Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  105 10783
Sitat av Nysgjerrig 73 Vis innlegg
Det var heller ikke første sammenkomst med folk rundt oss og jeg drakk jeg langt ifra nok til å få noe 'tenning'
Vis hele sitatet...
Den siste til å vurdere det er vel en selv. Hvis vi snur på dette så vil ingen med vettet i behold henge opp om natta med en speeda fyr uten å ha litt tenning selv.

Du skriver og skriver for å rettferdiggjrøe dette å skyve dette over på han men hvordan går det egentlig?

Fyren er voksen og har åpenbart tatt et valg, det burde du vurdere å ta konsekvensen av.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Det var litt det jeg forsøkte å få frem i forrige innlegg. Kanskje blir det veldig konkret og at det er ufint å være så rett frem men det får du tåle. Det at du har hatt utfordringer med alkohol, var åpen om det og at du ville endre deg, også valgte du flatfyll med en for deg ukjent crazy venn av typer din fremfor å runde av festen mens en ennå er venner og velforlikte. Det oppfattes kanskje ikke som en person som faktisk vil slutte å ruse seg? Forsøk å se dette for hva det er. Det handler ikke om at du er feil, eller du er skadet. Det er rusens natur. Du må selv styre og kanskje like greit bare blåse helt i drikking?

For ham kan det jo se ut som du ved første anledning valgte rus fremfor ham eller fremfor å stå for det du sa, at du ville endre deg.

At du nå selvmedisinerer er jo klassisk for misbrukere. Du kan like godt korke flaske direkt. For tar du ikke grep og sikter mot en bedre fremtid vil du heller ikke få en bedre fremtid. Tøm spriten i vasken og kjenn på dine følelser nå. Vær ærlig med deg selv og ta det som kommer edru.

Når polakken er tilbake får du forsøke å forklare deg, kanskje går det veien kanskje ikke. Men drikkemønsteret ditt det kan du endre uansett utfall. Og du kan starte akkurat nå. Ikke i morgen, eller over helgen eller tidlig i neste uke. Nå.

Det er du som må være din egen bestevenn og gjøre det som er best for deg, og det er ikke å døye smerte og følelser i rusen.
Vis hele sitatet...
Enig i det du skriver, men synes du legger vel mye på det med rus, for tror ikke det var det som var 'tingen' i dette tilfellet siden jeg ikke drakk mer enn at jeg hadde full kontroll... Tror dette handler langt mer om sjalusi og kanskje en 'kultur-kræsj'
Sitat av Nysgjerrig 73 Vis innlegg
Tja, vet ikke hvilke piller du snakker om for eneste jeg har brukt er innsovningstabletter... Det var heller ikke første sammenkomst med folk rundt oss og jeg drakk jeg langt ifra nok til å få noe 'tenning'



Enig i det du skrev ang ungene hans og det er tross alt der fokuset bør være, men nå er han klar over at jeg hadde vært villig til å hjelpt han ang de og at han trenger en støttespiller som er godt 'integrert' i Norge. Tror dermed han hadde villet beholde meg om det var de som var det største 'målet'
Vis hele sitatet...
Beklager men jeg tror ikke umiddelbart på det du sier om tenning. Dere to som fortsatte festen må jo ha festet en stund siden crazy friend rakk å ta flere linjer amfetamin.

Og det var heller ikke første gang du drakk sammen med polakken? I løpet av 3 uker. Hvordan tror du det fremstår for en som skal få barna sin hit til landet? På 3 uker har du allerede drukket flere ganger rundt polakken samtidig som du har sagt at du skal kutte ut drikkingen?

Innsovingstabletter og alkohol er en godt kjent kombo for mange. Det virker sterkere enn bare alkohol.

For meg virker det som du er i fornektelse, eller du vet du drikker for mye og for ofte. Du sier du skal slutte men viser egentlig ikke særlig vilje eller pågangsmot for å gjøre det du sier du skal. Og det viste seg vel egentlig også når du postet at "nå drikker jeg som før". Alkoholikere er veldig flinke til å finne grunner til å drikke, "nå er du ghosta så klart at du da må drikke som du gjorde før".

Jeg orker ikke fortsette å messe for deg, du har garantert hørt det jeg sier før, du har sikkert også tenkt det jeg sier. Jeg kan ikke endre deg, det er det bare du som kan. Du kan fortsette livet slik du har gjort de siste årene, eller du kan brette opp armene og ta kampen mot rusen idag. Du kan ikke ta den kampen i morgen. Du må starte idag. Og når du våkner i morgen. Repeat.

Om jeg var polakken hadde jeg orket å dra inn et drikkfeldig kvinnfolk i livet nå når barna skal bo hos far. Om ting ellers var bra ville jeg kanskje gitt deg sjansen til å bevise at du klarer det. Men jeg ville også tenkt på at du har drukket flere ganger rundt meg på de 3 ukene. Og jeg ville sett at det er avvik på det du sier du vil og det du gjør.

Løsningsforslaget blir at du slutter å drikke akkurat nå. Du går på AA møter eller begynner å sykle, eller strikke eller male bilder eller whatever som får deg til å fokusere på andre ting enn rus. Og du forsøker å få vist den nye versjonen av deg frem til polakken etterhvert.

Mulig jeg ser mønstre i det du forteller som kanskje ikke eksisterer, men jeg har selv hatt et drikkfeldig kvinnemenneske i livet og på tross lovnader om å redusere forbruket, kutt ut, forsøk og stadig skuffelser og krangler så var det først og fremst at hun var tørst som var årsaken til at det ikke fungerte.
Sitat av Dough Vis innlegg
Den siste til å vurdere det er vel en selv. Hvis vi snur på dette så vil ingen med vettet i behold henge opp om natta med en speeda fyr uten å ha litt tenning selv.

Du skriver og skriver for å rettferdiggjrøe dette å skyve dette over på han men hvordan går det egentlig?

Fyren er voksen og har åpenbart tatt et valg, det burde du vurdere å ta konsekvensen av.
Vis hele sitatet...
Da er det kanskje du som har et problem med impulskontrollen din, ikke resten av verden. Det går ann å bare se på og nyte sirkusakten uten å bli en ape selv
Sitat av Nysgjerrig 73 Vis innlegg
Enig i det du skriver, men synes du legger vel mye på det med rus, for tror ikke det var det som var 'tingen' i dette tilfellet siden jeg ikke drakk mer enn at jeg hadde full kontroll... Tror dette handler langt mer om sjalusi og kanskje en 'kultur-kræsj'
Vis hele sitatet...
Jeg tror dette er ønsketenkning fra din side. Dissonans er sjeldent behagelig, hverken i musikken eller i livet. Du velger å se dette gjennom brillene til en som er tørst og som har god erfaring i å rettferdiggjøre egen drikking. Mulig jeg tar feil og at jeg tenker dette basert på min ryggsekk.

Men forsøk å se dette fra polakkens ståsted. Du har delt med han at du drikker for mye. Og du har sagt at du vil drikke mindre, eller kanskje du har sagt at du skal kutte helt. I løpet av disse tre ukene så har du altså drukket rundt ham og flere ganger. Det avviket mellom hva du sier du skal og det du faktisk gjør blir svært tydelig.

Det handler heller ikke om du drakk så du hadde full kontroll eller ei. Det handler om at du drakk. Igjen. Selv om du "skal drikke mindre, skal drikke sjeldnere". Og kanskje forsøkte polakken å gi deg et hint om å nå er det greit å rulle inn og korke flasken når han gikk til sengs? Du valgte glatt å overse det - ville vel ikke ta hintet fordi det var mer behagelig å fortsette festen.

Måten du snakker og tenker på er så klassisk for de som havner der du står nå, det er bortforklaringer og tusen unnskyldninger og neste gang er det akkurat på samme viset.

Slutt med å snakke om å kutte ut alkoholen. Bare kutt den ut. Dine handlinger vil fortelle sannheten over tid. Det du sier nå slik din hverdag er fortiden er ikke troverdig. Men du kan snu det. Du kan vise gjennom handlinger at du faktisk kutter ut drikkingen.

Med det drikkemønsteret du har hatt over lang tid så anbefaler jeg deg å kutte ut all drikkingen. For gjør du det ikke vil du fortsette å ta dårlige valg for deg selv når du har smaken av alkohol på leppene.

Du har 30 kanskje 40 år igjen av livet. Du kan forkorte de årene betydelig med å fortsette som før, samt at du også øker sjansen for at du vil forbli singel eller du ender opp med en som også er tørst også drikker dere vekk livet sammen. Eller du kan starte idag og si at du er kaptein og du skal selv sette kursen fremover.

Er du din egen bestevenn og kutter ut selvbedraget er mye gjort.

Du bør likevel vurdere å få noe hjelp og støtte fremover. For den kampen du nå skal ta er seig og tung og er ikke gjort i en fart. Du skal jo ikke bare kutte ut alkoholen, du må bli kjent med deg selv og alt det du har døyet og bedøvet med rusen de siste årene. AA er et godt tips, kanskje også psykolog.

Nå starter kalenderen. Dette er dag 1 som nykter. Så kan du slenge innom tråden her en gang i døgnet med en liten rapport. Jeg lover jeg skal heie på deg. Da har du i det minste noen å stå til ansvar for og husk det er ikke lov å lyge eller pynte på ting. Har du en møkkadag der alt du har tenkt på er drikking så sier du det. Men du må være villig å forsøke nye ting, gjøre ting som får tankene bort fra drikkingen og du må sjekke inn daglig. Klarer du det skal jeg klare å heie på deg og støtte deg.
Sist endret av _abc_; 19. september 2023 kl. 13:10.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Jeg tror dette er ønsketenkning fra din side. Dissonans er sjeldent behagelig, hverken i musikken eller i livet. Du velger å se dette gjennom brillene til en som er tørst og som har god erfaring i å rettferdiggjøre egen drikking. Mulig jeg tar feil og at jeg tenker dette basert på min ryggsekk.

Men forsøk å se dette fra polakkens ståsted. Du har delt med han at du drikker for mye. Og du har sagt at du vil drikke mindre, eller kanskje du har sagt at du skal kutte helt. I løpet av disse tre ukene så har du altså drukket rundt ham og flere ganger. Det avviket mellom hva du sier du skal og det du faktisk gjør blir svært tydelig.

Det handler heller ikke om du drakk så du hadde full kontroll eller ei. Det handler om at du drakk. Igjen. Selv om du "skal drikke mindre, skal drikke sjeldnere". Og kanskje forsøkte polakken å gi deg et hint om å nå er det greit å rulle inn og korke flasken når han gikk til sengs? Du valgte glatt å overse det - ville vel ikke ta hintet fordi det var mer behagelig å fortsette festen.

Måten du snakker og tenker på er så klassisk for de som havner der du står nå, det er bortforklaringer og tusen unnskyldninger og neste gang er det akkurat på samme viset.

Slutt med å snakke om å kutte ut alkoholen. Bare kutt den ut. Dine handlinger vil fortelle sannheten over tid. Det du sier nå slik din hverdag er fortiden er ikke troverdig. Men du kan snu det. Du kan vise gjennom handlinger at du faktisk kutter ut drikkingen.

Med det drikkemønsteret du har hatt over lang tid så anbefaler jeg deg å kutte ut all drikkingen. For gjør du det ikke vil du fortsette å ta dårlige valg for deg selv når du har smaken av alkohol på leppene.

Du har 30 kanskje 40 år igjen av livet. Du kan forkorte de årene betydelig med å fortsette som før, samt at du også øker sjansen for at du vil forbli singel eller du ender opp med en som også er tørst også drikker dere vekk livet sammen. Eller du kan starte idag og si at du er kaptein og du skal selv sette kursen fremover.

Er du din egen bestevenn og kutter ut selvbedraget er mye gjort.

Du bør likevel vurdere å få noe hjelp og støtte fremover. For den kampen du nå skal ta er seig og tung og er ikke gjort i en fart. Du skal jo ikke bare kutte ut alkoholen, du må bli kjent med deg selv og alt det du har døyet og bedøvet med rusen de siste årene. AA er et godt tips, kanskje også psykolog.

Nå starter kalenderen. Dette er dag 1 som nykter. Så kan du slenge innom tråden her en gang i døgnet med en liten rapport. Jeg lover jeg skal heie på deg. Da har du i det minste noen å stå til ansvar for og husk det er ikke lov å lyge eller pynte på ting. Har du en møkkadag der alt du har tenkt på er drikking så sier du det. Men du må være villig å forsøke nye ting, gjøre ting som får tankene bort fra drikkingen og du må sjekke inn daglig. Klarer du det skal jeg klare å heie på deg og støtte deg.
Vis hele sitatet...
Hvorfor legger du så mye vekt på drikkingen da de angivelig fikk i seg en grei mengde heller gjengen, denne kvelden som diskuteres.

Denne diskusjonen angår ikke alkohol direkte, selvom det er det eneste du synes å fokusere på? Hva er en storforbruker av alkohol best på? Kanskje det å tåle veldig høye doser alkohol før noe kritisk skjer. Det jeg kanskje kan være litt enig i deg med er at vi vet svært lite, dette er kun en side av saken, noe som er viktig å ha i bakhodet og jeg forstår forsåvidt hvis du er tvilende på noe av det som er skrevet her, vi er to om det
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Jeg tror dette er ønsketenkning fra din side. Dissonans er sjeldent behagelig, hverken i musikken eller i livet. Du velger å se dette gjennom brillene til en som er tørst og som har god erfaring i å rettferdiggjøre egen drikking. Mulig jeg tar feil og at jeg tenker dette basert på min ryggsekk.

