Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Skal du røyke hasj på TG?
Ja 186 32,57%
Nei 385 67,43%
Stemmegivere: 571. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  87 22449
Ser jo at 1/3 av alle som skal herfra har tenkt til å røyke cannabis på TG. Er det verdt det? Permanent utestengelse høres ikke akkurat ut som noe folk vil dra på seg.

Hvis dere først skal røyke vil jeg jo regne med at det blir ute. Skal dere vente lenge, skifte klær osv, eller er ikke det å bli tatt _så_ ille? Litt kjipt å gå med noia hver gang du skal inn, ut eller et sted hvor du må forbi hunder.
Er det å være høy på ett TG, bedre enn å kunne dra på resten av dem? - sett at du blir tatt da, fult klar over at dette ikke nødvendigvis skjer

Ble litt nysgjerrig på hva dere mener nå

Edit: lurte på en ting til, sett at du har dine narkotiske stoffer i en bil eller noe lignende, kan du bli utestengt bare av å lukte hasj?
Sist endret av olli408; 5. april 2011 kl. 20:41.
Sitat av olli408 Vis innlegg
Edit: lurte på en ting til, sett at du har dine narkotiske stoffer i en bil eller noe lignende, kan du bli utestengt bare av å lukte hasj?
Vis hele sitatet...
Nei, med tanke på at det er over 5000 folk der inne, så er det ikke nok beviser at du lukter litt. Disse luktene kan komme fra alt mulig rart, så det er ikke bevis nok i det hele tatt. Du blir sikkert ransakt, men uten noen ting på deg i det hele tatt vil det ikke skje noen ting.
Sitat av olli408 Vis innlegg
Edit: lurte på en ting til, sett at du har dine narkotiske stoffer i en bil eller noe lignende, kan du bli utestengt bare av å lukte hasj?
Vis hele sitatet...
Husk at parkeringsplassen også er en del av arrangementet.

Sitat av Pewpew Vis innlegg
Nei, med tanke på at det er over 5000 folk der inne, så er det ikke nok beviser at du lukter litt. Disse luktene kan komme fra alt mulig rart, så det er ikke bevis nok i det hele tatt. Du blir sikkert ransakt, men uten noen ting på deg i det hele tatt vil det ikke skje noen ting.
Vis hele sitatet...
Om du stinker av dårlig kroppshygiene, hasj, røyk eller mat så blir du nok pent bedt om å ta deg en dusj og bytte klær. Om du først er i søkelyset for å plage andre deltagere med lukt, og det kommer frem at det er grunnet rusmidler du lukter, så er nok vaktene noe mistenksomme. Det er greit nok at ikke politiet kan komme og dømme deg for noe, men siden TG er et arrangement som egenhendig bestemmer hvem de ikke synes at burde være med. Det trengs ingen "beviser" i den situasjonen, men alt tas på skjønn. Om en fyr tømmer en flaske vodka på deg mens du er utenfor skal det ikke mer enn en prat med vakten til så er alt i orden.
Pump en yoghurt eller 5 full av bønner så har du sikra tg
Sitat av KRS93 Vis innlegg
Ble'n tatt, eller...?
Vis hele sitatet...
Vet ikke helt, kan være hunden lukta noe annet en hasjisj da men. Gikk derifra fordi jeg måtte rekke noe men til OT

