Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2002
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, jeg har røyket hasj sporadisk siden jeg ble 18. Der jeg fint har gått flere mnd uten å røyke. Lengste pausen var vel 1,5år. Jeg er nå 27år.

Jeg har nå lyst til å prøve å ta en lengre pause, men siden corona så er det svært lite som skjer om dagene. Noe som gjør at jeg sliter med det å slutte. Siden jeg ikke får gjort så mye utover det normale.

Hva er det jeg kan prøve å ta de første dagene, for å komme over det verste suget.

Jeg er ikke redd for å skulle bli avhengig av noe annet.
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg har melatolin dråper liggende. Men jeg er redd at jeg ikke får til å sove selv om jeg bruker dette.
Noen erfaringer rundt det?
Er bare å prøve. Har jeg røyka lenge sover jeg bedre når jeg slutter. Blir mere våken av cannabis med jevnlig bruk. Ikke noe vits i å bruke andre stoffer for å døyve suget iallfall.
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Er bare å prøve. Har jeg røyka lenge sover jeg bedre når jeg slutter. Blir mere våken av cannabis med jevnlig bruk. Ikke noe vits i å bruke andre stoffer for å døyve suget iallfall.
Vis hele sitatet...
Jeg har det veldig motsatt. Kan gå flere dagen uten noe god søvn, og da er det lett å ty til hasj..
Hvis det er søvn du hovedsaklig uroer deg for, er seroquel et godt alternativ. Har strevd med noe av den samme problematikken selv, men etter at jeg tok cirka kveld - som jeg kaller den for - sporadisk, roer det kropp og sinn nok ned til å få skrudd meg nok av til å falle i søvn
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av acid-übermensch Vis innlegg
Hvis det er søvn du hovedsaklig uroer deg for, er seroquel et godt alternativ. Har strevd med noe av den samme problematikken selv, men etter at jeg tok cirka kveld - som jeg kaller den for - sporadisk, roer det kropp og sinn nok ned til å få skrudd meg nok av til å falle i søvn
Vis hele sitatet...
Takker for svar
Er vel reseptbelagt dette?

Får sende ut en melding til mine plugs å se om noen har
Jepp, det er reseptbelagt, og hvis du får tak i dette, vil jeg tro at overgangen skal gå meget så fint.

Lykke til!��
New generation
colakork's Avatar
Røyk nattas og hold deg unna dagrøyking istedet for å ty til sove-piller?
Står du opp tidlig er det lettere å sovne på natta. Sigg og snus mot suget. Tren, heng med venner/kjæreste og driv med hobbyer for å fylle tiden.
Sliter selv med sporadisk hasjrøyking, men tenker det går bra så lenge jeg ikke sitter hjemme å røyker hele dagen hver dag.
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av colakork Vis innlegg
Røyk nattas og hold deg unna dagrøyking istedet for å ty til sove-piller?
Vis hele sitatet...
Skal jeg slutte så kan jeg ikke ha det tilgjengelig i hus. Da blir det for lett å skulle ta seg en om jeg bare sitter der å venter på at timene skal gå.

Sovepiller trenger jeg bare de 2-3 første dagene til jeg selv klarer å sove.

Av erfaring så har jeg ikke suget på dag 3..
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av antisosial Vis innlegg
Står du opp tidlig er det lettere å sovne på natta. Sigg og snus mot suget. Tren, heng med venner/kjæreste og driv med hobbyer for å fylle tiden.
Sliter selv med sporadisk hasjrøyking, men tenker det går bra så lenge jeg ikke sitter hjemme å røyker hele dagen hver dag.
Vis hele sitatet...
Legger meg rundt 12 hver kveld, står opp 6 hver morgen. Kjenner sjeldent på trøtthetsfølelsen.
I forrige uke så sovnet jeg rundt klokken 3 halv 4 hver natt, men kjente heller da ikke på trøtthetsfølelsen.
Nå vet jeg ikke hva slags type sug du opplever, ettersom hvor ofte du røyker vet jeg ikke.
Uansett, det er bare så enkelt som å fylle hele dagen med noe fysisk i kombinasjon med stimuli for hodet. Det kan være en lang dusj, lage en middagsrett, spille et eller annet på konsoll, pc eller brett spill..

Ha små mål for hele dagen så går det bra.
Blir du sur og grinete pga egoet ditt blir misfornøyd, så er tanker noe du kan styre, men det er lettere sagt enn gjort.
Er søvn, mat og vann på plass, så er det meste all good for den psykiske delen hvertfall.
Ikke lag unnskyldninger.
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av yomomma Vis innlegg
Nå vet jeg ikke hva slags type sug du opplever, ettersom hvor ofte du røyker vet jeg ikke.
Uansett, det er bare så enkelt som å fylle hele dagen med noe fysisk i kombinasjon med stimuli for hodet. Det kan være en lang dusj, lage en middagsrett, spille et eller annet på konsoll, pc eller brett spill..

Ha små mål for hele dagen så går det bra.
Blir du sur og grinete pga egoet ditt blir misfornøyd, så er tanker noe du kan styre, men det er lettere sagt enn gjort.
Er søvn, mat og vann på plass, så er det meste all good for den psykiske delen hvertfall.
Ikke lag unnskyldninger.
Vis hele sitatet...
Er vel det at jeg er så vandt til å ta meg en joint at jeg ikke klarer å sitte å kjede meg. Og at alt jeg nå gjør uten røyken er kjedelig.

Så det er rett å slette det å komme seg over de første dagene, og kjenne på at alt ikke er like kjedelig som jeg har lært meg selv til å tro.


Blir heldigvis ikke sur eller grinete av å ikke røyke, men unnskyldningene kommer vel fort av at jeg ikke orker å prøve i dag. Eller at det er enklere å prøve i morgen igjen..
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Høres ut som det er kjedsomhet du også må erstatte
Kjenner veldig igjen det at det er de kjipe første dagene som er Værste og ikke selve pausen etter dette, da livet som edru er fint i seg selv, men selve withdrawalen suger så det er vanskelig og komme seg over. Trenger også råd. Men en ting som funka for meg en gang jeg var på dag 2 pause og begynte å få sug. Så tok jeg jeg masse ketamin hele dagen. Sovna på kvelden og følte meg bra, pluss at det var veldig gøy og