Men forsøk å se dette fra polakkens ståsted. Du har delt med han at du drikker for mye. Og du har sagt at du vil drikke mindre, eller kanskje du har sagt at du skal kutte helt. I løpet av disse tre ukene så har du altså drukket rundt ham og flere ganger. Det avviket mellom hva du sier du skal og det du faktisk gjør blir svært tydelig.

Det handler heller ikke om du drakk så du hadde full kontroll eller ei. Det handler om at du drakk. Igjen. Selv om du "skal drikke mindre, skal drikke sjeldnere". Og kanskje forsøkte polakken å gi deg et hint om å nå er det greit å rulle inn og korke flasken når han gikk til sengs? Du valgte glatt å overse det - ville vel ikke ta hintet fordi det var mer behagelig å fortsette festen.

Måten du snakker og tenker på er så klassisk for de som havner der du står nå, det er bortforklaringer og tusen unnskyldninger og neste gang er det akkurat på samme viset.

Slutt med å snakke om å kutte ut alkoholen. Bare kutt den ut. Dine handlinger vil fortelle sannheten over tid. Det du sier nå slik din hverdag er fortiden er ikke troverdig. Men du kan snu det. Du kan vise gjennom handlinger at du faktisk kutter ut drikkingen.

Med det drikkemønsteret du har hatt over lang tid så anbefaler jeg deg å kutte ut all drikkingen. For gjør du det ikke vil du fortsette å ta dårlige valg for deg selv når du har smaken av alkohol på leppene.

Du har 30 kanskje 40 år igjen av livet. Du kan forkorte de årene betydelig med å fortsette som før, samt at du også øker sjansen for at du vil forbli singel eller du ender opp med en som også er tørst også drikker dere vekk livet sammen. Eller du kan starte idag og si at du er kaptein og du skal selv sette kursen fremover.

Er du din egen bestevenn og kutter ut selvbedraget er mye gjort.

Du bør likevel vurdere å få noe hjelp og støtte fremover. For den kampen du nå skal ta er seig og tung og er ikke gjort i en fart. Du skal jo ikke bare kutte ut alkoholen, du må bli kjent med deg selv og alt det du har døyet og bedøvet med rusen de siste årene. AA er et godt tips, kanskje også psykolog.

Nå starter kalenderen. Dette er dag 1 som nykter. Så kan du slenge innom tråden her en gang i døgnet med en liten rapport. Jeg lover jeg skal heie på deg. Da har du i det minste noen å stå til ansvar for og husk det er ikke lov å lyge eller pynte på ting. Har du en møkkadag der alt du har tenkt på er drikking så sier du det. Men du må være villig å forsøke nye ting, gjøre ting som får tankene bort fra drikkingen og du må sjekke inn daglig. Klarer du det skal jeg klare å heie på deg og støtte deg.
Vis hele sitatet...
Det du på mange måter ikke får med deg her, er jo hvor jævlig godt drikking fungerer som alibi for egne nederlag. Da er nemlig verden jævla grei sånn; uavhengig av hva du har opplevd før drikkinga satt i gang, så er det en hendig syndebukk. Ikke fordi de av oss som er drikkfeldige vil det sånn, men fordi vi som samfunn har den oppe og vedtatt: «fylla har skylda» og ikke minst: «nevermind at folk flest drikker hinsides mye i Norge kollektivt, og at all verdens sosiale sammenkomster marineres i det. Hvis DU bare tar deg sammen, og utviser måtehold, går alt meget bedre». Problemet er bare at fuktigere miljø gir flere stordrikkere. Det er jævlig behagelig for de som synes de fortjener en pils eller 3 etter godt arbeid, eller fordi folk flest synes alkohol fungerer godt som sosialt glidemiddel. «At noen ikke klarer å begrense seg er deres problem» drit i forskninga, drit i at det er nervegift, drit i at folk ikke selv styrer avhengighetstendensen sin selv. Fuck det, uansett hva som skjer med folk med alkoholproblemer, så ærre alltid deres problem.

«Skulle ikke vært ute på den tida av døgnet».
«Du burde ikke sagt du ville noe annet om du ikke umiddelbart får kontroll på dyret som er avhengighet».
«Hvis du bare ikke drakk hadde alt vært meget bedre».
Sorry ass. Du gikk også på limpinnen. Avhengighet er ett samspill av sosiale, biologiske og psykologiske faktorer. Hvis du vil kan jeg godt linke deg herfra og til dommedag. Jeg skrev nemlig bachelorgrad i psykologi om temaet, fordi jeg selv tenkte at «det er bare å….». Det ække det. Og det er ikke en sånn «er så synd på meg»-greie. Det er «bare» mer komplekst enn som så. For å bli edru er greit nok (hvis du ser bortifra angst, kaldsvette, delirium etc). Problemet er å FORBLI edru. Fordi årsakene til at det ble sånn er en fuckings labyrint. Det trengs oppfølging, antagelig både psykologisk og medisinsk. Kanskje også sosialt.

At du har hengt deg så inni helvete opp i TS sitt alkoholkonsum sier mer om deg enn TS. Hun utrykker at hun vil noe annet, men også at det er jævlig utfordrende. Å håndtere tilknytningsproblematikk og relasjonsskader etter helt nyvunnet edruelighet eller nedtrapping er en bragd som bør belønnes med kongens fortjenestemedalje. De aller færreste får til det fordi en dude på NFF «støtter og heier».
Som Ricky fra trailerpark boys så fint sier det: «Get learnt».

TS trenger mest sannsynlig å prate med noen som har peil IRL om hvordan man håndterer etterdønningene av forhold med en narsissist. For DET er vanvittig vondt, og det gjør en masse med hva man tenker er innafor i relasjoner, hvordan man opplever seg selv, og en myriade av andre ting. Så jeg tenker at der slaget står er at TS prater med noen om alt som har skjedd relasjonelt før. Og DA tenker jeg edruelighet kommer av seg selv, i samspill med selvomsorg
Vi navigerer alle på livets landevei utifra de referansepunktene vi har, på godt og vondt. Kanskje henger jeg meg opp i fylla og kanskje er det fullstendig feiltolkning fra min side? Er det helt feil spiller det vel egentlig ingen rolle for ts? Jeg skriver jo ikke det jeg skriver av ondskap, tvert imot jeg skriver det fordi jeg ønsker ts skal få kontroll over det hun har slitt med i en lengre periode.

Leser dere det jeg skrev ser dere også at jeg ikke tror den kampen hun skal ta er enkel, og jeg ber henne også om å få noen til å stå i hennes hjørne av ringen i den kommende kampen. For hun vil trenge støtte, og hun vil trenge at noen er der når ting blir vanskelig.

Jeg unnskylder ikke det jeg sagt her i denne tråden, for det er sagt i beste mening. Men jeg er samtidig åpen for at jeg overtolker basert på mine personlige opplevelser og erfaringer. En six pack om dagen er kanskje ikke allverden for mange av dere, for en som har levd side om side med en som drev på akkurat sånn vil jeg si at det er omtrent 6 for mange.

Jeg snakket med store bokstaver for å trenge inn, trenge gjennom forsvarsverk og ubevisste bortforklaringer som kommer rett fra ryggmargen når en snakker om drikking med noen som drikker for meget. Ts velger selv hva hun gjør fremover. Men dette kan bli et vendepunkt, eller det kan bli nok en gang der hun valgte å ikke ta tak i problemene sine.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Vi navigerer alle på livets landevei utifra de referansepunktene vi har, på godt og vondt. Kanskje henger jeg meg opp i fylla og kanskje er det fullstendig feiltolkning fra min side? Er det helt feil spiller det vel egentlig ingen rolle for ts? Jeg skriver jo ikke det jeg skriver av ondskap, tvert imot jeg skriver det fordi jeg ønsker ts skal få kontroll over det hun har slitt med i en lengre periode.

Leser dere det jeg skrev ser dere også at jeg ikke tror den kampen hun skal ta er enkel, og jeg ber henne også om å få noen til å stå i hennes hjørne av ringen i den kommende kampen. For hun vil trenge støtte, og hun vil trenge at noen er der når ting blir vanskelig.

Jeg unnskylder ikke det jeg sagt her i denne tråden, for det er sagt i beste mening. Men jeg er samtidig åpen for at jeg overtolker basert på mine personlige opplevelser og erfaringer. En six pack om dagen er kanskje ikke allverden for mange av dere, for en som har levd side om side med en som drev på akkurat sånn vil jeg si at det er omtrent 6 for mange.

Jeg snakket med store bokstaver for å trenge inn, trenge gjennom forsvarsverk og ubevisste bortforklaringer som kommer rett fra ryggmargen når en snakker om drikking med noen som drikker for meget. Ts velger selv hva hun gjør fremover. Men dette kan bli et vendepunkt, eller det kan bli nok en gang der hun valgte å ikke ta tak i problemene sine.
Vis hele sitatet...
Du får kudos hos meg for refleksjonsevnen her, og samtidig skal jeg ta selvkritikk for å ha gått ut vel hardt her. Det er jo noe som ligger eget hjerte nært, og en blindsone jeg selv nok har.

Jeg skjønte også at du jo sa det du sa for å rekke ut en labb, og det var jeg nok ikke god til å erkjenne her jeg var noe varm om øra. Min intensjon var i likhet med din god, jeg ønska bare å belyse andre aspekter av problemstillinga til TS (som jeg, på bakgrunn av egen fortid og problematikk) opplever som viktig.
Jeg blir nok i overkant engasjert i sånt, så takk for at du er så kul at du tar mitt synspunkt inn også. Da kan ikke jeg være noe dårligere, for på sett og vis har du jo rett. Det er jo i alle avhengiges interesse å slutte før heller enn siden, for konsekvensene for en selv og de rundt blir ikke mindre ved å forsvinne lengre inn i det hullet.
Satt pris på denne utvekslinga, jeg lærte også noe!
Sitat av Nysgjerrig 73 Vis innlegg
Takker for fornuftig svar! Hehe, ja hva han hadde sagt ang dette ville jeg også likt å visst, men nå har han ikke svart meg på nesten ei uke så kanskje vi aldri mer møtes... Jeg beklaget at jeg ikke hadde lagt meg med han, men at jeg ikke sådet som noe problem i det hele!

Nei, jeg blir ikke lett i sammen med noen og har vært singel siden jeg avslørte skuespillet til min x for snart 5 år siden.

Kommer til å spille mine kort riktige, me hva mente du med at fikk 'videregående-vibber' Just asking you



Nettopp, og det er det som gjør meg så frustrert og usikker...

Såpass er sikkert at jeg ikke tar han tilbake med letthet...!



Takker for vetig svar og SÅ enig i det du skrev! Tror også det handler mye om hans usikkerhet her og jeg er dessuten altfor sosial til å ha en 'klister-kjæreste' Han påsto at jeg hadde reagert om det var HAN som satt oppe med venninnen min og det stemmer, men på en positiv måte da jeg hadde sett det som en selvfølge at de ikke gjorde noe 'galt'



Nettopp, for da blir 'hunden' vanskelig, eller umulig å finne!

Hvor mye jeg drakk den kvelden er seff vesentlig, men nå var det ikke snakk om mye fordi jeg ikke ville miste 'kontrollen' Faktisk drakk jeg knapt nok når jeg var med han og var åpen om min utfordring til % fra dag nr. 1
Vis hele sitatet...
Og hva er knapt nok? Hvor mye lengre ble du værende oppe en han? Kan du ikke bare si det som det er?
Jeg ble nok og i overkant engasjert og kanskje noe overfokusert på det jeg anså som hovedproblemet, drikkingen eller kanskje mer dissonansen mellom drikking og det og si at en skal slutte. Kanskje er det min ryggmargsrefleks som slår inn. Jeg har jo personlig erfaring og vet alt om frustrasjonen og fortvilelsen av å forsøke å hjelpe å bistå ei som en har dype følelser for som og som jeg vet følte det samme for meg. Likevel kom vi ikke i mål og fylla ødela noe som bortsett fra drikkingen var solid og ordentlig.

For ts er ting som de er akkurat nå. Ikke veldig mye hun får gjort med situasjonen uavhengig av om min tolkning av hennes situasjon er korrekt eller fullstendig feil. Men livet hennes skal jo gå videre og hun har veldig mange år foran seg. Og polakken kan ikke fikse henne, hun må ta tak i dette selv og finne ekstern støtte for å klare å stå i det. Kanskje kan hennes innsats nå gjøre at de får en felles fremtid, eller kanskje ikke. Jeg kan jo ha tolket alt feil. Poenget mitt er at livet til ts blir uansett bedre om hun får kontroll på rusen. Da vil nye muligheter åpne seg fremover. Og det er jo noe alle som sliter med rus kan tenke over. Fortiden får vi ikke gjort en dritt med, den er som den er. Men den trenger ikke styre fremtiden vår.
Jo mer du nekter å innrømme konkret hvor mye du har drukket iløpet av den aktuelle dagen, jo mer åpentbart bør det være for deg hvor problemet befinner seg. Å si at du ikke husker kommer ingen her til å ta for et godt svar.
Sitat av KrølleBølleBrur Vis innlegg
Jo mer du nekter å innrømme konkret hvor mye du har drukket iløpet av den aktuelle dagen, jo mer åpentbart bør det være for deg hvor problemet befinner seg. Å si at du ikke husker kommer ingen her til å ta for et godt svar.
Vis hele sitatet...
Å takk til deg. At en alkoholiker drikker alkohol er helt sykt.

