Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 6148
Ikke hvem som helst.
F0reman's Avatar
Hei freaks!

Jeg har en kompis som har sakkt att han kan skaffe amfetamin til meg men har ikke prövd det för og er ikke helt sikker på hvordan rus det blir av stoffet. Men jeg har ikke prövd så mange rusmiddler för så vet ikke helt hvordan det blir..
Etter det jeg har prövd för har jeg funnet ut att jeg ikke har velldig höy tolleranse på forskjellige stoffer.
er det vanlig å få badtrip av amf?
jeg har prövd disse stoffene: AM-2201, morfin, röyka skrap en gang fra bong og noen legal highs..
AM var det förste jeg prövde og da fikk jeg heftig noja..
Lurer også på doseringen av amf siden jeg tåler så lite?

Takk för svar
Amf er ikke i nærheten av hva du har prøvd tidligere. Det er et sentralstimulerende narkotikum, som gjør deg piggere, mer sosial og pratsom. Men du kan bare drite i å spise og sove, for det klarer du ikke på maaange timer etter inntak.
Vær også obs på at mange får en sinnsyk nedtur på dette dopet, så vær forsiktig og ta det litt etter litt.

Del stripene opp i ca 0.1 du.
Sist endret av Yayoisking; 8. mars 2012 kl. 13:48.
Du går ikke glipp av noe spesielt om du lar være å ta amfetamin, etter min mening. Jeg tok det mye i 16 års alderen, fant fort ut at det var noe jeg skulle holde meg unna resten av livet.

Alle følelsene og egenskapene som blir forsterket av stoffet er noe du allerede har i deg, med mindre du er superemo å aldri har følt glede og engasjement. Nedturene derimot kan være ganske interresante hvis du liker å føle deg forferdelig.
Sist endret av ali88; 8. mars 2012 kl. 14:07.
Les denne tråden: http://freak.no/forum/showthread.php...ht=teste+speed. [COLOR="Red"]Gjør det.[/COLOR]

Jeg mener selv at det er tankeløst og dumdristig å utsette kroppen sin for den belastningen som fører med bruk av et slikt sentralstimulerende. Selv om man under rusen føler våkenhet, økt energinivå, oppstemthet og utholdenhet følger det alltid med bivirkninger som å svette som Buddha i julenissedrakt, hyperaktivitet/rastløshet, økt blodtrykk, impotens, insomnia og mye annet hyggelig. Ja, selv om man utvikler en viss toleranse (og dermed må øke dose) vil man likevel ved slik bruk stå i fare for psykoser, hjerte- og nyreproblemer, endrede spise- og søvnvaner. I tillegg vil man vel ikke akkurat ende opp med en tannstatus som ikke ligner grisen, eller redusert immunforsvar. Jeg mener absolutt ikke at alle ender opp med å bli avhengig av stoffet men etter min personlige mening er det ikke verdt risikoen. Kanskje du er en av dem, kanskje ikke? Det må du nesten bedømme selv. Jeg har selv vært så dum at jeg forvekslet kokain og amfetamin. Det er noe jeg kommer til å holde meg unna for resten av livet. Fikk virkelig kjenne på hvordan det er å kjenne den type angst, uro og kroppslige plager som ikke vil slippe taket. Det er ikke verdt det, mann.

Uansett, gjennomsnittlig renhet for amfetamin i Norge er ikke spesielt imponerende. Klart, har man gode kontakter kan man få tak i billig marsipan (noen foretrekker den hvite, lukfrie, dog). Men hvis man først er så oppsatt på å prøve bør man vertfall få tak i så "god" vare som mulig. Sjekk konsistens og lukt. Hvis den smelter i romtemperatur til en gråaktig tyggis, for eksempel, kan det bety at den er kuttet med noe som absorberer fuktighet fra luften raskt og er vannløselig. Dessverre betyr det ikke at den er ren hvis den løser seg i vann, forøvrig. Det kan være det den er kuttet med. Noen liker at amfetaminen luktet litt som blomster. Jeg personlig tenker bare "vaskepulver".
Sist endret av Lucy In The Sky; 8. mars 2012 kl. 14:07.
Gammel Traver
lockhead's Avatar
I tillegg til å totalt miste matlyst skjer også følgende:
1: du får "makka-tiss" som egentlig er en badetiss som er helt ubrukelig, du får den ikke opp.
2: du blir drit kåt på nedturen, og dette er litt kjipt iogmed at du har ubrukelig badetiss
3: tiden går jævlig fort, så vist du skulle prøve å ta deg f.eks et runk på speed så oppdager du ofte at du plutselig har sittet i 4 timer å runket slapp kuk.
4: du får såklart ikke sove heller
5: du kan bli litt rar i munnen, tørr/klisset/generelt jævlig

Selv om du mister matlysten så burde du presse i deg noe mat på nedturen, vær sikker på at du ikke har noe annet du må gjøre den dagen, ikke alle fungerer like bra på nedtur.

