Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 1522
Om man skal endre datamaskinens IP, hva gjør man da?
Slå av modemet og vente i ett par minutter endrer bare IPen til internettet. Vil endre datamaskinens egen IP.

Har prøvd i CMD:
Ipconfig
Ipconfig/release
Ipconfig/renew

uten hell..
Om du har Windows 7 kan du følge denne guiden. Har du Windows XP kan du følge denne.
Sist endret av Amitabha; 16. desember 2010 kl. 08:34.
Du kan eventuelt sette en statist IP. Ellers kan du gå inn i routeren din og endre på DHCP-instillingene der. Sistnevte kommer veldig an på hvilken router du har.
Har en ZyXEL P-2602HWT-F3. Har trådløst nett, så vet ikke om den guiden funker for meg da Amitabha
usertitle import
bleh's Avatar
Hei, som nevnt her kan du enten sette statisk IP, følg da en av guidene som Amitabha linker til (spiller ingen rolle om du kjører kabel eller trådløst; eneste er at det alltid anbefales å gjøre konfig på ruter ved bruk av kabel, siden trådløst veldig ofte er...dritt).

Alternativet er å logge inn i webgui på ruter (se på ISP sine hjemmesider, der står det garantert hvordan du gjør endringer på ruterkonfig) og deretter gjøre endringer i DHCP oppsettet. (Som Toak nevner). En kjapp runde på google ga meg følgende, http://www.pcwintech.com/files/scree...hwt-f3/003.png , det er nok i denne fanen du må evt gjøre endringer.
Prøvde å følge guiden. Men endte opp med å miste internettforbindelsen.
Sist endret av Amir-Alexander; 16. desember 2010 kl. 13:19.
usertitle import
bleh's Avatar
Da må du sette trådløst nettverkskort til å motta IP / DNS automatisk igjen, evt fabrikkresette ruter hvis du hadde kommet så langt. Så du på den fanen der du kan sette IP pool startadr.+ range? Der kan du nok få gjort denne endringen, såfremt du har admintilgang til webgui. Noe jeg regner med du har, hvis ikke får du ringe ISP.
Allright.... Tror jeg formaterer heller, men thanks anyways
Hva er det du prøver å oppnå ved å endre ip?
Slå av modemet og vente i ett par minutter endrer bare IPen til internettet. Vil endre datamaskinens egen IP.
Vis hele sitatet...
Den setningen alene sier meg at du ikke har peiling på hva du driver med og at formatering er 99% sikkert bortkastet.
Kan jo stille et lite extra spørsmål ... hvorfor vil du endre datamaskinens IP ?

Er det fordi du er bannet fra en eller annen server / side ?

Vist dette er tilfelle så hjelper det nada nix å endre IP på selve datamaskinenen.
Vist du er bannet fra en eller annen side / server så er det IPèn til modemet som er bannet.
Dvs. at alle som sitter på denne tilkoblingen vil ikke få tilgag til siden / serveren du er bannet fra.
I noen tilfeller så får du ny ip om du starter modemet på nytt, men dette er ikke tilfelle alltid.

Du kan alltids sjekke hvilken IP du har ut på internett med http://www.whatismyip.com/
For å så ta å starte modemet på nytt og sjekke om du har samme IP etter at du har startet modemet på nytt.