Mener du at du klarer å fresle TS dersom hun innrømmer eksakt drikkemengde den kvelden/natten?
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Å takk til deg. At en alkoholiker drikker alkohol er helt sykt.

Mener du at du klarer å fresle TS dersom hun innrømmer eksakt drikkemengde den kvelden/natten?
Vis hele sitatet...
Om du stiller et litt mindre idiotisk spørsmål som ikke krever avsporende svar, så kan det heller hende at jeg svarer på spørsmålet ditt neste gang.
Sitat av KrølleBølleBrur Vis innlegg
Om du stiller et litt mindre idiotisk spørsmål som ikke krever avsporende svar, så kan det heller hende at jeg svarer på spørsmålet ditt neste gang.
Vis hele sitatet...
Da må du være fullstendig retard om du ikke klarer å svare han.

TS: jeg sendte deg en melding, har du sett denne. Også lurer jeg på om det er en grunn for at du har forlatt tråden du har opprettet? Hva er grunnen for dette i såfall?
Sitat av noguhso Vis innlegg
Da må du være fullstendig retard om du ikke klarer å svare han.
Vis hele sitatet...
Sitat av KrølleBølleBrur Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Autist-mophobia, du kommer i denne tråden uten noen nevneverdig gevinst eller innsikt og så har du ikke lyst til å svare på om du er tilbakestående eller ikke. Trøste meg... det minste kan jo være at du sier: tja kanskje litt? Eller jo det kan stemme? En av delene må det være
Pust rolig karer. Hvor mye ts drakk er kanskje ikke helt vesentlig for utfallet i tråden? Det er ingen vits å forsøke å få ts til å føle seg dritt, det er ingen produktiv følelse, og det gjør det ikke enklere å ta grep og kontroll. Hvor mye hun drakk er ikke noe vi trenger detaljer om.
å jeg som bare lurte på hvordan det gikk med alkoholproblemet hennes..

Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Såvidt jeg har sett, er det ingen som spør deg om du har fått i deg amfetamin en din til frokost, eventuelt om du er tom for det, når enn du sier noe eller spør om noe.
Vis hele sitatet...
Hvis jeg hadde opprettet en tråd (er) om at jeg forsøkte å slutte med amfetamin så ville det jo ha vært hyggelig
om noen spurte hvordan det gikk.
Sist endret av vindaloo; 19. september 2023 kl. 22:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Denne tråden understreker vel hovedpoenget mitt ganske bra; Noen kvinnfolk evner ikkje å respektere en manns avgjørelse om ikke de har forståelse for grunnen.

På tide la fyren være i fred, han vil ikke ha noe med deg å gjøre, og om du ikke er helt spinnvill i skallen din så er det ikke en dritt du burde, eller kan gjøre med det.

Respekter at han ikke vil være med deg, du får sansynligvis aldri svar på hvorfor, og gå videre i livet. Forståelig om du sliter med å gi slipp, men det er det rette å gjøre for alle parter, inkludert deg selv. Ikke noe kjekt sitte å lure på ting.

Vil du unngå det samme i fremtiden så har du alltid muligheten til å bli en bedre versjon av deg selv.
Sist endret av mr.roundtree; 20. september 2023 kl. 13:05.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
å jeg som bare lurte på hvordan det gikk med alkoholproblemet hennes..


Hvis jeg hadde opprettet en tråd (er) om at jeg forsøkte å slutte med amfetamin så ville det jo ha vært hyggelig
om noen spurte hvordan det gikk.
Vis hele sitatet...
Ekstremt teit hvis innlegget ditt faktisk ble slettet av mods, det var et veldig direkte og nøytralt spørsmål.
Sitat av KrølleBølleBrur Vis innlegg
Ekstremt teit hvis innlegget ditt faktisk ble slettet av mods, det var et veldig direkte og nøytralt spørsmål.
Vis hele sitatet...
Tror noen kanskje oppfattet det som ett forsøk på å redusere innlegget hennes til "fylleprat" og handlingene hennes
lik de til en alkoholiker. Mange som tydeligvis har ganske bestemte meninger om hva jeg sier og det stemmer ikke alltid så
bra med virkeligheten. Det er f.eks ganske sjeldent at jeg tyner folk og hvis jeg gjør det er det som regel med et humoristisk
tilsnitt ikke ondskapsfullt eller som forsøk på å såre noen.
Sitat av KrølleBølleBrur Vis innlegg
Hvorfor det?





Uten at jeg egentlig har noe med det å gjøre, lurer jeg på hvor lenge dere egentlig holdt på? Hvor mange timer spesifikt, og når ville han legge seg, i motsetning til deg?

Hvis det var hans hjem dere var hos, forstår jeg veldig godt at han ble irritert over at denne vennen ble gjenværende lengre enn det han likte.... kanskje han kjenner denne karen litt bedre enn deg, og ikke ville våkne opp til stjålne sigaretter og øl?

Uansett så kan det være en sjalusisak, men der er ekte følelser det også. Om det ble for tungt med sjalusien til den grad at han kutta kontakten med deg for det, så er det kanskje bare like så greit at ting går videre...

Men prøv å sett deg i hans sko
. Hadde du synes det var helt greit om noen gjorde det samme i ditt hjem, etter å ha bare vært sammen i tre uker? Eller hadde du selv fått player-vibes?


De typisk kvinnfolk kommentarene du har fått tidligere håper jeg du klarer å overse... for meg kjent er begge kjønn like flinke på å dumme seg ut med alkohol i blodet rundt andre mennesker...

Det med innsovningsmedisin... det er dessverre litt for behalig av en unnskyldning å komme med såpass sent.. siden du ikke tok dem med, hadde du ikke tenkt å sove over?

Vanskelig å vurdere saken her fra utsiden, men der høres ut som at du har hatt en ærlig mannevenn som ikke har vært redd for å innrømme sine egne problemer, men også hvor hans personlige grenser går. Og av og til brenner man broer litt for tidlig. Ville heller sett etter nye muligheter og tatt lærdom av denne episoden. Lykke til
Vis hele sitatet...
Takker for saklig svar, men en del av det du skrev står i 1. innlegget mitt så svarer raskt på det; Vi var i lag nesten hele tiden etter vi treftes og rakk å observere hverandre i mange forskjellige settinger der alt gikk 'knirkefritt'

Ja, greien var at han var trøtt (ikke 'fake' fordi han hadde gjespet mye den siste timen og så ut som å kose seg alikevel...) Jeg mener kl var 12-01 og det blir for tidlig for meg en Lørdagskveld der jeg pluttselig kommer på at jeg hadde glemt innsovnings-medisinen hjemme og ville derfor ta et par øl til for å ha en sjanse til å sovne. Jeg la meg uten at 'x' våknet mens kompinsen satt oppe og forsyner seg av mine siste 4 øl og også de polske røyk-pakkene mine som jeg hadde kjøpt rimelig av 'x' Dette kjøpte jeg for 800 kr samme dag og x var raus nok til å erstatte de, uten å lage noe drama.

Om jeg setter meg selv inn i hans rolle så skjønner jeg fremdeles ikke hans reaksjon da jeg hadde syntes det var en fordel at vi hadde hatt selskap i hverandre om jeg ble såpass stuptrøtt på Lørdagskvelden at jeg hadde lagt meg i 12-1 tiden. Faktisk så er det helt utenkelig å kunne finne på å rote med noen andre mens en er i et slags forhold til en annen person så kanskje jeg bare regnet med at han var langt mer lik meg der enn jeg trodde...

Jeg kommer nok ikke til å kontakte han før han evt lar høre fra seg, men kan godt si at jeg vil ha en god forklaring på noe jeg mener er noe over grensen ang sjalusi!kontrollbehov.

Sitat av Dough Vis innlegg
Den siste til å vurdere det er vel en selv. Hvis vi snur på dette så vil ingen med vettet i behold henge opp om natta med en speeda fyr uten å ha litt tenning selv.

Du skriver og skriver for å rettferdiggjrøe dette å skyve dette over på han men hvordan går det egentlig?

Fyren er voksen og har åpenbart tatt et valg, det burde du vurdere å ta
konsekvensen av.
Vis hele sitatet...
Dette ble såpass enveis-kjørt at jeg finner det vanskelig å ta deg seriøst...

Sitat av _abc_ Vis innlegg
Jeg tror dette er ønsketenkning fra din side. Dissonans er sjeldent behagelig, hverken i musikken eller i livet. Du velger å se dette gjennom brillene til en som er tørst og som har god erfaring i å rettferdiggjøre egen drikking. Mulig jeg tar feil og at jeg tenker dette basert på min ryggsekk.

Men forsøk å se dette fra polakkens ståsted. Du har delt med han at du drikker for mye. Og du har sagt at du vil drikke mindre, eller kanskje du har sagt at du skal kutte helt. I løpet av disse tre ukene så har du altså drukket rundt ham og flere ganger. Det avviket mellom hva du sier du skal og det du faktisk gjør blir svært tydelig.

Det handler heller ikke om du drakk så du hadde full kontroll eller ei. Det handler om at du drakk. Igjen. Selv om du "skal drikke mindre, skal drikke sjeldnere". Og kanskje forsøkte polakken å gi deg et hint om å nå er det greit å rulle inn og korke flasken når han gikk til sengs? Du valgte glatt å overse det - ville vel ikke ta hintet fordi det var mer behagelig å fortsette festen.

Måten du snakker og tenker på er så klassisk for de som havner der du står nå, det er bortforklaringer og tusen unnskyldninger og neste gang er det akkurat på samme viset.

Slutt med å snakke om å kutte ut alkoholen. Bare kutt den ut. Dine handlinger vil fortelle sannheten over tid. Det du sier nå slik din hverdag er fortiden er ikke troverdig. Men du kan snu det. Du kan vise gjennom handlinger at du faktisk kutter ut drikkingen.

Med det drikkemønsteret du har hatt over lang tid så anbefaler jeg deg å kutte ut all drikkingen. For gjør du det ikke vil du fortsette å ta dårlige valg for deg selv når du har smaken av alkohol på leppene.

Du har 30 kanskje 40 år igjen av livet. Du kan forkorte de årene betydelig med å fortsette som før, samt at du også øker sjansen for at du vil forbli singel eller du ender opp med en som også er tørst også drikker dere vekk livet sammen. Eller du kan starte idag og si at du er kaptein og du skal selv sette kursen fremover.

Er du din egen bestevenn og kutter ut selvbedraget er mye gjort.

Du bør likevel vurdere å få noe hjelp og støtte fremover. For den kampen du nå skal ta er seig og tung og er ikke gjort i en fart. Du skal jo ikke bare kutte ut alkoholen, du må bli kjent med deg selv og alt det du har døyet og bedøvet med rusen de siste årene. AA er et godt tips, kanskje også psykolog.

Nå starter kalenderen. Dette er dag 1 som nykter. Så kan du slenge innom tråden her en gang i døgnet med en liten rapport. Jeg lover jeg skal heie på deg. Da har du i det minste noen å stå til ansvar for og husk det er ikke lov å lyge eller pynte på ting. Har du en møkkadag der alt du har tenkt på er drikking så sier du det. Men du må være villig å forsøke nye ting, gjøre ting som får tankene bort fra drikkingen og du må sjekke inn daglig. Klarer du det skal jeg klare å heie på deg og støtte deg.
Vis hele sitatet...
Takker for oppriktige ord, men må også si du legger altfor mye vekt på drikking og det var absolutt ikke det som var kjernen i tråden. redusert hadde jeg allerede gjort, men å ha satt en dato for når jeg skulle slippe taket helt hadde vi ikke rukket, men jeg passet på å ikke drikke noe mer enn de to andre og er dessuten sikker på at jeg skal klare det en dag...

Sitat av Deceptive Vis innlegg
Det du på mange måter ikke får med deg her, er jo hvor jævlig godt drikking fungerer som alibi for egne nederlag. Da er nemlig verden jævla grei sånn; uavhengig av hva du har opplevd før drikkinga satt i gang, så er det en hendig syndebukk. Ikke fordi de av oss som er drikkfeldige vil det sånn, men fordi vi som samfunn har den oppe og vedtatt: «fylla har skylda» og ikke minst: «nevermind at folk flest drikker hinsides mye i Norge kollektivt, og at all verdens sosiale sammenkomster marineres i det. Hvis DU bare tar deg sammen, og utviser måtehold, går alt meget bedre». Problemet er bare at fuktigere miljø gir flere stordrikkere. Det er jævlig behagelig for de som synes de fortjener en pils eller 3 etter godt arbeid, eller fordi folk flest synes alkohol fungerer godt som sosialt glidemiddel. «At noen ikke klarer å begrense seg er deres problem» drit i forskninga, drit i at det er nervegift, drit i at folk ikke selv styrer avhengighetstendensen sin selv. Fuck det, uansett hva som skjer med folk med alkoholproblemer, så ærre alltid deres problem.

