Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  43 5119
Anonym bruker
"Sjokkert Ørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, desperat og fortvilet mor her.

Jeg har fått valium hos lege i 20 år og har aldri hatt problemer med det; jeg har også vært i kommunikasjon tidligere med barnevern om de synes medisinforbruket mitt er et problem. Det synes de ikke.

Idag var jeg hos en vikarlege som sa at selv om jeg har fått 50 valium i måneden i flere år, ser hun at flere leger har skrevet at forbruket er for høyt og hun anbefaler meg avrusning. Hun sier også at dette er grunn til bekymringsmelding, siden jeg har omsorg for barn. Når jeg prøver å si at min faste lege ikke har nevnt dette som et problem før, sier hun at jeg har fått så mye valium at dersom hun melder fastlegen min til Helsetilsyn kan han miste autorisasjonen. Dette er selvfølgelig ikke sant, da man kan gå på 10 mg diazepam daglig og ha førerkort i behold. I tillegg er det vel flere foreldre enn meg som bruker valium i Norges land? Er alle disse også meldt til barnevern?

Enden på storyen ble at jeg takket nei til seponering, noe hun sa var helt fantastisk lurt (noe det jo medisinsk sett absolutt ikke er), fordi jeg var så livredd for bekymringsmelding til barnevernet. Tror dere hun sender den? Jeg er så redd. Blir svært takknemlig for selv det minste svar eller input.

Mvh
Fortvila mor som liker moms little helper😢
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei, desperat og fortvilet mor her.

Jeg har fått valium hos lege i 20 år og har aldri hatt problemer med det; jeg har også vært i kommunikasjon tidligere med barnevern om de synes medisinforbruket mitt er et problem. Det synes de ikke.

Idag var jeg hos en vikarlege som sa at selv om jeg har fått 50 valium i måneden i flere år, ser hun at flere leger har skrevet at forbruket er for høyt og hun anbefaler meg avrusning. Hun sier også at dette er grunn til bekymringsmelding, siden jeg har omsorg for barn. Når jeg prøver å si at min faste lege ikke har nevnt dette som et problem før, sier hun at jeg har fått så mye valium at dersom hun melder fastlegen min til Helsetilsyn kan han miste autorisasjonen. Dette er selvfølgelig ikke sant, da man kan gå på 10 mg diazepam daglig og ha førerkort i behold. I tillegg er det vel flere foreldre enn meg som bruker valium i Norges land? Er alle disse også meldt til barnevern?

Enden på storyen ble at jeg takket nei til seponering, noe hun sa var helt fantastisk lurt (noe det jo medisinsk sett absolutt ikke er), fordi jeg var så livredd for bekymringsmelding til barnevernet. Tror dere hun sender den? Jeg er så redd. Blir svært takknemlig for selv det minste svar eller input.

Mvh
Fortvila mor som liker moms little helper😢
Vis hele sitatet...
Visst du har gått på 10mg daglig i 20 år, uten misbruk, så ser jeg ingen grunn til at legen din burde sende en bekymringsmelding. Wtf?!
Anonym bruker
"Definert Ku"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg vet ikke svaret på spørsmålet ditt, men hæ, du takket NEI til seponering? Det betyr at du takket nei til å stoppe.. Og det syntes hun var bra? Har du blandet noen begrep her?
Anonym bruker
"Sjokkert Ørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ikke sant, hvordan kan hun som vikarlege, som aldri har møtt meg før; påstå at valiumforbruket mitt er så høyt at ikke bare er det grunn til bekymring siden jeg er forelder, men også at legen min burde vært meldt til Helsetilsynet? En lege som er fantastisk flink og kjent for det, i tillegg. Synes hun var helt utrolig ekstrem, derfor er jeg vettskremt!

Dessverre anonym #definert ku, jeg blander ikke begreper. Jeg sa at jeg ikke har spist valium på elleve dager, noe som overhodet ikke er sant; men jeg ble jo livredd for bekymringsmelding; så måtte nedtone behovet kraftig. Da sa hun at det verste var gjennomført, og at etter 21 dager er valium gått ut av kroppen i slik grad at jeg ikke har behov for det mer. Dette tar jeg med en særdeles stor klype salt, og takker min skaper for at jeg får ordna det på svartbørsen til fastlege er tilbake i februar.
Kan du ikke sende inn en melding på henne ang behandlings svikt i samme slengen?

Hun ødelegger tross alt 20års medisinering pga en personlig mening.

Kontakt fast-legen din og gi utrykk for din bekymring kanskje.
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Forstår at du blir bekymra når du hører slikt, men en ny vikarlege kan ikke komme å skremme deg på den måten. Det skal du heller ikke finne deg i!

Har du brukt en medesin i 20 år, så er det for en grunn.
Det er ikke sånn når en person med en annen kronisk "sykdom" tar medesiner. Nei nå har du brukt de for lenge, prøv å slutte med dem og se hvordan det går?!
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er det ikke farlig å stoppe så brått etter 20 år på benzo? Det er ikke over etter 20 dager, det kan ta flere år. Denne legen vet ikke hva hun snakker om, du bør virkelig høre med en annen lege for dette er uforsvarlig av legen
Anonym bruker
"Elektronisk Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvorfor ikke bare stoppe da?
Anonym bruker
"Tykk Hærorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Gjør ikke ting bedre at du lyver om at du har gått uten valium i 11 dager. Nå skal du skaffe valium illegalt, noe du takker din skaper for. Tenker en bekymringsmelding og utredning er på sin plass her, vokse opp med mor i benzorus må være kjipt.
Anonym bruker
"Sjokkert Ørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg er helt enig i at det er uforsvarlig av legen, og særdeles lite faglig riktig, hverken beskjed om bekymringsmelding eller å gå hjem og klare det på dagen selv etter tyve år på medisiner, men nå er jeg så vettskremt at jeg tør ikke gå til noen annen lege enn den legen jeg kjenner. Dama sender garantert en bekymringsmelding om jeg kommer tilbake til henne, og legevakt tør jeg ikke oppsøke; etter dagens journlanotat fra henne blir det vel automatisk bekymringsmelding. Den ligger sikkert ferdigskrevet i journalen tipper jeg.

#Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Forstår at du blir bekymra når du hører slikt, men en ny vikarlege kan ikke komme å skremme deg på den måten. Det skal du heller ikke finne deg i!

Har du brukt en medesin i 20 år, så er det for en grunn.
Det er ikke sånn når en person med en annen kronisk "sykdom" tar medesiner. Nei nå har du brukt de for lenge, prøv å slutte med dem og se hvordan det går?!
Vis hele sitatet...
Dessverre er dette ganske typisk for konsultasjonsleger/allmennpraktikere, og
en av mange sannsynlige grunner til at folk kvir seg bl.a. for å bytte fastlege.

Når man kommer til en ny lege, opplever man å måtte begynne helt på nytt.
Ikke helt uvanlig at den nye legen himler med øynene over den gamle. Da er
det ikke så lett å ha tillit til dem som skal hjelpe deg, hvis de ikke klarer å være
enige seg i mellom.

Jeg er fristet til å tenke at de beste legene ikke søker seg til slike stillinger.
Det er også stor mangel på fastleger, så da tar de vel kanskje det de får.
Det er jo synd hvis man skal være nødt til å gå til privatklinikker for å få den hjelpen man trenger.
Anonym bruker
"Parallell Hund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hadde rapportert inn en klage på legen for tjenesteforsømmelse. Brå slutt av benzo kan i værste fall være dødelig.
Anonym bruker
"Sjokkert Ørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg skal stoppe, men jeg skal få noen få til nedtrapping hos en bekjent. Jeg bryr meg mer om barnet mitt enn valium, men iogmed at det i verste fall er delirumfremkallende velger jeg å ikke stoppe cold turkey.
Trist om jeg virker som en mor som oppdrar barnet mitt i «benzotåka», det håper jeg virkelig ikke jeg er. Men iallefall blir det et minimalt inntak fram til jeg tør å oppsøke fastlegen min, om og hvis han kommer tilbake i februar.

#trådstarter
Anonym bruker
"Hatsk Røyskatt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Gjør ikke ting bedre at du lyver om at du har gått uten valium i 11 dager. Nå skal du skaffe valium illegalt, noe du takker din skaper for. Tenker en bekymringsmelding og utredning er på sin plass her, vokse opp med mor i benzorus må være kjipt.
Vis hele sitatet...
Benzorus på 10mg om dagen når du har brukt det i 20 år? Nei gi deg, kanskje den første dagen men man er ikke merkbart rusa på 10mg.
Anonym bruker
"Ond Svartrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er desverre mange «narsissister« av forskjellig grad I legeyrket.

Finnes heldigvis empatiske leger som har evne til å tenke selv istedenfor å gå helt etter boka hele tiden også
Anonym bruker
"Tykk Hærorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis du bryr deg mer om barnet enn valium hvorfor lyve til legen når legen spør om du trenger hjelp til seponering? Hvorfor går det fra "vente til fastlegen er tilbake i februar med illegalt anskaffet valium" til at du nå skal få hjelp til nedtrapping av en bekjent. Dere som snakker om å melde lege fordi bråstopp er livsfarlig, legen spurte om hun trengte hjelp men da valgte hun å lyve og får nå piller av en bekjent. Tragisk opplegg.
Første du gjør er å skrive til fylkeslegen med en j gang.

Høres ut som hun vikarlegen har misforstått alvorlig under ett oppdateringsforedrag(husker ikke hva det egentlig heter ok)der Benzodiazepiner var ett av emnene.

50mg i måneden er så innenfor at det er sykt. Det hadde aldri kunne blitt noe sak ang autoriseringen til å skrive ut en gruppe medisiner pga din sak.

Om hun gjør noe alvor ut av barnevernet, Så skriver du til alle advokater å forteller hele historien så får du ofte gratis hjelp.

Elden sitt selskap f eks er jo litt kjent for det
Sist endret av Naturgrønn; 7. januar 2022 kl. 15:11.
Anonym bruker
"Sjokkert Ørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg valgte jo å lyve fordi hun sa det var grunn til bekymring for min omsorgsevne. Jeg går heller igjennom en avvenning hjemme enn en seponering for barnet mitt sin del, anyday.
For min del hørtes det ut som hun stilte meg et ultimatum - du kan få en resept, men da er jeg så bekymret for din avhengighet til valium at jeg også må sende en melding til barnevern.
Da var resonnementet lett for min del der og da, muligens skulle jeg gjort det annerledes.
#trådstarter
Lvl 5 Taskenspiller
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
...jeg har fått 50 valium i måneden i flere år...
Vis hele sitatet...

Jeg kan skrive et mer utfyllende svar senere i dag når jeg har bedre tid.
Men du har altså fått 600 valium i året i 20 år, og du skriver at du

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
liker moms little helper😢
Vis hele sitatet...
Jeg blir nysgjerrig, har denne bruken et medisinsk formål utover nytelse?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvis du bryr deg mer om barnet enn valium hvorfor lyve til legen når legen spør om du trenger hjelp til seponering? Hvorfor går det fra "vente til fastlegen er tilbake i februar med illegalt anskaffet valium" til at du nå skal få hjelp til nedtrapping av en bekjent. Dere som snakker om å melde lege fordi bråstopp er livsfarlig, legen spurte om hun trengte hjelp men da valgte hun å lyve og får nå piller av en bekjent. Tragisk opplegg.
Vis hele sitatet...
Hva tror du? Hun er redd for konsekvensene og når man blir truet med bekymringsmelding helt plutselig så tenker man kanskje ikke så rasjonelt der å da?

Veldig lett å sitte å kritisere en person som du gjør uten å i det heletatt PRØVE å sette seg inn i hvordan hun har det.

Noen ganger er det kanskje greit å la være å delta i emnet.
Anonym bruker
"Hylende Sjøtunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Herregud for en ubrukelig lege!! True med barnevernet fordi du står på valium, det er noe av det drøyeste jeg har hørt. Ganske friskt gjort å sitte å si at hun vil melde den legen hun er vikar for til helsetilsynet.

