Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 4980
har politiet lov til og pågripe folk som tripper på sopp eller andre rusmidler som får en person til og trippe? hørte noe snakk i helgen om det så ble nysgjerrig om dette var sant
Om man har et rusmiddel i seg; teller det da som at man er i besittelse av det? I så fall; ja.
Sefølgelig får dem pågripe paven hvis dem vil sålenge de har en någelunde grunn til det å skrive ned i papirene. Det at man er høy er ingen undskylding for at man skal slippe å ligge på glattcella 24 timer og trippe baller.
Sist endret av SRB; 25. august 2013 kl. 20:40.
Om du er påvirket av psykoaktive stoffer tror jeg ikke de har lov til å ta deg med, pga hva som kan skje om du bæder skikkelig.. men de får tak i deg dagen etterpå
Sitat av sluch2k Vis innlegg
Om du er påvirket av psykoaktive stoffer tror jeg ikke de har lov til å ta deg med, pga hva som kan skje om du bæder skikkelig.. men de får tak i deg dagen etterpå
Vis hele sitatet...
Psykoaktivt stoff
Psykedeliske stoffer
Har hørt det samme selv men aldri fra noen jeg vet har peiling på slike ting. En ting jeg kan fortelle deg er at politiet ikke har noe problem med å ta inn folk som er på trip, så enten har de lov til det eller så bryr de seg lite om at de egentlig ikke har lov.
Sitat av Hankarn Vis innlegg
har politiet lov til og pågripe folk som tripper på sopp eller andre rusmidler som får en person til og trippe? hørte noe snakk i helgen om det så ble nysgjerrig om dette var sant
Vis hele sitatet...
Ja, politiet har lov til å arrestere folk som bryter loven. Om det er ubehagelig for deg å bli arrestert, spiller ingen som helst rolle.

Det er forbudt å bruke narkotika.
Politiet har spesifikt anledning til å innbringe berusede personer.
Ruset i gjerningsøyeblikket er ingen unnskyldning.
Politiet generelt håndterer deg nok litt mer varsomt om du tripper balle, men at de lar deg være helt alene kun fordi du tripper er nok en ønskedrøm.
Hvorfor i alle dagers videste verden skulle de ikke ha lov til å pågripe sånne folk? Det kan jo i værste fall være høyst nødvendig for å få tatt seg av ***** som tydeligvis ikke vet sitt eget beste.
Ja, de har lov. Og de nøler nok ikke med å få en syrenarkoman av gaten, selv om det bare er i 24 timer. Kanskje du dreper noen om de ikke stopper deg...
de de har ikke lov og røre deg men dem kan ringe psykisk avd og få dem til og håndtere deg. du vil mest sansynlig bli henta inn om ikke av politiet.
Har sett flere ganger politiet tar inn folk som ser ut til å være ruset på psyikiadeliske stoffer. En gang prøvde vedkommende å løpe og politiet tok han i bakken og holdt han nede til det kom en til politimann. De snakka litt med han så fikk han gå. Tror bare han la seg flat så såg det ikke ut som han var så ruset allikevel så fikk han gå.
hvis du sier at du tripper balls og trenger legehjelp tipper jeg du får det..
Sist endret av Splendid; 26. august 2013 kl. 22:18.
Problemet mitt med dette er ikke at de faktisk tar deg inn. Men måten de gjør det på.
Må jo regne med at de er litt hardhendt. De fleste som blir tatt av politiet har vanskelig for å lære og har sikkert sluppet unna med noe før. Er sjeldent noen blir tatt av politiet første gang de gjør noe. Synest også det er underholdende å se på når politiet bruker makt :P
Sitat av kameleon Vis innlegg
Må jo regne med at de er litt hardhendt. De fleste som blir tatt av politiet har vanskelig for å lære og har sikkert sluppet unna med noe før. Er sjeldent noen blir tatt av politiet første gang de gjør noe. Synest også det er underholdende å se på når politiet bruker makt :P
Vis hele sitatet...
Hvorfor er det noe å forvente egentlig?
Om man knasker sopp, bæder, og rusler rundt i byen uten nevneverdig kontroll over kroppslig funksjon, så sier det seg selv at du blir plukka opp. Som en slags myk versjon av fyllekjøring så er du en fare for andre.
Kan bekrefte at de tar deg med og slenger deg på glattcelle 24 timer uten at du får vite noe om når du kommer ut. Hadde aldri blitt tatt for noe før, men de var ikke akkurat varsomme selv om jeg tura hardt på rundt 3-400 lucy. Føltes ekstremt ydmekende å bli sjekket naken av tre politimenn som står og ler på stasjonen, for så å bli helt sinnsykt forvirra av alle spørsmålene som stilles. Fikk inntrykk av at de visste utrolig lite om det å være påvirket av dette stoffet hvertfall!
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Sitat av EmpireOfTheCats Vis innlegg
Om man knasker sopp, bæder, og rusler rundt i byen uten nevneverdig kontroll over kroppslig funksjon, så sier det seg selv at du blir plukka opp. Som en slags myk versjon av fyllekjøring så er du en fare for andre.
Vis hele sitatet...
Akkurat det jeg tenker, du blir jo ikke tatt opp uten videre, du må oppføre deg utenom det normale.
Sitat av ArtOfHacking Vis innlegg
Akkurat det jeg tenker, du blir jo ikke tatt opp uten videre, du må oppføre deg utenom det normale.
Vis hele sitatet...
Det tror jeg alle skjønner egentlig. Men man trenger fortsatt ikke å bli behandlet som dritt for det.
Ja, de kaster deg i glattcella om du er påvirket.
På samme måte som du kan tas inn dersom du er overstadig beruset kan du tas inn dersom du er påvirket av andre stoffer. Dette er regulert i politilovens §9 Politiet kan innbringe enhver som på grunn av beruselse forårsaket av alkohol eller andre berusende eller bedøvende midler forstyrrer den offentlige ro og orden eller den lovlige ferdsel, forulemper andre eller volder fare for seg selv eller andre.

