Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1745
Anonym bruker
"Stinn Bison"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei. Har brukt en del Subutex de siste ukene. 3-4 mg om dagen. Brukte først i 6 dager, deretter en pause på 2 eller 3 dager. Merket ingen abstinenser da. Igår fikk jeg tak i litt mer, regner med at jeg har nok til imorgen og neste dag. Vil jeg få noen abstinenser etter såpass kortvarig bruk?
Har Vival på resept, 10 mg daglig. Dersom jeg får abstinenser, vil Vival hjelpe? Bruker ikke Vival når jeg tar Subutex. Som sagt er det relativt kortvarig bruk av Subutex. 6 dager, 2-3 dagers pause, og 3 dagers bruk til. Så til sammen 9 dager se siste 2 ukene.

Takk for svar!
Du pusher grensene ihvertfall. Subutex varer lenge og det tar fort 2-3 dager før man kjenner abstinenser. Så gi deg mens leken er god. Ta hvertfall en måneds pause
Anonym bruker
"Stinn Bison"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Du pusher grensene ihvertfall. Subutex varer lenge og det tar fort 2-3 dager før man kjenner abstinenser. Så gi deg mens leken er god. Ta hvertfall en måneds pause
Vis hele sitatet...
Takk for kjapt svar. Ja, er klar over at jeg leker med ild her...Har brukt en del Subutex det siste året, men da har det bare vært en dag eller to innimellom. Ikke såpass lang tid som nå. Skal ta en lang pause eller slutte.
Kanskje jeg skal ta alt imorgen for å bli kvitt det fortere. Funker Vival dersom jeg får abstinenser? Får bare 10 mg Vival om dagen.
Det kommer veldig ann på hvor mye og hvor ofte du har brukt opiater før dette. Har du brukt mye før så vil du garantert kjenne mye mer til det enn en som gjør dette for første gang.
Som NodSquad sier så er halveringstiden på subutex såpass lang at det er veldig normalt å ikke kjenne abstinens ubehag før det har godt tre dager

Om du skal bruke opiater så anbefaler jeg å kun bruke det noen dager på rad for å så ta en ukes pause, på denne måten slipper du ganske billig unna abstinensene

Valium vil hjelpe på abstinenssymptomer, ja. Da jeg gikk gjennom OxyContin abstinenser så var Valium, Lyrica og Imovane en veldig stor hjelp for angsten, RLS og søvnen.

Stay safe, det ER mulig å bruke opiater på gøy men det er en veldig tynn vegg mellom gøy og et rent helvete!
Anonym bruker
"Stinn Bison"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for svarene, dere har nok rett. Har cirka 6 mg igjen, men tror jeg skal snorte i meg alt idag bare for å bli kvitt det fortere. Har spart opp noen Vival dersom jeg får abstinenser, håper jeg ikke får det. Tror det skal gå greit. Har hørt at Imodium kan hjelpe mot abstinenser. Dersom jeg skulle få det. Men det er jo en diare-medisin? Uansett så vil vel eventuelle abstinenser bli ganske milde håper jeg.
Husk at 6mg er mye da og du kan fort tippe over til å bare bli kvalm og begynne å spy. Det suger
Anonym bruker
"Stinn Bison"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Husk at 6mg er mye da og du kan fort tippe over til å bare bli kvalm og begynne å spy. Det suger
Vis hele sitatet...
Blir ikke kvalm av opiater lengre, men takk for advarselen allikevel.
Har tatt ca 0,3 nå, tror jeg skal ta resten også. Da får jeg ihvertfall en fin dag og dessuten kanskje mindre abstinenser enn om jeg sparer til imorgen.
Anonym bruker
"Stinn Bison"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hei. Nå er det over et døgn siden jeg tok Sub sist. Idag har jeg en merkelig følelse i hendene, spesielt høyre hånd og underarm. Litt i venstre også. Omtrent samme følelsen som når man har ligget på hånda. Den er nummen, prikker og føles veldig rar ut. Kan dette ha en sammenheng?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei. Nå er det over et døgn siden jeg tok Sub sist. Idag har jeg en merkelig følelse i hendene, spesielt høyre hånd og underarm. Litt i venstre også. Omtrent samme følelsen som når man har ligget på hånda. Den er nummen, prikker og føles veldig rar ut. Kan dette ha en sammenheng?
Vis hele sitatet...
Jeg kan få en stølhets og nummen følelse i deler av kroppen når jeg detoxer fra opiater selv hvis det føles litt sånn ut
Anonym bruker
"Stinn Bison"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av percocetfather Vis innlegg
Jeg kan få en stølhets og nummen følelse i deler av kroppen når jeg detoxer fra opiater selv hvis det føles litt sånn ut
Vis hele sitatet...
Har smerte og ømhet i leggene idag, men ikke så mye at det er noe å klage over egentlig. Kan også skyldes noe helt annet. Men det med kribling/prikking/nummenhet i hendene hadde jeg idag også når jeg våknet. Har nå gått 47 timer siden jeg tok Subutex sist. Merker ikke noe ubehag bortsett fra det som er nevnt over. Vet heller ikke om det har noen sammenheng med bruk av Subutex, men sannsynligvis har det vel det.
Anonym bruker
"Øm Stingsild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det du nevner er klassiske, milde opiatabstinenser. Slutt mens leken er god/håndterbar.

Hilsen fyr som postet tråd om hvor digg Tramadol rusen var sent i 2018, og i dag nettopp fikk innpass i LAR og står på 16 mg for å bli frisk. Jeg skal på utredninfsopphold, hvor behandlingsstedet nekter la meg trappe ned der da det ikke er rusbehandling som er formålet. Siden behandlingstedet ligger midt på landet uten kollektivforbindelser til Oslo i gåavstand, skal jeg trappe meg ned og av subutex til 0 mg ila de 3 mnd. Klarte ikke trappe ned og av på Aker i frykt for å reise til Brugata i abstinensaffekt, men på bondelandet må jeg stå i det som kommer av abstinenser på 0 mg plasmakonsentrasjon (ikke noe virkestoff i blodet lenger)
▼ ... noen uker senere ... ▼
På toleranse ca kvarting heroin om dagen brukte jeg 2 subuxoner som jeg delte opp i 4-3-2,5-2-1,5-1-0,5-0,5 og av. Hver bindestrek er en dag, dette er min nedtrappingsplan som fungerte utmerket og jeg merket ikke noe til abstinens verken under bruk eller etter endt nedtrapping. Men man må holde seg til planen. 3-4mg med litt toleranse gjør at jeg på dag 1 og 2 av nedtrappingen er faktisk litt sløv og god. Resterende av dagene kjenner jeg null rus, men heller null ubehag.

Uten toleranse tar jeg ikke mer enn 1-2 mg og om jeg da tar 2mg så sitter jeg og klør og halvsover i minst 12 timer.