Har ikke tenkt og røyke fordi jeg har selv sett mange som har blitt tatt og jeg har lyst og gå der neste år også
Vet at det er mange som gjemmer stæsjet sitt inni kabinettet, husk å ta alt ut før du drar
De går med hunder, og man ser dem gjerne 2-3 ganger på raden i løped av dagene. Vil tro du kunne bli pålagt å pisse i kopp hvis hunden lukter cannabis, som den gjør.
Sitat av eXclusive1337 Vis innlegg
De går med hunder, og man ser dem gjerne 2-3 ganger på raden i løped av dagene. Vil tro du kunne bli pålagt å pisse i kopp hvis hunden lukter cannabis, som den gjør.
Vis hele sitatet...
Er du sikker på dette eller?
Sitat av Lhem Vis innlegg
Er du sikker på dette eller?
Vis hele sitatet...
Det er ulovlig å være påvirket av narkotika i norge. Dersom politiet spør deg om du har brukt cannabis og du sier nei, og det foreligger skjellig grunn til mistanke om at du har brukt narkotika kan de kreve at du gir en urinprøve, dersom du nekter tar de det som en positiv prøve. Skjellig grunn er f.eks at en hund markerer deg. Unskyldningen som fungerer er: "jeg har vært i amsterdam, men ikke påvirket i norge" noen kan komme unna med det. Men det er også en lov som er slik at nordmenn i utlandet er fortsatt bundet av norsk lov, så det spørs i hvilken grad politiet gidder å straffeforfølge deg hvis du kan legge frem bevis for at du nylig har vært i amster.
Men ja, for å svare enkelt på spm ditt, de kan kreve urinprøve.
Sitat av Doc. Lester Vis innlegg
Det er ulovlig å være påvirket av narkotika i norge. Dersom politiet spør deg om du har brukt cannabis og du sier nei, og det foreligger skjellig grunn til mistanke om at du har brukt narkotika kan de kreve at du gir en urinprøve, dersom du nekter tar de det som en positiv prøve. Skjellig grunn er f.eks at en hund markerer deg. Unskyldningen som fungerer er: "jeg har vært i amsterdam, men ikke påvirket i norge" noen kan komme unna med det. Men det er også en lov som er slik at nordmenn i utlandet er fortsatt bundet av norsk lov, så det spørs i hvilken grad politiet gidder å straffeforfølge deg hvis du kan legge frem bevis for at du nylig har vært i amster.
Men ja, for å svare enkelt på spm ditt, de kan kreve urinprøve.
Vis hele sitatet...

Men viss jeg bare lukter litt da og ikke er påvirket?
I verste tilfelle kaster de deg ut pga mistanke.

Det er bare å oppføre seg og være hyggelig hvis de spør om du har røyket/har noe på deg.
Ikke ødelegg arrangementet mer enn det er allerede da.

Folk kommer dit fordi det er et rusfritt arrangement, hvor barn og ungdom kan ha det morsomt uten å tenke på noe negativt, også kommer en bunch og drar med seg dop?

Rett og slett forkastelig. Håper for gudsskyld at de som har tenkt og ta det med seg vurderer saken en gang til!
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av kimmag Vis innlegg
Ikke ødelegg arrangementet mer enn det er allerede da.

Folk kommer dit fordi det er et rusfritt arrangement, hvor barn og ungdom kan ha det morsomt uten å tenke på noe negativt, også kommer en bunch og drar med seg dop?

Rett og slett forkastelig. Håper for gudsskyld at de som har tenkt og ta det med seg vurderer saken en gang til!
Vis hele sitatet...
På hvilken måte gjør det andre noe om et par deltagere sitter steine for seg selv eller med kompisene sine?

Og man gjør vel opplevelsen bedre for seg selv med litt rus..

Og på hvilken måte er arrangementet allerede ødelagt? Jeg drar ikke på tg fordi det er rusfritt, jeg drar dit for opplevelsen og data!
Det kan være yngre ungdommer som ikke burde eller vil bli utsatt av å være så nærme stoffet eller en bruker. Ville du sagt det samme om du var forelder, men viste at det lanet din 13 år gamle sønn var full av stonere?