«Skulle ikke vært ute på den tida av døgnet».
«Du burde ikke sagt du ville noe annet om du ikke umiddelbart får kontroll på dyret som er avhengighet».
«Hvis du bare ikke drakk hadde alt vært meget bedre».
Sorry ass. Du gikk også på limpinnen. Avhengighet er ett samspill av sosiale, biologiske og psykologiske faktorer. Hvis du vil kan jeg godt linke deg herfra og til dommedag. Jeg skrev nemlig bachelorgrad i psykologi om temaet, fordi jeg selv tenkte at «det er bare å….». Det ække det. Og det er ikke en sånn «er så synd på meg»-greie. Det er «bare» mer komplekst enn som så. For å bli edru er greit nok (hvis du ser bortifra angst, kaldsvette, delirium etc). Problemet er å FORBLI edru. Fordi årsakene til at det ble sånn er en fuckings labyrint. Det trengs oppfølging, antagelig både psykologisk og medisinsk. Kanskje også sosialt.

At du har hengt deg så inni helvete opp i TS sitt alkoholkonsum sier mer om deg enn TS. Hun utrykker at hun vil noe annet, men også at det er jævlig utfordrende. Å håndtere tilknytningsproblematikk og relasjonsskader etter helt nyvunnet edruelighet eller nedtrapping er en bragd som bør belønnes med kongens fortjenestemedalje. De aller færreste får til det fordi en dude på NFF «støtter og heier».
Som Ricky fra trailerpark boys så fint sier det: «Get learnt».

TS trenger mest sannsynlig å prate med noen som har peil IRL om hvordan man håndterer etterdønningene av forhold med en narsissist. For DET er vanvittig vondt, og det gjør en masse med hva man tenker er innafor i relasjoner, hvordan man opplever seg selv, og en myriade av andre ting. Så jeg tenker at der slaget står er at TS prater med noen om alt som har skjedd relasjonelt før. Og DA tenker jeg edruelighet kommer av seg selv, i samspill med selvomsorg
Vis hele sitatet...
Takker for innholdsrikt svar! Jo, ingen tvil om at du vet mer om alkoholisme enn folk flest! Bare så synd at folk henger seg opp i en faktor som overhode ikke hadde så mye med selve problemstillingen å gjøre og da blir fokuset fullstendig feil spør en meg...

Sitat av _abc_ Vis innlegg
Vi navigerer alle på livets landevei utifra de referansepunktene vi har, på godt og vondt. Kanskje henger jeg meg opp i fylla og kanskje er det fullstendig feiltolkning fra min side? Er det helt feil spiller det vel egentlig ingen rolle for ts? Jeg skriver jo ikke det jeg skriver av ondskap, tvert imot jeg skriver det fordi jeg ønsker ts skal få kontroll over det hun har slitt med i en lengre periode.

Leser dere det jeg skrev ser dere også at jeg ikke tror den kampen hun skal ta er enkel, og jeg ber henne også om å få noen til å stå i hennes hjørne av ringen i den kommende kampen. For hun vil trenge støtte, og hun vil trenge at noen er der når ting blir vanskelig.

Jeg unnskylder ikke det jeg sagt her i denne tråden, for det er sagt i beste mening. Men jeg er samtidig åpen for at jeg overtolker basert på mine personlige opplevelser og erfaringer. En six pack om dagen er kanskje ikke allverden for mange av dere, for en som har levd side om side med en som drev på akkurat sånn vil jeg si at det er omtrent 6 for mange.

Jeg snakket med store bokstaver for å trenge inn, trenge gjennom forsvarsverk og ubevisste bortforklaringer som kommer rett fra ryggmargen når en snakker om drikking med noen som drikker for meget. Ts velger selv hva hun gjør fremover. Men dette kan bli et vendepunkt, eller det kan bli nok en gang der hun valgte å ikke ta tak i problemene sine.
Vis hele sitatet...
Flott engasjement av en person jeg føler meg sikker på ikke mener noe som helst vondt! Heller godt og det skal settes pris på. Greien er bare at det blir lagt altfor stor vekt på drikkingen og det mener jeg det ikke burde gjort... Egentlig sluttet jeg etter vel 3 mnd frivillig behandling i 2019 og har nå hatt ei god 'ripe i lakken'

Jeg har alltid hatt viljestyrke når jeg har bestemt meg for noe og er sikker på at jeg vil klare det om jeg bestemmer meg, noe jeg snart kommer sette en dato på - med, eller uten han!

Sitat av Deceptive Vis innlegg
Du får kudos hos meg for refleksjonsevnen her, og samtidig skal jeg ta selvkritikk for å ha gått ut vel hardt her. Det er jo noe som ligger eget hjerte nært, og en blindsone jeg selv nok har.

Jeg skjønte også at du jo sa det du sa for å rekke ut en labb, og det var jeg nok ikke god til å erkjenne her jeg var noe varm om øra. Min intensjon var i likhet med din god, jeg ønska bare å belyse andre aspekter av problemstillinga til TS (som jeg, på bakgrunn av egen fortid og problematikk) opplever som viktig.
Jeg blir nok i overkant engasjert i sånt, så takk for at du er så kul at du tar mitt synspunkt inn også. Da kan ikke jeg være noe dårligere, for på sett og vis har du jo rett. Det er jo i alle avhengiges interesse å slutte før heller enn siden, for konsekvensene for en selv og de rundt blir ikke mindre ved å forsvinne lengre inn i det hullet.
Satt pris på denne utvekslinga, jeg lærte også noe!
Vis hele sitatet...

Takker ffor ord som viser at du har selvinnsikten i orden!

Sitat av KrølleBølleBrur Vis innlegg
Og hva er knapt nok? Hvor mye lengre ble du værende oppe en han? Kan du ikke bare si det som det er?
Vis hele sitatet...
Jeg sier alt som det egentlig er og vil jo ikke få reelle svar om jeg driver å pynter på sannheten...!

Sitat av KrølleBølleBrur Vis innlegg
Og hva er knapt nok? Hvor mye lengre ble du værende oppe en han? Kan du ikke bare si det som det er?
Vis hele sitatet...
Var oppe i ca 1 time lengre enn han.

Sitat av KrølleBølleBrur Vis innlegg
Jo mer du nekter å innrømme konkret hvor mye du har drukket iløpet av den aktuelle dagen, jo mer åpentbart bør det være for deg hvor problemet befinner seg. Å si at du ikke husker kommer ingen her til å ta for et godt svar.
Vis hele sitatet...
Vet ikke hvor du har det ifra at jeg nekter å innrømme hvor mye jeg har drukket for nå var det tross alt ikke ang % denne tråden gjaldt... Jeg kjøpte en 6 pakning, der jeg kun tok 2 (kanskje 3) stk og noen få svake drinker. Jeg ville vise x at jeg ikke 'måtte' drikke opp alle - noe han muligens har trodd da jeg ikke fikk meg til å si at han hadde stjelt de også...

Sitat av noguhso Vis innlegg
Da må du være fullstendig retard om du ikke klarer å svare han.

TS: jeg sendte deg en melding, har du sett denne. Også lurer jeg på om det er en grunn for at du har forlatt tråden du har opprettet? Hva er grunnen for dette i såfall?
Vis hele sitatet...
Har ikke kommet så langt som til å lese meldingen din, men svarer etterpå. Grunnen for at jeg har vært distansert fra tråden er fordi jeg nettopp har hatt en uvelkommen gjest innom som har røsket med seg såpass at jeg har anmeldt han. Ikke alle menn takler å bli avvist for å si det slik...

Sitat av KrølleBølleBrur Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Sarkasme synes jeg ingenting om i tråden min - uansett om det er rettet mot andre enn meg!
Sist endret av Nysgjerrig 73; 20. september 2023 kl. 22:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Beklager men jeg tror ikke umiddelbart på det du sier om tenning. Dere to som fortsatte festen må jo ha festet en stund siden crazy friend rakk å ta flere linjer amfetamin.

Og det var heller ikke første gang du drakk sammen med polakken? I løpet av 3 uker. Hvordan tror du det fremstår for en som skal få barna sin hit til landet? På 3 uker har du allerede drukket flere ganger rundt polakken samtidig som du har sagt at du skal kutte ut drikkingen?

Innsovingstabletter og alkohol er en godt kjent kombo for mange. Det virker sterkere enn bare alkohol.

For meg virker det som du er i fornektelse, eller du vet du drikker for mye og for ofte. Du sier du skal slutte men viser egentlig ikke særlig vilje eller pågangsmot for å gjøre det du sier du skal. Og det viste seg vel egentlig også når du postet at "nå drikker jeg som før". Alkoholikere er veldig flinke til å finne grunner til å drikke, "nå er du ghosta så klart at du da må drikke som du gjorde før".

Jeg orker ikke fortsette å messe for deg, du har garantert hørt det jeg sier før, du har sikkert også tenkt det jeg sier. Jeg kan ikke endre deg, det er det bare du som kan. Du kan fortsette livet slik du har gjort de siste årene, eller du kan brette opp armene og ta kampen mot rusen idag. Du kan ikke ta den kampen i morgen. Du må starte idag. Og når du våkner i morgen. Repeat.

Om jeg var polakken hadde jeg orket å dra inn et drikkfeldig kvinnfolk i livet nå når barna skal bo hos far. Om ting ellers var bra ville jeg kanskje gitt deg sjansen til å bevise at du klarer det. Men jeg ville også tenkt på at du har drukket flere ganger rundt meg på de 3 ukene. Og jeg ville sett at det er avvik på det du sier du vil og det du gjør.

Løsningsforslaget blir at du slutter å drikke akkurat nå. Du går på AA møter eller begynner å sykle, eller strikke eller male bilder eller whatever som får deg til å fokusere på andre ting enn rus. Og du forsøker å få vist den nye versjonen av deg frem til polakken etterhvert.

Mulig jeg ser mønstre i det du forteller som kanskje ikke eksisterer, men jeg har selv hatt et drikkfeldig kvinnemenneske i livet og på tross lovnader om å redusere forbruket, kutt ut, forsøk og stadig skuffelser og krangler så var det først og fremst at hun var tørst som var årsaken til at det ikke fungerte.
Vis hele sitatet...
Har lest innlegget ditt og tenker at det ikke er noen poeng i å 'messe' mer om det rundt drikking fordi det er virkelig ikke der 'hunden ligger begravd' Tenker at innlegget ditt var godt ment og setter pris på det, men som sagt, som sagt...

Sitat av KrølleBølleBrur Vis innlegg
Om du stiller et litt mindre idiotisk spørsmål som ikke krever avsporende svar, så kan det heller hende at jeg svarer på spørsmålet ditt neste gang.
Vis hele sitatet...
Kan du ikke heller bare svare på spørsmålet i stedet for å forsøke vri deg unna? Og ? var helt på sin plass...
Sist endret av Nysgjerrig 73; 20. september 2023 kl. 22:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Nysgjerrig 73 Vis innlegg
Har ikke kommet så langt som til å lese meldingen din, men svarer etterpå. Grunnen for at jeg har vært distansert fra tråden er fordi jeg nettopp har hatt en uvelkommen gjest innom som har røsket med seg såpass at jeg har anmeldt han. Ikke alle menn takler å bli avvist for å si det slik
Vis hele sitatet...
oida, hva skjedde? Er det noe du kan fortelle om?
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Pust rolig karer. Hvor mye ts drakk er kanskje ikke helt vesentlig for utfallet i tråden? Det er ingen vits å forsøke å få ts til å føle seg dritt, det er ingen produktiv følelse, og det gjør det ikke enklere å ta grep og kontroll. Hvor mye hun drakk er ikke noe vi trenger detaljer om.
Vis hele sitatet...
Flott og saklig svar! Synd at folk ikke kan legge fokuset der det bør være... Seff hadde det spilt en stor rolle om jeg hadde vært såpass dritas at jeg hadde ligget å krabbet på gulvet, eller oppført meg som en klovn - MEN flere enn deg burde skjønt at det ikke var slik tingenes tilstand var

Sitat av _abc_ Vis innlegg
Pust rolig karer. Hvor mye ts drakk er kanskje ikke helt vesentlig for utfallet i tråden? Det er ingen vits å forsøke å få ts til å føle seg dritt, det er ingen produktiv følelse, og det gjør det ikke enklere å ta grep og kontroll. Hvor mye hun drakk er ikke noe vi trenger detaljer om.
Vis hele sitatet...
Fantastiske ord som blir satt stor pris på!

Sitat av noguhso Vis innlegg
Autist-mophobia, du kommer i denne tråden uten noen nevneverdig gevinst eller innsikt og så har du ikke lyst til å svare på om du er tilbakestående eller ikke. Trøste meg... det minste kan jo være at du sier: tja kanskje litt? Eller jo det kan stemme? En av delene må det være
Vis hele sitatet...
Tviler sterkt på at det er særlig mange tilbakestående folk her i forumet og synes du bør beklage uttalelsen som dog ikke var rettet mot meg!

Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
Denne tråden understreker vel hovedpoenget mitt ganske bra; Noen kvinnfolk evner ikkje å respektere en manns avgjørelse om ikke de har forståelse for grunnen.

På tide la fyren være i fred, han vil ikke ha noe med deg å gjøre, og om du ikke er helt spinnvill i skallen din så er det ikke en dritt du burde, eller kan gjøre med det.

Respekter at han ikke vil være med deg, du får sansynligvis aldri svar på hvorfor, og gå videre i livet. Forståelig om du sliter med å gi slipp, men det er det rette å gjøre for alle parter, inkludert deg selv. Ikke noe kjekt sitte å lure på ting.

Vil du unngå det samme i fremtiden så har du alltid muligheten til å bli en bedre versjon av deg selv.
Vis hele sitatet...
Har absolutt tenkt å bli en bedre versjon av meg selv, men hva mener du med at jeg bør la fyren være alene - som om jeg ikke gjør?

Har nå gått ca 1 uke der han ikke svarte på sms, der jeg skrev jeg burde gått til sengs samtidig som han, men overhode ikke så noe galt i å sitte oppe ei lita stund etter han hadde funnet loppekassen.

Det med at det er det rette å gjøre for alle parter - altså å la han gå, har du ingen forutsigelse for å uttale deg om og er det dessuten ikke det nettopp hva jeg gjør da jeg holder meg helt unna mobilen?
Sist endret av Nysgjerrig 73; 20. september 2023 kl. 23:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Nysgjerrig 73
Flott engasjement av en person jeg føler meg sikker på ikke mener noe som helst vondt! Heller godt og det skal settes pris på. Greien er bare at det blir lagt altfor stor vekt på drikkingen og det mener jeg det ikke burde gjort... Egentlig sluttet jeg etter vel 3 mnd frivillig behandling i 2019 og har nå hatt ei god 'ripe i lakken'
Vis hele sitatet...
Bra at jeg overtolket. Og bra du nå strammer inn igjen. Jeg anbefaler likevel at du snakker med noen om dette. Både om konsumet men aller mest om hvorfor det ble slik at du valgte drikking som en løsning.

Dårlige mestringsstrategier er tross alt mestringsstrategier og de virker en stund, eller i det minst fjerne de smerten eller de vonde følelsene akkurat der og da. At det gjerne kjennes dobbelt ille dagen derpå er lett å glemme, for ikke å snakke om skammen som ofte følger og hvor mye energi og hjernekapasitet tanker om neste drink egentlig tar.

Du har tung bagasje fra tidligere forhold du burde få greid ut, og få sortert skikkelig. For det påvirker på så mange plan og gjør også at det blir vanskelig å stole på mennesker og åpne opp og vi mennesker liker jo ikke å ha det vondt, eller kjipt så da lager vi forsvarsverk. Ofte ikke bevist engang og det vi eller vår hjerne tror skal beskytte oss mot smerte blir fort det som gjør at vi ikke kan finne det vi virkelig søker, lykke og samhørighet.

Jeg vil gjenta det jeg sa tidligere i tråden, og det er at bare du kan fikse deg selv og det du sliter med. Ingen kjæreste kan ordne deg. Men feks samtaleterapi hos fagfolk vil hjelpe deg godt igang og gi deg det rammeverket du trenger for å skape den fremtiden du egentlig ønsker.

Ellers vil jeg si at livet som avholds kan være et helt fullverdig liv om du skulle vurdere det.
Sist endret av _abc_; 21. september 2023 kl. 09:15.
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
Denne tråden understreker vel hovedpoenget mitt ganske bra; Noen kvinnfolk evner ikkje å respektere en manns avgjørelse om ikke de har forståelse for grunnen.

På tide la fyren være i fred, han vil ikke ha noe med deg å gjøre, og om du ikke er helt spinnvill i skallen din så er det ikke en dritt du burde, eller kan gjøre med det.

Respekter at han ikke vil være med deg, du får sansynligvis aldri svar på hvorfor, og gå videre i livet. Forståelig om du sliter med å gi slipp, men det er det rette å gjøre for alle parter, inkludert deg selv. Ikke noe kjekt sitte å lure på ting.

Vil du unngå det samme i fremtiden så har du alltid muligheten til å bli en bedre versjon av deg selv.
Vis hele sitatet...
Det er jo motsatt? Du og andre klarer jo ikke å ta hennes ord på hva det er som har skjedd, tror ikke på hennes side av historien uansett hvor nøye og grundig hun forklarer det. Du er jo så sta at andre blir kronisk irritert av å lese pisset ditt. Trist hvor mange som på død og liv nærmest skal få henne til å innrømme at hun var dritings, og drakk mer enn hun gjorde. Neste er vel at hun blir kalt HYSTERISK, lås henne inne!
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Det er jo motsatt? Du og andre klarer jo ikke å ta hennes ord på hva det er som har skjedd, tror ikke på hennes side av historien uansett hvor nøye og grundig hun forklarer det. Du er jo så sta at andre blir kronisk irritert av å lese pisset ditt. Trist hvor mange som på død og liv nærmest skal få henne til å innrømme at hun var dritings, og drakk mer enn hun gjorde. Neste er vel at hun blir kalt HYSTERISK, lås henne inne!
Vis hele sitatet...

Tror egt det er de ufortuent hissige svarene til vindaloos nøytrale spørsmål, inkludert at mods trolig slettet innlegget hans som skapte denne stormen rundt alkoholinntak i denne tråden. Jeg fikk i hvertfall mer fokus på dette når jeg leste i TS sine til tidligere poster, og så hvordan innlegget hans ble såpass kritisert.

Nå har det blitt sånn som det har blitt.
Fikk så vidt tid til å lese igår at noen har gått inn i boligen til TS og tatt seg til rette. Der er ihvertfall ikke greit.

Sitat av funksjon Vis innlegg
87 % av polakker er katolske huleboere, just sayin. Finn deg noen med mer selvtillit så ordner det seg.
Vis hele sitatet...
Hva mener du med katolsk huleboer egentlig? De fleste polske folk jeg har møtt virker til å være like oss nordmenn på mange måter, temmelig bro status.
Sist endret av KrølleBølleBrur; 21. september 2023 kl. 09:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
Nåh, ts har konkludert med at exen er narsissist, og nåværende flørt er kontrollerende, så vet ikke hvem som ikke har så mye til overs for hvilket kjønn jeg...
Vis hele sitatet...
Det handler ikke om at jeg ikke liker menn for damene kan absolutt være likedan, men denne tråden startet jeg fordi jeg mener jeg ikke gjorde noe galt...
Sitat av Nysgjerrig 73 Vis innlegg
Det handler ikke om at jeg ikke liker menn for damene kan absolutt være likedan, men denne tråden startet jeg fordi jeg mener jeg ikke gjorde noe galt...
Vis hele sitatet...
Hva var poenget med tråden igjen? Om poenget var at det var et forsvarsverk for egne handlinger så er vel det en litt rar ting å gjøre egentlig? Vi var jo ikke der, vi vet ikke hvordan kvelden forløp og ingen her kan vel egentlig klappe deg på skulderen og si du har helt rett fordi vi har jo bare hørt din side av saken.

Jeg tenker du kanskje bør forsøke å lese tråden en gang til, tenke gjennom hvorfor folk har svart som de gjorde og hva de mente med svarene. Kanskje er det gode tips kanskje er det bare tull, det må du sortere ut selv.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Hva var poenget med tråden igjen? Om poenget var at det var et forsvarsverk for egne handlinger så er vel det en litt rar ting å gjøre egentlig? Vi var jo ikke der, vi vet ikke hvordan kvelden forløp og ingen her kan vel egentlig klappe deg på skulderen og si du har helt rett fordi vi har jo bare hørt din side av saken.

Jeg tenker du kanskje bør forsøke å lese tråden en gang til, tenke gjennom hvorfor folk har svart som de gjorde og hva de mente med svarene. Kanskje er det gode tips kanskje er det bare tull, det må du sortere ut selv.
Vis hele sitatet...
Er ikke det hele poenget med et forum? At man kan bestemme selv hvordan man er og fremstår? Å ikke bli dømt for alle de sidene som kommer frem ved å være et fysisk mennezke? Kanskje fordi vi er på et norskt raringforum at vi nærmest føler at vi kjenner hverandre, dømmer hverandre for tidligere tråder, meninger og dårlig misforstått humor?

Det er jo et helt vanvittig oppheng i hennes tidligere tråd, noe jeg sikter til i henhold til avhør. Jeg ser ikke hvordan dette er relevant. Hun er ikke vennen din, hun er ikke noe fysisk for deg, hun er tekst på en skjerm fremstilt i en ny tråd.
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Det ser kanskje ut som at du ved en feiltakelse har posta på 4chan mtp mye av svarene men neida, det er bare mye sure eldre menn her som ikke har så mye til overs for kvinner.

Jeg syntes ikke du har gjort noe feil. Jeg ville syntes det hadde vært rart, og ganske slitsomt, om min kjæreste skulle henge etter meg som et bånd. At du heller vil sitte og ta en liten fest med kompisen til mannevennen din ser jeg bare som positivt, enn å legge deg fordi han legger seg. Hørtes ut som et barnslig mannemenneske som kun er usikker på seg selv hvis det er det som skal til for at han blir sjalusi.

Lykke til!
Vis hele sitatet...
Godt skrevet! Ser heller ikke at jeg gjorde noe galt, men innrømmer at jeg kanskje burde 'forsikret' meg om at det var ok for han før han la seg... Samtidig burde han sagt, eller hintet om at han ville jeg skulle legge meg samtidig siden det var et såpass stort feilgrep i hans øyne at han gjør det slutt...

Må si jeg synes det er rart ar han ikke hadde mer tillitt til meg enn det han tydligvis hadde for han vet jeg er en empatisk og dermed prøver så godt jeg kan å opptre rettferdig - kompisen hadde jeg ikke engang rørt med ei ildtang og det er en selvfølge i mine øyne!

Sitat av Nea Vis innlegg
Høres ut som han er usikker på seg selv, kan være at det er like greit å styre unna.. Eksen var utrolig usikker, var aldri utro, men hjalp ikke. Nå skal det sies at det var andre grunner som gjorde at jeg forlot. Håper dere orderner opp, og om dere gjør, at det ikke blir en gjenganger med sjalusi, er utrolig slitsomt.
Vis hele sitatet...
Akkurat det er det jeg også tenker, altså at han er usikker på seg selv. Jeg for min del har kanskje vært litt for lite sjalu - og har brent meg kraftig, men tenker at en i utgangspunktet bør ha en viss tillitt.

Om jeg setter meg i hans sko ser jeg fremdeles ikke problemet...
Sist endret av Nysgjerrig 73; 21. september 2023 kl. 23:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Nysgjerrig 73 Vis innlegg
Godt skrevet! Ser heller ikke at jeg gjorde noe galt, men innrømmer at jeg kanskje burde 'forsikret' meg om at det var ok for han før han la seg... Samtidig burde han sagt, eller hintet om at han ville jeg skulle legge meg samtidig siden det var et såpass stort feilgrep i hans øyne at han gjør det slutt...

Må si jeg synes det er rart ar han ikke hadde mer tillitt til meg enn det han tydligvis hadde for han vet jeg er en empatisk og dermed prøver så godt jeg kan å opptre rettferdig - kompisen hadde jeg ikke engang rørt med ei ildtang og det er en selvfølge i mine øyne!


Akkurat det er det jeg også tenker, altså at han er usikker på seg selv. Jeg for min del har kanskje vært litt for lite sjalu - og har brent meg kraftig, men tenker at en i utgangspunktet bør ha en viss tillitt.

Om jeg setter meg i hans sko ser jeg fremdeles ikke problemet...
Vis hele sitatet...
Rare svar tiltross, så tror jeg du har svaret ditt her. Han er veldig rask i vendinga, selv om ting var nytt, og selv om du i likhet med meg er over snittet glad i øl. Jeg tenker som du, at alkohol har fått en ufortjent enorm rolle i denne tråden. Vi må faktisk stole på din fremstilling av saken, og basert på hvor konsekvent du har svart her, har jeg vondt for å tro du er uærlig på noe vis. Iallefall ikke mer enn noen andre rundt bordet her.

Du kjenner deg og egne behov og ikke minst grenser selv. Nå har du sagt det, at du fortjener noen som ikke er så usikker at de ghoster deg for ett opplevd «feiltrinn». Du beskyldes jo for å ha vært utro på den ene og/eller andre måten, med en fyr som loppa deg for både øl og sigg da du sovna. Det er også for meg særs logisk at det er vanskelig å få med alt som trengs hvis man er gira på noen og trenger diverse for å leve godt.

Jeg har selv noen helseutfordringer, blant annet at jeg drikker for mye. Jeg nevner det for å være klar rundt egne demoner, og ikke for å ta deg på noen måte. Jeg tror ikke på å kaste stein i glasshus, for det blir jævla mye glass i huet på meg.