Jeg tenker at du var lur som handlet som du gjorde for å unngå bekymringsmld til barnevernet.Og det er bra at fastlegen din er på plass snart. Det er uansett et veldig tynt grunnlag å melde på da dette er medisiner du har fått utskrevet av fastlege , så sånsett har de ingenting å ta deg på. Din fastlege som har skrevet dette ut til deg kunne raskt ha oppklart dette i ettertid og de måtte ha henlagt bekymringsmld ganske raskt.

Og om det å stå fast på valium som mor så vil jeg si det at det betyr ikke at ungene dine er utsatt for neglisjering eller omsorgssvikt, så lenge du står på en lav dose og ikke fremstår sløv eller emosjonelt fraværende så har det ingenting å si.

Å seponere etter 20 års bruk tror jeg vil være en større utfordring ift å klare å være en god mor, da du vil gå igjennom en betydelig lang periode med abstinenser. Og vil sannsynligvis måtte leve med en forhøyet angst veldig veldig lenge.
Anonym bruker
"Tykk Hærorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Man vingler fra å ordne illegalt til fastlege er tilbake for å fortsette samme kjøret med piller til å starte innlegget med "Jeg skal stoppe". 600 valium i året bør få varsellampene til å blinke for de fleste.

Ta kontakt med legen og si du trenger hjelp til å slutte, det forstår legen etter 20 år, å anskaffe piller illegalt som mor vitner hvertfall om grov omsorgssvikt.

Trådstarter skriver også at hun har vært i kontakt med barnevernet før der de ikke anså medisineringen som noe problem. Så man burde ikke være så redd når bekymringsmeldingen vil nevne noe de allerede vet om.
Anonym bruker
"Identisk Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
50 valium hver måned i 20 år, ja da er jeg helt enig i at legen du har hatt er uforsvarlig. Det er pillemisbruk.. Du sa nei til å trappe ned når det ble påpekt og omtaler bruken som å "spise" piller en ordbruk typisk misbrukere bruker og du snakker om skaffe mer valium ulovlig.
Jeg sier ikke at du er en dårlig mor eller noe men det er kanskje ikke så dumt at noen ser på rusbruket ditt.
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nå vet vi ikke hvorfor TS har brukt valium i 20 år, men det må jo være av en grunn. Bare fordi medisinen er benzo, så er den forbudt i manges øyene selv om den er helt lovlig.
Jeg har gått på medisiner for forhøyet blodtrykk i maaaange år, uten dem så kan jeg bli syk, få hjerteinfarkt osv. Hva skjer hvis TS slutter på sin medisin? Den er sikkert like viktig for kroppen hennes som mine blodtrykk tabletter.

Skulle legen min plutselig prøve å få meg av medisinene mine fordi man kan bli avhengig av dem, det henger ikke helt sammen. Er jo avhengig av dem for å holde meg frisk.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nå vet vi ikke hvorfor TS har brukt valium i 20 år, men det må jo være av en grunn. Bare fordi medisinen er benzo, så er den forbudt i manges øyene selv om den er helt lovlig.
Jeg har gått på medisiner for forhøyet blodtrykk i maaaange år, uten dem så kan jeg bli syk, få hjerteinfarkt osv. Hva skjer hvis TS slutter på sin medisin? Den er sikkert like viktig for kroppen hennes som mine blodtrykk tabletter.

Skulle legen min plutselig prøve å få meg av medisinene mine fordi man kan bli avhengig av dem, det henger ikke helt sammen. Er jo avhengig av dem for å holde meg frisk.
Vis hele sitatet...
Benzo burde ikke brukes for å holde deg frisk. Det er jo bare et plaster på såret som faktisk hindrer det i å gro.

Dagene med å «stå» på benzo er på tur å bli borte, og det er bare bra. Folk må heller få behandling for problemene sine i stedet for å bli sendt hjem med en pose sjelelig bedøvelse.

Dette er skrevet helt generelt da jeg ikke har innsikt i TS sykdomsbilde og det kan for alt jeg vet være beste «behandlingen» for henne. Men 50 valium i måneden er veldig mye dersom du er en ellers noenlunde fungerende person.
Føler med deg TS. Enkelte leger er så forbanna lite sosialt i intelligente og har så utrolig liten kunnskap om den typen legemidler eller avhengighet osv. I tillegg så har man jo ofte ikke tid til å gi en ordentlig forklaring før timen er over og noen prøver jo omtrent nesten å dytte deg ut døra. 50 valium i måneden er ikke mye hvis det er en grunn for det. Og nei det har ingen påvirkning på barn når du er så vant til det. 20 år er lenge og det vil ta laaaang tid å trappe det ned uten stort ubehag som igjen vil føre til at du kanskje ikke kan fungere like godt som mor.

Jeg er heldig med min fastlege. Alltid tilgjengelig, tar seg alltid tid til å høre på meg. Bare synd han er gammel og mest sannsynlig pensjonerer seg snart.
Anonym bruker
"Hylende Sjøtunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
50 valium i måneden tilsier i snitt 1,5 tablett daglig.

Nå sier ikke TS noe om styrke på valiumen men max styrke man får på valium her er 5 mg, det vil si at dersom hun får 5 mg, så bruker hun da i igjennomsnitt 7,5 mg valium per døgn.

Enhver person med kjennskap til benzo enten fra et medisinskfaglig ståsted eller fra en misbruker ståsted vet at dette er en latterlig lav dose og vil ikke skape antydning til rus når man har oppnådd toleranse. Ruseffekt av denne dosen vil forsvinne etter en 3-5 dagers sammenhengende bruk.

Når TS da i tillegg har stått på dette i 20 år uten å øke dose ( slik som jeg oppfatter det) kan en skjønne at dette handler ikke om å oppnå noen form for rus.

Så å påstå at dette handler om et pillemisbruk eller omsorgssvikt er fullstendig på viddene. Dere som slenger beskyldninger om dette er tydeligvis mennesker som ikke har noen som helst peiling på dette og som kun er ute etter å moralisere.

Jeg håper du, TS, klarer å ikke ta til deg de kommenateren som angriper deg som mor.
Shooting expert
BrageP's Avatar
Valium er éin ting. Årsaka til at du går på Valium er noko anna som kjem i tillegg. Angst? Aggresjon? Har legen vore for slepphendt med medisinen? Kanskje. Utelukkar det anna omsorgssvikt? Nei.