I noen tilfeller der man blir bannet fra en nettside td. så får man også en cookie på maskinen sin som forteller at du er bannet fra siden og du vil dermed ikke få tilgang til siden.
Du kan logge deg på routeren's kontroll panel og trykke restart, dette regner jeg med at du netopp gjorde, sjekk om du har fått ny IP adresse. Legg merke til at (som regel) er det det bakerste talet som blir byttet ut
Dere snakker om feil IP adresse. Å restarte modemet resulterer bare i at jeg endrer IPen til internettet. Ja, det funker på enkelte torrent-sider om man har glemt å uploade en stund og er bannet. Men jeg må altså endre datamaskinens egen IP.. Og det så ut til å være vanskeligere enn antatt, hvertfall når man har trådløst nett og ikke er tilkoblet med kabel.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av Amir-Alexander Vis innlegg
Dere snakker om feil IP adresse. Å restarte modemet resulterer bare i at jeg endrer IPen til internettet. Ja, det funker på enkelte torrent-sider om man har glemt å uploade en stund og er bannet. Men jeg må altså endre datamaskinens egen IP.. Og det så ut til å være vanskeligere enn antatt, hvertfall når man har trådløst nett og ikke er tilkoblet med kabel.
Vis hele sitatet...
Hvorfor trenger du å endre på den interne ipen?
Sett opp en static lease til din mac-addresse i ruteren, og gi den en annen IP-addresse enn den du har nå
Ja det hjelper VivaLatrina, når han tror han må skifte intern ip for å bli unblocka på torrent sider..
Din datamaskins 'egen IP' får den fra den trådløse routeren din.
Å formatere PCen har derfor ingen hensikt.

Routeren gir deg som oftest samme ip om og om igjen, uavhengig av hvor mange ganger du releaser/renewer.
Dette fordi den har en IP-lease-table som sier hvor IPen er lånt ut. En release fra PCen mener jeg vil virke som om PCen er avslått. IPen blir fjernet fra routerens lease-table en gitt tid etter den først ble lånt ut (7 dager lease-time er ikke uvanlig, dog kan være langt unna).

Ønsker du annen IP på PCen er å sette statisk IP er det letteste
Ønsker du ny IP på PCen din, vær klar over at den må være i samme subnet som før. For hjemmenettverk hvor 192.168.1.x er brukt, betyr det at f.eks. 192.168.1.58 eller 192.168.1.101 vil fungere. (Forhåpentligvis er de ikke i bruk av andre maskiner på nettet ditt, noe du kan sjekke ved først å pinge PCen.

Ønsker du hjelp, er det letteste å forklare oss hva du ønsker å få til
Som nevnt, kan ikke noe på internettet se forskjell fra hvilken IP PCen din har. Det er modemets IP som teller. Fortell oss hva du prøver på, så skal vi prøve vårt beste å hjelpe.
Sitat av VivaLatrina Vis innlegg
Sett opp en static lease til din mac-addresse i ruteren, og gi den en annen IP-addresse enn den du har nå
Vis hele sitatet...
Orket å utdype litt bedre?
Sitat av Amir-Alexander Vis innlegg
Orket å utdype litt bedre?
Vis hele sitatet...
At du altså ber ruteren om å alltid gi deg en spesifikk IP-adresse, som du selv spesifiserer. Altså blir det ikke delt ut en tilfeldig IP, men en IP du selv bestemmer. Det han foreslo hjelper uansett ikke, da det er modemets IP du skal endre. Og hvis du er banned fra en torrentside, er det vel brukeren din som er banned, og ikke IP.
Sist endret av Hybelkanin1; 19. desember 2010 kl. 06:04.
Har sagt det gang på gang nå. Det nytter ikke å endre modemets IP, for det er ikke den IPen som det er noe galt med. Jeg har restartet modemet flere ganger nå, og jeg skjønner hva du mener men det er ikke den IPen. Jeg kan utføre oppgaven på andre maskiner på nettverket, og da er det tydeligvis ikke modemets IP det er noe galt med. Det er datamaskinens unike IP-adresse jeg vil endre ikke modemets. Ja, det funker å restarte modemet, og renew`e og release om man er bannet fra en torrentside, men det er ikke det som er tilfellet. IKKE DEN IP`EN SOM SKAL ENDRES.
Dessuten er jeg ikke bannet fra noe torrentside, det er av praktiske grunner at jeg vil endre denne IPen.