Så, summa summarum; det er fint å be om råd, men det er du som alltid skal forholde deg til deg selv. Du føler det du føler, og det er okay. Jeg tenker du fikser dette jeg!
Sitat av Deceptive Vis innlegg
Rare svar tiltross, så tror jeg du har svaret ditt her. Han er veldig rask i vendinga, selv om ting var nytt, og selv om du i likhet med meg er over snittet glad i øl. Jeg tenker som du, at alkohol har fått en ufortjent enorm rolle i denne tråden. Vi må faktisk stole på din fremstilling av saken, og basert på hvor konsekvent du har svart her, har jeg vondt for å tro du er uærlig på noe vis. Iallefall ikke mer enn noen andre rundt bordet her.

Du kjenner deg og egne behov og ikke minst grenser selv. Nå har du sagt det, at du fortjener noen som ikke er så usikker at de ghoster deg for ett opplevd «feiltrinn». Du beskyldes jo for å ha vært utro på den ene og/eller andre måten, med en fyr som loppa deg for både øl og sigg da du sovna. Det er også for meg særs logisk at det er vanskelig å få med alt som trengs hvis man er gira på noen og trenger diverse for å leve godt.

Jeg har selv noen helseutfordringer, blant annet at jeg drikker for mye. Jeg nevner det for å være klar rundt egne demoner, og ikke for å ta deg på noen måte. Jeg tror ikke på å kaste stein i glasshus, for det blir jævla mye glass i huet på meg.

Så, summa summarum; det er fint å be om råd, men det er du som alltid skal forholde deg til deg selv. Du føler det du føler, og det er okay. Jeg tenker du fikser dette jeg!
Vis hele sitatet...
Fint sagt, og så mye mer fornuftig enn det jeg har klart å fram. Jeg skal prøve å gi meg her, etter mine 3,47 liter med øl, en halv linje cola, to trekk fra en slags pipe, sju snus, tre pizzastykker, fem tags, fire godteri.
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Fint sagt, og så mye mer fornuftig enn det jeg har klart å fram. Jeg skal prøve å gi meg her, etter mine 3,47 liter med øl, en halv linje cola, to trekk fra en slags pipe, sju snus, tre pizzastykker, fem tags, fire godteri.
Vis hele sitatet...
You savage you!
Bare hyggelig!
Du kjenner deg best, uansett.
Mvh 9 halvlitere, lakris og 2 joints 😂
Sitat av *pi Vis innlegg
Helt åpenbart, man kan ikke klandre noen for å ikke ville være sammen med en. Det sagt så forstår jeg jo behovet for en oppklaring hvis hun mener han tror noe har skjedd som faktisk ikke har skjedd. Men kreve det kan man ikke. Det røde flagget jeg ser med fyren er ikke at han gikk, det er hvor sint han ble på henne. Slik hun beskriver det, høres det litt urovekkende ut.

Vi alle våre erfaringer som påvirker bedømmelsen av en situasjon, men jeg tenker ikke typisk mannfolk hver gang jeg ser et rødt flagg. Hvis du blir kvalm av trådstarter så tror jeg muligens problemet ligger i din manglende evne til å skille mellom henne, din ekskjæreste(r) og kvinnfolk generelt. Det er neppe særlig formålstjenlig for deg, og sikkert litt ubehagelig for de det går ut over.
Vis hele sitatet...
Flott svar! det er nettopp det jeg også har reagetr på, altså at han avsluttet alt pga 'hendelsen' Utrykket 'typisk menn' er noe jeg sjelden bruker da vi damene ikke er et hakk bedre, men enig i det du refererer til og tenker også at dett nok er en bitter 'kilde'

Sitat av Deceptive Vis innlegg
Rare svar tiltross, så tror jeg du har svaret ditt her. Han er veldig rask i vendinga, selv om ting var nytt, og selv om du i likhet med meg er over snittet glad i øl. Jeg tenker som du, at alkohol har fått en ufortjent enorm rolle i denne tråden. Vi må faktisk stole på din fremstilling av saken, og basert på hvor konsekvent du har svart her, har jeg vondt for å tro du er uærlig på noe vis. Iallefall ikke mer enn noen andre rundt bordet her.

Du kjenner deg og egne behov og ikke minst grenser selv. Nå har du sagt det, at du fortjener noen som ikke er så usikker at de ghoster deg for ett opplevd «feiltrinn». Du beskyldes jo for å ha vært utro på den ene og/eller andre måten, med en fyr som loppa deg for både øl og sigg da du sovna. Det er også for meg særs logisk at det er vanskelig å få med alt som trengs hvis man er gira på noen og trenger diverse for å leve godt.

Jeg har selv noen helseutfordringer, blant annet at jeg drikker for mye. Jeg nevner det for å være klar rundt egne demoner, og ikke for å ta deg på noen måte. Jeg tror ikke på å kaste stein i glasshus, for det blir jævla mye glass i huet på meg.

Så, summa summarum; det er fint å be om råd, men det er du som alltid skal forholde deg til deg selv. Du føler det du føler, og det er okay. Jeg tenker du fikser dette jeg!
Vis hele sitatet...
Takker for ærlig og fornuftig svar! Jeg har jo fått mange gode svar, men vet at for nettroll er forum som dette er en perfekt arena for å spre dritt til andre uten å måtte stå til ansvar for det...

Godt du også observerte at det ble vel mye forkus på % og det er jo overhode ikke det denne tråden handler om i det hele. Takker for tilitt!

Sitat av Dough Vis innlegg
Den siste til å vurdere det er vel en selv. Hvis vi snur på dette så vil ingen med vettet i behold henge opp om natta med en speeda fyr uten å ha litt tenning selv.

Du skriver og skriver for å rettferdiggjrøe dette å skyve dette over på han men hvordan går det egentlig?

Fyren er voksen og har åpenbart tatt et valg, det burde du vurdere å ta konsekvensen av.
Vis hele sitatet...
Du mener altså at jeg hadde en 'tenning' til speed-kompisen?

Nå skrev jeg ikke dette innlegget for å få kritikk og om du leser svarene jeg har fått av saklige og oppegående folk så er det mange som er uenige i det du skriver. Så lenge en skriver slik som du gjør er det vanskelig for meg å ta deg seriøst og det håper jeg du ser selv...

Sitat av Deceptive Vis innlegg
Rare svar tiltross, så tror jeg du har svaret ditt her. Han er veldig rask i vendinga, selv om ting var nytt, og selv om du i likhet med meg er over snittet glad i øl. Jeg tenker som du, at alkohol har fått en ufortjent enorm rolle i denne tråden. Vi må faktisk stole på din fremstilling av saken, og basert på hvor konsekvent du har svart her, har jeg vondt for å tro du er uærlig på noe vis. Iallefall ikke mer enn noen andre rundt bordet her.

Du kjenner deg og egne behov og ikke minst grenser selv. Nå har du sagt det, at du fortjener noen som ikke er så usikker at de ghoster deg for ett opplevd «feiltrinn». Du beskyldes jo for å ha vært utro på den ene og/eller andre måten, med en fyr som loppa deg for både øl og sigg da du sovna. Det er også for meg særs logisk at det er vanskelig å få med alt som trengs hvis man er gira på noen og trenger diverse for å leve godt.

Jeg har selv noen helseutfordringer, blant annet at jeg drikker for mye. Jeg nevner det for å være klar rundt egne demoner, og ikke for å ta deg på noen måte. Jeg tror ikke på å kaste stein i glasshus, for det blir jævla mye glass i huet på meg.

Så, summa summarum; det er fint å be om råd, men det er du som alltid skal forholde deg til deg selv. Du føler det du føler, og det er okay. Jeg tenker du fikser dette jeg!
Vis hele sitatet...
Takker mye for støtte og oppegående svar! Du skriver at du også er glad i % men skulle trodde det var andre enn deg som var 'litt på en snurr' her inne. Dog har jeg fått flere andre fornuftige svar. Setter pris på at du har troen p¨å meg og det har igunn jeg også. Skal nå prøve Naltroksen som skal redusere suget ved å omstille de små grå og om jeg skulle være av de ca 20% ene som det ikke funker på så finner jeg på noe annet - for å få kustus på utfordringen det skal jeg!

Ja, veldig dumt at en må drive å forsvare seg isteden for å bli tatt seriøst...
Sist endret av Nysgjerrig 73; 24. september 2023 kl. 12:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Nysgjerrig 73 Vis innlegg

Du mener altså at jeg hadde en 'tenning' til speed-kompisen?
Vis hele sitatet...
Nei, ikke nødvendigvis men noe må det jo ha vært siden dere ble hengende oppe.

Nå skrev jeg ikke dette innlegget for å få kritikk og om du leser svarene jeg har fått av saklige og oppegående folk så er det mange som er uenige i det du skriver.
Vis hele sitatet...
Her kommer standardsvaret, når du skriver på et forum må du tåle å få svar du ikke liker. Du skrev dette innlegget på et svært rusliberalt forum da er det lett å få svarene du ønsker i akkurat dette tilfellet. Jeg er ikke her for at alle skal være enige med meg.

Så lenge en skriver slik som du gjør er det vanskelig for meg å ta deg seriøst og det håper jeg du ser selv...
Vis hele sitatet...
Det må du gjerne mene men jeg har selv min historie med alkohol og rus og kom meg ut av dritten for en god del år siden så jeg vet veldig godt hvor jeg står i forhold til rus og kompliserte kortvarige og langvarige (mest kortvarige) relasjoner. Noe av det første jeg husker som slo meg når jeg ble edru var illusjonen om egen drikking som jeg hadde normalisert med å tiltrekke meg hvordan mange andre drakk og oppførte seg som meg. Den kan du gruble litt på.

Scenariet ditt henger bare ikke på greip for folk på vår alder, tjueåringer kanskje. Hvis du ønsker litt andre perspektiv på henvendelsen din kan du spørre om det samme på kvinneguiden hvordan de tilbringer nettene med nye relasjoner av det motsatte kjønn. Det du har beskrevet er en fyr som syntes det var noe upassende med denne kompisen men lot han likevel komme. For meg virker det som at han er blitt noe overrasket over utfallet og det i sin fulle rett uavhengig av hvordan du måtte se på det. Med dine egne ord så har dere hatt det fint frem til denne natta hvorpå han plutselig er blitt en usikker kontrollfreak. Virker ganske merkelig på meg, avvisning er vondt det er det ingen tvil om, men å sitte her å lete etter noen svar for å skyve dette over på han kan jeg vanskelig se at er noe særlig konstruktivt.
Sist endret av Dough; 24. september 2023 kl. 13:46.
Sitat av noguhso Vis innlegg
oida, hva skjedde? Er det noe du kan fortelle om?
Vis hele sitatet...
Jeg hadde en kamerat som jeg etterhvert måtte avvise totalt, enda jeg ga beskjed om at jeg ikke var intr. i noe som helt annet enn vennskap (altså uten 'benefits') Det er nærtliggende å tro at han har innbilt seg at ordene mine kun var noe jeg sa for å være kostbar, eller noe så han ble rasende da ha skjønte at jeg mente det Senere på dagen får jeg tlf fra huseieren som informerte om at det hadde vært en høylytt og rasende mann utforbi og siden jeg ikke hadde låst den dagen og gaming-pc'n til min sønn var borte (verdt 14.000) var jeg overbevist om at det var han og var et hårstrå fra å anmelde det.

3 dager senere manner jeg meg opp for å fortelle det til jr som da var hos sin far og til min lettelse var det han selv som hadde tatt pc'n med seg og 'glemt' å gi beskjed siden betingelsen for at jeg skrapet isammen såpass mye penger var at den skulle være stasjonær.

Fikk en god unnskyldning fra min snille sønn så alt gikk bra til slutt

Sitat av Dough Vis innlegg
Nei, ikke nødvendigvis men noe må det jo ha vært siden dere ble hengende oppe.



Her kommer standardsvaret, når du skriver på et forum må du tåle å få svar du ikke liker. Du skrev dette innlegget på et svært rusliberalt forum da er det lett å få svarene du ønsker i akkurat dette tilfellet. Jeg er ikke her for at alle skal være enige med meg.



Det må du gjerne mene men jeg har selv min historie med alkohol og rus og kom meg ut av dritten for en god del år siden så jeg vet veldig godt hvor jeg står i forhold til rus og kompliserte kortvarige og langvarige (mest kortvarige) relasjoner. Noe av det første jeg husker som slo meg når jeg ble edru var illusjonen om egen drikking som jeg hadde normalisert med å tiltrekke meg hvordan mange andre drakk og oppførte seg som meg. Den kan du gruble litt på.

Scenariet ditt henger bare ikke på greip for folk på vår alder, tjueåringer kanskje. Hvis du ønsker litt andre perspektiv på henvendelsen din kan du spørre om det samme på kvinneguiden hvordan de tilbringer nettene med nye relasjoner av det motsatte kjønn. Det du har beskrevet er en fyr som syntes det var noe upassende med denne kompisen men lot han likevel komme. For meg virker det som at han er blitt noe overrasket over utfallet og det i sin fulle rett uavhengig av hvordan du måtte se på det. Med dine egne ord så har dere hatt det fint frem til denne natta hvorpå han plutselig er blitt en usikker kontrollfreak. Virker ganske merkelig på meg, avvisning er vondt det er det ingen tvil om, men å sitte her å lete etter noen svar for å skyve dette over på han kan jeg vanskelig se at er noe særlig konstruktivt.
Vis hele sitatet...
Beklager, men er vanskelig å ta deg seriøst så lenge det lukter av bitterhet fra deg - noe som må jobbes med om en skal fremstå som et modent menneske! Nå har jeg flere ganger skrevet at jeg selv synes jeg burde gått samtidig med han, men var lys våken i 12-1 tiden Lørdagskvelden og dermed ville vente til jeg ble trøtt.

