Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 4275
Hei alle sammen!

Jeg lurer på om det er noen av dere som har "mye" peiling på laptop'er? Skal kjøpe meg en og trenger hjelp til og finne en bra pc til ca 15k ?
barbara.no har noen annbefalinger og forumet deres flommer over av denne typen poster
Søk litt rundt her på forumet. Er mange slike "hvilken laptop" tråder.

Edit: Var litt treig der ja...
De du får kjøpt på psdata.no (kalt tundra 1557), digitalimpuls.no (kalt aopen 1557), og i andre butikker(der blir de sannsyneligvis kalt netline 1557 elns), er samme type laptop, men med forskjellig navn. De er uansett veldig bra!
jeg anbefaler å se litt HER eller HER
men trykk også her
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Jeg sitter for øyeblikket på en Elitegroup G556, og det er en SINNSYK maskin i mine øyne. Bestilte min fra it24.no og betalte 14k for 1.7ghz Dothan 2mb, 512mb ram 333mhz, 80gb 7400rpm, Wlan, Radeon 9800 Pro Mobile, 15" SXGA skjerm. Maskinen ser generelt MYE bedre ut enn noen andre laptopper jeg har sett til den prisen, den bråker ikke i det hele tatt, ved vanlig surfing er den praktisktalt LYDLØS, og ikke en gang under gaming er vifta irriterende bråkette. du finner denne maskinen hos IT24, Multicom, og Digitalimpuls, anbefaler it24, ettersom det er det stedet jeg fikk best pris på dette oppsettet
Mvh
-totto
Jeg ville anbefalt en PowerBook 12", spesielt om du skal bruke den til skole eller å studere. Kjenner flere som har den og alle er utrolig fornøyd. Men kommer ganske kort om du skal spille Counter-Strike med den? Warcraft III, RTCW og Quake III blant annet håndterer den fint da.

http://www.apple.com/no/powerbook/

Har selv en PowerBook 15" Superdrive. Utrolig deilig å bare slippe å bry seg om virus og spyware. Og jeg jobber mye raskere nå. Dessuten kan jeg spille alle favorittspillene mine (Bare for å presisere at mac ikke lengere er crap på spill). Ikke lur deg av mhz'en.. En 1.33Ghz G4 er lett like bra som en 2Ghz Pentium 4. Kjøp deg litt mer RAM etterhvert, men ikke på_Apple Store, det er ganske dyrt. Kjøp deg Crucial eller Kingston på f.eks. Datakjeden eller noe.
Opprinnelig postet av totto
Jeg sitter for øyeblikket på en Elitegroup G556, og det er en SINNSYK maskin i mine øyne. Bestilte min fra it24.no og betalte 14k for 1.7ghz Dothan 2mb, 512mb ram 333mhz, 80gb 7400rpm, Wlan, Radeon 9800 Pro Mobile, 15" SXGA skjerm. Maskinen ser generelt MYE bedre ut enn noen andre laptopper jeg har sett til den prisen, den bråker ikke i det hele tatt, ved vanlig surfing er den praktisktalt LYDLØS, og ikke en gang under gaming er vifta irriterende bråkette. du finner denne maskinen hos IT24, Multicom, og Digitalimpuls, anbefaler it24, ettersom det er det stedet jeg fikk best pris på dette oppsettet
Mvh
-totto
Vis hele sitatet...
Jeg får den samme maskinen, og den vil jeg anbefale på det sterkeste .

Fikk også et meget bra tips av totto; it24.no, sparte noen lapper på det, utrolig bra butikk =)
det er ganske håpløst å spørre slik uten å spesifisere hva du faktisk skal bruke den til og hva det er som er viktig for deg.

for min egen del ville jeg ha en liten og lett maskin jeg kan ta med overalt, på forelesninger, i senga så jeg slipper stå opp på søndager, på jobb, til kamerater osv. Når jeg i tillegg ønsker bra batteritid, dvd-rom, mulighet for tv-ut og gjerne at den ser litt bra ut var det bare 12" powerbook som sto igjen (vurderte bl.a. ibm x31/x40, hp nx4010 og en sak fra acer).
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Problemet er bare at folk ikke er villige til å prøve Mac fordi de kan så mye med Windows. Men hva er det de kan? Jo de kan løse nesten alle problemene man har i Windows. Og det folk ikke har forstått er at man ikke har slike problemer med Mac.
Sitter på samme maskina som Totto bare med 1.8 centrino dothan og betalte 15blank for det oppsettet

