Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2556
Har blit diagnosert med uspesifisert scitzofreni. Gått på medisiner i mange år, men har sluttet på de nå. Har i perioder tidligere fått ganske heftig tankekjør kunn av hasj. Har lyst å prøve lsd for første gang, men er redd jeg aldri vill lande, som jeg har hørt skremselshistorier om. Er jeg mere utsatt for "badtripp"? Har prøvd sopp en gang tidligere og det var gøy. Derfor jeg tenker lsd kan gå bra det å. Noen tanker om jeg burde/burde ikke siden jeg er disponert for psykose??
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Sitat av Evee Vis innlegg
Har blit diagnosert med uspesifisert scitzofreni. Gått på medisiner i mange år, men har sluttet på de nå. Har i perioder tidligere fått ganske heftig tankekjør kunn av hasj. Har lyst å prøve lsd for første gang, men er redd jeg aldri vill lande, som jeg har hørt skremselshistorier om. Er jeg mere utsatt for "badtripp"? Har prøvd sopp en gang tidligere og det var gøy. Derfor jeg tenker lsd kan gå bra det å. Noen tanker om jeg burde/burde ikke siden jeg er disponert for psykose??
Vis hele sitatet...
Nå vet jeg ikke hvor mye sopp du tok, men av erfaring synes jeg sopp gir mye mer tankekjør enn LSD.
Sitat av Evee Vis innlegg
Har blit diagnosert med uspesifisert scitzofreni. Gått på medisiner i mange år, men har sluttet på de nå. Har i perioder tidligere fått ganske heftig tankekjør kunn av hasj. Har lyst å prøve lsd for første gang, men er redd jeg aldri vill lande, som jeg har hørt skremselshistorier om. Er jeg mere utsatt for "badtripp"? Har prøvd sopp en gang tidligere og det var gøy. Derfor jeg tenker lsd kan gå bra det å. Noen tanker om jeg burde/burde ikke siden jeg er disponert for psykose??
Vis hele sitatet...
Tror nok du kan vurdere det bedre enn alle på freak.
Siden du tidligere har blitt diagnostisert med uspesifisert schizofreni, er du veldig utsatt for å igjen havne i psykose om du tar LSD. Anbefaler deg å holde deg unna alle former psykedeliske stoffer, inklusivt cannabis, da det er få ting man kan verdsette mer enn en god psyke.
Syre, sopp, hasj/marihuana og amfetamin er vel det du burde holde deg relativt langt vekk ifra. Disse midlene kan definitivt gjøre hverdagen din svært ubehagelig over lang tid, om du velger å ruse deg på dette, med underliggende diagnoser som er kommet frem i lyset...

Jeg hadde nok kun turt å bruke opiater og benzo, om jeg var i samme situasjon. Fått panikkangst indusert av amfetamin og hasj selv, og jeg vet at å "bare" få panikkangst er helt jævlig.
Vil du virkelig risikere psykotisk utbrudd? Det handler litt om å ta vare på seg selv og sine omgivelser. Og ja, ut fra et generelt medisinsk syn, så er det funnet en korrelasjon mellom psykedelika og trigging av psykoser, som i visse tilfeller har endt i innleggelse. Det impliserer så klart ikke årsakssammenheng, men det gir grunn til å være varsom. Ingen her inne kjenner din psyke og/eller din helsehistorie, så det blir litt fåfengt å gi andre anbefalinger enn: finn på noe annet. Det er ikke slik at psykedelika bør brukes av alle, dessverre. Selv om jeg kan forstå fristelsen.
Fraråder deg å ta lsd med din historikk. Det er ikke det samme som sopp i det hele tatt, og skulle du ha en dårlig dag, kan det hende den overkjører deg totalt. Du sier du får tankekjør på hasj, da kan du ikke tenke deg hva du kan oppleve på lsd engang. Spesielt risky hvis dere røyker under trippen. Nesten alle jeg kjenner er enig i at det ikke er noe bra å røyke på peak i en trip, så vi har slutta å gjøre det - spar det heller til nedturen og dere begynner å lande. Viktig tips!

