Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1841
(For det første: Jeg ville IKKE ha diskusjon på hvorfor jeg skal kjøpe mac book eller om at de er ikke til mitt bruk eller at det er shit eller whatever... Jeg har 2 stasjonære gaming pcer som jeg har bygget selv og en gaming laptop!)

Så når vi har det ut av bilde så kan jeg forklare:
Jeg skal til London denne sommeren og skal uansett kjøpe en Mac Book Pro! Så derfor lurer jeg på om det lønner seg å kjøpe en macbook pro der? Norske kronen er lav og vet ikke om garanti og sånt teller...

Takk for svar på forhånd!

Frederik 16 år gammel Freak
Vell, hva om mac'n i ettertid slutter å fungere osv. Mye slit å måtte sende det til London for reparasjon Er vell heller verdt de kronene du ville spart og heller kjøpe i lokal butikk eller på nett her i norge
BondeFaen
fredde1309's Avatar
Trådstarter
Sitat av mo66y Vis innlegg
Vell, hva om mac'n i ettertid slutter å fungere osv. Mye slit å måtte sende det til London for reparasjon Er vell heller verdt de kronene du ville spart og heller kjøpe i lokal butikk eller på nett her i norge
Vis hele sitatet...
Ja det er liksom det jeg tenker på er litt slitsomt! Og da hvis det skjer noe blir det dyrt!
Det er 5 års reklamasjon på datamaskiner i norge.

Hvordan er reglene for garanti/reklamasjon i england?

Apple har kun 1 års garanti på sine maskiner, globalt.¨

Jeg hadde heller kjøpt maskin på studentrabatt elns.
Kjøpte mac på studentrabatt da jeg var i videregående.
BondeFaen
fredde1309's Avatar
Trådstarter
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Det er 5 års reklamasjon på datamaskiner i norge.

Hvordan er reglene for garanti/reklamasjon i england?

Apple har kun 1 års garanti på sine maskiner, globalt.¨

Jeg hadde heller kjøpt maskin på studentrabatt elns.
Kjøpte mac på studentrabatt da jeg var i videregående.
Vis hele sitatet...
Kjøper jeg da via skolen eller?
Sitat av fredde1309 Vis innlegg
Kjøper jeg da via skolen eller?
Vis hele sitatet...
Jeg kjøpte igjennom studenttorge.no, bare regga konto og kjøpte via portalen deres (gratis).

Dette var flere år siden tho, finnes sikkert andre måter å gjøre det på i dag?
Sist endret av Turbolego; 2. juni 2015 kl. 16:15.
BondeFaen
fredde1309's Avatar
Trådstarter
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Jeg kjøpte igjennom studenttorge.no, bare regga konto og kjøpte via portalen deres (gratis).

Dette var flere år siden tho, finnes sikkert andre måter å gjøre det på i dag?
Vis hele sitatet...
Ja skal prøve å søke det litt opp jeg!
Og da videre spørsmål: hvilken mac book skal jeg kjøpe da?
Sitat av fredde1309 Vis innlegg
Ja skal prøve å søke det litt opp jeg!
Og da videre spørsmål: hvilken mac book skal jeg kjøpe da?
Vis hele sitatet...
Hva skal du med den?

Imo. har du valg mellom:

1. macbook air - lett å bære, liten og rask, funker dårlig til tyngre oppgaver enn skriveprogrammer, facebook og youtube.

2. macbook pro - noe tyngre å bære, takkler alt. Kjører både mac og windows 8.1 på min macbook pro mid-2010 modell. Kunne spille skyrim, fallout etc. uten problemer.
BondeFaen
fredde1309's Avatar
Trådstarter
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Hva skal du med den?

Imo. har du valg mellom:

1. macbook air - lett å bære, liten og rask, funker dårlig til tyngre oppgaver enn skriveprogrammer, facebook og youtube.

2. macbook pro - noe tyngre å bære, takkler alt. Kjører både mac og windows 8.1 på min macbook pro mid-2010 modell. Kunne spille skyrim, fallout etc. uten problemer.
Vis hele sitatet...
Skal ha Pro for kommer nokk til å spille litt av og til og jeg skal redigere bilder på den også! Blir kansje lutt filmredigering også på den!
Dersom noe går galt koster det fort mer enn det du sparer å fikse det, Norge har bra forbrukerlovgivning og det blir av den grunn billigere å kjøpe i Norge, dersom Norge er bruksområdet.
Kjøper du den billigste Macbook Pro med retina i England sparer du ca 500 kroner med dagens valuttakurs. Da får du britisk tastatur og ingen reklamasjonsrett. AppleCare koster 2000 kroner for tre år.
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Jeg hadde sjekket ut gumtree.co.uk og søkt på Macbook i London området. Fikk ett ganske kjekt tilbud der engang