*kosepå*
Kakcoo: Vi må ihvertfall prøve. Det er vanskelig for folk å finne ut av mac på egenhånd. Og det er ikke deres feil at verden er mer eller mindre dominert av Windows. Folket fortjener mac!
Hadde jeg hatt pengene hadde jeg sittet på en Mac akkurat nå. Vi sitter på Mac-er på skolen, og det er utvilsomt mye lettere og mindre problematisk enn å sitte på tilsvarende PD-er. Samt at GUI-en er myyye lekrere.
Opprinnelig postet av totto
Jeg sitter for øyeblikket på en Elitegroup G556, og det er en SINNSYK maskin i mine øyne. Bestilte min fra it24.no og betalte 14k for 1.7ghz Dothan 2mb, 512mb ram 333mhz, 80gb 7400rpm, Wlan, Radeon 9800 Pro Mobile, 15" SXGA skjerm. Maskinen ser generelt MYE bedre ut enn noen andre laptopper jeg har sett til den prisen, den bråker ikke i det hele tatt, ved vanlig surfing er den praktisktalt LYDLØS, og ikke en gang under gaming er vifta irriterende bråkette. du finner denne maskinen hos IT24, Multicom, og Digitalimpuls, anbefaler it24, ettersom det er det stedet jeg fikk best pris på dette oppsettet
Mvh
-totto
Vis hele sitatet...
Du mener vel 4200rpm.
Jeg har Aopen 1557 som digitalimpuls har på tilbud og jeg er veldig fornøyd med den (bortsett fra to låste/døde pixler på skjermen)
anbefaler på det sterkeste en fujitsu siemens amilo pro v 2000 med 512 mb ram og centrino med innebygd trådløst kort som støtter B/G standarden, 80 gb hd.
men OBS den går ikke til spilling pga skjermkortet. ellers funker den perfekt til videoredigering og ALT annet du hiver mot den
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Opprinnelig postet av Hawk
Du mener vel 4200rpm.
Jeg har Aopen 1557 som digitalimpuls har på tilbud og jeg er veldig fornøyd med den (bortsett fra to låste/døde pixler på skjermen)
Vis hele sitatet...
Sorry, my bad, er 5400rpm...
-totto
totto, jeg ser ikke den pcen med 9800 kort...
Det er 9700 pro ikke 9800 :P Totto da..
<3 http://www.cinet.no/Default.asp?cat=19&id=148 <3
kozemoze
(jeg fikk den riktignok for 14k)
Sist endret av Trond; 19. september 2004 kl. 20:55.
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Faen som jeg skriver feil i dag da Stemmer, er ett 9700 Pro, skrev litt i hui og hast... POENGET er ihvertfall: ANBEFALES!!!!!!!!!!
DvX
DvX's Avatar
Trådstarter
Nå har jeg sett litt rundt å funnet 2 aktuelle PC`er, så da trenger jeg enda litt hjelp fra dere

Hvilken burde jeg velge?

Acer Ferrari 3200 AMD Athlon 64 2800+ eller Elitegroup G556E DVD±RW D2000 15" 80GB 1.0GB ?

Du kan lese om begge maskinene på www.multicom.no
acer ferrari
helt klart!
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Med budsjett til 15000 kjøper man glatt mac over pc når man skal ha laptop!
PHREAKY, kan du utdype?

Jeg hadde helt klart gått fot ECS. Bare sjekk batteritida. Desuten regner jeg med at ECSen vil utvikle mindre varme pga Pentium -M cpuen. Desuten er ikke 1024 ram så dumt å ha. Kjøp ECS! Da får du en helt vill laptop

Men seff, digger du å ha rødt lokk på laptopen og er villig til å betale for det, kjør på!
DvX
DvX's Avatar
Trådstarter
Etter som jeg klarer å lese meg til så skal jo egentlig "Elitegroup'en" være best, men MANGE sier at "Ferrarien" danker ut det meste i den prisklassen.

Derfor spørr jeg dere om noen tips
DvX
DvX's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Devine
Med budsjett til 15000 kjøper man glatt mac over pc når man skal ha laptop!
Vis hele sitatet...
Hvorfro burde jeg kjøpe "mac" ?
Har aldri prøvd mac så jeg har jo ikke peiling på det..
Personlig hater jeg GUI og irriterende mus til Mac..
Men anbefaler alikevel Mac for folk som ikke skal spille masse.

Viktige punkt nevnt - batterilevetid(!) og 1 gig RAM...
Skal du ha en bærbar til å flytte rundt på bør jo og vekta vurderes
startit.no har et bra tilbud på en bærbar pc, sjekk ut