Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 985
Jeg vurderer å kjøpe Apple Tv. Men, hvordan fungerer denne mot flere enheter? Kan flere i familien koble seg opp til denne, eller er en apple tv knyttet til 1 bruker?

Jeg bruker ikke TV. Jeg liker å se "tv" via mac. Men så er det begrensninger på hva jeg får sett, da vi har viaplay som har direktesending på alle kanaler kun via mobil og nettbrett.

Hvis jeg ønsker å se mer tv fra min mac, kobler jeg da apple tv til macen, eller kobles denne til en av husets TV'er, og så kan flere brukere åpne denne via sine enheter?

Dette kan jeg ingenting om, så le gjerne høyt
Apple TV fungerer som en datamaskin. Den har apps som netflix, Sumo, regner med den har viaplay også. Du får en fjærnkontroll du styrer den med. Kan også koble til enheter, men er egentlig ikke nødvendig med mindre du skal vise bilder tatt med mobilen osv.
Apple tv kobles automatisk til telefonen din, du må bare godta. For eksempel når jeg skal se på youtube forran tv'en så finner jeg bare frem videoen på mobilen, så kommer det et tv ikon og så streamer den til tven.
Så ideelt sett bør brukere ha hver sin Apple Tv?
Nei. Hver TV trenger kun 1 apple tv