Det høyrest ut som det er fornuftig at barnevernet undersøker saka her. Viss omsorgssituasjonen er god nok, er det uansett ikkje noko å uroe seg over.
Tynt grunnlag dere har for å stille dere så sterkt på den ene eller andre siden av saken her. Vi vet enda ikke hvilket medisinsk behov hun har for alle disse tablettene. Det kan være at hun har et legit behov for dem, eller det kan være at fastlegen hennes har latt henne bli rusmisbruker uten en god nok medisinfaglig begrunnelse. I så fall er det jo ikke bare innafor av vikarlegen å adressere det, det er hennes plikt. Vi vet jo heller ikke hvordan pillebruken påvirker familielivet, og det er det ikke engang sikkert at trådstarter forstår selv.

Det er lett å forstå at man lyver for å beskytte seg selv og familien sin når man brått og uventet blir konfrontert på en slik måte, særlig når barnevernet er inne i bildet, som har et ganske frynsete rykte, men det betyr ikke nødvendigvis at vikarlegen tar feil.
Sist endret av mentalmelt; 7. januar 2022 kl. 18:54.
De så vel kanskje litt annerledes på benzo for 20 år siden enn de gjør i dag. Og når man først blir stående på en medisin så blir det ofte værende sånn.
Sist endret av ID-Brikke; 7. januar 2022 kl. 19:27.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Det er lett å forstå at man lyver for å beskytte seg selv og familien sin når man brått og uventet blir konfrontert på en slik måte, særlig når barnevernet er inne i bildet, som har et ganske frynsete rykte, men det betyr ikke nødvendigvis at vikarlegen tar feil.
Vis hele sitatet...
... eller rett, ikke sant? Om det er hennes plikt, så er det fortsatt noe med fremgangsmåten. Vikaren går ganske hardt til verks for et første møte, og presser trådstarter fremfor å bygge en alianse. Vikarlegen skal ha det til at fastlegen kunne mistet autorisasjonen, men forplikter seg ikke til å ta tak i roten til problemet. Det er enklere å true relasjonen til en ukjent pasients barn, med de resultater vi har lest; hun lyver om egen nedtrapping, hun er for redd til å ta imot medisinene sine og kjøper de svart (slik at ingen har oversikt over bruken lenger.)

Vi har bare trådstarters versjon her, og det er godt mulig hun ikke er en sannferdig gjenforteller. Om vi likevel skal forholde oss til det vi får presentert om legen, så vil jeg si det er opplagt at vikarlegen har håndtert dette dårlig. Jeg synes det er verdifullt at legers feilbarlighet og konsekvensene av deres utenksomhet belyses.
Sitat av Mullah Vis innlegg
... eller rett, ikke sant?
Vis hele sitatet...
Det skulle jeg mene er implisitt, om man leser hva jeg skriver.

Sitat av Mullah Vis innlegg
Om det er hennes plikt, så er det fortsatt noe med fremgangsmåten. Vikaren går ganske hardt til verks for et første møte, og presser trådstarter fremfor å bygge en alianse. Vikarlegen skal ha det til at fastlegen kunne mistet autorisasjonen, men forplikter seg ikke til å ta tak i roten til problemet. Det er enklere å true relasjonen til en ukjent pasients barn, med de resultater vi har lest; hun lyver om egen nedtrapping, hun er for redd til å ta imot medisinene sine og kjøper de svart (slik at ingen har oversikt over bruken lenger.)

Vi har bare trådstarters versjon her, og det er godt mulig hun ikke er en sannferdig gjenforteller. Om vi likevel skal forholde oss til det vi får presentert om legen, så vil jeg si det er opplagt at vikarlegen har håndtert dette dårlig. Jeg synes det er verdifullt at legers feilbarlighet og konsekvensene av deres utenksomhet belyses.
Vis hele sitatet...
Jeg pleier å ta utgangspunkt i at trådstarter snakker sant, med mindre det åpenbart ikke er tilfelle. Her mangler vi imidlertid helt sentral informasjon i saken. Vi vet også svært lite om samtalen ellers, hvilken holdning og tone legen hadde, og hvilke typer hjelp som eventuelt ble tilbudt. En historie kan være sann, men samtidig ikke fortelle hele sannheten.

Jeg føler med trådstarter. Det må være en veldig skremmende situasjon å befinne seg i. Jeg ser bare ikke verdien av å kritisere noen med utgangspunkt i den informasjonen vi har. At leger har mye makt, og at pasienter ofte behandles dårlig i møte med norsk helsevesen, tror jeg ikke er noen hemmelighet for folk flest. I hvert fall ikke her inne. Enig i at det er viktig tema å belyse, men det betyr ikke at man har belegg for å dele ut støtte og kritikk i enkeltsaker man vet så lite om. I hvert fall ikke uten å ta forbehold.

Feilplassert støtte og kritikk kan i verste fall føre til at folk handler på måter som ikke er i deres egen interesse. Jeg synes derfor man bør være litt forsiktig med å fyre opp andres følelser uten å vite hva man snakker om.
Sist endret av mentalmelt; 7. januar 2022 kl. 22:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Det skulle jeg mene er implisitt, om man leser hva jeg skriver.
Vis hele sitatet...
Det er absolutt ikke urimelig å tenke, men jeg opplevde det ville være mer fair å gjøre begge sidene eksplisitte.

Jeg ser når jeg leser gjennom innlegget mitt at det kan leses som kritikk av ditt innlegg, og som om jeg stiller meg i opposisjon til det du skriver. Vet ikke om du leste det slik, men det var i alle fall litt klønete av meg og ikke det jeg har ønsket å kommunisere. Beklager det.

Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Jeg pleier å ta utgangspunkt i at trådstarter snakker sant, med mindre det åpenbart ikke er tilfelle. Her mangler vi imidlertid helt sentral informasjon i saken. Vi vet også svært lite om samtalen ellers, hvilken holdning og tone legen hadde, og hvilke typer hjelp som eventuelt ble tilbudt. En historie kan være sann, men samtidig ikke fortelle hele sannheten.
Vis hele sitatet...
Enig, men vi kommer jo alltid til å mangle sentral informasjon i slike tråder. Jeg tror ikke vi kan stoppe brukere i å konstruere vanntette selvbedragstråder og høste inn støtte noe mer enn vi kan unngå å tråkke ned genuine mennesker.

Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Jeg føler med trådstarter. Det må være en veldig skremmende situasjon å befinne seg i. Jeg ser bare ikke verdien av å kritisere noen med utgangspunkt i den informasjonen vi har. At leger har mye makt, og at pasienter ofte behandles dårlig i møte med norsk helsevesen, tror jeg ikke er noen hemmelighet for folk flest. I hvert fall ikke her inne. Enig i at det er viktig tema å belyse, men det betyr ikke at man har belegg for å dele ut støtte og kritikk i enkeltsaker man vet så lite om. I hvert fall ikke uten å ta forbehold.
Vis hele sitatet...
Jeg opplever vel det mer som at jeg kritiserer den tenkte situasjonen. "Om dette stemmer, så er disse tingene kritikkverdige fordi..." snarere enn "Jeg tar for god fisk at alt trådstarter sier stemmer, og skal personlig engasjere meg i at vikaren mister jobben!" Om det som skrives ikke er sant i dette tilfellet, så håper jeg likevel at ordene kan nå ut til noen som senere befinner seg i en lignende situasjon (uansett om det er en pasient eller helsearbeider.) Det er jo, som du sier, ikke noen hemmelighet at pasienter ofte behandles dårlig.

Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Feilplassert støtte og kritikk kan i verste fall føre til at folk handler på måter som ikke er i deres egen interesse. Jeg synes derfor man bør være litt forsiktig med å fyre opp andres følelser uten å vite hva man snakker om.
Vis hele sitatet...
Enig, men det er jo en felle folk kommer til å fortsette å gå i. Når det er realiteten vil jeg heller fokusere på hva som er galt med en tenkt situasjon enn hva som er mistenksomt ved et mulig troll. Når trollene er gode nok, eller folk bare er for gode til å lure seg selv, kan vi ikke sortere ut sannhet fra fiksjon. Jeg tror likevel det kan være noe å lære av det da?
Sist endret av Mullah; 8. januar 2022 kl. 03:36.
Har selv gått på Vival (Diazepam) 10mg daglig over lengre tid. To år med eller mindre.
Det blir vel omtrent 300mg i måneden, litt mer enn du går på.
Per i dag får jeg ikke lenger Diazepam.

Medisineringen i mitt tilfelle gjorde absolutt ingenting annet enn å hjelpe meg med alt fra min evne til å ta ansvar for meg selv, personlige forhold, sosiale situasjoner ble enklere og det samme gjelder behandlingen jeg mottok for rusmisbruk. Medisineringen var en del av behandlingen, og jeg kan med hånden på hjertet si at det hjalp enormt. Det fungerte meget bra som forebyggende tiltak med tanke på risikoen for tilbakefall.
Husk at jeg var straight outta lukket avrusning på grunn av nettopp ekstremt misbruk av Benzodiazepiner.

Etter avrusning men før jeg fikk Vival på resept sprakk jeg rett som det var og var veldig ustabil i handlingsmønsteret mitt.
Plutselig var jeg på vei til Oslo Sentrum for å ordne meg piller og diverse for å ruse meg. Å sprekke rett og slett. Ofte.

Ruskonsulent, lege og jeg ble etter mye turbulens enige om å gå for oppstart av medisinering i form av 5mg Vival to ganger om dagen, og plutselig sluttet jeg å sprekke. Jeg tok tak i tingene jeg ikke tok tak i da jeg var mindre stabil og mye mer engstelig og rastløs.
Postkassa ble tømt, regninger betalt, jeg gjennomførte avtaler i større grad.
Det var ekstremt hjelpsomt med tanke på presset jeg var under som følge av rettssaker og at jeg måtte forholde meg til kriminalomsorgen.

Jeg ble en bedre person i nære relasjoner (mindre irritabel) brukte mindre tid på å deppe og være for meg selv, og fikk mer overskudd til å bruke tid på menneskene rundt meg som jeg brydde og bryr meg om.

Tankekjøret og de psykiske problemene forsvant/ble maskert, og det ble derfor stort rom for forbedring - Benzodiazepinmedisinering pluss samtaler/behandling med ruskonsulent hjalp meg så jeg fikk jeg tatt tak i mange underliggende problemer, som igjen hadde en positiv effekt på livet mitt og dermed livene til menneskene rundt meg, som uunngåelig ble påvirket av min psykiske tilstand.
Jeg ble stabil og flinkere til å ta ansvar. Jeg begynte å spare penger og tenke langsiktig.

Men jeg ble selvsagt avhengig av de 10 milligrammene med Diazepam jeg fikk daglig. Det var kjipt da jeg skulle seponere, men det var allikevel så utrolig verdt det.

Det var ingenting i årene jeg fikk Diazepam som tilsa at medisinen gjorde meg utilregnelig, sløv, glemsk, dårlig til å ta vare på diverse ting. Tvert i mot. Jeg vil si medisineringen sammen med terapien reddet meg og lærte meg sinnsykt mye om meg selv ifht. rusmisbruk og potensielle årsaker til veien jeg tok i slutten av tenårene.

-----------

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har fått valium hos lege i 20 år og har aldri hatt problemer med det.

jeg har fått 50 valium i måneden i flere år

man kan gå på 10 mg diazepam daglig og ha førerkort i behold.
Vis hele sitatet...
50 Valium x 5mg i måneden blir 250mg fordelt på hele måneden (8,33mg/døgn).
Det er under de 10mg som kreves for å beholde f.eks førerkort og regnes som edruelig (?).

Jeg har også opplevd at en lege som steppet inn da min egentlige lege var på ferie flagget bruken min av denne farlige og ekstremt vanedannende medisinen. Jeg ble kort og greit tvunget til å starte seponering. Det var starten på en del trøbbel og flere sprekker/selvmedisinering, men det ordnet seg til slutt.

Det er helt bak mål at en lege du møter én gang grunnet tilfeldigheter plutselig får for seg at h*n kan blande seg inn i medisineringen du og din fastlege har samarbeidet om å tilpasse ditt liv over lang tid.

I tillegg er dosene dine, basert på det du skriver i åpningsinnlegget såpass lave at det hele blir en ekstremt overdreven reaksjon på noe som tydeligvis har fungert i to tiår. Krisemaksimering uten like av legen som truer med barnevern osv.