BTW: Speed er et drit dop, kan annbefale deg og lese:

http://freak.no/forum/showthread.php?t=61079

ninja lucy woopet meg der
Sist endret av lockhead; 8. mars 2012 kl. 14:10. Grunn: ninjaed
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Les denne tråden: http://freak.no/forum/showthread.php...ht=teste+speed. [COLOR=Red]Gjør det.[/COLOR]

Jeg mener selv at det er tankeløst og dumdristig å utsette kroppen sin for den belastningen som fører med bruk av et slikt sentralstimulerende. Selv om man under rusen føler våkenhet, økt energinivå, oppstemthet og utholdenhet følger det alltid med bivirkninger som å svette som Buddha i julenissedrakt, hyperaktivitet/rastløshet, økt blodtrykk, impotens, insomnia og mye annet hyggelig. Ja, selv om man utvikler en viss toleranse (og dermed må øke dose) vil man likevel ved slik bruk stå i fare for psykoser, hjerte- og nyreproblemer, endrede spise- og søvnvaner. I tillegg vil man vel ikke akkurat ende opp med en tannstatus som ikke ligner grisen, eller redusert immunforsvar. Jeg mener absolutt ikke at alle ender opp med å bli avhengig av stoffet men etter min personlige mening er det ikke verdt risikoen. Kanskje du er en av dem, kanskje ikke? Det må du nesten bedømme selv. Jeg har selv vært så dum at jeg forvekslet kokain og amfetamin. Det er noe jeg kommer til å holde meg unna for resten av livet. Fikk virkelig kjenne på hvordan det er å kjenne den type angst, uro og kroppslige plager som ikke vil slippe taket. Det er ikke verdt det, mann.

Uansett, gjennomsnittlig renhet for amfetamin i Norge er ikke spesielt imponerende. Klart, har man gode kontakter kan man få tak i billig marsipan (noen foretrekker den hvite, lukfrie, dog). Men hvis man først er så oppsatt på å prøve bør man vertfall få tak i så "god" vare som mulig. Sjekk konsistens og lukt. Hvis den smelter i romtemperatur til en gråaktig tyggis, for eksempel, kan det bety at den er kuttet med noe som absorberer fuktighet fra luften raskt og er vannløselig. Dessverre betyr det ikke at den er ren hvis den løser seg i vann, forøvrig. Det kan være det den er kuttet med. Noen liker at amfetaminen luktet litt som blomster. Jeg personlig tenker bare "vaskepulver".
Vis hele sitatet...
Er så enig i det meste du har og komme med Lucy in the sky, mye bra du kommer med i mange av trådene jeg leser, men kan du være så snill å bli litt flinkere med noen flere linjebrudd?

Ender som regel opp med at jeg leser samma linja 14 ganger før jeg må opp med linjalen for og få til linjeskifte når jeg leser, jeg sliter fælt med akkurat det problemet, no hard feelings please? :3

Til TS:
For de fleste er Amfetamin desverre rådigg det første døgnet folk prøver det, fakta er at det for mange er rådigg mange av de første gangene,
det medfører masse kroppslige symptomer som er gode, varme rush, gåsehud osv, samt en meget forhøyet sosial tilstedeværelse.

MEN, nedturen, fysisk og psykisk sett kan være en hard nøtt og knekke, og den blir ikke nødvendigvis lettere med tiden.
For ikke å snakke om hvor enkelt det er og tenne seg på amfetamin i ettertid når man først har gjort det en gang, (man kan ikke savne noe man ikke vet hva er ikke sant ).
Jeg personlig begynte greia med " bare en gang i året ", men endte fort i
mere og mere, sier ikke at dette er fasit utgangen for alle, men just my 2 cents
Sist endret av Eyeamare; 8. mars 2012 kl. 14:37.
For å veie litt opp er amfetamin meget bra hvis det brukes riktig og kontrollert (eksempelvis til de som får det utskrevet).

