Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 5856
Hei alle sammen.

Jeg har et problem...
Jeg har en snikende frue i leiligheten, når jeg er i dusjen eller går på butikken går hun gjennom telefonen min. Gud vet hva hun leter etter, jeg har faktisk (og dette mener jeg) ingenting å skjule.

Følelsen av å bli kontrollert av dama er veldig frustrerende. Jeg har tatt henne i å gå gjennom pc'en og mobilen min, men hun slutter ikke.

Jeg bruker iphone, å det jeg leter etter er et program som logger aktiviteten på telefonen min. Programmet må ikke være synlig hvis man dobbelklikker på "hjem" knappen.

Noen som har en god ide ? Useriøse svar kan dere holde dere for gode til
Hva med å bare bruke en tastelås med kode som fruen ikke kjenner til? Det samme gjelder passord på pc osv.

Gjensidig "overvåkning" vil aldri være noen god ide, blir bare bråk av slikt. Bare pass på så hun ikke har mulighet til å gå gjennom pc/mobil, evt så ta det opp med henne?
Det høres ut som om du ikke har snakket ut med henne om dette. Hva sa du når du hadde "tatt" henne i å gå gjennom telefonen? Hva sa hun?

Det kan være hun mangler tillit. Da får du spørre hvorfor hun mangler det, og få frem at du synes det er sårende at hun ikke har det. Kanskje hun har et problem med usikkerhet? Kanskje du er dårlig til å få henne til å føle seg sikker?

Som nevnt er det enkle funksjoner som f.eks. tastelås som gjør at hun ikke kan gå inn på mobilen. Men det fjerner jo ikke det grunnleggende problemet.
Sist endret av Kinseek; 22. november 2010 kl. 13:59.
Du blir ikke kontrollert, hu er bare veldig usikker og stoler tydeligvis 99% ikke på deg. Hva med å snakke med henne om det?
Jeg syns du burde spørre henne direkte ut om hvorfor hu sniker på telefonen din, og fortelle henne at du faktisk ikke har noe å skjule.
Jeg ville prøvd å snakke med henne. Fra en jentes syn (mitt ihvertfall, har vært/er slik selv) så kommer dette av usikkerhet. Usikkerheten min kommer av at jeg har blitt såret og sviktet av en kjæreste før, og er redd for at det samme skal skje igjen. Problemet mitt her er at jeg helt ærlig ikke klarer å stole 100% på noen, fordi jeg er utrolig usikker og redd. Fælt å si det, men det å stole på kjærester har blitt veldig vanskelig for meg etter å ha blitt sviktet og havnet helt nede i kjelleren pga dette.

Så, snakk med henne! Er ikke sikkert at hun mener noe vondt med det.
Itrust!
Men tror dette programmet er godt synlig om du trykker på 'hjem' knappen, som du snakker om.
I don't mean to be harsh in any way, but...

Når noen stoler såpass lite på sin partner at de går bak partners rygg for å snike på nett- og/eller mobilaktivitet (etc.) er det gjerne fordi dem ikke stoler 100 % på seg selv - ikke nødvendigvis sin partner.

Dere har behov for én eller flere, lengre, samtaler om dette emnet - uansett hvor tungt eller kjipt det enn måtte være. Dess lengre det ventes med, dess værre blir det. Tro du/dere meg.
Det samme problemet her. Ikke at det er noe stort problem, da jeg uansett ikke skjuler noe.

1: Jeg låser ALLTID PC-en min (Og lukker laptopen om det er den jeg bruker) hver gang jeg forlater den, selv om jeg bare skal hente cola i kjøleskapet 2 meter unna. Passordene jeg bruker er ganske kryptiske.

2: Jeg har fersket henne en gang, da hun glemte å lukke PC-en igjen, da ropte jeg "JA, FANT DU NOE INTERRESSANT ELLER?!!", hvor hun "ikke forsto hva jeg mente", der jeg forklarte beviset. "Åja, men du har jo selvsagt låst PC-en, så jeg fikk ikke til det.", der jeg understreker jeg ikke har noe å skjule, og låser opp PC-en, og sier "Ja, vær så god, snok så mye du vil, men som jeg har sagt til deg før, jeg forlater ikke PC-en min ulåst, uavhengig av om jeg skjuler noe eller ikke, jeg bare ikke gjør det, okei?". Da gir hun opp, og sier "Neida, vet du ikke skjuler noe...." - Og smiler og ler og sier jeg er så søt og rar. Og snokinga er glemt.