Kom deg i kontakt med legen som skrev ut Valium til deg og få oppklart hva som rettferdiggjorde behandling med Diazepam i utgangspunktet og hvordan det har fungert over tid.
Få tillitspersoner som f.eks sjefen din, legen din, psykologen din, mannen din (søsken, forelder, barnet/barnene dine om de er tett på å være myndige) til å produsere en skriftlig "evaluering" og oppfattelse av deg som person i arbeidslivet, i kommunikasjon med helsevesenet/legekontoret ditt og i privatlivet ditt. Det er såklart fordelaktig om du fremstilles positivt og problematisk om du fremstilles negativt.
Essensen blir vel å få oppklart om noen av de som har mye med deg å gjøre i hverdagen oppfatter deg som redusert/sløv/utilregnelig som følge av medisinene du får.
Det burde jo vært jævlig tydelig for lenge siden, hvis det faktisk hadde vært problematisk forbruk/misbruk av Valium.
Det høres ikke ut som om det var noe problem før denne drittlegen skapte et totalt unødvendig et.

Send inn en klage til fylkeslegen, med tanke på at du nå har blitt medisinert stabilt i 20 år med (forhåpentligvis) god effekt og plutselig trues med veldig overdrevne og alvorlige konsekvenser på grunn av det som i grunnen er en bagatell.
Dette irriterer meg å høre, for jeg har opplevd det samme. For en ufyselig person som truer din stabilitet i livet på denne måten.

Om du til slutt tvinges til å gå av medisinen/seponere, sørg for all del for at det skjer ekstremt(!!) sakte og gjerne over noen år. Kroppen din har tross alt vendt seg til å tilføres Diazepam regelmessig i tyve år.

Dette innlegget er skrevet med forutsetning om at det du har skrevet i åpningsinnlegget stemmer og at du ikke gjemmer sidemisbruk av andre ting.
For eksempel inntak av Alkohol kombinert med medisinene dine er en bra måte å bli virkelig tullete på, og forhåpentligvis holder du deg langt unna moderate og store mengder Alkohol

Lykke til!

Beklager wall of text, men her ble jeg mektig provosert. Det minnet meg sånn om tilfellet der jeg ble presset til seponering og truet med mulig ufrivillig avrusning pga. en resept på usle 10mg Vival/døgn jeg brukte med utmerkede resultater bare fordi jeg møtte på en ukjent lege som var maksimalt besserwisser!
Skulle tro noen av dem er maktsyke sadister som liker å leke med andres liv.
Sist endret av krystallkongen; 8. januar 2022 kl. 05:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Mullah Vis innlegg
Det er absolutt ikke urimelig å tenke, men jeg opplevde det ville være mer fair å gjøre begge sidene eksplisitte.

Jeg ser når jeg leser gjennom innlegget mitt at det kan leses som kritikk av ditt innlegg, og som om jeg stiller meg i opposisjon til det du skriver. Vet ikke om du leste det slik, men det var i alle fall litt klønete av meg og ikke det jeg har ønsket å kommunisere. Beklager det.
Vis hele sitatet...
No worries

Sitat av Mullah Vis innlegg
Enig, men vi kommer jo alltid til å mangle sentral informasjon i slike tråder. Jeg tror ikke vi kan stoppe brukere i å konstruere vanntette selvbedragstråder og høste inn støtte noe mer enn vi kan unngå å tråkke ned genuine mennesker.
Vis hele sitatet...
Sikker blir man ikke, men man kan sette noen standarder. Om jeg hadde kommet til deg og klaget min nød med et så kort sammendrag, så håper jeg du hadde gravd litt mer før du begynte å gi meg råd. Synes ikke det er så komplisert.

Sitat av Mullah Vis innlegg
Jeg opplever vel det mer som at jeg kritiserer den tenkte situasjonen. "Om dette stemmer, så er disse tingene kritikkverdige fordi..." snarere enn "Jeg tar for god fisk at alt trådstarter sier stemmer, og skal personlig engasjere meg i at vikaren mister jobben!" Om det som skrives ikke er sant i dette tilfellet, så håper jeg likevel at ordene kan nå ut til noen som senere befinner seg i en lignende situasjon (uansett om det er en pasient eller helsearbeider.) Det er jo, som du sier, ikke noen hemmelighet at pasienter ofte behandles dårlig.
Vis hele sitatet...
Det står man fri til å gjøre, men i mine øyne ser det mer ut som en knee jerk reaksjon enn gode råd.

Sitat av Mullah Vis innlegg
Enig, men det er jo en felle folk kommer til å fortsette å gå i. Når det er realiteten vil jeg heller fokusere på hva som er galt med en tenkt situasjon enn hva som er mistenksomt ved et mulig troll. Når trollene er gode nok, eller folk bare er for gode til å lure seg selv, kan vi ikke sortere ut sannhet fra fiksjon. Jeg tror likevel det kan være noe å lære av det da?
Vis hele sitatet...
Det er ikke en instilling jeg ville ønsket å måte på selv om jeg trengte råd, men greit nok.

Man trenger før øvrig ikke være et troll selv om man kanskje presenterer historien sin litt skjevt. Det er vanlig å gjøre når man er redd, opprørt eller på andre måter emosjonelt investert.

Man kan absolutt nøste opp i sånt og få et klarere bilde av saken, hvis man har med en ærlig og oppriktig person å gjøre. Enten blir historien mer nyansert, eller så får du flere detaljer som bekrefter førsteinntrykket. Uansett har man da et bedre grunnlag for å hjelpe til.
Sist endret av mentalmelt; 8. januar 2022 kl. 09:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg valgte jo å lyve fordi hun sa det var grunn til bekymring for min omsorgsevne. Jeg går heller igjennom en avvenning hjemme enn en seponering for barnet mitt sin del, anyday.
For min del hørtes det ut som hun stilte meg et ultimatum - du kan få en resept, men da er jeg så bekymret for din avhengighet til valium at jeg også må sende en melding til barnevern.
Da var resonnementet lett for min del der og da, muligens skulle jeg gjort det annerledes.
#trådstarter
Vis hele sitatet...
Jeg opplevde også det som i grunnen var et valg mellom å begynne nedtrapping umiddelbart eller miste resepten på dagen. Utrolig ubehagelig og truende.