'Skyve dette over på han' skriver du, så jeg skal altså ikke ha rett til å forsvare mot usaklige utsagn? Det jeg vil ut ifra tråden er å få et perspektiv, slik at jeg bedre kan forstå han og dette har med mitt ønske om å få bedre selvinnsikt og ta lærdom av hele greien.
Sist endret av Nysgjerrig 73; 24. september 2023 kl. 19:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
åssen går det med drikkingen da? Du skrev "så nå drikker jeg som før" lengre opp i tråden?
Hva er det her for no knarkerromanse?

Ikke gå etter folk med samme problemer som deg. Da blir det jo faen ikke bedre..

Du spør deg til råds på søplenarkisforum nr. 1. Så derfor det passende stempelet. Hva med å snakke med en profesjonell som legen din?
Sist endret av Bønnemann1; 24. september 2023 kl. 21:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Nysgjerrig 73 Vis innlegg
Beklager, men er vanskelig å ta deg seriøst så lenge det lukter av bitterhet fra deg - noe som må jobbes med om en skal fremstå som et modent menneske! Nå har jeg flere ganger skrevet at jeg selv synes jeg burde gått samtidig med han, men var lys våken i 12-1 tiden Lørdagskvelden og dermed ville vente til jeg ble trøtt.
Vis hele sitatet...
Og dette skal jeg ta seriøst?

Jeg har tenkt jeg kunne skrevet mye her i trådene dine men samtidig ser jeg jo hvordan alt som utfordrer deg her blir avslått tvert, da gidder jeg rett og slett ikke for det er jo totalt bortkastet tid å skrive noe annet her enn det du selv ønsker.
Sist endret av Dough; 24. september 2023 kl. 21:19.
Sitat av Dough Vis innlegg
Han her 'bit crazy' ble du altså oppe å rangle med… Ikke rart dette skurrer big time.. Hadde vært tidenes turnoff for meg.
Vis hele sitatet...
Skal det ikke mer til for deg heller tenker jeg at dere begge bør kjøpe dere en god porsjon med selvtillitt, skal jeg være helt ærlig...

Sitat av _abc_ Vis innlegg
åssen går det med drikkingen da? Du skrev "så nå drikker jeg som før" lengre opp i tråden?
Vis hele sitatet...
Stemmer at jeg drakk som før i noen få dager, men er kommet over sjokket og fortsetter nedtrappingen til jeg er 'ren' MEN nå var det jo ikke hverken % eller gutten min tråden handlet om så håper på mer saklighet fra nå av
Sist endret av Nysgjerrig 73; 24. september 2023 kl. 21:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Nysgjerrig 73 Vis innlegg
Skal det ikke mer til for deg heller tenker jeg at dere begge bør kjøpe dere en god porsjon med selvtillitt, skal jeg være helt ærlig...
Vis hele sitatet...
Hva har det med selvtillit å gjøre at man ikke trives best med speedfreaks men i stedet verdsetter nattero. Jeg vil si det er mer normalen enn det motsatte… Igjen, du poster på et rusliberalt knarkeforum det er fortsatt ingen garanti for at alle er enige og støtter deg. Du peker utover og påpeker andres mangel på selvtillit og usikkerhet men har selv startet tråden med den mildt sagt noe usikre tittelen «Var jeg ikke mer verdt?»…. Det er et paradoks.
Sist endret av Dough; 24. september 2023 kl. 22:04.
Sitat av Dough Vis innlegg
Og dette skal jeg ta seriøst?

Jeg har tenkt jeg kunne skrevet mye her i trådene dine men samtidig ser jeg jo hvordan alt som utfordrer deg her blir avslått tvert, da gidder jeg rett og slett ikke for det er jo totalt bortkastet tid å skrive noe annet her enn det du selv ønsker.
Vis hele sitatet...
Om du ikke tar dette, eller andre tråder, seriøst synes jeg du heller burde sett en film eller noe.. Jeg har lest noe av det du skriver til både andre og meg og tviler på at dine ord er særlig velkomne i dette forumet!

Sitat av Bønnemann1 Vis innlegg
Hva er det her for no knarkerromanse?

Ikke gå etter folk med samme problemer som deg. Da blir det jo faen ikke bedre..

Du spør deg til råds på søplenarkisforum nr. 1. Så derfor det passende stempelet. Hva med å snakke med en profesjonell som legen din?
Vis hele sitatet...
Oioioi, enda et nettroll?! Joda, finnes noen av dere her på forumet - trolig fordi dere kan slenge ut en haug med dritt uten å måtte vise ansikt, eller stå til ansvar, ikke sant Knarkeromanse? Ja, vel og da må jeg spør hvem av oss to sdette gjelder som driver med 'knarking'? Håper du klarer svare meg på det, MEN et godt råd er å faktisk lese tråden FØR du serverer usaklige utsagn!

'Søplenarkisforum nr. 1' Faktisk har jeg fått mange saklige og oppegående svar her inne og tviler på at adm. vil like dine uttalelser...!

Sitat av Dough Vis innlegg
Nei, ikke nødvendigvis men noe må det jo ha vært siden dere ble hengende oppe.



Her kommer standardsvaret, når du skriver på et forum må du tåle å få svar du ikke liker. Du skrev dette innlegget på et svært rusliberalt forum da er det lett å få svarene du ønsker i akkurat dette tilfellet. Jeg er ikke her for at alle skal være enige med meg.



Det må du gjerne mene men jeg har selv min historie med alkohol og rus og kom meg ut av dritten for en god del år siden så jeg vet veldig godt hvor jeg står i forhold til rus og kompliserte kortvarige og langvarige (mest kortvarige) relasjoner. Noe av det første jeg husker som slo meg når jeg ble edru var illusjonen om egen drikking som jeg hadde normalisert med å tiltrekke meg hvordan mange andre drakk og oppførte seg som meg. Den kan du gruble litt på.

Scenariet ditt henger bare ikke på greip for folk på vår alder, tjueåringer kanskje. Hvis du ønsker litt andre perspektiv på henvendelsen din kan du spørre om det samme på kvinneguiden hvordan de tilbringer nettene med nye relasjoner av det motsatte kjønn. Det du har beskrevet er en fyr som syntes det var noe upassende med denne kompisen men lot han likevel komme. For meg virker det som at han er blitt noe overrasket over utfallet og det i sin fulle rett uavhengig av hvordan du måtte se på det. Med dine egne ord så har dere hatt det fint frem til denne natta hvorpå han plutselig er blitt en usikker kontrollfreak. Virker ganske merkelig på meg, avvisning er vondt det er det ingen tvil om, men å sitte her å lete etter noen svar for å skyve dette over på han kan jeg vanskelig se at er noe særlig konstruktivt.
Vis hele sitatet...
Om det stemmer at du har vært rusfri i flere år, må jeg få lov til å spør hvorfor du fremdeles uttaler deg som er inngrodd alkis? Skjerpings!

Sitat av Dough Vis innlegg
Hva har det med selvtillit å gjøre at man ikke trives best med speedfreaks men i stedet verdsetter nattero. Jeg vil si det er mer normalen enn det motsatte… Igjen, du poster på et rusliberalt knarkeforum det er fortsatt ingen garanti for at alle er enige og støtter deg. Du peker utover og påpeker andres mangel på selvtillit og usikkerhet men har selv startet tråden med den mildt sagt noe usikre tittelen «Var jeg ikke mer verdt?»…. Det er et paradoks.
Vis hele sitatet...
Det har MYE med selvtillitt å gjøre når en blir SÅ sjalu for så lite. Selv hadde jeg syntes det var helt greit om ei vennine av meg satt opp og holdt daten min med selskap om jeg ble så trøtt at jeg måtte legge meg få timer etter at hun kom. Men nå er nok ikke jeg av de mest sjalu personene og har bestandig hatt - nettopp selvtillitt, nok til å våge stole på mine partnere. 'rusliberalt knarkeforum' Hm, tror du adm. vil syntes det var et passende utsagn av et forum jeg - og MANGE med meg vil skryte opp i skyene, nettopp fordi det er såpass liberalt som det er?!

Sitat av _abc_ Vis innlegg
Beklager men jeg tror ikke umiddelbart på det du sier om tenning. Dere to som fortsatte festen må jo ha festet en stund siden crazy friend rakk å ta flere linjer amfetamin.

Og det var heller ikke første gang du drakk sammen med polakken? I løpet av 3 uker. Hvordan tror du det fremstår for en som skal få barna sin hit til landet? På 3 uker har du allerede drukket flere ganger rundt polakken samtidig som du har sagt at du skal kutte ut drikkingen?

Innsovingstabletter og alkohol er en godt kjent kombo for mange. Det virker sterkere enn bare alkohol.

For meg virker det som du er i fornektelse, eller du vet du drikker for mye og for ofte. Du sier du skal slutte men viser egentlig ikke særlig vilje eller pågangsmot for å gjøre det du sier du skal. Og det viste seg vel egentlig også når du postet at "nå drikker jeg som før". Alkoholikere er veldig flinke til å finne grunner til å drikke, "nå er du ghosta så klart at du da må drikke som du gjorde før".

Jeg orker ikke fortsette å messe for deg, du har garantert hørt det jeg sier før, du har sikkert også tenkt det jeg sier. Jeg kan ikke endre deg, det er det bare du som kan. Du kan fortsette livet slik du har gjort de siste årene, eller du kan brette opp armene og ta kampen mot rusen idag. Du kan ikke ta den kampen i morgen. Du må starte idag. Og når du våkner i morgen. Repeat.

Om jeg var polakken hadde jeg orket å dra inn et drikkfeldig kvinnfolk i livet nå når barna skal bo hos far. Om ting ellers var bra ville jeg kanskje gitt deg sjansen til å bevise at du klarer det. Men jeg ville også tenkt på at du har drukket flere ganger rundt meg på de 3 ukene. Og jeg ville sett at det er avvik på det du sier du vil og det du gjør.

Løsningsforslaget blir at du slutter å drikke akkurat nå. Du går på AA møter eller begynner å sykle, eller strikke eller male bilder eller whatever som får deg til å fokusere på andre ting enn rus. Og du forsøker å få vist den nye versjonen av deg frem til polakken etterhvert.

Mulig jeg ser mønstre i det du forteller som kanskje ikke eksisterer, men jeg har selv hatt et drikkfeldig kvinnemenneske i livet og på tross lovnader om å redusere forbruket, kutt ut, forsøk og stadig skuffelser og krangler så var det først og fremst at hun var tørst som var årsaken til at det ikke fungerte.
Vis hele sitatet...
Litt sent svar her, men det jeg skriver stemmer og jeg hadde ikke tatt i en 'speed-freak' om det så smalt! Ang. drikking har jeg vært bånn ærlig med han fra første stund, men det var alikevel han som insisterte på videre kontakt fordi han trodde meg da jeg sa jeg ville slutte. Egentlig sluttet jeg for vel 4 år siden så vet jeg kan klare det igjen og skal skaffe meg noe som heter Naltexon - som 1000-vis har fått hjelp av før (se det på YT om du vil) Nå drakk jeg veldig lite da han var tilstede og vi var mye i lag. Han visste også om min motivasjon til å kutte og det var i hovedsak gutten min - men også meg selv. Synd å høre om din x og skjønner godt om du gikk - faktisk! Min 'x' insisterte på å hjelpe meg å 'dra lasset' siden jeg er så motivert som jeg er. Han mente også at jeg hadde kvaliteter som få andre damer hadde. Høres ut som et 'random' forhold, men tross alt er han den første mannen som jeg har følt noe for på nærmere 5 år og nettopp derfor er jeg nå totalt forvirret...

Sitat av KrølleBølleBrur Vis innlegg
Jo mer du nekter å innrømme konkret hvor mye du har drukket iløpet av den aktuelle dagen, jo mer åpentbart bør det være for deg hvor problemet befinner seg. Å si at du ikke husker kommer ingen her til å ta for et godt svar.
Vis hele sitatet...
Nekter?! Jeg har jo vært bånn ærlig om alt mulig, inkl. % så hva er det du mener jeg nekter for skjønner jeg altså ikke! Sannheten er at jeg ikke hadde drukket mer enn 4-5 øl og DET burde vært 'lovlig' på en Lørdagskveld - ergo så tar du fullstendig feil når du 'informerer' om hvor problemet liksom skal ligge... Les tråden før du uttaler deg for med deg er det MYE som skurrer!
Sist endret av Nysgjerrig 73; 24. september 2023 kl. 23:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Nysgjerrig 73 Vis innlegg
Det har MYE med selvtillitt å gjøre når en blir SÅ sjalu for så lite. Selv hadde jeg syntes det var helt greit om ei vennine av meg satt opp og holdt daten min med selskap om jeg ble så trøtt at jeg måtte legge meg få timer etter at hun kom. Men nå er nok ikke jeg av de mest sjalu personene og har bestandig hatt - nettopp selvtillitt, nok til å våge stole på mine partnere. 'rusliberalt knarkeforum' Hm, tror du adm. vil syntes det var et passende utsagn av et forum jeg - og MANGE med meg vil skryte opp i skyene, nettopp fordi det er såpass liberalt som det er?!
Vis hele sitatet...
Men dette med sjalu vet vi jo ikke. Det er bare noe du har antatt og tillagt han for å unngå alle andre plausibelt vondere scenarier….
Du kan ikke sammenligne en speedfreak med ei venninne du kjenner og stoler på. Det er to helt forskjellige ting. En speedfreak er en du aldri stoler på, aldri! Og det faktum virker det som om du bare nekter å ta innover deg og i stedet bagatelliserer og sammenligner det med at han kunne vært oppe med ei god venninne av deg… Crazy kompis på speed robba dere og enda så forventer du at typen skal se gjennom fingra på at du tilbrakte natta med crazy kompis på speed. Samtidig som du har snakket om at du skal roe ned drikkinga, hva skjer når du får anledning?

