for tvangsmiddel.
Vis hele sitatet...
Kan du utdype om det er eget bruk eller også ved mistanke om og straff ved salg du sikter til her? Post gjerne kilder om du mener straffenivået for oppbevaring og/eller salg av større mengder har gått ned eller fått høyere terskel for ransakingsordre. Ikke det at jeg tror du juger men fordi jeg vil lagre det til narkojuss lista mi for personlig interesse
Anonym bruker
"Arbeidende Bergnebb"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
De tok ned ett forum, ingen markedsplass.
Det blir litt som å skulle ta ned freak eller diskjusjon.no i den tro om at det egentlig var finn.no 😂
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen som har tilgang til hva some ble skrevet I avisen her? https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/...engt-ned-i-dag
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Oppdatering fra Alto fra et anent forum:

Som dere sikkert har sett er forumet tatt ned av politiet. Jeg vet ikke noe mer enn dere. Kommer med mer info hvis jeg finner ut noe.

Dette blir ikke slutten på forumet.

- - Alto
Den Tilregnelige
Wonko's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kan du utdype om det er eget bruk eller også ved mistanke om og straff ved salg du sikter til her? Post gjerne kilder om du mener straffenivået for oppbevaring og/eller salg av større mengder har gått ned eller fått høyere terskel for ransakingsordre. Ikke det at jeg tror du juger men fordi jeg vil lagre det til narkojuss lista mi for personlig interesse
Vis hele sitatet...
Anbefaler deg å lese brevet fra Riksadvokaten til landets politidistrikter datert 09.04.2021 (pdf).

Brevet er kortfattet og klokkeklart, og beskriver politiets handlingsrom for ransakelse i forskjellige situasjoner.
Sist endret av Wonko; 11. mars 2022 kl. 10:06. Grunn: ord
Reserveforumet som har rullet og gått i fire år nå er der fortsatt. Og man finner det på samme måte som mange fant frem til det gamle. Så hele opplegget er en eneste stor whack a mole. Ser bra ut i mediene da
noen med helt ferske opplysninger om forumet dnmNO
Sitat av jamesjameson123 Vis innlegg
noen med helt ferske opplysninger om forumet dnmNO
Vis hele sitatet...
Foreløpig stille. Ting er oppe og går på reserveforumet, men det er ikke noe annen info enn det som har kommet fra presse/politi. Forumet ble trolig tatt ned av en svakhet i NodeBB som har blitt patchet i versjonen etter den som serveren kjørte.
Anonym bruker
"Ivrig Jerv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av jamesjameson123 Vis innlegg
noen med helt ferske opplysninger om forumet dnmNO
Vis hele sitatet...
Er det egentlig så smart å ha samme brukernavn her som du hadde på dnmno? :/
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er det egentlig så smart å ha samme brukernavn her som du hadde på dnmno? :/
Vis hele sitatet...
Veldig unødvendig å påpeke
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er det egentlig så smart å ha samme brukernavn her som du hadde på dnmno? :/
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig en meget dårlig ide, aldri samme brukernavn, aldri samme passord.

Gjerne en ikke privat mail også.....
Anonym bruker
"Flygende Drage"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Nilsen97 Vis innlegg
Veldig unødvendig å påpeke
Vis hele sitatet...
Enig! Unødvendig å oute både brukernavn og backup forum. Trenger ikke servere alt på sølvfat til snuten.
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Enig! Unødvendig å oute både brukernavn og backup forum. Trenger ikke servere alt på sølvfat til snuten.
Vis hele sitatet...
Norsk politi er en dråpe i havet når det gjelder nettstedet med backup-forumet, så det har liten betydning. Det er nesten bare morsomt om norsk politi følger med der inne, så de kan se hvor nytteløst arbeidet deres er.
Anonym bruker
"Stø Gjedde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bare dust at jeg ALDRI kommer til å finne reserve nettsia. da jeg fant nettsiden gjennom DNM som forsvant i fjor.
Fikk samme e-post. Jeg registrerte meg kun for nysgjerrigheten.