Kan du oppdatere situasjonen og kanskje gi litt mer informasjon, Trådstarter?

Du får i følge deg selv 250mg Valium i måneden, under 10mg i døgnet i gjennomsnitt!
Du er edruelig, dette har vært medisinregimet ditt i TYVE år.
Det er uhørt at en lege kommer inn å tukler såpass med opplegget du og din lege har arbeidet med lenge (antar jeg).

Du må sørge for å klage og sørge for at denne legen må trekke tilbake sitt irrasjonelle ultimatum og blande seg utenom andre legers pasienter og behandlinger.
H*n må lære først som sist at dette ikke er greit slik at det ikke skjer med andre.

Gå på offensiven heller enn å vente og se hva som skjer.
Er ingenting å bekymre seg for, barnevernet kan ikke gjøre noe annet enn å opprette en undersøkelsessak det er de pliktig til om de mottar en bekymringsmelding. Det er viktig du samarbeider med dem, om de ønsker et hjemmebesøk hos deg så si ja til dette, din medisinbruk har ingenting å si på hvordan du er som mor er og hvordan du ivaretar barnet, barna dine. Du har også fått valium av din lege og da er dette en lovelig medisin du går på som ikke er narkotika.
Om du mener selv du trenger valium så fortsett på dosen din og ikke la en vikariat lege skremme deg med "barnefjærnet" om barnevernet skal kunne gjøre noe som helst med dine barn så må det være ekstremt gode grunner som feks rus, omsorgssvikt osv. Da kan de ta ungen på paragraf 4,25 akutt tvang før dette kommer opp til en fylkesnemndsak i fylkesnemnda kan de enten få barnet på paragraf 4,12 omsorgsovertakelse eller paragraf 4,24 akutt tvang eller 4,26 som er frivillig tvang. Sånn som du sier at du går på valium som du har fått av legen så er det ingen mulighet for at barnevernet kan gjøre noe som helst annet enn å avslutte saken uten tiltak, dette vil du få brev i posten om etter det første hjemmebesøket ca 14 dager etterpå.
Så lenge du ikke har noe å skjule så spiller det vel ingen rolle om du får bekymringsmelding på grunnlaget av din medisinering på valium?
Har selv bodd i 4 fosterhjem og over 20 institusjoner og vert I mange fylkesnemdsaker fra 12 til 18 år og kjenner systemet bedre enn de fleste, i voksen alder så var eg dønn narkoman pga nettopp disse institusjonene der "barnefjærnet" skulke ha så god kontroll, noe de ikke var på samtlige institusjoner. Husker en gang eg var vel 14år og ble sendt fra tua=tiltak ungdom Agder til søndre skogveien i Bergen etter 1 år på tvang der pg 4,24. Eg ba om treningskort dagtilbud fikk treningskort da, men dagtilbud som skole var ikke så viktig tydeligvis, men på denne institusjonen i Søndre skogveien stinket det hasj 24/7 eg ba de ansatte gjøre noe men skjedde ingenting, hadde en moped Suzuki rmx når eg var 16 og da kjørte eg ned til fylkeskommunen 3 ganger på 1 pr pga de kom aldri på tilsyn noe de skulle ha gjort en gang i halvåret, den 3 gangen sa eg at om dere ikke kommer på tilsyn så kjører eg bort til politiet å anmelder dere, da kom de og det førte til at institusjonen ble stengt med øyeblikkelig virkning, fylkesmannen skrev i sin rapport At det var til skade for barna og andre besøkende barn og oppholde seg i Søndre skogveien 72. Da institusjonene til ungkar Alexis ble stengt, ble eg og en annen sendt videre til Stavanger, er ikke lett å holde seg unna rus på disse stedene det florerer, og de ansatte..... ja hva skal eg si? Hadde dere hatt barn og barnas venner på besøk som satt på rommet å røyka fjorden hver dag i over 2 år så hadde dere gjort noe første uken. Men " barnefjærnet gir fanen! Skal ikke dra dette ut kunne holdt på i dagevis om min historie. Men poenget er at ditt barn har det bedre hos deg enn på noen institusjonene i Norge det kan eg garantere å folk kan si hva de vil det spiller ingen rolle.
Et godt tips: ta kontakt med Rune Fardahl om du blir kontaktet av barnevernet han jobber for å hjelpe motparter i slike situasjoner.
Barnevernet kom også inn i bilde når eg og min samboer fikk barn pga legejournalen hennes( tidligere rusmisbruker) men de avsluttet saken uten tiltak pga det er ingenting å si på oss som foreldre, de prøvde seg på å dra ut saken med at de ville vi skulle avlegge urinprøver osv og det har de ingen mulighet til å kreve så vi sa nei. Vi er rein begge to og de må ikke prøve seg, saken avsluttet håper virkelig du ikke lar deg styre av en lege eller bekymringsmelding gå på medisinen din om du føler det er det rette for deg
Sist endret av Conan; 9. januar 2022 kl. 00:47.
Spesielt at legene kan skrive ut medisin og så true med barnevernet får at de event har skrevet ut for mye. Det er allt for lett å sende bekymringsmelding i dag da melder sitter helt uten risiko. Er det ikke noe galt skulle melder ha blitt straffet.
Stygg sak. Håper du får god hjelp og kan klage på denne frekke legen til relevant tilsyn.
De er redd for å skrive ut og redd for å bli tatt på noe
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anonym bruker
"Sjokkert Ørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hei, og takk for flere gode innspill.

Veldig takknemlig for innspill om privatlege; det skal jeg følge opp. ��

Akkurat hvorfor jeg får denne medisinen tenker jeg at er en privatsak. Spekulasjoner hvorvidt jeg behøver disse medisinene eller ikke er temmelig urelevant ift spørsmålet jeg lurte på.

Jeg får dessverre ikke tak i min fastlege før den 1.februar uten å oppsøke ham privat, så jeg lar saken ligge til da. Jeg kan klage inn legen, men det har neppe noe særlig for seg - hun har tross alt tilbydt meg seponering, så hun har vel sitt på det tørre. Jeg har nok med å holde hodet over vannet i to uker til, overskudd til å klage på en fastlege som neppe går igjennom har jeg ikke.