De kan for all del bli redde, eller nyskjerrige. Og det passer iallefall ikke i en ung alder, synes jeg. (Jeg går utifra at det kommer en del småunger dit.)
Sist endret av Bruskork1; 15. april 2011 kl. 12:00.
Hadde akkurat tenkt å skrive det samme kimmag

Synes det er utrolig egoistisk av dere å ruse dere på tg, brått blir dere tatt, og da blir det vel en artikkel i vg, og så vill ikke noen sende sønnen sin dit neste år


Gammel artikkel men
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=113121
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=517688
Dere skjønner at dette er negativt for The gathering?
Sist endret av mr_james; 15. april 2011 kl. 14:30.
Bli'me på apedansen!
JohnnyBravo's Avatar
hehe, jeg har vært på TG hvert år, jeg røyka så bare faan, var dridløye å trippe med alle folka som var der, flippte helt
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
echuz: Nei. Det er ikke snakk om en deltaker i dette tilfellet. Det er snakk om et medlem i crew.

Medlemmer i crew representerer resten av crew – over 300 flotte folk som jobber hardt for å få til arrangementet, og også arrangørene og organisasjonen.

TG og KANDU ønsker neppe å bli representert på denne måten.

I tillegg har man som crewmedlem et ansvar ovenfor andre i samme crew. Det er _frustrerende_ å måtte jobbe ekstra, og å fly rundt for å finne folk, fordi de ikke har kravlet seg til arbeidsposten sin.
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Sitat av Lyskaster1234 Vis innlegg
I verste tilfelle kaster de deg ut pga mistanke.

Det er bare å oppføre seg og være hyggelig hvis de spør om du har røyket/har noe på deg.
Vis hele sitatet...
Tja, jeg har hatt en ikke så morsom opplevelse med vaktene på TG.

Første året jeg var der (2009), så hadde en kompis av meg med seg vannpipe. Vi stod ute å røyket denne - med frukttobakk selvfølgelig. Politiet gikk forbi oss flere ganger og brydde seg ikke nok til å lukte/spørre engang. Derimot når vi kommer inn, så er det like før vaktene roper på politiet når de ser denne vannpipen. Vi blir tatt til siden, og vakten som pratet med oss sjekket armbåndene våre og spurte oss flere ganger om hvor vi satt (for å teste oss), fordi han var overbevist om at vi ikke var deltakere og hadde fått tak i armbånd på andre vis.

Vi var bare hyggelige og forklarte hva vannpipen var, og hvordan den ble brukt. Dette var ikke vakten interessert i å høre, og sto og lekte politi med oss i 10 minutter. Han begynte etterhvert å få en ganske frekk tone, og jeg må si at når vi gikk derifra, så hadde jeg et ganske dårlig intrykk av TG-vaktene...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Evig student
Chronic420's Avatar
Trådstarter
^uffda.

Vel, nå har det seg slik at det ikke egnet seg for cannabis på denne turen. Gjør skolearbeid når jeg ikke jobber, og må ha fokus på jobben. Forstår også nå at det ikke egner seg særlig - er ekstremt mange barn her. Synes det er veldig positivt arrangement egentlig, mtp at det er rusfritt. Det er jo teknologi og gaming det holdes fokus på her - og det er kult

Har imidlertid sett en del som har blitt tatt av politiet.. Men narkohunden så jeg kun første dagen.
De som røyket hasj gjorde nettopp mamma så mistenkelig at det spøker for at jeg deltar neste år!
Takk skal dere ha! <3 <3 <3
Ser egentlig ikke rasjonaliseringen til enkelte foreldre. Hvor mange har blitt tatt? 10-15 stykk? Går vi utifra at det var 15 stykk, er det i underkant av 0.3% av deltakerene som har blitt tatt for dette. De skal nekte deg å dra på TG fordi 0.3% har brutt loven? Selv om jeg syntes det er respektløst å ta med seg slikt på rusfrie arrangementer, blir det for dumt å bruke det som grunnlag for ikke å sende ungene sine hit; du finner _IKKE_ så lave tall mange andre steder i landet.

Be moren din dra frem en kalkulator og regne litt på det, en fem-minutters tur på butikken vil sannsynligvis disponere deg for langt flere brukere.
Det er samma om det er en eller 1000 som blir tatt for det, saken er den at når folk i det hele tatt får det inn, så er det for dårlig sikret, og det er det som får foreldre til å lure, så jeg synes det er JÆVLIG unødvendig å dra dette med på et rusfritt arrangement hvor ungdom skal faktisk samles ikke bare for å spille, men for å ha noe å gjøre istedenfor å ligge på gata - dritings eller stein på noe dritt.

