Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 8307
Siden jeg er en gammel mann med fast jobb, en haug med unger og kone så har jeg rimelig stor fallhøyde på illegale droger. Siden en rimelig stor hage kommer med stillingen som godt gift så har jeg følgende prosjekt for våren / sommeren:

Min krok av hagen skal inneholde så mye som mulig av psykoaktive planter som oppfyller følgende kriterier; Det skal være lovlig, det skal gi en eller annen "high", det skal ikke ha potensiale til å umiddelbart ta knekken på en av de 5 ungene som reker rundt i huset her, det må kunne dyrkes uten å pådra seg mistanke om dyrking av vietnamesiske dimensjoner

I forbindelse med det nest siste punktet (døde barn) har jeg kompostert daturaene mine som jeg uansett ikke har tørt å prøve ennå, dissosiative psykedelia er for risikabelt for folk som meg som har bagasje vi ikke kan glemme på flyplassen ;-)

Noen som har forslag til planter? Kjelleren har allerede pasjonsblomst, morning glory, malurt og humle klar for utpotting.
Sist endret av superfuzz; 1. mars 2008 kl. 21:55.
Kul pappa du virker som da. Skulle ønske jeg hadde en slik en. Uansett, søk litt på forumet så finner du kjapt fram til aktuelle tråder. Her har du en:
http://www.freakforum.nu/forum/showt...ige+rusmiddler

Pass på barna!
Iboga? Vet ikke om det er så lett å dyrke denne i Norge, men google ga meg denne siden, som har noe info.
bigmuff
Trådstarter
Takk for linken. Har vel sett en del av den før og ønsker primært tips om førstehånds erfaringer med dyrking av slikt under norske forhold. Har lurket litt på hageforumer og slikt men ønsker ikke å joine kjærringene der ;-)

Anyways, punktet ditt om kule pappaer må jeg få arrestere deg på. Mine interesser rundt dette holder jeg _veldig_ separat fra papparollen. Det er to ting som ikke hører sammen. Rus er en personlig opplevelse som krever modning og jeg skal gjøre mitt for at jeg er sikker på at barna mine er modne nok for sin rusopplevelse (kjip pappa med gode motiver), være det øl eller hjemmeekstrahert DMT. Og jeg skal love deg at du ikke ønsker deg en kul pappa. Nå har jeg et del unger på samvittigheten og har vært med på min del av ekstraordinære foreldremøter. Det er de kule kompispappane som får antisosiale drittunger. Jeg prøver å holde linjen mellom autoritær og autoritativ ;-)

Sitat av mr_eff
Iboga? Vet ikke om det er så lett å dyrke denne i Norge, men google ga meg denne siden, som har noe info.
Vis hele sitatet...
Iboga høres spennende ut. Ser ikke ut som om det berøres av urtelisten heller:

"Ibogain er i Sverige klassifisert som "Klasse I: Narkotika som normalt ikke har medisinsk anvendelse" 7 , men er ikke omtalt i norske forskrifter 4 ."

Det at det er en native i Afrika kan bli en utfordring her i Norge. Men men, Passifloraen må uansett stå i stua så det er vel plass til flere.
Sist endret av superfuzz; 1. mars 2008 kl. 22:28.
Fedora Contributor
Stringer's Avatar
Morning glory og salvia kunne kanskje vært noe?
Yopo/Cebil? Vet ikke om dette er lovlig, men det kommer i alle fall uhindret gjennom tollen. Vet heller ikke hvor enkelt dette vokser i norge, da jeg aldri har plantet frøene...
Digital nomade
trippy's Avatar
Har selv Hawaiian baby woodrose, og en salvia. HBW får store flotte blomster, og får LSA holdene frø. Denne planten MÅ du skaffe deg!
Ang. HBW-planten: Blir den stor? Kommer det mange "seed pods"? Inne eller uteplante? Kjøpes den på nett?
Sitat av Trespasser
Ang. HBW-planten: Blir den stor? Kommer det mange "seed pods"? Inne eller uteplante? Kjøpes den på nett?
Vis hele sitatet...
Tipper det er en uteplante og at man bestiller frøene på nett. Trodde HBW var ulovlig men kanskje d bare er frøene som er ulovlige...
Jeg vet ikke helt hvordan det er med fluesopp. Jeg tenker; hvis du hadde gått i naturen, funnet noen fluesopp. Plantet de i hagen et sted der hvor kriteriene for vekst av fluesopp er gode nok så kanskje de burde begynt å poppe opp igjen neste år. Dette vet jeg virkelig ikke noe om, men fluesopp er jo relativt fine å se på + at de ser litt artige ut. Rusen fra disse er jo ganske så arti, av erfaring så er en liten dose langt i fra så ille som media og røverhistorier skal ha det til. Uansett så må du vente til sensommeren/høsten med å finne disse supermario-soppene

Edit: Du kan jo kjøpe deg muskattplante. Vet riktig nok ikke om disse må leve innendørs eller kan leve utendørs. Hvertfall inneholder de ferske nøttene til denne planten et psykoaktivt stoff (kan ta feil med at det er psykoaktivt).
Sist endret av Trippa; 2. mars 2008 kl. 13:58.
De aller fleste virkelig interessante plantene gror jo i langt mer eksotisk klima enn vi kan tilby i norske hager, men hvis du er villig til å kultivere planter med diverse medisinske egenskaper så vel som enkelte mildt psykoaktive så kan du jo ta en titt på urtelisten.

http://www.lovdata.no/for/sf/ho/xo-19991227-1565.html#4

Btw, en del Acacia-trær inneholder DMT, og enkelte av dem nok til at de faktisk kan brukes i framstilling av ayahuasca. Godt mulig du vil få et slikt tre til å vokse i hagen din, men da må du gjøre litt research så du finner et tre som både tåler norsk klima, og som inneholder DMT.

Forresten, DMT-biten kan jeg hjelpe deg med.

Acacia maidenii
Acacia campylacantha
Acacia confusa
Acacia numbica
Acacia phlebophylla
Acacia polyantha
Acacia senegal
Acacia simplicifolia
Sist endret av mentalmelt; 2. mars 2008 kl. 15:16.
Sitat av Trippa
Jeg vet ikke helt hvordan det er med fluesopp. Jeg tenker; hvis du hadde gått i naturen, funnet noen fluesopp. Plantet de i hagen et sted der hvor kriteriene for vekst av fluesopp er gode nok så kanskje de burde begynt å poppe opp igjen neste år. Dette vet jeg virkelig ikke noe om, men fluesopp er jo relativt fine å se på + at de ser litt artige ut. Rusen fra disse er jo ganske så arti, av erfaring så er en liten dose langt i fra så ille som media og røverhistorier skal ha det til. Uansett så må du vente til sensommeren/høsten med å finne disse supermario-soppene
Vis hele sitatet...
Flusesopp er ikke psykoaktive...
Er bedre å drekke seg full en å spise det, synes nå jeg da...
sikkert bedre for nyrene også.

Men jeg har en teori om at om man plukker endel flein på høsten og sperer de utover i hagen, så skal vel de vokse opp igjen neste år? eller?
Flein er jo i høyeste grad psykoaktivt også
Sist endret av spQ; 2. mars 2008 kl. 19:29. Grunn: [/quote]
Boogyman: Rød fluesopp er da psykoaktiv som bare det =)
Ang. fleinsopp. Er det mulig å spre sporer på et vis til et nytt jorde og få dem til å gro der? Evt. om man har en stor hage. Det ville sikkert tatt sin tid though.
Jeg er redd Hr. Flein er ganske vanskelig å ha med å gjøre når det kommer til å la andre velge boplass for seg. Jorda må for det første ha de rette forutsetningene, og så er det heller ikke bare å spre sporer ut som om de var frø.

Sopp vokser utifra et mycelnettverk som fungerer som en slags familie for alle de små "individene", og uten dette nettverket å bygge på så vil det ta lang tid å kolonisere et område. Da tror jeg det vil være bedre å grave opp en stor klump med mycel for så å grave den ned igjen der man vil ha den..
Sist endret av mentalmelt; 2. mars 2008 kl. 15:49.
Denne linken kan kanskje være til hjelp; http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=17637
Sist endret av Samantide; 2. mars 2008 kl. 16:38.
Sinicuichi http://www.erowid.org/plants/sinicuichi/
Calea Zacatechichi http://www.erowid.org/plants/calea_zacatechichi/
Disse to skal jeg gro om ei lita stund i alle fall.

Sinicuichi-frø får en i alle fall kjøpt her:
http://eline.impecta.se/servlet/us_pyra?wts.PAGE=h_ix3.htm&$GUEST=N&wts.ACTION=loginguest&p= H
Calea Zacatechichi-frø kan vel være de har også, har ikke sjekket.

Ellers skulle det vel være lov å dyrke Salvia Divinorum, den får du jo kjøpt i Norge også.
Når det kommer til hva du anser som safe mht. ungene; jeg tør vedde på at du eller naboen har planter i hagen som er giftige nok til å sende en liten skrott til sykehuset allerede. For all del, det er flott at du tar hensyn med tanke på din psykoaktive hage, men problemstillingen er kanskje ikke reell. Et lite barn har ikke godt av å tygge i seg selv "trygge" legeurter.

Ideen med fluesopp er god om du har trær i hagen eller nærområdet fluesopp går i symbiose med. Alle unger vet at den røde soppen skal du ligge langt unna (er jo den eneste de kjenner igjen søte små). Ellers er gyvel en helt ordinær hageplante som er brukt i en del røykeblandinger, men denne er også giftig, på samme måte som alle andre alternativ jeg vet om. Tagetes kan være et alternativ, og som nevnt over er Hawaiiroser et sure bet. Ellers har du jo en fin samling allerede! Kjøp deg (eller last ned en torrent med) noen bøker om dette, og skum gjennom. Sjekk også ut etnobotaniske frøbutikker online for inspirasjon - de kan fortelle deg mye om det er mulig å dyrke planten i Norge etc. Du må nesten selv finne ut av hva som er trygt nok i din bok

Edit: Legevendelrot, Valeriana officinalis, er jo et must. Rotstokken kan graves opp og deles andre året. En del tørkes, en del settes i jorda igjen for ny plante. Roten har vært brukt som beroligende middel i minst tusen år. Den stinker, men er ikke narkotisk og kan trygt inntas av barn i små doser. Medisinsk har (og er) den vært brukt mot mareritt, søvløshet, posttraumatisk stress, angst og sjokk. Blandet i like deler med humle eller pasjonsblomst forsterkes effekten av begge plantene - det passer deg greit
Sist endret av capo420; 5. mars 2008 kl. 21:14.
Coleus Blumei er en veldig lettstelt ettårig plante som har en mild psykedelisk effekt. Selv om den er ettårig kan den holdes i live i mange år fordi den er lett å klone.
Sitat av hampus
Coleus Blumei er en veldig lettstelt ettårig plante som har en mild psykedelisk effekt. Selv om den er ettårig kan den holdes i live i mange år fordi den er lett å klone.
Vis hele sitatet...
Word! Har ikke fått tak i denne enda selv, men den er jo ganske vanlig i norske hager. Tenkte å plante den rundt blokka mi, gamle damer liker fine farger
er det noen som har testet "Coleus Blumei"?
hvis noen har prøvd det, kom gjerne med rapport
og hvor selges denne planten?
coleus blumei er lovlig og selges vel på plantasjen regner jeg med. har testet den, men fikk ikke noe spesiell effekt tror jeg, er visst ikke alle som får effekt av den heller.
De har frø til Coleus blumei på Plantasjen, var der fredag. Litt nærmere sesongstart skal de også få den i ferdige planter, sammen med masse annet interessant. De kan skaffe himalayaeiner, pasjonsblomst, physalis, kaffetre, papaver spp., tagetes spp., en kinesisk variant av Acorus, hawaiiroser, malurt, Ipomoea.... Sikkert mye mer enn jeg har funnet frem til også. Men er litt tidlig enda.
bigmuff
Trådstarter
Hadde en lengre tur på Plantasjen i dag med erowid.org på PDA'n. Som nevnt er det mye som er lovlig i planteform men det er tidlig. Fikk med meg en del frø, og en stor fin Passiflora som står i stuevinduet. Skal lage et avkok til kvelden ;-)
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Hvis jeg disponerte en hage ville jeg tatt en titt på Papaver somniferum. Pene planter brukt av mennesker i tusenvis av år som remedie mot nær sagt alt.
Min mor har dyrket engletrumpet, er ikke det noe i den? Hun dyrka forresten absolutt ikke for noe bruk av frø.

edit Var noe i samme plantefamilie, her er engletrumpeten (brumansia), her er Datura , og en her er en triprapport fra sistnevnte.

urr, ok, drit i det :P Kanskje en smuuule kraftige saker.
Sist endret av Makk; 9. mars 2008 kl. 16:20.
bigmuff
Trådstarter
Datura har jeg hatt før men den komposterte jeg. Dissosiative psykedelia er liksom ikke greia hvis man er ute etter god stemning en fredagskveld. Har fått noen fine inspill her og frøposene hoper seg opp. Neste på lista er en plante som ikke er så lett å kultivere fra frø. Lurker rundt på diverse hagefora for å se om jeg finner stiklinger fra salvia divinorum. Jeg vet at det er en del av disse plantene i diverse tantehager...
Denne norske siden selger salvia stiklinger. Jeg har ikke fått anledning til å bestille derfra selv, men den virker ganske seriøs. Når det gjelder frø fra denne planten kan du, så vidt jeg har forstått, bare glemme det. Den gir så og si ikke frø i det hele tatt, og har nesten bare blitt holdt i live ved kloning (stiklinger) til og med i naturen.
Sist endret av Pyrolex; 10. mars 2008 kl. 16:09.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av thetaman
Flusesopp er ikke psykoaktive...
Er bedre å drekke seg full en å spise det, synes nå jeg da...
sikkert bedre for nyrene også.

Men jeg har en teori om at om man plukker endel flein på høsten og sperer de utover i hagen, så skal vel de vokse opp igjen neste år? eller?
Flein er jo i høyeste grad psykoaktivt også
Vis hele sitatet...

fluesopp er psykoaktivt og flein er ikke psykoaktivt men hallucinogent eller psykadelisk om jeg ikke tar feil

Sitat av thetaman
Flusesopp er ikke psykoaktive...
Er bedre å drekke seg full en å spise det, synes nå jeg da...
sikkert bedre for nyrene også.

Men jeg har en teori om at om man plukker endel flein på høsten og sperer de utover i hagen, så skal vel de vokse opp igjen neste år? eller?
Flein er jo i høyeste grad psykoaktivt også
Vis hele sitatet...

groing av så å si alt av sopp kommer via sporer som er små usynlige frø som flyr rundt å finne rmycelnettverk(mugg er vel det mest forståelige)
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av mr.kilmister
fluesopp er psykoaktivt og flein er ikke psykoaktivt men hallucinogent eller psykadelisk om jeg ikke tar feil
Vis hele sitatet...
Du tar ikke helt feil, men du har missforstått begge begrepene:
Psykoaktiv betyr at et stoff opererer i sentralnervesystemet, der det endrer hjernefunksjoner som igjen skaper selve rusen. Hallusinogen er en definisjon innenfor denne gruppen igjen, som kan deles opp enda mer:
Psykedelika, Dissosiative og Deleriske.
Finnes det/noen som gidder å skrive en liste med lett-tilgjengelig og lett-stelte planter etc som gir en ruseffekt (og også skrive hvordan/tema-vis)?
Hadde satt stor pris på en liten oversikt!