Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2185
Anonym bruker
"Rask Katt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei! Jeg har en ekstremt fucka kroppsammensetning, er både feit og tynn på samme sett. Jeg har mage og litt its, men slanke armer og bein. Normalvekta er normal og.

Om jeg trener TUNG styrke, med progresjon, og legger meg på, la og si 300-400 kcal i underskudd, er det bortkasta? Jeg vil vel tro at noe av kroppen blir sterkere?

Har noen gjort det før?

Tidligere trent på såkalt "maintance", ble bare seende ut enda mer chubby. Kan evt være at jeg har noe problemer med noen hormoner.
Anonym bruker
"Lysten Sørhare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
kan være, om du virkelig mistenker det så burde du ta en kjapp blodprøve.

ellers ville jeg kanskje sett på kostholdet? hva får du i deg? drikker du mye alkohol?

til sist tror jeg at jeg heller ville ligget på maintenance eller rett over, å kjørt mer reps istedenfor tung styrke. + litt cardio, men ikke mye.

om du synes tungt er kult kan du jo ha markløft å tung benk i programmet
Anonym bruker
"Rask Katt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
kan være, om du virkelig mistenker det så burde du ta en kjapp blodprøve.

ellers ville jeg kanskje sett på kostholdet? hva får du i deg? drikker du mye alkohol?

til sist tror jeg at jeg heller ville ligget på maintenance eller rett over, å kjørt mer reps istedenfor tung styrke. + litt cardio, men ikke mye.

om du synes tungt er kult kan du jo ha markløft å tung benk i programmet
Vis hele sitatet...
Drikker mye alkohol, men passer på og ikke få i meg mer enn 2000 kalorier, nylig starta med dette.

Som sagt, gjort det der, men jeg adder alt fettet på magen, mens resten av kroppen forblir tynne. Mistenker noe hormonelle problemer, men synd vi har såpass udugelige leger på slikt i Norge.
Om jeg trener TUNG styrke, med progresjon, og legger meg på, la og si 300-400 kcal i underskudd, er det bortkasta?
Nei, det er ikke bortkastet.
Om ikke annet så vil styrketrening la deg beholde muskelmasse mens du går ned i vekt, og dermed blir kroppsammensetningen din bedre. aka. mindre fett, samme muskelmasse.
Jeg vil vel tro at noe av kroppen blir sterkere?
Spørs hvor mye du har trent før, er du forholdsvis utrent så vil du bli sterkere og få litt mer muskler. Hvis du er trent fra før vil styrke og muskelmasse bli noenlunde den samme. Om du ikke skulle trent, kombinert med kcal-underskudd så ville du mistet muskelmasse samtidig som du vil gå ned i fett.

Så sånn overall så er det anbefalt å kombinere styrketrening med kcal-underskudd.
Anonym bruker
"Rask Katt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av moret Vis innlegg
Om jeg trener TUNG styrke, med progresjon, og legger meg på, la og si 300-400 kcal i underskudd, er det bortkasta?
Nei, det er ikke bortkastet.
Om ikke annet så vil styrketrening la deg beholde muskelmasse mens du går ned i vekt, og dermed blir kroppsammensetningen din bedre. aka. mindre fett, samme muskelmasse.
Jeg vil vel tro at noe av kroppen blir sterkere?
Spørs hvor mye du har trent før, er du forholdsvis utrent så vil du bli sterkere og få litt mer muskler. Hvis du er trent fra før vil styrke og muskelmasse bli noenlunde den samme. Om du ikke skulle trent, kombinert med kcal-underskudd så ville du mistet muskelmasse samtidig som du vil gå ned i fett.

Så sånn overall så er det anbefalt å kombinere styrketrening med kcal-underskudd.
Vis hele sitatet...
Takk for svar.

Problemet er at jeg har null muskler på overkroppen, men jeg vil vel tro at selv i underskudd kan jeg legge til noe? Som helt noob.
høres ikke ut som en "sjuk" kroppssammensetning. Er helt normalt å ha tynne armer og fett på kroppen om man ikke trener. Du vil nok få resultat i begynnelsen selv om kaloriinntaket ikke er optimalt
Ja, som noob kan du absolutt bygge muskler og brenne fett samtidig. Tren godt, spis nok proteiner, og ligg i et beskjedent kaloriunderskudd, så vil du både se at muskelmassen øker og fettprosenten minker. Forresten, hvis du ble chubby da du maintainet, så maintainet du ikke. Da var du i et kalorioverskudd.
Sist endret av Realist1; 23. januar 2022 kl. 21:53.
Du vil gå ned i fett, bygge veeeldig lite muskler, men beholder selvfølgelig disse.

Det du kan best gjøre er å eventuelt ligge på akkurat null +/- 100 så har muskene noe å gå på. Spesielt om man da fokuserer på at du ihvertfall har 2gr protein per kg kroppsvekt, resten valgfritt kcal. Så skal du gå greit ned i fett, og sakte opp i muskler. Lykke til!
Jeg gjorde dette over en lang periode.
Du vil ikke se like stor progresjon i styrketreningen som du ville gjort dersom du hadde hatt kalorioverskudd, men det gir absolutt resultater.