3: Jeg har en HTC Hero. På den har jeg selvsagt mulighet til å låse skjermen med pattern-unlock, men dette synes jeg er greit å ikke gjøre, for å vise dama mi at jeg faktisk ikke skjuler noe, selv om jeg blir veldig irritert hver gang hun snoker. Da roper jeg igjen "JA, FANT DU NOE INTERRESSANT ELLER?!!!!" Da smiler og ler hun og sier jeg er så søt og rar. Og snokinga er glemt.


Til trådstarter vil jeg anbefale å først sette på kodelås, passord på PC-en din, og alltid låse alt dette før du forlater dette, og evt ta med mobilen din overalt (På badet, der hun ikke får tak i den). Og se hvordan hun reagerer, hvis hun blir veldig irritert på deg eller lignede, kan du bare si at du ikke skjuler noe, og om hun ikke vil tro det, er det hennes problem. Senere kan du selvsagt fjerne kodelås på iPhone-en, og "glemme" den på stua. Da snoker hun, og ser at du ikke skjulte noe i den perioden du hadde kodelås. Dette vil nok få henne til å tenke litt

EDIT: Men jeg vil understreke at forholdet mellom meg og jenta mi går kjempebra nå, og at det ikke lenger er så mye snoking og mistillit i forholdet.
Sist endret av Hybelkanin1; 22. november 2010 kl. 14:17.
riva2000, jeg tror nok ikke problemet vil løse seg uansett hvor mange overvåkningsprogrammer eller låser du setter på iphonen din. Hvis dama driver å snoker betyr det helt klart at hun ikke stoler på deg.

Spør henne istedet hvorfor hun ikke stoler på deg, sier hun at hun ikke vet hva du prater om tar du opp episoden/episodene hvor du ferska henne.

I forholdsproblemer kan du nok ikke bekjempe ild mot ild ;P

Beskjempe ild med* ild
Trådstarter
2 0
Forsøker å svare på noen av spørsmålene her.

Hun HAR blitt såret før, av tidligere kjæreste.
Vi har snakket mye om det, og hun stoler IKKE 100% på meg.

Jeg har forståelse for hvorfor hun føler hun må ta "stikkprøver".

Jeg har passord på telefonen, jeg hadde det på pc'en. Passordet på pc'en har jeg fjernet da hun hele tiden lurte på om jeg skjulte noe.
Passordet på telefonen min har hun lært seg etterhvert da hun har måttet låne den etc.. bytter jeg det nå lurer hun sikkert på om jeg skjuler noe.

Jeg har snakket med henne fryktelig mange ganger om dette, men det gir seg ikke.

Jeg MÅ kunne bevise at hun faktisk gjør det før jeg tar opp teamet, og hun er såpass teknisk anlagt at hun lett skjuler at hun gjør det på en iphone.

Uten belegg for det vil hun bare beskylde meg for at jeg anklager henne og at hun ikke har gjort noe. Jeg vet at det er et problem i seg selv, men jeg kan forstå at hun ikke vil bli oppdaget.

Så takk for alle svar, men dette har jeg fundert lenge nok på til å skjønne at jeg trenger bevis for å konfrontere henne med det for å få en slutt på det
Med Itrust vil du kunne se hva hun har trykket på mobilen din
Sitat av waf Vis innlegg
Med Itrust vil du kunne se hva hun har trykket på mobilen din
Vis hele sitatet...
Stemmer. Men også altfor lett å avslutte
Sitat av Hybelkanin1 Vis innlegg
"JA, FANT DU NOE INTERRESSANT ELLER?!!"
Vis hele sitatet...
Seriøst?...
Sist endret av OlavGal; 22. november 2010 kl. 14:59.
Dama mi sniker på telefonen min hele tiden. Jeg synes det er greit, for jeg gjør det samme med hennes når jeg sitter på do.

