Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2208
Har nettopp fått ei saftig lønning og vurderer å kjøpe meg tv. Så det er tilbud på denne på dustin, noen som vet om den er ok?

http://www.dustinhome.no/product/501...lb620v-49-led/
Hva er bruken (spill,film, etc.?) Hvor stor TV er det snakk om (avstand fra TV'en)? Budsjett? Stue TV?

Utifra hva jeg ser på spesifikasjonene er ikke TV'en noe å skryte av, men spørs jo helt hva du skal bruke den til.
Isvarmt's Avatar
Trådstarter
blir vell hovedsaklig spilling og netflix. Tenker at 47-50 hadde vært passende
Prisklasse? Hva ønsker du i TV'en? Trenger litt info for å kunne finne noe
Isvarmt's Avatar
Trådstarter
4-6 tusen tenker jeg, trenger ikke verdens beste bildekvalitet, men hadde vært greit med svart som ser svart ut og ikke grått...
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Vet at LG har fått skryt for svartnivået sitt, men husker ikke kilde...
Avhengig av hva slags spill du kommer til å spille, men generelt sett for FPS, så skal ikke tven være større enn 32.

Optimalt for FPS er 22-28

Merker du burde gå etter er BenQ, de er spesialiserte på gaming tver og respons tid på skjermbilde.
Sist endret av Khan17; 29. juli 2014 kl. 10:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
https://www.komplett.no/samsung-48-l...48h5505/813629

Har ikke testet denne, men Samsung har hatt generelt sett bedre bilde av de fleste jeg har testet. Forøvrig så er Philips kongen over tv bilde, men de er dyrere.
Er nok enig med Khan17 her. Skal du hovedsaklig bruke det til spill og du ønsker en skjerm i prisklassen 4-6tusen hadde jeg tatt f.eks. BenQ PC-skjerm.

TV er kommer i alle prisklasser, men ser du stort sett på billigmodeller kan du like godt kaste pengene ut av vinduet. Det er stort sett bare møkk du får for 2-4000kr. Det er dog to TV'er jeg ser innenfor din prisklasse nå som jeg kan anbefale. Det ene er Samsung 46" 6515 for 5990.-. Det andre er Thomson 46" FW8785 til 5995,-. Begge er 100hz og har VA skjermer. Funker bra til spill, men for hardcore-gaming er det tipset til Khan17 du skal gå etter.


Sitat av Patrick Vis innlegg
https://www.komplett.no/samsung-48-l...48h5505/813629

Har ikke testet denne, men Samsung har hatt generelt sett bedre bilde av de fleste jeg har testet. Forøvrig så er Philips kongen over tv bilde, men de er dyrere.
Vis hele sitatet...
Denne ville jeg nok ikke valgt, rett og slett på grunn av 50hz panelet. Har sett TV'en selv. Den går under klassen "dårlig" . Philips er faktisk overaskende billig kontra konkurrenter på bildekvalitet, men som jeg nevnte tidligere. TV er å forblir dyrt.
Isvarmt's Avatar
Trådstarter
Sitat av Khan17 Vis innlegg
Avhengig av hva slags spill du kommer til å spille, men generelt sett for FPS, så skal ikke tven være større enn 32.

Optimalt for FPS er 22-28

Merker du burde gå etter er BenQ, de er spesialiserte på gaming tver og respons tid på skjermbilde.
Vis hele sitatet...
ER ikke pc sjerm jeg er ute etter, men tv har en 27 tommers ips sjerm jeg er meget fornøyd med
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Ja, jeg vet den bare er 42 tommer, men hvis du kan nøye deg med det er denne helt fantastisk. I hvert fall til den prisen.
Godt valg fra kosepaa! Da jeg selv sitter med storebroren vil jeg si KJØP DEN .