Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1683
Jeg har for øyeblikket GeForce GTX 760 2GB, og i5 4670K 3.40 GHz. Hovedkortet mitt er MSI Z87-G43, har nå tenkt å oppgradere skjermkort og prossesor, har 850Wh strømmforsyning hvis det spiller noen rolle. Jeg lette litt på nett og fra det jeg har skjønt er GTX 970 4GB det beste kjøpet (si ifra hvis jeg tar feil) skal ha Nvidia skjermkort, fant disse; https://www.komplett.no/msi-geforce-...:info!review:3 og https://www.komplett.no/gigabyte-gef...5#!tab:reviews . Den første ble anbefalt fordi den lagde mindre støy, passer dette skjermkortet i hovedkortet mitt? og prossesoren jeg tenkte på er Intel i7 4790K 4.0 GHz, (https://www.komplett.no/intel-core-i7-4790k/817261) valgte K prossesoren over 4790 fordi 4790 har 0.40 GHz mindre og koster 100 Kr mindre. Passer denne prossesoren inn i hovedkortet mitt?

Takker for alle svar

Og kommer det noen prisdropper i entenn Intel eller Nvidia i nermeste fremtid?
Sist endret av Born2Follow; 27. mai 2015 kl. 22:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trenger ikke ny cpu, så invister de kronene i 980 eller vebt på AMD 300x.
Trådstarter
95 0
Sitat av gulsaft Vis innlegg
Trenger ikke ny cpu, så invister de kronene i 980 eller vebt på AMD 300x.
Vis hele sitatet...
Det er prossesoren min som sliter mest med å kjøre f.eks GTA 5 da og begge er 4 GB, har ikke helt sottet meg inn i det men, hva gjør 980 bedre?
Sist endret av Born2Follow; 27. mai 2015 kl. 23:05.
Sitat av Born2Follow Vis innlegg
Det er prossesoren min som sliter mest med å kjøre f.eks GTA 5 da og begge er 4 GB, har ikke helt sottet meg inn i det men, hva gjør 980 bedre?
Vis hele sitatet...
Prøvd å kline på ny kjølepasta? Du kan også vurdere å kjøpe ett nytt GeForce GTX 760 2GB -kort slik at du har 2x 4gb, skal kunne kjøre f.eks. The Witcher 3 helt greit på High (Nest høyest).
Trådstarter
95 0
Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Prøvd å kline på ny kjølepasta? Du kan også vurdere å kjøpe ett nytt GeForce GTX 760 2GB -kort slik at du har 2x 4gb, skal kunne kjøre f.eks. The Witcher 3 helt greit på High (Nest høyest).
Vis hele sitatet...
Vil du virkelig si at 2 GTX 760 2GB er bedre enn en 970 4GB? Hvis jeg kjører Witcher 3 på de innstillingene jeg skulle få flest FPS på så er jeg heldig om jeg får over 30 nå....

også tror jeg ikke at hovedkortet klarer mer enn 1 skjermkort ;p :/
Sist endret av Born2Follow; 27. mai 2015 kl. 23:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Prøvd å kline på ny kjølepasta? Du kan også vurdere å kjøpe ett nytt GeForce GTX 760 2GB -kort slik at du har 2x 4gb, skal kunne kjøre f.eks. The Witcher 3 helt greit på High (Nest høyest).
Vis hele sitatet...
To skjermkort i SLI vil ikke føre til økning i VRAM. Den vil være det samme. Så om du har to kort med 2GB VRAM hver, så vil du fortsatt kun ha 2GB i SLI.
Sitat av Born2Follow Vis innlegg
Vil du virkelig si at 2 GTX 760 2GB er bedre enn en 970 4GB? Hvis jeg kjører Witcher 3 på de innstillingene jeg skulle få flest FPS på så er jeg heldig om jeg får over 30 nå....

også tror jeg ikke at hovedkortet klarer mer enn 1 skjermkort ;p :/
Vis hele sitatet...
Ett kort er helt klart bedre enn å kjøre to kort, på grunn av plass og kompatibilitet. Har du råd til 970 hadde jeg gått for det, hvis ikke kjør på med 2x760.
Sitat av Born2Follow Vis innlegg
Vil du virkelig si at 2 GTX 760 2GB er bedre enn en 970 4GB? Hvis jeg kjører Witcher 3 på de innstillingene jeg skulle få flest FPS på så er jeg heldig om jeg får over 30 nå....

også tror jeg ikke at hovedkortet klarer mer enn 1 skjermkort ;p :/
Vis hele sitatet...
Du har helt rett, er det dette hovedkortet du har kan du ikke kjøre SLI. Det er mulig å kjøre 2 skjermkort forsåvidt, CF, men det er nå uansett utelukket i dette tilfellet. Ville nå uansett ha solgt 760 kortet, (uavhengig av om hovedkortet støttet SLI), og kjøpt 290/290x eller ett 970 kort, alt etter hva budsjettet tillater. 2GB Vram er litt lite. Kostnad forskjellen mellom 2x Gtx760 og R9 290/x/Gtx 970 er ei heller så mye.