Er det egentlig en big deal? Det er jo trossalt dama di, kanskje den du skal dele livet ditt med. La henne få lov til å snike på telefonen din. Det er ikke sikkert det handler om tillit. Kanskje det bare handler om nysjerrighet?

Edit: Og dersom det handler om tillit, la henne få lov til å snike på telefonen din til hun ikke har behov for det lenger.
Sist endret av reklame; 22. november 2010 kl. 15:05.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
En flatneve i kjakan pleier å hjelpe. Klar beskjed
Vis hele sitatet...
Du slapper ikke en jente fordi hun har snoket på telefonen/dataen din..

Vær heller direkte å ærlig med henne, sett deg ned å snakk med rolig stemme! Si du syns det er trist at hun ikke klarer å stole på deg, å at du forstår det til en viss grad! Så gir du henne masse ros om hvor fantastisk hun faktisk er!
Teknologi løser ikke sosiale problemer. 'nuff said.
Sist endret av Eplegutten; 22. november 2010 kl. 15:09.
Sitat av OlavGal Vis innlegg
Seriøst?...
Vis hele sitatet...
Nei Jeg spør selvsagt høflig om hun fikk noe resultat ut av snokingen, og eventuelt hva hun ikke liker. Som alltid, er det ingenting hun kan utsette på..

Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Teknologi løser ikke sosiale problemer. 'nuff said.
Vis hele sitatet...
Dessuten er jeg enig her. Teknologi føler jeg har ødelagt forholdet på en måte. Nå sitter jo jenta mi f.eks. på PC-en og chatter med gutter jeg vet vil ha henne. Dette gjør meg sjalu, skal jeg innrømme, men jeg gjør ingenting ut av det, bare at humøret mitt automatisk blir dårligere, og da lager jeg dårlig stemning.. OSV

Hadde derimot teknologi ikke eksistrert, hadde problemet vært borte, og hun hadde ikke sittet så jævlig lenge på PC-en bare for å chatte eller noe, hva med meg? Jeg sitter bare i bakgrunnen og ser på! Men så hadde heller ikke vi møtt hverandre om teknologi ikke hadde eksistrert.
Har hørt man kan installere en app/prog som tar opp samtaler på en mobil. Ganske enkelt program. Vet noen hva det heter eller hvordan man kan se om man har det? Lurer på om jeg har noe sånn piss på iphonen min
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Teknologi løser ikke sosiale problemer. 'nuff said.
Vis hele sitatet...
Si det til Stephen Hawking
Trykk ctrl+P og gi det som kommer ut av printeren din til henne.
Så nå sjekker dama di loggen og ser denne posten, hubaluba?
Send en melding til deg selv fra hennes telefon hvor det står; "Finner du noe interessant?"
Blir litt selvpromotering her, men iTrust hadde faktisk funka ganske bra her, tror ikke hun hadde merket at den var i bruk, og da kunne du tatt det opp med henne etterpå.
Som flere har nevnt, så har du flere alternativ:

1 - Lås mobilen med kode. Samme med PC. Dette er dog som å ta smertestillende for kreft; det hjelper på symptomene, ikke på problemet.

2 - Snakk med henne. Det er en GRUNN til at hun gjør som hun gjør. Nå er jeg ikke samlivsterapaut, men sunn fornuft samt erfaring tilsier at hun er usikker, mest av alt på seg selv. Snakk med henne om dette, og om du føler at du sniker deg mye rundt og at hun aldri vet hvor du er når du sier at du "overnatter hos noen kompiser i helga" - fortell henne hvor du er, og hva planene dine er. Jeg sier ikke at hun må få tildelt en timeplan over dagene dine, men om du er diffus om hva du driver med, fører dette til at hun kan bli usikker. Vis henne gjerne fremover at hun ikke har noe å bekymre seg over, den letteste måten er å tilbringe tid med henne, være romantisk osv osv osv. Skal ikke gi deg kjærlighetstips her, men du tar tegninga. Spør gjerne om hun har dårlige erfaringer fra tidligere forhold som er årsaken til dette, da dette på ingen måter er urealistisk.

Lykke til.