Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 951
Jaja,... å kalle det for "hack" er jo litt i drøyeste laget...
men jeg kjeder meg, så jeg tenkte jeg skulle skrive om noe jeg oppdaget tilfeldig for en tid tilbake...

Nå har dette kanskje vært nevnt på nettet før... eller skrevet før...
ikke vet jeg... har ikke sett noen artikkel som har omhandlet emnet så langt.

Dette er jo veldig n00b.... og de færreste av oss kommer noensinne til å trenge å rote noe som helst med
"content advisor" i Internet Explorer ( IE )...

( for de som ikke vet hva "content advisor" er... så er det ett system som ligger inni IE... som har til hensikt å blokkere adgang til sider med "upassende" innhold... ... Elendig på jobben sin er den også... nesten alt blir sperret...alt fra Vg til teletubbies )

Jaja,... så hvordan disable "content advisor" når du ikke kjenner til passordet ?.

1.Du må ha tilgang til regedit.exe ...
(Hvis du ikke vet hva du gjør i registeret, bør du kanskje styre unna denne artikkelen...)

2.Bruk regedit til å finne en Key som heter "Enabled" (Den eksisterer kun hvis "Content Advisor" er aktivert)

Key'en ligger under : My_Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\Cu rrentVersion\Policies\Ratings\.Default

3. Så tar man og endrer verdien i "Enabled" fra 1 til 0
(Dobbelt-klikk på "Enabled", skriv inn ny verdi, trykk "OK")

4. trykk F-5 tasten... deretter lukk regedit...

5. Lukk IE-vinduer hvis du hadde noen åpne fra før av...

6. Når du nå åpner IE... så skal "Content Advisor" være disablet.

Mener dette skal funke på nåværende versjoner av IE.
Men jeg skal ikke si meg skråsikker.
I MSIE6 kommer det en ny entry som heter Key i pathen du skrev når man aktiverer sensuren. Sletter man denne, sletter man passordet og man kan sette et eget passord og slå av sensuren.

Wow.