Når du ruser deg på amfetamin føler du deg generelt bra, men det blir aldri noen fantastisk eufori (som du kan oppnå med eksempelvis psykedelika, opiater osv), mer at du føler deg jævlig bra og det er svært få hinder. Nå beskrev jeg de første dosene, etter disse dabber dette ned/av sakte, men sikkert. Hvis du fortsetter å dosere (noe du mest sannsynlig vil gjøre hvis du har mer) vil du til slutt få ren stimuli blandet med små tegn til av paranoia og et enormt sug etter mer amfetamin - for å komme "tilbake" til der du var etter de første dosene. Fortsetter du enda mer vil du se "mennesker i skyggene" dvs. hallusinationer.

Hvis du bruker det rekreasjonelt og klarer å kontrollere bruket er amfetamin meget artig, er du litt svak for amf er det ikke noe jeg ville anbefalt. Du må rett og slett prøve for å finne ut, sjansen for at du blir "avhengig" eller gjør stor skade ved å prøve amfetamin en gang (dvs. en "binge" eller session hvor du inntar mer enn et par doser) er vel heller liten...

Var det meg ville jeg gjort det, det er vel derfor jeg også har gjort det før, men har funnet ut at jeg er litt svak for det når jeg er godt i gang så har lengre pauser mellom hver gang. 4 - 5 "binges"/sessions i året er dog OK.

Men kræsjen/comedown, dvs. når du er på vei ned, blir verre og verre for min del derfor blir jeg mindre og mindre fristet av amf med tiden.
Start lavt og bygg sakte oppover. Jeg har fått amfetamin der 0.1g er altfor mye, men kvaliteten varierer.

Amfetamin er avhengighetsskapende og har en tendens til å fucke opp livet ditt uten at du legger merke til det før det har gått for langt. Når det er sagt er det et stoff som med moderat bruk kan berike livet ditt utrolig. Bedre sosialt liv, bedre prestasjoner etc. Men som sagt, det går raskt til helvete.

PS. Husk å spise. Ta multivitaminer og magnesium.
Ja, det er ekstremt stor forskjell på å få det skrevet ut av et enkeltmenneske med kompetanse innenfor sitt yrke i kontrollerte og korrekte doser. Å ta saken i egne hender, derimot. Hvis du er interessert i å få et innblikk i livsstilen til en speedfreak anbefaler jeg deg filmen "Spun". http://www.youtube.com/watch?v=lrWD1kVi0ME. Det er få filmer jeg mener gir et realistisk innblikk i hvordan rusen kan oppleves men dette er en av dem jeg liker veldig godt, da.

Tenk også litt på om du virkelig ønsker å måtte oppsøke kriminelle miljøer og havne på "feil" kant bare for å skaffe deg en brøytekant eller to til byturen i helgen. Det er en meget belastende livsstil som kan føre deg på helt feil spor.
Sist endret av Lucy In The Sky; 8. mars 2012 kl. 15:06.
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Ja, det er ekstremt stor forskjell på å få det skrevet ut av et enkeltmenneske med kompetanse innenfor sitt yrke i kontrollerte og korrekte doser. Å ta saken i egne hender, derimot. Hvis du er interessert i å få et innblikk i livsstilen til en speedfreak anbefaler jeg deg filmen "Spun". http://www.youtube.com/watch?v=lrWD1kVi0ME. Det er få filmer jeg mener gir et realistisk innblikk i hvordan rusen kan oppleves men dette er en av dem jeg liker veldig godt, da.

Tenk også litt på om du virkelig ønsker å måtte oppsøke kriminelle miljøer og havne på "feil" kant bare for å skaffe deg en brøytekant eller to til byturen i helgen. Det er en meget belastende livsstil som kan føre deg på helt feil spor.
Vis hele sitatet...
Nuvel, det finnes flotte (om ikke bedre) stimulanter/"amfetaminer" i det mystiske research chemicals markedet.

*med ønske om å ikke dra igang en "RC vs real deal" diskusjon*
Sist endret av Odonkor; 8. mars 2012 kl. 15:17.
Etter hva jeg har lest, så skriver 99% at de blir sjukt dårlige i kroppen etter amfetamin over ganske lang tid etter kvelden. Gjerne 3-4 dager. Så jeg ville heller latt være. Hold deg til en flaske alkohol, lettere å kontrollere, mye billigere og du blir ikke så dårlig. Sunnere er det også.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Etter hva jeg har lest, så skriver 99% at de blir sjukt dårlige i kroppen etter amfetamin over ganske lang tid etter kvelden. Gjerne 3-4 dager. Så jeg ville heller latt være. Hold deg til en flaske alkohol, lettere å kontrollere, mye billigere og du blir ikke så dårlig. Sunnere er det også.
Vis hele sitatet...
Njaa,nedturene pleier ikke være så ille første gang.Fikk nesten ingen nedtur de første 3-4gangene jeg prøvde amf.Men nedturene ble kjipe etterhvert.Og alkohol er ikke billigere.Det koster mer å drikke seg brisen/full enn å bli påvirket av amf.
Èn flaske av billigste vodka på polet = ~ 230 spenn. En gram amfetamin (etter hva jeg har lest) = 300-400. Og du blir ganske god idiot på en flaske vodka ^^

