Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1822
Hei!

Jeg har en JVC boomblaster som jeg kjøpte for en 3-4 år siden. De fleste vet sikkert hvordan disse ser ut, men for å oppklare litt; Det sitter to mellomtone/diskant elementer i front, og to bass-elementer - en på "hver side" av spilleren.

Anyways. Denne ramlet ned fra hylla her om dagen, og fikk med det ødelagt et basselement. Bassen på den ene siden er nå totalt ubrukelig; den "spraker" og lyden er "pløsete".

Jeg vet at dette ikke er en garanti-/reklamasjonssak. Men hvis jeg unnlater å si til butikken at den falt i bakken (ingen synlige merker på utsiden), tror dere det er en sjans for at jeg kan få reparert dette kostnadsfritt?

Garantitid er vel sikkert to år fra kjøpsdato, og er med andre ord utgått. Men regner med det er fem års reklamasjonsrett som gjelder. Altså kan jeg prøve å reklamere på den.

Men tror dere i det hele tatt det er vits? Kan ha flaks, men kan også ha uflaks og måtte betale diagnoseringsgebyr etc, uten å få spilleren reparert.

Og sist, men ikke minst - jeg trenger ikke noen moralpreken e.l., hvis det er noen som føler for å gi meg det. Ellers takk.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Hvordan er det ødelagt? Elementene på disse sitter vel ganske beskyttet til? Hvis det er en åpenbar slagskade så vil du jo ikke få noe som helst. Og selv om de er spilt istykker så er det jo fremdeles din egen feil, så ser ikke hvorfor dette skulle være en mangel i forhold til reklamasjon.
Tror ikke det er nødvendig. De pleier å være flinke på å oppdage slike ting, iallefall på PC og mobil. Eneste du kan gjøre, etter min mening, er å få forsikringspenger for den.
Ond^Sofa;
Vet ikke hvordan ødelagt de er... vet bare at lyden fra venstre subwoofer er "blafrete" og totalt ubrukelig. Og når jeg spiller musikk, så lukter det litt svidd av bassrefleksporten.

Og ja, høyttalerelementene sitter veldig beskyttet. Så jeg må innrømme at jeg ble litt overrasket da jeg oppdaget at elementet var ødelagt.

Og nei, dette er ingen garanti- eller reklamasjonssak. Dette er åpenbart min feil, fullt og helt. Jeg er bare ute etter å få noen andre til å betale for min tabbe, slik at jeg slipper det selv.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av kjetilbm Vis innlegg
Ond^Sofa;
Vet ikke hvordan ødelagt de er... vet bare at lyden fra venstre subwoofer er "blafrete" og totalt ubrukelig. Og når jeg spiller musikk, så lukter det litt svidd av bassrefleksporten.

Og ja, høyttalerelementene sitter veldig beskyttet. Så jeg må innrømme at jeg ble litt overrasket da jeg oppdaget at elementet var ødelagt.

Og nei, dette er ingen garanti- eller reklamasjonssak. Dette er åpenbart min feil, fullt og helt. Jeg er bare ute etter å få noen andre til å betale for min tabbe, slik at jeg slipper det selv.
Vis hele sitatet...
Poenget er at det er jo tydelig at noe har blitt ødelagt innvendig pga stort fall, og dette vil også mest sansynelig vises på innsiden, som resulterer i som du selv sier - at du må betale for at de sjekker den.
De fleste butikker har ikke reparatører i butikken/umiddelbar nærhet og er dermed avhengig av å sende inn reklamasjoner til sitt eget verksted/3. parts verksted.
Avhengig av hva det annlegget ditt/tilsvarende koster nå så er det godt mulig de finner det billigere for deres del å gi deg et nytt.
Min erfaring er at når det er under 1k så gidder de sjelden å gjøre noe med det om du har en sannsynlig historie som backer up din påstand om at det er produktets svakhet og ikke dine handlinger som er skyld i feilen.
Om du bor i /i nærheten av store byer så koster det jo da mindre for de å sende det inn til rep og dermed er det høyere sannsynlighet for at det skjer..
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg tror bare JVC troller folk. jeg har hatt min boomblaster i ganske så mange år, og nå i det siste har jeg plutselig fått sånn "blafre" lyd i bassen
Sitat av jal23 Vis innlegg
Jeg tror bare JVC troller folk. jeg har hatt min boomblaster i ganske så mange år, og nå i det siste har jeg plutselig fått sånn "blafre" lyd i bassen
Vis hele sitatet...
Skru ned lyden litt neste gang...
Sitat av Hybelkanin1 Vis innlegg
Skru ned lyden litt neste gang...
Vis hele sitatet...
hehe, hjalp meg å det
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av Hybelkanin1 Vis innlegg
Skru ned lyden litt neste gang...
Vis hele sitatet...
har jo ikke halvt på en gang .....
Sitat av jal23 Vis innlegg
har jo ikke halvt på en gang .....
Vis hele sitatet...
Det svaret kom kjapt... he, he.

Hvor lenge har du hatt spilleren? Har du aldri spilt over halv styrke? Om så er tilfelle, ville jeg levert den inn til reparasjon på reklamasjons-grunnlag.