Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1791
Halloen folkens!


Nå i Mars blir det tre år siden jeg var lur å kjørte i fylla og tenkte det var dags til å prøve å skaffe dette igjen. Igår var jeg hos det lokale lennsmannskontoret å forhørte meg rundt om dette, og fikk høre det var en hel prosess for å få dette igjen. Er det noen som vet hva denne er? Jeg ble henvendt til førerkort-avdelingen i nabo-byen, men siden jeg allerede skal utover til denne byen på fredag tenkte jeg å vente til da.


So my question, er det noen som vet hva som må gjøres? Jeg søkte for 6 mnd siden eller noe sånt men ble stemplet som ikke edruelig nok...
Jeg ville nok startet med å få søkt igjen. Deretter er det vel bare å opprette forbindelse med trafikkstasjonen angående ny oppkjøring.
Er ikke greiest å spørre lennsmannskontoret hva denne prosessen er, siden det var de som fortalte deg at det var en prosess rundt dette?

Eller ta en telefon til førerkort avdelingen i nabo byen og høre med dem om du må melde deg opp til en type undersøkelse eller hva de behøver for at du skal få tatt førerkortet ditt igjen?
Sexy as fuck.
Mozzie's Avatar
Trådstarter
Sitat av Noxaran86 Vis innlegg
Er ikke greiest å spørre lennsmannskontoret hva denne prosessen er, siden det var de som fortalte deg at det var en prosess rundt dette?

Eller ta en telefon til førerkort avdelingen i nabo byen og høre med dem om du må melde deg opp til en type undersøkelse eller hva de behøver for at du skal få tatt førerkortet ditt igjen?
Vis hele sitatet...

Han jeg snakket med på kontoret viste like lite som meg rundt dette, så var lite hjelp å få der.. Så derfor lurte jeg egentlig på om det er noen her som har stått i nogenlunde like sko som meg, så har litt peiling rundt dette. For er luta lei av å må få familien til å kjøre meg rundt.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Har to kompiser som er i lignende situasjon, begge måtte skrive en uformell søknad om at de ville ta lappen. Begge fikk avslag.
Om sperrefristen er ute så kan du søke gjennom din nærmeste vegtrafikkstasjon. Disse oversender så din søknad til politiet for deg. Skjemaer ligger hos trafikksentralen og på nettet, da de på nettet inneholder ikke alternativet "få tilbake førerkort" så tror ikke dette funker.
Hvordan kan de si at du ikke er edruelig nok? Er du registrert misbruker av noe slag, eller har du blitt tatt for bruk av knark gjentatte ganger ila. det siste året?
Var i en lignende situasjon for en del år tilbake, fikk en lang skjennepreken av politidama som visstnok hadde ansvaret for den typen saker og ble fortalt hvor omfattende og vanskelig en sånn prosess var..

Det neste jeg gjorde var å søke om førerkort hos vegvesenet, fikk innvilget søknaden uten noe om eller men.
Søkte over telefon btw., ikke noen skriftlig søknad av noe slag, ingen pisseprøver eller lignende.

Var med andre ord ikke noe stress, men vet ikke om det gjelder alle tilfeller.

Min anbefalning, søk hos vegvesenet og ta det derfra. Hvis du får avslag får du visstnok ikke bare begrunnelsen for denne, men også hva som må til for deg for å få en søknad innvilget (i følge politidama jeg snakka med seff, er ikke sikkert noe av det hun sa stemmer...).

Lykke til!
Sist endret av eplesin; 27. november 2014 kl. 00:21.
Prosessen innebærer sikkert litt arbeid, men det er jo for politiet.
For den som har fyllekjørt er det vel bare å vente ut sperrefristen, for deretter å søke om å få ta førerprøven på nytt.
Sist endret av Pope; 28. november 2014 kl. 13:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.