Med sunnere mener jeg at det er ikke så ille for hodet, kanskje? Skal la de sakkyndige svare på det.
Vær så snill, ikke nevn research chemicals innenfor en slik diskusjon. Vet man i det hele tatt hva man utsetter kroppen for av risiko vedrørende både fysisk og psykisk helse? Vet man i det hele tatt noe særlig om stoffet? Jeg syns at RC'er er interessant men å anbefale det og nærmest stille det i et positivt lys er helt feil, mener nå jeg. Stoffer som LSD for eksempel er blitt brukt innen psykiatrisk forskning, og har vært granskningsperioder i mange, mange år. Jeg vil heller kjøpe et rusmiddel jeg vet hva er (og alt det innebærer) fremfor et pulver med en miks av gud vet hva bestilt fra internett et sted.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Èn flaske av billigste vodka på polet = ~ 230 spenn. En gram amfetamin (etter hva jeg har lest) = 300-400. Og du blir ganske god idiot på en flaske vodka ^^

Med sunnere mener jeg at det er ikke så ille for hodet, kanskje? Skal la de sakkyndige svare på det.
Vis hele sitatet...
Jeg skrev ikke noe om hva som er "sunnest"-1gram amf 300 kr,er det god kvalitet så trenger du ikke mer en 0,1g i nesa.Det er 30 kr.Du får såvidt en halvliter øl får den prisen.
Har bare prøvd et par ganger for mange år siden og aldri mer. Du får en fantastisk god følelse i kroppen og masse energi. Det blir kjempegøy å danse ute på byen og man får selvtillit av en annen verden og kan snakke med den fineste dama på utestedet uten å være sjenert. De gangene jeg har tatt det har jeg som regel vært rimelig full, men tar ikke lang tid før man føler seg klar i toppen og man kan bøtte nedpå med store mengder alkohol. Og rusen varer lenge.

Første gang jeg prøvde det krympet faktisk penis masse og så ut som en ynkelig liten badetiss i flere timer. Det ble ikke bedre av at han fjotten jeg tok det sammen med lurte meg og sa at den ville bli sånn resten av livet. Kan love deg at jeg ble redd da. Men dette har kun skjedd en gang med meg og hvorfor vet jeg ikke, det kan sikkert noen som har tatt det mer enn meg forklare.

Etter flere timer med fantastisk moro og gode følelser kommer nedturen. Og dette kan sikkert oppleves forskjellig fra person til person, men for meg har det vært helt for jævlig. Spesiellt første gangen. Du er utslitt, noia og ikke sjans å få sove og all mat smaker dritt. For å døyve det værste kan man jo selvsagt røyke litt jonas og dette hjelper mye. Eller man kan ta hyppere(rohypnol) slik at man får sove, hvis dette er like populært som det var på gata for noen år siden da jeg bodde i Oslo. Så om du vil prøve er opp til deg. Jeg hadde det fint da jeg prøvde det, men vet om mange som ble avhengig og er totalt søppelknarkere idag. FOr min del var ikke nedturene verdt det...
Sitat av Taurean Vis innlegg
Èn flaske av billigste vodka på polet = ~ 230 spenn. En gram amfetamin (etter hva jeg har lest) = 300-400. Og du blir ganske god idiot på en flaske vodka ^^

