Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1871
Hei!
Jeg er av den mer paranoide typen, og vil gjerne unngå at noen enkelt bryter seg inn ved å slå inn døra

Jeg tenker på å barrikadere døra med stålstenger som jeg legger hele veien fra den ene veggen til den andre. Det betyr at hvis noen ønsker å slå inn døra til leiligheten, sprer kraften de bruker seg utover hele veggen der døra står. Da vil jeg rekke å gjemme bort verdisaker før de kommer seg inn og stjeler med seg dette

Noen tanker om dette?
Ja det vil jo sikkert virke det, men hva om de velger å bruke vindu eller terrassedør?
Om du ønsker å sikre mot feks razzia så kan du jo lage deg stålkarmer og ha en fet stålplate laminert inn i døra og ha 5 hengslet dør med sikkerhetslås. Et par fete stålstenger fikser vel trykket fra en rambukk lenge nok til at du rekker å flushe
Sist endret av frtoretang; 25. februar 2016 kl. 17:32.
Når noen bryter seg inn døra vil de bruke brekkjern og døra går utover.
Sett opp skilt om at det er video overvåkning, gjerne av typen "Smil til kameraet, du blir overvåket", du kan også kjøpe dummy kameraer for at det skal virke enda mer overbevisende. Blir fort færre som har lyst til å bryte seg inn da.
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Når noen bryter seg inn døra vil de bruke brekkjern og døra går utover.
Vis hele sitatet...
Mulig det er sånn hos deg, men det er mange som har inngangsdør som går innover...
Regner med at TS tenker på noe sånt.
Hvis det er innbruddstyver du er redd for vil disse mest sannsynlig komme når du ikke er hjemme. Hvis du er redd for å bli "jacka" tror jeg det kan være lurt å ha mindre "verdisaker" hjemme! Typisk for hjemmeran såvidt jeg skjønner er å binde fast offer å tvinge ønsket verdier ut av h*n, så hvor effektivt det er å gjemme bort verdisaker vet jeg ikke. Hvis det er onkel du er redd for, kommer de seg inn i leiligheten din uansett om du vil eller ikke, hvis disse "verdisakene" dine lukter noe funky vil de nok finne det uansett hvor godt du gjemmer det.
Hvis disse verdisakene ikke har noen bruksverdi (med andre ord, kun verdi i kr og øre, eller evt. sentimal verdi) og ikke er av ulovlig art kan du jo stæsje det i en bankboks? Det er litt dyrt, men hva er vel ikke en god natts søvn verdt?
Bare pass på at ytterdøra di svinger innover og ikke utover når du barikaderer :P
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Når noen bryter seg inn døra vil de bruke brekkjern og døra går utover.
Vis hele sitatet...
Derfor svinger døra innover og har stålkarmer
Sist endret av frtoretang; 25. februar 2016 kl. 23:06.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Saerdna Vis innlegg
Mulig det er sånn hos deg, men det er mange som har inngangsdør som går innover...
Vis hele sitatet...
Tror de fleste har dør som går utover.
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Tror de fleste har dør som går utover.
Vis hele sitatet...
Du har ikke bodd i så mange lavblokker i Osloområdet du altså?
Sist endret av Sjanten; 4. mars 2016 kl. 22:39.
Sitat av Sjanten Vis innlegg
Du har ikke bodd i så mange lavblokker i Osloområdet du altså?
Vis hele sitatet...
Nei, og takk Gud for det.