Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1266
Hvordan går jeg frem for et oppsett med IP-kameraer?

Har en stasjonær-pc som kan stå på 24/7 med stor harddisk. Tenkte da å bruke et av de overvåkningsprogrammene som finnes til PC for å styre kameraene.

Hvilke kameraer bør jeg velge? Innendørs/utendørs, må være noenlunde kvalitet.

Hvordan kobler jeg dette opp til PC? Må jeg ha en slags switch?

Er helt grønn på dette området...

Takker for alle svar! <3
Det du trenger er et web kamera med nettverksforbindelse, enten kablet forbindelse, da trenger du en router eller switch med en ledig port eller trådløs forbindelse (WiFI). Jeg har tegnet et enkelt kabel kart til deg for å vise hvordan du skal koble dette opp.

http://bildr.no/image/cWRrVWxF.jpeg
Sist endret av 0xFF; 27. mai 2015 kl. 14:48.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Du sier ingenting om budsjett her.

Selv har jeg satt opp et system med Vivotek IP kameraer, det følger med software som kan brukes for å overvåke alle kameraer og lagre data som kan konfigureres på mange forskjellige måter.
Du må ha en switch, helst en med Power over Ethernet (PoE) slik at kameraene får strøm via nettverkskabelen så slipper du strømuttak ved kameraene.

Kameraene går for tusenlappen opp til flere tusen avhengig av oppløsning etc, switchen koster 1300,- dette var bare en PoE kapabel switch jeg fant i farta.
Trådstarter
Trenger ikke ekstremt bra oppløsning, men noenlunde.. Budsjettet kan justeres etter hva som trengs.. Trenger 2 utendørskameraer og 2 innendørs. Må være mulig og identifisere folk med de.

Det må være opptak ved bevegelse, men det gjør vell programmet på pc-en ?

Og takk til begge to for svar! Den tegningen forklarte det jeg lurte på når det kom til oppsettet... Var litt usikker på hvordan de ble koblet til pc

Men et budsjett rundt 10k max er passelig..
Sist endret av Ayaycaptain; 28. mai 2015 kl. 11:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.