Conan; trist at du har opplevd å være en slik kasteball i systemet. Jeg ønsker for alt i verden å holde barnet mitt unna et slikt forløp, derfor vil jeg heller ikke risikere en bekymringsmelding. De fleste barnevernssaker blir ikke henlagt etter et hjemmebesøk, det er innhenting av opplysninger fra alle instanser rundt meg og barnet. Dette er en veldig inngripende og slitsom prosess som jeg har både utført og vært offer for, og vet derfor mye om hvor tilfeldig denne prosessen kan være.

#trådstarter
#trådstarter
Dette er helt fjernt.

Ikke ha noe mer med hun vikarlegen å gjøre. Som du sier vent til fastlegen din er tilbake.
Lett å være etterpåklok, men du skulle bare ikke hatt noe med vikarlegen etter første time og ventet til 1. Feb.

Skjønner jo deg når du nesten blir truet med barnevernet så får man panikk.


Etter bare 1 år får man kjøre bil på B-prep, så etter 20 år tror jeg du er mer istand til og oppdra unger.
Lvl 5 Taskenspiller
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Spekulasjoner hvorvidt jeg behøver disse medisinene eller ikke er temmelig urelevant ift spørsmålet jeg lurte på.
Vis hele sitatet...
Irrelevant ift spørsmålet du lurte på? I åpningsinnlegget skrev du følgende spørsmål:
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
I tillegg er det vel flere foreldre enn meg som bruker valium i Norges land? Er alle disse også meldt til barnevern? ... Tror dere hun sender den? (om bekymringsmeldingen)
Vis hele sitatet...
Vel, hvis du daglig bruker valium uten annen medisinsk begrunnelse enn at
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
mor som liker moms little helper
Vis hele sitatet...
så er det ikke urimelig med en bekymringsmelding, det er i så fall legens fordømte plikt. At du ikke ønsker å dele personlige detaljer er forståelig, men spekulasjonene er inntil videre relevante.

Du skriver også at det ikke bare er denne ene legen som stiller spørsmål ved bruken:
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
...ser hun at flere leger har skrevet at forbruket er for høyt...
Vis hele sitatet...
Når det gjelder barnevernet er du selv tydelig på at du har hatt kontakt med de før.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
jeg har også vært i kommunikasjon tidligere med barnevern om de synes medisinforbruket mitt er et problem. Det synes de ikke.
Vis hele sitatet...
Likevel:
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
...fordi jeg var så livredd for bekymringsmelding til barnevernet.
Vis hele sitatet...
Fra mitt perspektiv henger ikke dette på greip, slik som du ordlegger deg fremstår det som at du ikke forteller hele historien. Jeg håper selvsagt at jeg tar feil her.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Conan; trist at du har opplevd å være en slik kasteball i systemet. Jeg ønsker for alt i verden å holde barnet mitt unna et slikt forløp, derfor vil jeg heller ikke risikere en bekymringsmelding. De fleste barnevernssaker blir ikke henlagt etter et hjemmebesøk, det er innhenting av opplysninger fra alle instanser rundt meg og barnet.
Vis hele sitatet...
Dette stemmer forsåvidt, de sakene som ikke blir henlagt etter hjemmebesøk eller samtale, er de sakene der barnevernet finner grunnlag til å være bekymret for barnets omsorgssituasjon.
Ut i fra det du skriver virker det nesten som at du er sikker på at en bekymringsmelding vil føre til at barnet ditt blir en "kasteball i systemet". Dette stemmer dårlig overens med ditt tidligere utsagn om at barnevernet vet om ditt medisinbruk, og anser det som uproblematisk med tanke på barnets omsorgssituasjon.

Og litt sånn generelt: bekymringsmeldinger er ikke ment som et angrep på foreldre, det er et verktøy samfunnet har for å prøve å hjelpe de barna som vokser opp i ulike varianter av omsorgssvikt. Jeg har ikke telling over hvor mange ganger jeg har hørt historiene om barn som vokser opp i dårlige situasjoner fordi ingen turte å stille de viktige spørsmålene underveis, og der foreldrene med list og lempe greide å overbevise alle rundt seg om at absolutt alt var tipptopptommelopp i år etter år, mens barna brukte all sin overskuddsenergi på å bistå med å holde fasaden. Det er et BARNEvern, ikke et foreldrevern. Spør du meg er det 1000 ganger bedre med en bekymringsmelding for mye, enn en for lite. TS: ikke ta dette siste avsnittet som en beskyldning mot deg, jeg kjenner ikke din situasjon utover det du har beskrevet selv. Jeg håper oppriktig at dette løser seg til deg beste for deg OG for barnet ditt.
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg vet ikke hvordan det er nå i dag ang barneværnet og bekymringsmeldinger men jeg er i dag 30 år og vært i barneværnet hele barndommen min helt opp til myndighetsalder. Jeg har fått sett i journalen min fra barneværnet og jeg ser at mamma (pappa OD når jeg var 1) har værtfall fått syv bekymringsmeldinger før noe ble gjort. Jeg ble plassert i en annen familie som 8 åring... Ikke at det skal være til noe trøst om det kommer en bekymringsmelding men hvordan er det i dag, blir det tatt tak i med en gang?

kan jeg da bare skrive masse dritt om en jeg ikke liker også får hen masse problemer med BV?
Lvl 5 Taskenspiller
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ikke at det skal være til noe trøst om det kommer en bekymringsmelding men hvordan er det i dag, blir det tatt tak i med en gang?

kan jeg da bare skrive masse dritt om en jeg ikke liker også får hen masse problemer med BV?
Vis hele sitatet...
Når barnevernet mottar en bekymringsmelding skal de innen en uke avgjøre om den skal henlegges, eller følges opp med undersøkelse. Det er ikke gitt at denne fristen overholdes i alle tilfeller.

Hvis du sender en bekymringsmelding med "masse dritt" uten grunnlag vil jeg anta at det får kjedeligere konsekvenser for deg enn for den/de du sender meldingen om. Man får generelt sett ikke "masse problemer" med barnevernet med mindre det er et reelt grunnlag for det.