Til dere som tar med dop på TG og andre arrangementer med mindreårige osv, skjerp dere.
"Det kan være yngre ungdommer som ikke burde eller vil bli utsatt av å være så nærme stoffet eller en bruker."

HAHAHA. Idiot
THAT MAKES SENSE!
Var det ikke en 11 åring som ble tatt for hasj på TG nå nylig...?
▼ ... mange måneder senere ... ▼
orket ikke å lese hele tråden her, tenkte bare å komme med litt tips

ikke ta med inn i hallen! gjem det ute eller eventuellt på hotellrom/bilen kanskje. om du blir busta blir det lifetime ban, som ikke er så kult
Sitat av skepsis Vis innlegg
orket ikke å lese hele tråden her, tenkte bare å komme med litt tips

ikke ta med inn i hallen! gjem det ute eller eventuellt på hotellrom/bilen kanskje. om du blir busta blir det lifetime ban, som ikke er så kult
Vis hele sitatet...
Ser heller ikke helt poenget med å potensielt ødelegge muligheten til flere hundre ungdom til å dra på dette fantastiske arrangementet. Nesten alle foreldre har hasjnarotikasprøyte syn, og hvis f.eks 10 stykk blir tatt så ødelegger det for mange andre.

Dere stonere får heller ta 5 dager fri hvis dere skal på et arrangement som barn helt ned i 10 års alderen deltar på.
Jeg skal på TG så bare gi lyd vis det er noe røyking så kan jeg bli med å ta noen trækk jeg hehe
*insert tittel her*
Hvordan er det å ha med seg medisiner osv?
Går på Tramadol, så det blir litt rart hvis di har opiums sniffere der.
Hvordan kan jeg si ifra om eventuele medisiner til crew?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
kodi4k: Det bør gå helt fint. Lurer på om det står noe om det på gathering.org også.

Du kan si ifra til Medic, som skal være ganske godt synlige i skipet.
Ikke ta med røyk i hallen, ikke røyk i nærheten av hallen og ikke røyk deg overstadie. Verre er det ikke.
Man trenger vel ikke vifte jointen under nesa til trettenåringer. Er det noen som trenger en definisjon av ordet "diskré"?
▼ ... over en uke senere ... ▼
diskré a2 el. a3 (fr discret, fra lat., av discernere 'atskille, skille mellom', eg 'i stand til å skjelne'; jf diskret)
1 taktfull, forsiktig; som vet å holde på en hemmelighet d- taushet / et d- vink / d- sending postsending som ikke røper innholdet el. avsenderen / adv: holde seg d- i bakgrunnen
2 dempet, moderat d- belysning / d- farger / en d- parfyme
136 skal ta med hasj på tg, alle tar ca rundt 3.5G hasj, som blir.
136*3.5 = 476
ca 476G.
Politiet kommer med narkohunden, hunden sniffer på et så stort kvm, å hunden oppdager 1 av: 136nFF'r og en haug med andre randoms fra 4chan, face, catchgamer osv..
Å vi har masse hasj fjortiser som skryter av hasjen, og ryktene går, å hunden kommer og sniffer i området der hvor ryktet er.