Det var så sinnsykt overpriset at jeg sa hejdå.. Og tror jeg rett har de vel all valuta på samme server... De må vel kanskje det.

Kun i Norge...

Swe gjør det skikkelig med et snev av menneskelighet opp i all grådigheten. Og.. de er oppe og går dager etter de blir tatt ned.

Alle som har handlet noe kan ta det helt med ro.

Eneste ressurser de bruker på dere er den masse e-posten som ble sendt ut.

Dere som brukte forumet; Brukte dere ikke pgp til all kommunikasjon?

Om ikke, hvorfor?

Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Politiet har ikke lov å ranskake bolig hvis mistanken er at en oppbevarer rus til eget bruk, men de har lov til å personransake deg, og hvis de finner rus på deg da har de lov til å ransake boligen din. Politiet må ha mistanke om salg om du skal ransakes. Altså, har en bare kjøpt mindre mengder, kan de ikke mistenke deg for det.
Vis hele sitatet...
Er noe som heter ferske spor som politiet selv vurderer, ofte sammen med OPS og jurist. Vil de inn så kommer de seg inn, lovlig.
Sist endret av Naturgrønn; 11. mars 2022 kl. 17:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Tror dere dette har en sammenheng med saken?

https://www.nrk.no/sorlandet/avdekke...lig-1.15888840
Vis hele sitatet...
Tviler. Står i saken at de fikk informasjon fra Tollvesenet. De bestilte sikkert frø eller noe, som ble beslaglagt.

Men det er antagelig tollens bust som førte til dette da. IYKYK.
Anonym bruker
"Flygende Drage"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tviler. Står i saken at de fikk informasjon fra Tollvesenet. De bestilte sikkert frø eller noe, som ble beslaglagt.

Men det er antagelig tollens bust som førte til dette da. IYKYK.
Vis hele sitatet...
Det kan like gjerne være at de avdekka mange sendte pakker derfra vel?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det kan like gjerne være at de avdekka mange sendte pakker derfra vel?
Vis hele sitatet...
Så vendorer fra Norge sender frø ut fra Norge, for så inn til Norge for at tollvesenet skal ta de?
Anonym bruker
"Flygende Drage"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Så vendorer fra Norge sender frø ut fra Norge, for så inn til Norge for at tollvesenet skal ta de?
Vis hele sitatet...
Hvor står det at de ble tatt pga frøsending? Noen som sender mistenkelige pakker eller postsentralen oppdager ulovlig innhold i pakkene kan bli spana på og da kan hasjfarmen avdekkes. Det er bare spekulasjon såklart og ingen her vet hva som førte til at de ble tatt eller om de solgte varene sine på DN eller face to face.
Anonym bruker
"Ivrig Jerv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Enig! Unødvendig å oute både brukernavn og backup forum. Trenger ikke servere alt på sølvfat til snuten.
Vis hele sitatet...
Så du tror ikke snuten sitter her og følger med på tråden og sammenligner brukernavn med dnmno-forumet?
På hvilket grunnlag velger de å ta ned forumet og hva får dem liksom ut av å ta det ned? Ingen salg skjer jo direkte der inne og nettstedet er jo en bra ting mtp skadereduksjon.

Har dem i det heletatt lov til å ta det ned?
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Politiet har ikke lov å ranskake bolig hvis mistanken er at en oppbevarer rus til eget bruk, men de har lov til å personransake deg, og hvis de finner rus på deg da har de lov til å ransake boligen din. Politiet må ha mistanke om salg om du skal ransakes. Altså, har en bare kjøpt mindre mengder, kan de ikke mistenke deg for det.
Vis hele sitatet...
Kan du utdype dette?
Sitat av anonfreakv2 Vis innlegg
Kan du utdype dette?
Vis hele sitatet...
Står på https://normalnorge.no/norsk-lovgivning/

