Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 3426
Hey. Dusja idag og fikk vann i øret, noe som er ganske normalt når man dusjer i litervis med vann lol, men når jeg dunket hode ned mot gulvet for å få dette ut ble det ikke «åpent»? Prøvde så å rulle ett dopapir til en stick og tørke inni selve øret, dette funket heller ikke så tok 3 q-tips og renset, men det hjalp heller ikke, har blåst ut og inn 20 ganger mens jeg klyper nesa, og ikke hjalp noe av det heller.

Må jeg faen meg til legen nå fordi jeg har fått vann i øret?

Dette skal jo være unødig å måtte opprette en tråd på freak om, men har andre opplevd dette? Jeg hører såklart men mye dårligere.. noen tips fra de smarte hodene her inne jeg kan teste ut? Sykt irriterende så hjemp og råd er well-appreciated!
Det kommer ut av seg selv men det kan ta litt tid. Hos meg har det vært sånn i iallfall 2-3 dager.
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Det kommer ut av seg selv men det kan ta litt tid. Hos meg har det vært sånn i iallfall 2-3 dager.
Vis hele sitatet...
Men er det noe grunn til det? Lurte på om jeg hadde sprengt trommehinna ellernoe og det rant inn i hjernen wtf, det er jo bare vann? Syns det er så merkelig haha
Hos meg tok det flere uker før det endelig åpnet seg. Kjentes ut som jeg hadde bomull i øret i flere uker. Her må du bare smøre deg med tålmodighet. Jeg dro til legen fordi jeg trodde jeg hadde fått en eller annen infeksjon, men hans vurdering var at jeg hadde fått for mye vann i øret og at det ikke var noe han kunne gjøre der og da, men om det ikke hadde gitt seg etter et par måneder, så skulle jeg komme tilbake. Fikk noen øredråper som selvsagt hadde null effekt. Gikk som sagt over etter noen uker, jeg tror faktisk det gikk en måneds tid. Du har min dypeste medfølelse, det er jævla plagsomt når det står på. Håper det tørker litt fortere opp hos deg...
Du har mest sannsynlig en plugg med voks som holder vannet fanget. Jeg vasker jevnlig øregangen med varmt vann ved å bruke denne belgen. https://www.apotek1.no/produkter/rev...g-10ml-891119p

En gang var det så ille at jeg måtte til legen og få det ut med egnet verktøy.
Sist endret av BlueGrot; 28. februar 2022 kl. 01:32.
Sitat av Politietsuger Vis innlegg
Men er det noe grunn til det? Lurte på om jeg hadde sprengt trommehinna ellernoe og det rant inn i hjernen wtf, det er jo bare vann? Syns det er så merkelig haha
Vis hele sitatet...
Hadde du sprengt trommehinna hadde du visst det, in pain.
En ting som hjelper for meg er å ta en liten sprøyte 1ml-2ml og fylle den med vann og så sprøyte det inn pleier det etter noen forsøk og ta med seg vannet som allerede er der.
Hvis du har noe som kan skape vakuum i øret så kan du prøve det. Men du må kanskje på apotek for det.
Ikke driv å rot rundt i øre med alskens remedier, vann forsvinner av seg selv til slutt.

..ikke gjør dette heller
Sitat av Politietsuger Vis innlegg
..men når jeg dunket hode ned mot gulvet for å få dette ut ble det ikke «åpent»?
Vis hele sitatet...
Hopp opp å ned så kommer det ut
Prøv og sov på den sia vannet er. Er du heldig forsvinner det over natta
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Ikke driv å rot rundt i øre med alskens remedier, vann forsvinner av seg selv til slutt.

..ikke gjør dette heller
Vis hele sitatet...

Jeg tror han dunket hånden mot hodet med øret mot gulvet. Ikke hodet mot gulvet.
Sitat av BlueGrot Vis innlegg
Jeg tror han dunket hånden mot hodet med øret mot gulvet. Ikke hodet mot gulvet.
Vis hele sitatet...
Jeg tror han bråstoppet hode etter å ha slengt det sidelengs
Slutt å stappe ting inn i øret ditt, det er dumt. Legg deg på siden med øret ned når du skal sove i kveld. Evt så kan du prøve å dra øret lett oppover for å rette ut øregangen og så legge deg en stund på siden med øret ned.
Vann tørker inn, det er litt ubehagelig men det ordner seg.

Dersom du har fått tetta øregangen med ørevoks kan du kjøpe øreskyll på apoteket, det fungerer utmerket. Måtte dette selv for noen år siden. Du tar ikke feil av litt vann på trommehinna i forhold til tett på grunn av ørevoks. Dersom det er tett av ørevoks blir du tilnærmet døv på den sida.
Åhh…. Jeg stod i militær hvileposisjon, så forsndret jeg hodestillingen ved å ta den fra der og ned mot skulderen (nei hodet traff ikke skulderen fysisk). Aka det man gjør med en gang man får vann i øret, helvete, hvis det blir misforstått send meg wickr din på PM skal jeg sende en video, hahahah helvete, håper d var kverrulering og ikke noen som trodde jeg slo hodet i kontakt med gulvet. Sigh…..
Hører fint nå, men har vondt inni øret.. hmmm.. infeksjon?
Få hele hodet under vann så kommer det ut. Jeg dro i bassenget når jeg hadde vann som satte seg fast i øret, fikset seg med en gang.

Vurderte å droppe svømmetrening pga. jeg trodde det kunne bli værre. Glad jeg dro
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
Hjelper nok lite å drive å prøve å blåse det ut og sånt da blir det vel værre, er litt som om man har fått noe i øyet også begynner man å pille det ut og ender med å bare gjøre det værre.

Men må le litt "FUCK POLITIET" - Hjeeelp jeg har fått vann i øret, SEND NØD ETATENE!!!!
Sitat av Politietsuger Vis innlegg
Åhh…. Jeg stod i militær hvileposisjon, så forsndret jeg hodestillingen ved å ta den fra der og ned mot skulderen (nei hodet traff ikke skulderen fysisk). Aka det man gjør med en gang man får vann i øret, helvete, hvis det blir misforstått send meg wickr din på PM skal jeg sende en video, hahahah helvete, håper d var kverrulering og ikke noen som trodde jeg slo hodet i kontakt med gulvet. Sigh…..
Hører fint nå, men har vondt inni øret.. hmmm.. infeksjon?
Vis hele sitatet...
Øregangen din er nok litt irritert og betent etter å ha vært tett. Det går som regel over etter et par dager.