Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 11046
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
En av de mest etterspurte funksjonene her er å få skjult rusmiddelforumene. Det kan man nå gjøre ved å velge å skjule "NSFW-forumer" på denne siden:

https://freak.no/forum/profile.php?do=editoptions#misc

Det finnes user scripts for å gjøre dette, men denne funksjonen vil fungere en smule bedre ettersom scriptene bare gjemmer trådene og ikke erstatter dem i listen med tråder fra de øvrige forumene. Foreløpig er det kun fra forsiden, men jeg kommer til å utvide støtten til andre steder på nettstedet etterhvert.
Sist endret av nso; 13. november 2016 kl. 01:38.
Dette er en bra funksjon!
Jeg leser ikke rusmiddelforumene, og har ikke behov for å se de på forsiden.

Spørsmål:
På siden der man setter instillingene står det: Forumene det gjelder er: Rusmiddelforumene.
Kommer dette til å bli utvidet? I så tilfelle hadde det vært greit om man selv kunne velge hvilke forumer man ville skjule. Det blir en del mer arbeid når man må lagre hver brukers preferanser annet enn et ja/nei, men det hadde vært veldig greit dersom flere forumer blir lagt til i listen.
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Jeg vurderte å også inkludere undergrunn, men utsatte avgjørelsen. Det er ingen umiddelbare planer om å inkludere andre forum i listen enda
Mulig at jeg er er vel naiv, men hvorfor skulle en ville skjule noen underfora ?
Når jeg sitter og leser litt rundt om kring på Internett er det vel ingen som skal snoke eller bry seg om hvilke sider jeg besøker?
Klem fra Betty
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Det er vel enkelte som mener at det er bedre at det står "Hvordan lage eplekaker" enn "Hvordan skyte heroin" på skjermen hvis sjefen skulle stikke hodet innom
Nurse Betty: Det kan hende at folk bare vil ha en "tryggere" forside på forumet når de er på jobb og lignende, for nesten hver arbeidsplass har jo noen som er litt for glade i å finne ut hva andre på arbeidsplassen driver med.

nso: Hadde det vært mulig med en avkrysningsliste der en kan velge hvilke underforum en ikke vil vise?
Tenker eksempelvis hvis en vier svært lite tid på for eksempel "Religion, filosofi, etikk og livssyn", og trenger ikke dette på forsiden sin?
Ok, jeg forstår ble kanskje litt selvsentrert i min stue. Det er en litt uvant setting for meg som ikke har,eller har hatt en jobb der en skjerm speiler hva du leser eller hvem du er.
Klem fra Betty
Sist endret av Nurse Betty; 18. november 2016 kl. 02:37.
▼ ... flere år senere ... ▼
Synd at dette ikke blir overholdt.

3 av de 4 øverste trådene på forsiden er nå direkte rusleratert.
Dyrking av Cannabis
Dyrking av opium
Slutte med hasj
Stemmer FOR muligheten til å skjule alle tråder under Rusmidler etc.

Jeg forstår godt at det er mange folk som vil lese om andre og mer stuerene ting

Signérer!
R.i.p 23.04.2021
Enig!
Enig, er her ikke for å lese om drugs.
Sitat av Shredded Vis innlegg
Enig, er her ikke for å lese om drugs.
Vis hele sitatet...
Helt enig.
Håper at de som vil lese og diskutere drugs kan ha sin del av Freak og oss andre ha en annen del av Freak...
Er det så vanskelig å bare hoppe over det da?

Og er det egentlig lov å bruke Freak på jobben?
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Er det så vanskelig å bare hoppe over det da?

Og er det egentlig lov å bruke Freak på jobben?
Vis hele sitatet...
Hvor vanskelig det er å bare hoppe over er jo veldig periodisk med hvor stor andelen aktivitet er på disse rusrelaterte trådene som ikke er inkludert i denne ellers fantastiske "skjul NSFW" funksjonen.

Hvorvidt det er lov å bruke Freak på jobben burde jo være opp til hver enkelt. Og om det så skulle være ulovlig så er det vel en millt sagt en mild lovortredelse målt opp i mot mye av det rusrelaterte som diskutertes uten å være skjult som f.eks dyrking.

Det burde jo også være opp til hver enkelt hvilken individuell grunn man har for å ikke ha rus på rus gnidd utover skjermen. For min del som rusavhengig klarer jeg meg stort sett fint uten men av og til trenger jeg ikke få dette tredd nedover meg.
Sitat av Dough Vis innlegg
Synd at dette ikke blir overholdt.

3 av de 4 øverste trådene på forsiden er nå direkte rusleratert.
Dyrking av Cannabis
Dyrking av opium
Slutte med hasj
Vis hele sitatet...

De 2 første trådene er postet i "DIY og makerspace" så er jo ikke særlig rart de ikke forsvinner ved bruk av denne funksjonen...
Er ikke interessert i narkotiske stoffer, men også det at 90% av forsiden er til tider fylt med rusmiddeltråder er rett og slett for mye. Så takk og lov for denne nye funksjonen!
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
De 2 første trådene er postet i "DIY og makerspace" så er jo ikke særlig rart de ikke forsvinner ved bruk av denne funksjonen...
Vis hele sitatet...
Dyrkeforumet burde helt klart omfattes av NSFW-taggen, ja. Det er notert.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Det er en del slapp plassering også, rusposter "lekker" en del fra tid til annen. Jeg har prøvd å rapportere flere av dem, men det er ikke alltid det blir tatt tak i. Med skjul-funksjonen har noe av poenget med ruskategorien blitt "containment", da er det greit at ting flyttes litt aggressivt når de havner utenfor.