(basert på riksadvokatens rundskriv 2021)

Hvis du er mistenkt for rusbruk (og det er den enesete mistanken har de ikke lov å rusteste deg, ransake telefonen din og bolig.
Noen som har link til det såkalte "backup" DNMNO forumet?
Eller er dette noe som ikke er tillatt å spørre om her?
Litt off topic men samtidig ikke.
Hva er status til fl*gsv**p?
Anonym bruker
"Ivrig Jerv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Noen som har link til det såkalte "backup" DNMNO forumet?
Eller er dette noe som ikke er tillatt å spørre om her?
Vis hele sitatet...
Vet ikke om det er tillatt eller ei, men tipper alle som har vært her og skrevet om dnmno har bidratt til at snuten nå tok det ned.
Anonym bruker
"Arbeidende Bergnebb"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vet ikke om det er tillatt eller ei, men tipper alle som har vært her og skrevet om dnmno har bidratt til at snuten nå tok det ned.
Vis hele sitatet...
Naivt å tro det er årsaken og at de ikke visste om DNMNO fra tidligere
Anonym bruker
"Ivrig Jerv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Naivt å tro det er årsaken og at de ikke visste om DNMNO fra tidligere
Vis hele sitatet...
Har jeg sagt at det var årsaken?

Det er mer det at jo mer det snakkes om her, jo mer oppmerksomhet vil det få fra politiet. Siden det da virker tilsynelatende økende i trend.

Når det er sagt så har denne aksjonen utrettet null og niks, og det vet de nok selv. Det skremmer kanskje bort et par brukere, men den nrk-saken er de nok fornøyde med. Da ser det ut som de henger med i tiden og har overtaket på de greiene her. Vet ikke om det faktisk var et slags pr-show de ville fabrikere, eller at de ikke greide å få til noe mer enn å ta ned forumet i noen timer, og så bare måtte bruke det lille for det det var verdt og ringe nrk. Kripos-haxorz on deck.

E-posten de sendte ut til alle brukerene er i alle fall et godt bevis på at de har møtt Dark-veggen.
Anonym bruker
"Arbeidende Bergnebb"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har jeg sagt at det var årsaken?

Det er mer det at jo mer det snakkes om her, jo mer oppmerksomhet vil det få fra politiet. Siden det da virker tilsynelatende økende i trend.

Når det er sagt så har denne aksjonen utrettet null og niks, og det vet de nok selv. Det skremmer kanskje bort et par brukere, men den nrk-saken er de nok fornøyde med. Da ser det ut som de henger med i tiden og har overtaket på de greiene her. Vet ikke om det faktisk var et slags pr-show de ville fabrikere, eller at de ikke greide å få til noe mer enn å ta ned forumet i noen timer, og så bare måtte bruke det lille for det det var verdt og ringe nrk. Kripos-haxorz on deck.

E-posten de sendte ut til alle brukerene er i alle fall et godt bevis på at de har møtt Dark-veggen.
Vis hele sitatet...
Altså jeg er på ingen måte uenig med deg, så det er ingen grunn til å hoppe inn i forsvarsmodus.
De har visst om denne siden i flere ÅR.
Kun en diskusjonsplatform/samleplass de tok ned, så nei de utrettet ikke mer enn litt skremsel for noen.

En anonym bruker på freak eller reddit skaper ikke nyhetsoverskrifter eller setter søkelyset mot DNMNO på det "åpne nettet" ved å spørre om ting her og der som det virker som mange tror

De som trenger å vite, de vet.
De som prøver å finne frem, de finner veien.
Det er ikke så vanskelig, det er ikke noe som er særlig godt "skjult" eller noe hemmelighet.
De du ikke vil skal vite om det, de visste mest sannsynlig om det før du selv gjorde det.
Anonym bruker
"Øm Stingsild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er det folk som faktisk brukte deres private email adresser når dem registrerte seg på forumet? ��
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er det folk som faktisk brukte deres private email adresser når dem registrerte seg på forumet? ��
Vis hele sitatet...
Det må du nok dessverre regne med ja
Anonym bruker
"Ivrig Jerv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Altså jeg er på ingen måte uenig med deg, så det er ingen grunn til å hoppe inn i forsvarsmodus.
De har visst om denne siden i flere ÅR.
Kun en diskusjonsplatform/samleplass de tok ned, så nei de utrettet ikke mer enn litt skremsel for noen.