Politiet skal vurdere nødvendigheten av å fremstille personen for lege eller legge vedkommende inn på sykehus.

I forhold til risikoen for å bæde vil det strengt tatt være et argument for innbringelse, jf å volde fare for seg selv. Du vil da kunne bringes inn med merknad om ekstra overvåkning, og det vil jo i utgangspunktet være tryggere enn å sitte alene hjemme eller sammen med en haug trippende venner.

Om du innbringes for beruselse skal du slippes ut når du er edru - det er således vanskelig for politiet å gi deg et konkret svar når du tas inn.
Trådstarter
99 9
men feks.. hvis jeg er rolig og har full kontrol men så skulle plutselig politiet komme på en offentlig fest på et arrangemang også merket dem til at jeg hadde påvirkende pupiler da?
Sitat av EmpireOfTheCats Vis innlegg
Om man knasker sopp, bæder, og rusler rundt i byen uten nevneverdig kontroll over kroppslig funksjon, så sier det seg selv at du blir plukka opp. Som en slags myk versjon av fyllekjøring så er du en fare for andre.
Vis hele sitatet...
I et sånt tilfelle har de mulighet til å ta deg med til et sykehus istedenfor å slenge deg på glattcella. Et sykehus er et mye bedre sted å sende folk hvis man bryr seg litt om hva slags ettervirkninger den som er på bærtur kommer til å få av opplevelsen.
Som Nichotin sier, så er det langt mer sannsynlig at man havner på legevakten/psykiatrisk akutt enn å havne på glattcelle om politiet er klar over at du tripper. Det kan naturligvis komme reaksjoner fra politiet sin side i ettertid, de fleste psykedelliske stoffer er jo ulovlig å bruke.
Jeg har blitt plukket opp i en tilstand som gjorde at jeg heller ble tatt med til sykehuset enn glattcella, selv om politiet gjerne skulle hatt noen ord med meg. Da jeg våknet til meg selv fikk jeg beskjed av en politimann som var på sykehuset om at de kunne tenke seg at jeg dro ned til stasjonen i løpet av et par dager for "en liten prat".