Sitat av Born2Follow Vis innlegg
Det er prossesoren min som sliter mest med å kjøre f.eks GTA 5 da og begge er 4 GB, har ikke helt sottet meg inn i det men, hva gjør 980 bedre?
Vis hele sitatet...
Du har jo kjøpt hovedkort og cpu som støtter overklokking, så sett i gang om det ikke er gjort Bare pass på at du har god nok cpu kjøler. Denne er en god cpu kjøler til prisen. Bare pass på at det er plass i kabinettet.
Sist endret av sweem; 28. mai 2015 kl. 01:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Born2Follow Vis innlegg
Vil du virkelig si at 2 GTX 760 2GB er bedre enn en 970 4GB? Hvis jeg kjører Witcher 3 på de innstillingene jeg skulle få flest FPS på så er jeg heldig om jeg får over 30 nå....

også tror jeg ikke at hovedkortet klarer mer enn 1 skjermkort ;p :/
Vis hele sitatet...
Sier ikke at det er bedre, bare et mer økonomisk valg Var for rask til å svare før jeg skjekket ut hovedkortet ditt.

Sitat av Xernox Vis innlegg
To skjermkort i SLI vil ikke føre til økning i VRAM. Den vil være det samme. Så om du har to kort med 2GB VRAM hver, så vil du fortsatt kun ha 2GB i SLI.
Vis hele sitatet...
Beklager, hadde tatt noen pils så tenkte litt feil der
Sitat av Born2Follow Vis innlegg
og prossesoren jeg tenkte på er Intel i7 4790K 4.0 GHz, (https://www.komplett.no/intel-core-i7-4790k/817261) valgte K prossesoren over 4790 fordi 4790 har 0.40 GHz mindre og koster 100 Kr mindre. Passer denne prossesoren inn i hovedkortet mitt?

Takker for alle svar

Og kommer det noen prisdropper i entenn Intel eller Nvidia i nermeste fremtid?
Vis hele sitatet...
Når du først er inne på 4790k,(anbefaler deg ikke å bytte cpu), så er det ingen grunn til å betale mer enn det en må http://www.netonnet.no/art/data-og-n...k/206505.8097/
Z87 er ikke kompatibel med nyeste i7, da må du velge forrige generasjon.

Z87 har 1155 pinner i socket, Z97 har 1150. Ikke kompatibelt fysisk eller software.

Kommer nok en prisdropper når AMD sin neste skjermkortserie kommer ut ja, 290X falt jo nettop nye i pris (til 2500kroner) og er et godt alternativ til 970.
Trådstarter
95 0
Det jeg er mest sikker på er at jeg skal ha Nvidia, alltid likt det best. Og overclocking vil jeg egentli ikke prøve meg på igjen, forrige gang måtte jeg betale 400 kr for å resette Bios (fikk det ikke til selv) og jeg gjorde det helt feil til å begynne med... men hvis prosessoren min er god nok noen år fremover? blir ekstremt mye styr å bytte hovedkort (for ikke å snakke om dyrt) :/ men det ser ut som det blir en av de 970'ene jeg delte link av siden at jeg har nok penger og vil ikke ha to 760, men hvordan burde jeg gjøre det med prosessor?
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Z87 er ikke kompatibel med nyeste i7, da må du velge forrige generasjon.

Z87 har 1155 pinner i socket, Z97 har 1150. Ikke kompatibelt fysisk eller software.
Vis hele sitatet...
Nei, det stemmer vel ikke helt? Kanskje du blander litt her, vet jo selv at du har satt opp mange forslag med b85 hovedkort og 4690k?

Du mener vel Z77 istedet for Z87 regner jeg med

Både Z87 og Z97 har 1150 socket, Z77 har 1155

Sitat av Born2Follow Vis innlegg
men hvordan burde jeg gjøre det med prosessor?
Vis hele sitatet...
Da må du spørre deg selv om 0.6Ghz er verdt prisen.

http://www.gamersnexus.net/game-benc...570k-9590-more

Gtx 970 til 2990 kr
Sist endret av sweem; 28. mai 2015 kl. 11:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
95 0
Sitat av sweem Vis innlegg
Nei, det stemmer vel ikke helt? Kanskje du blander litt her, vet jo selv at du har satt opp mange forslag med b85 hovedkort og 4690k?

Du mener vel Z77 istedet for Z87 regner jeg med

Både Z87 og Z97 har 1150 socket, Z77 har 1155



Da må du spørre deg selv om 0.6Ghz er verdt prisen.

http://www.gamersnexus.net/game-benc...570k-9590-more

Gtx 970 til 2990 kr
Vis hele sitatet...
Men ettersom dette er en i7, det er jo mye større forskjell enn bare GHz'en?
Også passer denne prosessoren eller ikke i hovedkortet mitt?
Skjermkortet er jo lett verdt 3000, men prosessor blir det sannsyneligvis ingenting av ettersom jeg trenger penger til å "pimpe" opp MC'en min...
Her har jeg blandet litt ja Sweem! Prosessoren vil fungere og er på fabrikantens liste over støttede prosessorer. Det kan være du må ha en BIOS oppdatering, så det er lurt å gjøre det før du bytter.

Hvis TS ser på benchmarkene til Sweem så ser han at i5 3570K yter bedre enn i7 4790K. Derfor beholder TS prosessoren sin og kjøper 970 eller et dyrere skjermkort. Kraftigste skjermkortet på markedet nå til en dugelig pris er vel 295x2.
Ja. 4670k er en dugelig prosessor. Er vel endel som har hatt dette problemet "turns out scvhost.exe was eating up 50% of my cpu power. now gta rruns like a charm "
Trådstarter
95 0
Da blir det slik at jeg kjøper en av de 970'ene, driter i prosessor, tusen takk for svarene!