Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2855
Jeg lurte på hvorfor det er sånn at man blir høy på pæra/selvtillit av speed?

Nå sitter jeg og ei venninne og snakker om akkurat dette, og hver gang vi tar og speeder oss så får vi denne følelsen. At vi er best, og kan mer enn alle andre og vi er virkelig bare utrolig awesome. Men dette er jo langt ifra sånn vi er når vi er utenfor speed-rusen.

Hadde vært fint med noen svar , freakere! :-)
Sitat av idontknow Vis innlegg
Jeg lurte på hvorfor det er sånn at man blir høy på pæra/selvtillit av speed?
Vis hele sitatet...

Ja, noen i mye høyere grad enn andre.

Enkelte som tar speed kan være utrolig slitsomme å oppholde seg sammen med mens de er påvirket.
Trådstarter
Sitat av Wild Vis innlegg
Ja, noen i mye høyere grad enn andre.

Enkelte som tar speed kan være utrolig slitsomme å oppholde seg sammen med mens de er påvirket.
Vis hele sitatet...
Ja, vi har en kompis som er helt ekstrem akkurat på den biten. Han virker speeda ut selvom han ikke er på amf. og etter noen striper da så er det som vi sitter med fler enn ti stk av han.

Men akkurat jeg og venninna mi føler bare at vi er ustoppelig, at ingen kan stoppe oss. Men vi er det ikke på en blærete måte eller noe sånt men vi får bare en selvtillit som gjør slikt at vi får disse tankene.
Hver gang etter rusen er ferdig så ler vi alltid av akkurat om den biten der vi føler oss ustoppelige, er vi veldig unormale? :-)
This is one of the well-known effects of amphetamines. Amphetamines 'short-circuit' the monoamine neurotransmitters dopamine, norepinephrine and serotonin, producing excessive activity in postsynapic neurons governed by the presence of those receptors in the synapse. One of the effects of this is to produce a boost in confidence, or if you prefer, a reduction in social phobia.
Vis hele sitatet...
http://ask.metafilter.com/73728/Amph...ced-confidence
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Jeg er ingen ekspert på området, men amfetamin øker mengden dopamin, noradrenalin og serotonin som jeg har skjønt og sistnevnte stimulerer humør og selvsikkerhet og slikt. Effekten av noradrenalin bidrar helt sikkert med et intensitetnivå som gjør at dere virker ekstra selvsikkre.

Ellers kan du jo google eller lese wikipedia hvis du virkelig vil vite hvordan dette stoffet påvirker dere.

Edit: Bronsky Ninja'et meg litt her nå =)
Sist endret av Up; 30. juli 2012 kl. 11:40.
Jeg lurte på hvorfor det er sånn at man blir høy på pæra/selvtillit av speed?
Jeg har ikke vært borti så mange som blir ``høy på pæra`` av amf, jeg syntes ikke at det er så ille heller, det høres ut som dere ruser dere på en ``god`` måte og bare har det bra sammen. det er visse mennesker som blir helt syke i hode av speed, har en del skrekk historier for og si det sånn.
Jeg blir også langt mer selvsikker og mindre kritisk til meg selv, det er nok helt vanlig. Har lært meg å være bevisst på det dog, kan fort bli til at man oppfører seg så blærete at det er flaut i ettertid.
Sitat av KultNick Vis innlegg
Jeg blir også langt mer selvsikker og mindre kritisk til meg selv, det er nok helt vanlig. Har lært meg å være bevisst på det dog, kan fort bli til at man oppfører seg så blærete at det er flaut i ettertid.
Vis hele sitatet...
Det er bra enkelte har litt selvinnsikt under rus:

A little bit o tappeti tapp. Rumpadump

Alle rusmidler gir deg en viss grad av bedre selvtillit og oppstemthet. Det er ganske enkelt derfor vi ruser oss.
Skal sies at denne virkningen tar av, etter du har brukt din kvote speed gjennom tidene.. tok egentlig ikke så lang tid i mitt tilfelle heller. Men selvfølgelig, du blir "kulere" etter en strek, om du har brukt det over tid, enn når du har gått en stund uten.. Men det sier jo seg selv, at du ikke er så i støtet når du er sliten og ubehaget av søvn mangel, og mangel på næring bare baler på.

Sitat av stagg
Alle rusmidler gir deg en viss grad av bedre selvtillit og oppstemthet. Det er ganske enkelt derfor vi ruser oss.
Vis hele sitatet...
Nja, ikke psykadelika inkludert cannabis da vel og merke

Men tilbake til det du sier stagg, som i stor grad er sant, så var GHB/GBL værst for min del der! Jeg var bare klart deiligst, og hadde mer sjarm enn prince charming av charmington! Helt til jeg fikk bekreftet at jeg ikke var så sjarmerende eller deilig som jeg ville ha det til. Da ble jeg grinete da!
Men skal sies! GHB/GBL missbruk svir faen skallen din til de grader! Gat dæymn!

Heroin har jeg forresten fått inntrykk av at dreper selv tilitten din fullstendig! Ikke mens du er rusa selvsagt, men etter vedkommende prøver å kutte det!


Kanskje litt vel offtopic sånn egentlig.. Men lenge siden jeg har freaket rundt på forumet, og fikk litt jattekick
For min del er "verstingen" innen idiotisk oppførsel piller og atter piller.
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
For min del er "verstingen" innen idiotisk oppførsel piller og atter piller.
Vis hele sitatet...
Slenger meg denne, blir sykt likegyldig og egoistisk på, kola får man jo også en veldig cocky attitude på da.
jeg blir stort sett bare veldig glad og energisk.. det jeg får størst good feeling av er snowball god cola og god amf. og blander du ca 10g så blir det 3g cola og 7g amf. som jeg har brukt og gå utfra. er vel ikke noe fasit på detta men det funker best for meg hvertfall
Men blir man sånn i oppførselen om man bare tar litt? Har tenkt å begynne på det fast hver dag, men vil ikke ha noen rus. Vil kunne dra på jobb å trene å alt det der. Er det noe nedtur etterpå om jeg tar veldig lite? Vet dette er litt utenfor, men svar den som vet noe som helst!
Sitat av afrobeat Vis innlegg
Men blir man sånn i oppførselen om man bare tar litt? Har tenkt å begynne på det fast hver dag, men vil ikke ha noen rus. Vil kunne dra på jobb å trene å alt det der. Er det noe nedtur etterpå om jeg tar veldig lite? Vet dette er litt utenfor, men svar den som vet noe som helst!
Vis hele sitatet...
Skal ikke si noe sikkert, men det høres ikke bra ut å kjøre i seg kjemikalier utblandet med gud vet ka, daglig. Uansett mengde!
Noe jeg tenkte med engang jeg så innlegget ditt, var at det må bli et helvete uten like den dagen du går tom, og ikke har penger eller some other cause.
Sist endret av eRixn; 10. august 2012 kl. 03:04.
Man tror man er smart men man er ikke det i det hele tatt....