Synd at guiden til Amitabha ikke tar for seg trådløst nett..
Sist endret av Amir-Alexander; 19. desember 2010 kl. 06:18.
Sitat av Amir-Alexander Vis innlegg
Har sagt det gang på gang nå. Det nytter ikke å endre modemets IP, for det er ikke den IPen som det er noe galt med. Jeg har restartet modemet flere ganger nå, og jeg skjønner hva du mener men det er ikke den IPen. Jeg kan utføre oppgaven på andre maskiner på nettverket, og da er det tydeligvis ikke modemets IP det er noe galt med. Det er datamaskinens unike IP-adresse jeg vil endre ikke modemets. Ja, det funker å restarte modemet, og renew`e og release om man er bannet fra en torrentside, men det er ikke det som er tilfellet. IKKE DEN IP`EN SOM SKAL ENDRES.
Dessuten er jeg ikke bannet fra noe torrentside, det er av praktiske grunner at jeg vil endre denne IPen.

Synd at guiden til Amitabha ikke tar for seg trådløst nett..
Vis hele sitatet...


Aaaaaaaaahhhaaaa!
Dette har ingenting med IP å gjøre.
Det du trenger å gjøre, er å slette cookies.
I IE gjør du dette ved å trykke "Verktøy" -> "Alternativer for Internett", og "Slett". Merk av Informasjonskapsler (Cookies). Slett. Lukk alle nettlesere, start nettleser på nytt, og vips.
Sitat av Amir-Alexander Vis innlegg
Synd at guiden til Amitabha ikke tar for seg trådløst nett..
Vis hele sitatet...
Begge guidene Amitabha kom med passer like godt for trådløst som for kablet nettverk.
Sitat av Hybelkanin1 Vis innlegg
Aaaaaaaaahhhaaaa!
Dette har ingenting med IP å gjøre.
Det du trenger å gjøre, er å slette cookies.
I IE gjør du dette ved å trykke "Verktøy" -> "Alternativer for Internett", og "Slett". Merk av Informasjonskapsler (Cookies). Slett. Lukk alle nettlesere, start nettleser på nytt, og vips.
Vis hele sitatet...
Hahaha... It worked! Takk ;D
Sitat av Amir-Alexander Vis innlegg
Hahaha... It worked! Takk ;D
Vis hele sitatet...
Null problem

Og bare for å forklare hvordan:
Noen nettsider har en løsning der det blir lagt inn en cookie i nettleseren som sier at du er utestengt. Når du skal laste nettsiden, blir selvfølgelig det sjekket om du har den cookien. Har du det, nektes du tilgang. Har du det ikke, er det vær så god.

På f.eks. PhpBB-forum (Tipper det er det samme hos nFF også), er det sånn at brukeren din blir utestengt, og så lenge du har cookie i nettleseren som sier at du er innlogget, vil du ikke få tilgang. Da er det bare å slette cookien (Da er du ikke lenger logget inn på forumet), og da får du tilgang igjen (Men brukeren er fortsatt utestengt!)
Sist endret av Hybelkanin1; 19. desember 2010 kl. 06:35.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av Amir-Alexander Vis innlegg
Hahaha... It worked! Takk ;D
Vis hele sitatet...
Hvis du hadde gjort som folk spurte etter til å byegnne med, forklare HVORFOR du ville bytte, så kunne kanskje denne løsningen komme noen dager tidligere.
Sitat av Ond^Sofa Vis innlegg
Hvis du hadde gjort som folk spurte etter til å byegnne med, forklare HVORFOR du ville bytte, så kunne kanskje denne løsningen komme noen dager tidligere.
Vis hele sitatet...
Nei, grunnen hadde vært helt irrelevant og hadde ikke hjulpet noen å finne noen løsning fortere.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av Amir-Alexander Vis innlegg
Nei, grunnen hadde vært helt irrelevant og hadde ikke hjulpet noen å finne noen løsning fortere.
Vis hele sitatet...
Det var jo når du først oppgav grunnen at problemet løste seg?
Sitat av Ond^Sofa Vis innlegg
Det var jo når du først oppgav grunnen at problemet løste seg?
Vis hele sitatet...
Nei..? Aldri sagt noen grunn. Sa at det var av praktiske grunner. Let it go, ikke noe å henge seg opp i..
Sist endret av Amir-Alexander; 19. desember 2010 kl. 16:05.