Sitat av Nysgjerrig 73 Vis innlegg
Nekter?! Jeg har jo vært bånn ærlig om alt mulig, inkl. % så hva er det du mener jeg nekter for skjønner jeg altså ikke! Sannheten er at jeg ikke hadde drukket mer enn 4-5 øl og DET burde vært 'lovlig' på en Lørdagskveld - ergo så tar du fullstendig feil når du 'informerer' om hvor problemet liksom skal ligge... Les tråden før du uttaler deg for med deg er det MYE som skurrer!
Vis hele sitatet...
Så hva blir det til?

Jeg kjøpte en 6 pakning, der jeg kun tok 2 (kanskje 3) stk og noen få svake drinker.
Vis hele sitatet...
Og nå har du funnet noen tabisser på youtube som skal hjelpe deg slutte drikke? Dette er tabletter mot abstinenser, sa de det på youtube?

Vurdert et AA-møte?

Dette med tabletter mot abstinenser var bare hentet rett fra felleskatalogen. Det er mye mulig det er andre teorier, uansett lite resultater å snakke om ellers som jeg kan lese om. Ref, Wikipedia, SNL osv.
Sist endret av Dough; 25. september 2023 kl. 00:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tenning ts, som du hadde fått smaken på brennevin og klarte ikke stoppe å drikke. Ikke som i at du var tent på han crazy speed fyren. Du startet og drikke, fikk i deg så mye alkohol at du fikk tenning, og du klarte ikke stoppe og valgte heller å fortsette festen. Du må jo ha holdt på en stund, siden speed freaken rakk å ta flere linjer.

Og når jeg snakket om dissonans var det akkurat dette jeg mente. Du har proklamert til polakken at du har drukket for mye for lenge og skal slutte å drikke. Også gjør du det helt motsatte, du sitter å drikker hele natta. Med en fremmed narkis.

Polakken skal ha sine barn til Norge og han vet du har slitt med alkohol og han så at du ikke klarte begrense deg så han ghosta deg.

Jeg tror du bør lese tråden fra toppen av igjen, også tenke over det folk forsøker å si til deg fremfor at du hele veien går rett i forsvar. For noe her skurrer og jeg tror ikke du er ærlig med deg selv når det kommer til drikking. Tenk på hvordan du reagerte på polakkens oppførsel. Du ble lei deg og såret og hva gjorde du da, du falt rett tilbake til drikkingen. Beklager altså men det er ikke normalt. En 6 pack om dagen er alkoholisme.
Sitat av KrølleBølleBrur Vis innlegg
Om du stiller et litt mindre idiotisk spørsmål som ikke krever avsporende svar, så kan det heller hende at jeg svarer på spørsmålet ditt neste gang.
Vis hele sitatet...
Kan du ikke bare svare på spørmålet, da det var helt relevant? Eller er du som du pleier i disse trådene - en kranglefant som har lite konstruktivt å tilføye... Ser helst at du bare holder deg unna denne tråden!

Sitat av _abc_ Vis innlegg
Tenning ts, som du hadde fått smaken på brennevin og klarte ikke stoppe å drikke. Ikke som i at du var tent på han crazy speed fyren. Du startet og drikke, fikk i deg så mye alkohol at du fikk tenning, og du klarte ikke stoppe og valgte heller å fortsette festen. Du må jo ha holdt på en stund, siden speed freaken rakk å ta flere linjer.

Og når jeg snakket om dissonans var det akkurat dette jeg mente. Du har proklamert til polakken at du har drukket for mye for lenge og skal slutte å drikke. Også gjør du det helt motsatte, du sitter å drikker hele natta. Med en fremmed narkis.

Polakken skal ha sine barn til Norge og han vet du har slitt med alkohol og han så at du ikke klarte begrense deg så han ghosta deg.

Jeg tror du bør lese tråden fra toppen av igjen, også tenke over det folk forsøker å si til deg fremfor at du hele veien går rett i forsvar. For noe her skurrer og jeg tror ikke du er ærlig med deg selv når det kommer til drikking. Tenk på hvordan du reagerte på polakkens oppførsel. Du ble lei deg og såret og hva gjorde du da, du falt rett tilbake til drikkingen. Beklager altså men det er ikke normalt. En 6 pack om dagen er alkoholisme.
Vis hele sitatet...
Nå må jeg spør nøyaktig hvor det står at kompisen tok flere striper?! Du kommer med en tåpelig konspirasjonsteori om at det hadde noe med % å gjøre at han ghosta meg og det viser bare hvor lite duhar fulgt med i timen! Om DU følger tråden så ser du at de som skriver saklig IKKE angriper meg som du gjør, men saklig og berettiget kritikk tar jeg til meg så lenge det er velment. MEN når ALT er klaging, syting og destruktiv kritikk - ja, da forsvarer jeg meg som de fleste andre gjør!! 'Falt tilbake i noen FÅ dager - ja det stemmer, men fikk du med deg at det kun var noen få dager, eller skal du krangle om det også?

Tenk deg om før du skriver mer, for flere enn meg har observert deg!!

Sitat av Dough Vis innlegg
Hva har det med selvtillit å gjøre at man ikke trives best med speedfreaks men i stedet verdsetter nattero. Jeg vil si det er mer normalen enn det motsatte… Igjen, du poster på et rusliberalt knarkeforum det er fortsatt ingen garanti for at alle er enige og støtter deg. Du peker utover og påpeker andres mangel på selvtillit og usikkerhet men har selv startet tråden med den mildt sagt noe usikre tittelen «Var jeg ikke mer verdt?»…. Det er et paradoks.
Vis hele sitatet...
Må jeg virkelig forklare dette til deg? Ok, du viker alt annet en moden så da får du få det inn med T-skje: SELVFØLGELIG har det noe med selvtillitten å gjøre når en ikke kan akseptere at 2 venner av en sitter oppe og prater i en liten time når en selv blir trøtt i 12-tiden! Det var tross alt han som hadde invitert oss begge til en koselign Lørdagskveld og reagerer så sterkt at han avslutter alt pga at jeg ikke ville legge meg samtidig som han. Og du tror det ikke handler om selvtillitt?!

Det er overhode ikke parodoks, men et berettiget spørsmål om jeg ikke var mer verdt! Kommer du med mer usakligheter går det videre...!!!

Sitat av Bønnemann1 Vis innlegg
Hva er det her for no knarkerromanse?

Ikke gå etter folk med samme problemer som deg. Da blir det jo faen ikke bedre..

Du spør deg til råds på søplenarkisforum nr. 1. Så derfor det passende stempelet. Hva med å snakke med en profesjonell som legen din?
Vis hele sitatet...
'Samme problem som meg?' Hvordan i all verden kan du påstå noe slikt, da noe av det jeg likte med denne mannen var at han IKKE hadde noe som helst utfordring med %!? Og var villig til å bidra med at jeg reduserte? Håper du kan svare saklig på spørsmålet mitt!

Sitat av _abc_ Vis innlegg
Tenning ts, som du hadde fått smaken på brennevin og klarte ikke stoppe å drikke. Ikke som i at du var tent på han crazy speed fyren. Du startet og drikke, fikk i deg så mye alkohol at du fikk tenning, og du klarte ikke stoppe og valgte heller å fortsette festen. Du må jo ha holdt på en stund, siden speed freaken rakk å ta flere linjer.

Og når jeg snakket om dissonans var det akkurat dette jeg mente. Du har proklamert til polakken at du har drukket for mye for lenge og skal slutte å drikke. Også gjør du det helt motsatte, du sitter å drikker hele natta. Med en fremmed narkis.

Polakken skal ha sine barn til Norge og han vet du har slitt med alkohol og han så at du ikke klarte begrense deg så han ghosta deg.

Jeg tror du bør lese tråden fra toppen av igjen, også tenke over det folk forsøker å si til deg fremfor at du hele veien går rett i forsvar. For noe her skurrer og jeg tror ikke du er ærlig med deg selv når det kommer til drikking. Tenk på hvordan du reagerte på polakkens oppførsel. Du ble lei deg og såret og hva gjorde du da, du falt rett tilbake til drikkingen. Beklager altså men det er ikke normalt. En 6 pack om dagen er alkoholisme.
Vis hele sitatet...
Jupp, her er det MYE som skurrer og ifølge tidligere tråder du har 'bidratt' i er det også den samme skurringen... Vær snill å følg trådene FØR du svarer slik at det du skriver blir tatt på alvor...!

Sitat av Bønnemann1 Vis innlegg
Hva er det her for no knarkerromanse?

Ikke gå etter folk med samme problemer som deg. Da blir det jo faen ikke bedre..

Du spør deg til råds på søplenarkisforum nr. 1. Så derfor det passende stempelet. Hva med å snakke med en profesjonell som legen din?
Vis hele sitatet...
Svaret ditt er kopiert og jeg tviler sterkt på at adm. vil synes særlig om uttrykket ditt: 'søplenarkisforum' Håper du gir meg et saklig og berettiget svar på hvilket grunnlag du har for å kalle det noe narkeromanse!?

Sitat av _abc_ Vis innlegg
Tenning ts, som du hadde fått smaken på brennevin og klarte ikke stoppe å drikke. Ikke som i at du var tent på han crazy speed fyren. Du startet og drikke, fikk i deg så mye alkohol at du fikk tenning, og du klarte ikke stoppe og valgte heller å fortsette festen. Du må jo ha holdt på en stund, siden speed freaken rakk å ta flere linjer.

Og når jeg snakket om dissonans var det akkurat dette jeg mente. Du har proklamert til polakken at du har drukket for mye for lenge og skal slutte å drikke. Også gjør du det helt motsatte, du sitter å drikker hele natta. Med en fremmed narkis.

Polakken skal ha sine barn til Norge og han vet du har slitt med alkohol og han så at du ikke klarte begrense deg så han ghosta deg.

Jeg tror du bør lese tråden fra toppen av igjen, også tenke over det folk forsøker å si til deg fremfor at du hele veien går rett i forsvar. For noe her skurrer og jeg tror ikke du er ærlig med deg selv når det kommer til drikking. Tenk på hvordan du reagerte på polakkens oppførsel. Du ble lei deg og såret og hva gjorde du da, du falt rett tilbake til drikkingen. Beklager altså men det er ikke normalt. En 6 pack om dagen er alkoholisme.
Vis hele sitatet...
Om du ikke får med deg hva som blir sagt råder jeg deg sterkt til å holde deg unna slike tråder inntil du faktisk har lært deg å lese en norsk tekst! Kun et råd så du slipper å få såpass mye motbør som du tydligvis har fått tidligere! Seff er 6 øl til dagen alkoholisme, men står det noen plass at det er mitt daglige konsum pr i da?

Btw, Noe av det han likte med meg var nettopp min interesse for barn og hadde han ikke sett meg som ei god mor hadde han ikke engang vurdert meg så håper du tenker deg om før du angriper mer...
Sist endret av Nysgjerrig 73; 26. september 2023 kl. 04:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hva skjedde med noen få øl til å bli 5 øl, mens i et annet innlegg står det 2 maks tre øl, pluss noen drinker?

Jeg er ikke kvinne selv, men er det ikke litt i drøyere lag for drikking? Eller skriver du 5 øl synonymt som omregnet fra andre drinker?

Beklager om jeg misforstår eller maser her... men hvor mye er er "noen få" drinker?

I mitt nesten alkoholfrie liv betyr noen få nemlig 2-3 enheter, men er noen få mer enn 3 stk?
Sitat av Nysgjerrig 73 Vis innlegg
Nå må jeg spør nøyaktig hvor det står at kompisen tok flere striper?!
Vis hele sitatet...
Første innlegg, sjette avsnitt. Du har jo åpenbart ikke oversikt over hva du selv skriver. Du burde ikke skrive mer for du avslører jo bare deg selv med røret ditt samtidig som varsellampene lyser herfra til månen at det er du selv som er problemet ikke alle andre sånn du konsekvent peker utover. Det er ingen skam å oppsøke hjelp men det vil jo ikke du, du skal bare ha en pille som fikser alt. Klassisk tilfelle. Gå på et AA-møte, gjør noe, ikke sitt her og fortell alle andre hva de gjør feil når det åpenbart er du som sliter big time.