mhm trur jeg tør alikavel å ta med litt hasj
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Fuck yea! Gustav, han er flink han. Han er en av narkohundene! Han kommer fra våres kennel Han fant folk som hadde røyka for 6 uker side, just tell ya.
Sist endret av Lorenzo; 7. august 2012 kl. 00:06.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Det er bra at TG er et rusfritt arrangement når det er unger der. Men jeg synes det kunne vært såpas liberalt at man kunne hatt en pub-avdeling og servert øl og vin til de over 18. Og kanskje sett mellom fingrene med om noen av dem røyket en joint eller to i skjul i stedet for å kjøre naziregime med narkohunder, straff og utestengelse. Men så er Norge Norge, og ikke Danmark. I Danmark hadde de antakeligvis hatt en slik pub. Vet det har vært/er en del øl på parties nedover på kontinentet. Og så finnes det jo demoparties med 18-års-grense i Norge, der man kan ta seg noen øl. Kindergarden, f.eks.
Sist endret av gravejournalist; 30. september 2012 kl. 23:39.
Sitat av gravejournalist Vis innlegg
Det er bra at TG er et rusfritt arrangement når det er unger der. Men jeg synes det kunne vært såpas liberalt at man kunne hatt en pub-avdeling og servert øl og vin til de over 18. Og kanskje sett mellom fingrene med om noen av dem røyket en joint eller to i skjul i stedet for å kjøre naziregime med narkohunder, straff og utestengelse. Men så er Norge Norge, og ikke Danmark. I Danmark hadde de antakeligvis hatt en slik pub. Vet det har vært/er en del øl på parties nedover på kontinentet. Og så finnes det jo demoparties med 18-års-grense i Norge, der man kan ta seg noen øl. Kindergarden, f.eks.
Vis hele sitatet...
Da hadde det kommer drastisk færre under 18, og det hadde vært mer vold og bråk.

Hver gang noen drikker er det alltid noen som drikker for mye og ødeleger for alle andre.
alkohol hadde ikke blitt bra på tg altfor mange kjeltringer som stjeler, tro når disse får i seg alkohol i tillegg.?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av gravejournalist Vis innlegg
Det er bra at TG er et rusfritt arrangement når det er unger der. Men jeg synes det kunne vært såpas liberalt at man kunne hatt en pub-avdeling og servert øl og vin til de over 18. Og kanskje sett mellom fingrene med om noen av dem røyket en joint eller to i skjul i stedet for å kjøre naziregime med narkohunder, straff og utestengelse.
Vis hele sitatet...
Først skriver du at det er bra at det er rusfritt. Deretter glir du over i at man kunne ha tillatt et lovlig rusmiddel (alle ser ut til å muntert ignorere nikotin og koffein i TG-sammenheng). For så å slenge ut at man egentlig kunne ignorert bruken av ulovlige rusmidler.

Jeg vet ikke om du har vært på TG noen gang, når dette ev. var, hvilke deler du ev. hadde kontakt med, hvor gammel du er, eller haugevis av andre relevante ting.

Med den lille informasjonen jeg har går jeg ut ifra at du ikke vet mye om kulturen til TG. For et par år siden var det en sak om rusbruk på arrangementet, og det kom veldig klart frem hva holdningene til de frivillige var. Nemlig i sterk motsetning til det dine ser ut til å være.

Jeg får også inntrykket av at du ikke har tenkt gjennom hvordan sponsorer ville tatt slikt. Særlig om man så gjennom fingrene på bruk av ulovlige rusmidler. Eller hvordan man skulle administrert et alkoholområde. Eller hvilke virkninger noe slikt ville hatt.
Men så er Norge Norge, og ikke Danmark. I Danmark hadde de antakeligvis hatt en slik pub. Vet det har vært/er en del øl på parties nedover på kontinentet. Og så finnes det jo demoparties med 18-års-grense i Norge, der man kan ta seg noen øl. Kindergarden, f.eks.
Vis hele sitatet...
Om du har hørt om Kindergarden har du muligens fått med deg Eastergarden. Danmark er det ganske lett å komme seg til, så da du ikke ser ut til å ha fungerende løsninger for Norge, kan du prøve å bygge opp The Party igjen.

Men hey, mulig kommentaren din bare var en driveby-tanke om hvordan man kunne forbedret arrangementet. Om dette var tilfellet sukker jeg oppgitt: «Hvorfor skal folk på død og liv ha med rusmidler i alle slags sammenhenger de ser?», og peker på Godwin's lov.

(: