Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 785
Anonym bruker
"Lystig Torsk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tipper at svaret er nei. Men jeg har alltid lurt på om det kan skade slimhinnene, så da må jeg spørre.
Har snortet ca 2mg Subutex hver dag i ett par år. Subutex er jo laget for å smelte under tunga, men jeg får bedre effekt av å snorte det.
Kan ikke tenke meg at det er skadelig for nesa når det ikke er skadelig for munnen?
Anonym bruker
"Sikker Klatremus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
2mg, se for deg hvor mye annet som er i den linja du snorter utenom de 2 mg med subutex ��
Anonym bruker
"Lystig Torsk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
2mg, se for deg hvor mye annet som er i den linja du snorter utenom de 2 mg med subutex ��
Vis hele sitatet...
2mg er ei veldig lita linje. Mener å ha lest et eller annet sted at det som ikke er Subutex er et ufarlig fyllstoff, av samme type som skuespillere bruker når de snorter dop i filmer. Husker ikke hva det het og vet heller ikke om det er sant.
*septiktekniker*
Mr.Septik's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
2mg, se for deg hvor mye annet som er i den linja du snorter utenom de 2 mg med subutex ��
Vis hele sitatet...
Nei, så de endrer ikke syrenivå, væskenivå og sikkert flere nivå ved å smelte ilag med en "lavpotent" syre (?) som spytt er ?.

Er det derfor "alle" som får legemiddel assistert rusbetva... rusbehandling har så pene tenner ?

Blir feil å si, men dårlig tannhygiene i forenlig samennheng med enda dårligere tilsetting av en viss mengde med forskjellige kjemikalier, for tenner/nese, kropp generelt, tror du det er oppskriften på god tannhelse/ikke skadelig for nesa over tid ?

Det er vel ikke mulig å bli avhengig siden det er et legemiddel for å bli rusavhengig/smertefri av, så kan en jo vel ikke ødelegge livet sitt fullstendig på bare pitte-pittelitt, en sjelden gang!

Skulle til å si legg dop på hylla, men hei! Det er jo ditt liv vi snakker om her...

Bare slutt når som helst når du vil osv. osv, det er jo iiiiiiiii-ingen mulig grunn for at DU blir avhengig, eller ?

Lykke til uansett, men er spesielt å heie på traileren uten bremser- type ting ?

Håper du motbeviser meg, og at du lærte noe en eller annen plass som fikk deg til innse hva du gjorde og gjenvinner kontrollen!

Nå snakte jeg selvfølgelig om virkestoffet og ikke fyllstoffet. Det virket som et behov for få tydelig klarhet i det, da det var mildt sagt virket dugget for linsen til TS under oppretting av tråden.
Sist endret av Mr.Septik; 22. mai 2022 kl. 01:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Sikker Klatremus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
2mg er ei veldig lita linje. Mener å ha lest et eller annet sted at det som ikke er Subutex er et ufarlig fyllstoff, av samme type som skuespillere bruker når de snorter dop i filmer. Husker ikke hva det het og vet heller ikke om det er sant.
Vis hele sitatet...
Poenget mitt er at en 2mg subutex tablett, i realiteten er sikkert 200mg. Så da blir det jo 198mg fyllstoff. Er ikke nødvendigvis så veldig bra for nesen å få i seg diverse fyllstoff.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Poenget mitt er at en 2mg subutex tablett, i realiteten er sikkert 200mg. Så da blir det jo 198mg fyllstoff. Er ikke nødvendigvis så veldig bra for nesen å få i seg diverse fyllstoff.
Vis hele sitatet...
Er faktisk bare å søke på felleskatalogen hva medikamentet inneholder i tillegg til virkestoffet. Der får man se NOE av det andre det også inneholder, men det som er oppført der er langt fra alt det inneholder.

Og det inkluderer dette: Buprenorfin (virkestoffet), laktose, mannitol (en type sukkeralkohol), Maisstivelse, Povidon K30, Sitronsyre, Natriumsitrat og Magnesiumsitrat.

Så ja, Subutex inneholder langt mer enn kun 2 eller 8 mg med Buprenorfin (virkestoffet). Det gjør alle piller.

Tannhelse og Subutex: Grunnen til at man får helt forferdelige tenner på Subutex og andre rusmidler er det flere grunner til. En av disse er at man gjerne blir veldig apatisk, der en som ikke ruser seg kanskje pusser tennene nøye 2 ganger per dag. En som ruser seg på f.eks. Subutex blir gjerne veldig apatisk og gir ganske faen i både å pusse tennene, spise noe særlig og å gjøre relativt enkle ting som å ta vare på hygienen. Personen går kanskje minst 1 måned mellom hver gang h*n pusser tennene og dusjer.

For ikke å snakke om at vi spesielt på sterke smertestillende som Morfin og Oxy blir nesten helt døve for smerte. Vi kjenner kanskje ikke at vi har hull i tennene før tennene er stort sett fullstendig ødelagte. Er også vanlig at vi røyker i tillegg, og noen rusmidler setter også ned spyttproduksjonen, som er svært riktig for å beskytte de fra skade.

Jeg er 28 og har allerede trukket 4-5 tenner.
Hos meg så mistenker jeg at hovedgrunnen til tannproblemene mine hovedsakelig skyldes noe voldsomt med sure oppstøt når jeg har abstinenser. Jeg er også ekstremt slapp og energiløs når jeg ikke bruker, så da går det ofte 1-2 uker mellom hver gang jeg klarer å få de pusset.

Jeg kaster sjeldent opp eller får breknnger når jeg har abstinenser. Men de som får dette når de gjennomgår abstinenser har nok ganske dårlige tenner nettopp på grunn av dette som medvirkende årsak.

Men jeg tror de 2 største synderne er disse: Sure oppstøt og at jeg ikke får noe særlig med tannverk før det stort sett er for sent. Mtp. Smertene så tenker jeg der og da at det nok ikke er så ille, siden jeg nesten ikke kjenner noe i det hele tatt. Kjenner hovedsakelig bare på litt ising, spesielt etter jeg har pusset tennene og så drikker noe kaldt. Og når jeg spiser. Men det er alltid mye verre enn slik det kjennes ut som. Føles faktisk veldig ut som om abstinensene gir meg smertelindring når det kommer til tennene iallefall. For tannsmertene blir alltid verre og verre etterhvert som abstinensene gradvis blir bedre og bedre, og til slutt forsvinner.
Sist endret av einsteindragon; 22. mai 2022 kl. 12:57.
Nå er sub en av få tabletter som er ment for Sublingual opptak, og gjør vel minst skade i nesa av alle ting som kan snortes tenker jeg