Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1384
Hei, har nylig kjøpt GTA V og har litt problemer med at det hakker.
Må sikkert bytte ut prosessor og skjermkort og vil gjerne høre hvilke jeg burde kjøpe.

Specs:

AMD FX(tm)-4130 Quad-Core Processor
AMD Radeon HD 7800 Series
Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 2x4GB
NorthQ 4775-500BULK, ATX 500W (strømforsyning)

Kom gjerne med tips til hvilke deler som burde byttes, men håper på å holde kostnadene under 6k.
På forhånd takk
Vil gjerne vite hvilket hovedkort du har. Har det nok TDP kan du montere en FX8350 eller bedre og ha mere penger til overs til et skjermkort (og kanskje en SSD, alle trenger minst en SSD).
Trådstarter
7 0
ASUS M5A99FX PRO R2.0, Socket-AM3+
Tilleggsspørsmål, skulle kanskje ha bytte vifte på CPU i samme slengen. Fins det en spesiel type vifte jeg burde se etter eller har du kanskje noe å anbefale?
Da hadde jeg gått for FX-8350 eller bedre, en Hyper 212 (sjekk klaring i høyden) samt et skjermkort som 970 eller et high-end AMD kort.

Jeg vet ikke helt om jeg stoler på strømforsyningen din, den er laget av "HuntKey" som er en fabrikant jeg ikke finner noe informasjon om på nettet. Den er ikke 80+ heller. Jeg hadde vurdert å bytte den ut med en laget av en bedre fabrikant. f.eks. SeaSonic eller XFX sine.
Trådstarter
7 0
Takk for svar
https://www.komplett.no/sapphire-rad...462#!tab:extra
Er dette skjermkorte alt for dårlig med tanke på at jeg helst ikke vill bruke litt mindre penger? Trenger ikke bedre en at den drar GTA V uten noe hakking
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trådstarter
7 0
Har endelig fått kjøpt inn delene men ser at jeg har bare 6 å 6 pci Power plugg..
Vil det si at jeg må bytte strømforsyningen min for å få 8 å 6 pins som kortet krever?
Du kan bruke en adapter, det kommer vanligvis med i esken. Eventuelt en slik: http://www.netonnet.no/art/data/komp...n/182401.7094/

Jeg vet ikke noe om strømforsyningen din, men hvis den leverer det den sier så vil den ikke ha et problem med å levere strøm til komponentene dine.
Trådstarter
7 0
Takk for raskt svar

Enda et dumt spørsmål, når jeg starter pc etter jeg har byttet skjermkort og prosessor så starter den med et bilde av asus motherboard, å gir fra seg et pip hvert 30 sek eller noe, og etterhvert så kommer det et nytt bilde der en strek blinker å sån står det.. Noe jeg ikke har gjort eller noe?

Kommer heller ikke inn på bios om jeg prøver
Sist endret av olalau22; 26. mai 2015 kl. 18:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har du strøm i alle portene til skjermkortet? Det kan være at pipene er en feilkode (det står mere i manualen).
Trådstarter
7 0
Har koblet til alt som vist i manualen, men den sier ikke noen om feilmeldinger.
Du kan prøve med det gamle skjermkortet, og se om det er et problem med det nye.
Trådstarter
7 0
Det funker, men hva kan være galt med det nye da?
Ja, eller så kan det være noe galt med adapteren så den ikke får strøm.