Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1281
Har kjøpt inn komponenter og har satt i gang byggingen av gaming pc, men kommer ikke helt i mål...vet ikke hva jeg gjør feil.
Kan noen se over de komponentene jeg har og si om det er noe som ikke passer sammen? Jeg er HELT novise og har bare tatt i mot råd fra en som sa han visste hva han holdt på med -mulig det, men jeg er stuck!
Takknemlig for hjelp !

824861 MSI GeForce GTX 970 Gaming 4GB
814903 Cooler Master CM 690 III Sort/Grønn
818283 ASUS Z97-P, Socket-1150
817262 Intel Core i5-4690K
653071 Seagate Barracuda® 2TB
812852 HyperX Fury DDR3 1600MHz 8GB Black 1
773515 Kingston SSDNow V300 120GB 2.5" OEM
795139 Cooler Master G750M, 750W PSU
Ser ikke noe feil her, har hovedkortet bios 0310 eller nyere?

Godt mulig det står på hovedkortesken.

Greit å nevne hva som er feil, får du svart skjerm, går viftene?
Sist endret av lmh1; 21. mai 2015 kl. 10:58.
Trådstarter
4 0
Viftene går, men svart skjerm.

I tillegg virker det som om skjermkortet ikke passer - er snakk om en millimeter. Er litt redd for å presse det på plass i tilfelle jeg ødelegger noe...

hovedkortet har uefi bios
Sist endret av Batgs; 21. mai 2015 kl. 12:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ikke passer i hovedkortet eller i kabinettet? Det skal passe i hovedkortet, viktig å få det skikkelig på plass, ellers blir det ikke mye bilde Du kan også prøve å koble skjerm direkte på hovedkortet og se om du får bilde da.
Åtte eller fire pin til hovedkortet! Hovedkortet skal ha to strømkabler fra strømforsyningen, en 20/24 pin og en 8/4 pin!

http://i55.tinypic.com/2ecjhwi.jpg

Ikke forveksl en 4+4 til hovedkortet med en 6+2 til skjermkortet.
Trådstarter
4 0
Virket som kabinettet var for lite, men det var seff gjort feil i rekkefølgen (novise) under bygging, nå tatt fra hverandre og vips - skjermkort på plass
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
4 0
Takk for tips og råd - nå fungerer alt sammen helt utmerket Alltid noe nytt å lære underveis...