Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 3703
Påstand: Hvis du lar en annen person registrere et .no-domene på ditt navn eller din bedrift, vil du aldri selv kunne få tilgang til domenet i tilfelle det blir misbrukt og du selv får problemer, eller du av en annen grunn ønsker å ta kontroll over det.

Motsvar: Den påstanden er feil. Man kan selvfølgelig kontakte bedriften som solgte domenet (Uniweb / Domeneshop) og hevde sin rett til å få tilbake kontrollen over domenet, ettersom det er knyttet opp mot deg personlig.

Jeg blir kritisert for å komme med dette motsvaret og blir kalt for svært uvitende om hvordan det fungerer.

Så, jeg lar en person få bruke bilen min året rundt, og plutselig kan jeg ikke kreve å få bilen tilbake?

Eller?
Sist endret av Tysteren; 5. desember 2021 kl. 21:59.
Det du sier er rett.
Sitat av Tysteren Vis innlegg
Så, jeg lar en person få bruke bilen min året rundt, og plutselig kan jeg ikke kreve å få bilen tilbake?
Vis hele sitatet...
Dette høres mer ut som om du har gitt noen penger, de har kjøpt en bil i sitt eget navn, men lar deg bruke den til daglig, men plutselig en dag setter hjullås lås på den. Slik at du ikke lenger kan bruke den. Din genser og noen ting du bruker ligger helt klart inni, men på papiret er det er bilen ikke din. Forhandleren av den bilen har ingen aning om at pengene til kjøperen kom fra deg.

Hvorfor i vide verden ville du kjøpe et domene på den måten?
Sitat av rfa Vis innlegg
Det du sier er rett.
Vis hele sitatet...
Takk, nå har jeg vunnet en diskusjon etter mange timer og hodepine.
Sitat av meitemark Vis innlegg
Hvorfor i vide verden ville du kjøpe et domene på den måten?
Vis hele sitatet...
Jeg kan ikke fortelle så mange detaljer, men kan si: I dette tilfellet har noen benyttet seg av en ekstern aktør for oppsett og drift av en nettside. Den eksterne aktøren ønsker ikke å samarbeide i forhold til avslutning av avtaleforholdet og bytte av aktør. Jeg gleder meg til å ha en telefon i hånda når kundeservicen til registraren åpner imorgen... Mitt første spørsmål blir: "Hvilket krav har dere til identifisering av den som henvender seg til dere i forhold til å få kontroll over domenet?"
Sist endret av Tysteren; 5. desember 2021 kl. 23:11.