En anonym bruker på freak eller reddit skaper ikke nyhetsoverskrifter eller setter søkelyset mot DNMNO på det "åpne nettet" ved å spørre om ting her og der som det virker som mange tror

De som trenger å vite, de vet.
De som prøver å finne frem, de finner veien.
Det er ikke så vanskelig, det er ikke noe som er særlig godt "skjult" eller noe hemmelighet.
De du ikke vil skal vite om det, de visste mest sannsynlig om det før du selv gjorde det.
Vis hele sitatet...
Ja jeg gidder ikke krangle med deg men jeg mener det er naiv tankegang. Selvfølgelig vil mer synlighet på clearnet føre til økt fokus på det. Ikke fordi de ikke vet om det, men fordi det da skaper interesse fra nye og yngre brukere. Rekruttering kaller de det.

Det har jo også vist seg flere ganger at journalister tråler freak på jakt etter overskrifter. Plutselig pumper riksmedia ut store svarte bokser med stor hvit tekst om UNGDOMSKOLEELEVER SOM BESTILLER HEROIN PÅ NETT.

Tror du noe sånt er heldig for overlevelsen av dnmno?

Når de har visst om DNMNO i flere år, hvorfor har de ikke tatt til handling før nå? Kanskje fordi det hadde et relativt lavt antall brukere i forhold til ressursene som kreves for å aksjonere? Brukere som har en mye høyere gjennomsnittsalder enn det fjortisforumet her?
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Får håpe GH ikke er tatt da. GH sa åpenlyst noen dager før at han hadde kundeliste
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Når de har visst om DNMNO i flere år, hvorfor har de ikke tatt til handling før nå? Kanskje fordi det hadde et relativt lavt antall brukere i forhold til ressursene som kreves for å aksjonere? Brukere som har en mye høyere gjennomsnittsalder enn det fjortisforumet her?
Vis hele sitatet...
Det har hvertfall vært 3-5 forum før dette de siste 7 årene som også har blitt tatt ned.
Anonym bruker
"Arbeidende Bergnebb"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja jeg gidder ikke krangle med deg men jeg mener det er naiv tankegang. Selvfølgelig vil mer synlighet på clearnet føre til økt fokus på det. Ikke fordi de ikke vet om det, men fordi det da skaper interesse fra nye og yngre brukere. Rekruttering kaller de det.

Det har jo også vist seg flere ganger at journalister tråler freak på jakt etter overskrifter. Plutselig pumper riksmedia ut store svarte bokser med stor hvit tekst om UNGDOMSKOLEELEVER SOM BESTILLER HEROIN PÅ NETT.

Tror du noe sånt er heldig for overlevelsen av dnmno?

Når de har visst om DNMNO i flere år, hvorfor har de ikke tatt til handling før nå? Kanskje fordi det hadde et relativt lavt antall brukere i forhold til ressursene som kreves for å aksjonere? Brukere som har en mye høyere gjennomsnittsalder enn det fjortisforumet her?
Vis hele sitatet...


Jammen for faen da, hva er det du skal krangle for?

Jeg sier jo at jeg er ENIG MED DEG........
Anonym bruker
"Tykk Gjørs"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
GH refererer til ny mail og ny PGP key for å få kontakt. Skeptisk?
Anonym bruker
"Orange Kvernknurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg som svarte tidligere and flere i garnet.
Kan ikke vise til spes kilder enda da det er inside. Kommer i media etterhvert når ting er nøsta mere opp i.
La oss bare si at ræva opsec er en gjenganger fra flere av de store nå og de som var for litt siden. Ba bare folk rydde hvis de har handle mye. Tro hva dere vil.
Anonym bruker
"Mulig Bjørkemus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
GH refererer til ny mail og ny PGP key for å få kontakt. Skeptisk?
Vis hele sitatet...
Samme her.. derfor jeg venter litt med ny bestilling. Noen må være den første til å bestille og gi review, men det blir ikke meg.
Anonym bruker
"Målløs Jette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
GH refererer til ny mail og ny PGP key for å få kontakt. Skeptisk?
Vis hele sitatet...
At forumet har blitt tatt over av politiet skal vel ikke være en legit grunn til å bytte PGP nøkkel, det er jo meningen at de skal holde den privat. Anbefaler å styre unna inntil videre da det muligens kan være snuten som leter etter dem som kjøper store mengder.
Anonym bruker
"Mulig Bjørkemus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
At forumet har blitt tatt over av politiet skal vel ikke være en legit grunn til å bytte PGP nøkkel, det er jo meningen at de skal holde den privat. Anbefaler å styre unna inntil videre da det muligens kan være snuten som leter etter dem som kjøper store mengder.
Vis hele sitatet...
GH svarte meg klokken 3 på natten, er ikke det en svært rar tid for politiet å jobbe på?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
GH svarte meg klokken 3 på natten, er ikke det en svært rar tid for politiet å jobbe på?
Vis hele sitatet...

Ironi eller? Ganske vanlig med nattarbeid for en snut da. Tviler på at politiet sitter å sender ut mail fra selgere. Det blir i så fall politi provokasjon, om de kjører razzia på bakgrunn av det, som er forbudt.

Er det ny mail og ny pgp så er det mest sannsynlig en fyr som prøver å scamme.
Sist endret av Håpløst2; 15. mars 2022 kl. 09:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Håpløst2 Vis innlegg
Ironi eller? Ganske vanlig med nattarbeid for en snut da. Tviler på at politiet sitter å sender ut mail fra selgere. Det blir i så fall politi provokasjon, om de kjører razzia på bakgrunn av det, som er forbudt.

Er det ny mail og ny pgp så er det mest sannsynlig en fyr som prøver å scamme.
Vis hele sitatet...

Spørs hvor grov overtredelse av loven det er. Kan de ta noen som handler for videresalg av mengder er det ikke helt borti natta
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
At forumet har blitt tatt over av politiet skal vel ikke være en legit grunn til å bytte PGP nøkkel, det er jo meningen at de skal holde den privat. Anbefaler å styre unna inntil videre da det muligens kan være snuten som leter etter dem som kjøper store mengder.
Vis hele sitatet...
Enig. Det er jo nøyaktig derfor man har PGP-nøkler.

Ny PGP = scam eller snut.
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fikk ganske nylig pakke fra gh (etter polisen tok ned siden).

Er litt bykymret rundt dette med informasjon han sitter på av kundene, deriblant meg.

Tror dere det kan være lurt å gjemme alt på en isolert plass i tilfelle razzia?
Fuck Mr. Plod!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Fikk ganske nylig pakke fra gh (etter polisen tok ned siden).

Er litt bykymret rundt dette med informasjon han sitter på av kundene, deriblant meg.

Tror dere det kan være lurt å gjemme alt på en isolert plass i tilfelle razzia?
Vis hele sitatet...
De kommer ikke til å ta deg.....

Da kan de like så godt bare ta en tur ned i oslo sentrum og plukke ut en av 10.000

Slapp av
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Samme her.. derfor jeg venter litt med ny bestilling. Noen må være den første til å bestille og gi review, men det blir ikke meg.
Vis hele sitatet...
Kjenner en kompis som har bestilt fra han tidligere, og igjen etter forumet ble tatt ned. Kan oppdatere deg om jeg husker på det. Ble ikke fortalt om ny PGP nøkkel.