Med sunnere mener jeg at det er ikke så ille for hodet, kanskje? Skal la de sakkyndige svare på det.
Vis hele sitatet...
Du blir mer skadd av å drikke en flaske vodka kontra ta et gram amfetamin. Forskjellen er at folk flest ikke greier drikke en flaske vodka særlig ofte, men kan ta amfetamin jevnlig over lang tid uten særlige problemer i starten.
Sist endret av Stratops; 8. mars 2012 kl. 17:15.
Sitat av Stratops Vis innlegg
Du blir mer skadd av å drikke en flaske vodka kontra ta et gram amfetamin. Forskjellen er at folk flest ikke greier drikke en flaske vodka særlig ofte, men kan ta amfetamin jevnlig over lang tid uten særlige problemer i starten.
Vis hele sitatet...
Saken er vel den at man ofte drikker en flaske vodka i tillegg til stripene med speed. Ikke rart man blir dårlig på nedturen.
Søppeldop, som du ikke kommer til å få noe som helst ut av, annet enn potensiell avhengighet. Du blir våken og kvikkere i kroppen, men bieffektene er helt forjævlige. Ikke verdt det, så styr for all del unna. Du kan jo bare lese alle trådene startet på dette forumet om folk som sliter med angst og depresjoner mye takket være overdrevet amfetaminbruk. Hold deg unna, rusen er helt uinteressant.
Nei. Nei. Nei.
Bruk hodet på andre ting
Som han over her sier, møkkadop. I mine øyne er amfetamin det verste stoffet om man blir hekta, utallige venner som har kjørt seg fast på amfetamin.

Makkatiss, bare ordet i seg selv bør få enkelte til å styre unna. En grå liten tiss som henger når den egentlig burde stått knallhard rett opp.
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Har som mange andre hatt "min" pepper-periode. Og aldri igjen. Bare det at man får bebbi tisse mann er nok noia til at jeg aldri kommer til og snorte i meg amf igjen, altså det og ha det JÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆVLIG fett og feste som faen for og ikke kunne avslutte kvelden majestetisk med den deiligste dama på festen fordi du har mista både pupillene og tissen iløpet av pulver kvelden hoho... så kommer NULL matlyst på flere dager, NULL søvn på flere dager, nedtur og selvmords tanker i flere dager osv osv i tilleg da så klart... det gjørt det bare så lite verdt morroa.

You're choice om du vill gå i peppærns retning, det er fett der og da.. men totalt sett vill jeg si det FAEN ikke er verdt det, avhengi på null komma tissemann blir du og. Dritt dop, finn heller en hel sinnsykt bra fest, sett på noe hardstyle og drekk deg bøtte drita istedet, og så ta deg en bønne og chillen som faen dager derpå er myyye bedre etter MIN mening. Skål
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ikke hvem som helst.
F0reman's Avatar
Trådstarter
Kan noen her beskrive nedturen?
Sitat av F0reman Vis innlegg
Kan noen her beskrive nedturen?
Vis hele sitatet...

har sett store menn gråte sine modige tårer.
Ikke se dance with a stranger, selv den blir for mye.

I tillegg, med litt urein vare og stort inntak. skjelvinger, makkamunn, søvnløshet.
Generell uro i kroppen.
Problemet til de fleste som prøver dette er vel at de er i settinger der de snorter det som cola, (mange små linjer) og drikker 12-20 pils før de går på byen og drikker enda mer.
Rein vare og liten dose, evt ritalin vil gi en positiv opplevelse, men for all del, ingen klarer å administrere forbruket sitt. Liten dose tar man en gang
søppeldop som man er klar over er søppel men som man gang på gang bruker, gjør deg selv en tjeneste å dropp det
Du kan også få med deg dette programmet om André, en som har slitt med avhengighet av speed tilnærmet hele livet.

Leo og de utstøtte - André

Han er tilsynelatende fornøyd med situasjonen, men fra mitt synspunkt synes jeg ikke livet hans ser så jævla bra ut. Ta en titt på tenna hans og helsen generelt.

Edit: Eyeamare: Kan forøvrig legge til at Lucy har et utmerket språk, både rikt og lettlest. Avsnittene hennes er helt etter boken. At du ikke klarer å lese avsnitt lenger enn tre linjer får være ditt problem... protip: start å les litt bøker eller kronikker.
Sist endret av Chronic420; 30. mars 2012 kl. 04:00.
jeg liker rusen på amf men nedturen er noe forbanna dritt.. du mister matlysta så du burde spise deg god og mett før du drar det i deg. og om du vil sjekke hvor reint det er (på en ca måte) ta et glass med vann og putt ei stripe oppi glasset. amf blir borte i vann noe annet blir grums eller ubåter.. er det mye ubåter/grums kan du legge opp større striper en 0,1 men prøv deg frem god tur og vær forsiktig
Speed er et kraftig narkotika nesten på høyde med heroin.
Bor junkies på gaten i oslo som kun bruker speed. Er våken hele dagen og går fra parkeringshus til parkeringshus i oslo for å skyte amfetamin. Slik går dem våken 2 opptil 1mnd i slengen.
Sist endret av DrPerception; 4. april 2012 kl. 20:16.