Generelt opplever jeg lsd som en rus som kjører sitt eget løp, bånn gass hele veien. Sliter du med å kontrollere den, så er det synd for deg. Lsd gir faen i det Sopp derimot, har jeg opplevd som mer tilgivende og "omtenksom" type opplevelse.
Ofte kommer sopprusen i bølger, og man får pustepauser og tid til refleksjon i mellom de største bølgene. Ofte føles det som soppen prøver å lære deg noe, eller vise deg noe ved deg selv... Dette er ihvertfall slik jeg har følt det.

Sopp kan være ubehagelig det óg, men lsd føler jeg virkelig er nådesløs i forhold. Som sagt er ikke lsd interessert i å vente på deg, og om du skulle bli "diltende etter" og bli forvirra eller lignende, kan tankekjøret og ubehaget ta over hvis du sliter med å holde kontrollen. For all del viktig å ikke kjempe imot en tripp (man kan aldri "kontrollere" en tripp helt), men nå tenker jeg på egne tankekjør og negative impulser.

Jeg har kjent litt på negative tanker og kjør på lsd, og det kjentes fort helt jævlig ut. På sopp har jeg ikke klart å tvinge meg selv inn i sånne baner på samme måte.
Så der har du det jeg mener med at du kan "styre" lsd lettere, men det kan også bety at du f.eks fortere sliter med tvangstanker og negativt tankekjør (som du sier du har problemer med på hasj).
Dette er jo risikabelt om du ikke klarer å la være å tenke på kjipe ting under trippen. Det kan det sikkert være på sopp óg, men ikke med samme intensitet som på lsd (med mindre du tar monster-dose med sopp da ).

Lsd er også kult, ikke misforstå, men med tanke på det du sier, vil jeg ikke anbefale det til deg. Jeg har selv opplevd tankekjør på hasj fra tid til annen, og det i seg selv kan være en ganske negativ opplevelse - men du kan ikke se for deg åssen dette er på lsd (og husk det varer i 10-14 timer, no mercy).
Lsd har mye mer tankeloops (som kan være forvirrende og slitsomt), og er stort sett en mye mer intens tankekjør-rus enn sopp (føler jeg da. ser at andre skriver de har motsatt opplevelse)

Jeg føler meg mye mer speeda og stimulert på lsd, enn på sopp, kombinert med tankekjør og angst er dette mer riskabelt enn sopp, vil jeg tro. I mitt tilfelle iallefall.

Til tross for alt dette, er det sopp jeg virkelig har opplevd badtrip på - men det var lærerikt og nødvendig for meg der og da. Lsd kan jeg ikke se for meg har like visdomsfulle badtrips, så der tror jeg det er enklere å bare rote seg bort og bli sin egen fiende under trippen. Hvis det gir noen mening

Husk at dette er min individuelle oppfatning, og at alle opplever forskjellige stoffer likt.
Men generelt tror jeg de fleste vil være mer eller mindre enig i at lsd er mye "hardere" enn sopp...

Ble litt rotete og "på sparket" det innlegget her, please forgive

Edit: Det er viktig å understreke at jeg fraråder deg å ta noen av stoffene. Men jeg kjenner ikke deg, og vet ikke hvor mye innsikt og kontroll du egentlig har på din egen psyke. Så om du absolutt skal ta noe, håper jeg du tar sopp, og lar lsd ligge...
Må også understreke kraftig at psykedeliske midler er til for å finne innsikt og visdom, og ikke er noe leketøy man bruker for å ha det moro fordi man kjeder seg.
Det er et verktøy, og hvis du fucker rundt med det, vil du risikere å skjære deg.

Det må behandles med dyp respekt, og kun brukes som redskap i åndelig eller personlig utvikling...

Dette gjelder spesielt de som er disponert for psykiske lidelser!
Sist endret av Alzo88; 21. august 2016 kl. 19:28.
Trådstarter
5 0
Takk for svar��