Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  601 58070
Sitat av Pyrotecnican Vis innlegg
Produktiv dag så langt! Er ferdig med de planlagde 30 2" Tiger Tail luftbombene. De mangler pasting og lift, men det blir fra begynnelsen av desember og utover....
http://bildr.no/thumb/762729.jpeg

I tillegg lagde jeg ferdig et 7 skudds batteri, 1" ID. Det er for det meste et starmine batteri, med 6 av 7 skudd som enten stjerner eller biter med visco... Den siste er en salutt, bare for morro skyld...
http://bildr.no/thumb/762731.jpeg
Vis hele sitatet...
Skulle ønske jeg bodde i nærheten av deg, så jeg kunne få opplevde alt dette på nyttårsaften!
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Nja.. Tviler på det.
Den der primen er ikke veldig lett å tenne.
Vis hele sitatet...
Sitat av http://www.pyroguide.com
Thermite Prime can be ignited by Visco Fuse or blackmatch, it does not need a magnesium ribbon.
Vis hele sitatet...
Du kan jo tenne den med blackmatch så breaken i et shell burde greie det...
Det er mulig, men jeg ville ikke ha primet en hel batch med stjerner uten å vite at primen virkelig fungerer.

Det med blackmatch trenger ikke ha noe å si i denne sammenhengen heller.

Se på veline-stjernene feks.
Disse antenner lett dersom man teiper fast en lunte, men breaken i en luftbombe er sjeldent varm nok til å antenne stjernene.
Sist endret av Knask; 21. november 2010 kl. 20:56.
Very Important Pyrotechnician
Sitat av evvedevve Vis innlegg
Du kan jo tenne den med blackmatch så breaken i et shell burde greie det...
Vis hele sitatet...
Du kan tenne alle kjente primes med blackmatch, men breaken i et shell varer ikke så veldig mange millisekunder, så det må være _veldig_ lettantennelig.

Men uansett, jeg gikk for den universal primen jeg nevnte og la den på nå i kveld. For se i morgen om den var bra nok, hvis ikke kan jeg alltids legge på litt BP med NC-lakk.
Si i fra hvordan det går med den primen din da Snøfokk, det er så upraktisk å alltid skulle legge på 2 lag prime. Hadde vært veldig kjekt med en ett-lags prime som funker på veline.
Very Important Pyrotechnician
Fence post funker gull den!
Er vel en grunn til at Veline's superprime eksisterer?
Very Important Pyrotechnician
Veline's superprime trives best med et lag BP på toppen, og det var vel nettopp det sorn ville unngå. Spør du meg er den "superprimen" gått ut på dato. Det finnes både enklere og bedre alternativer som også er bedre for helse og miljø.
Mine nyttårsplaner?
Være den eneste edrue personen, fyre av alt fyrverkeriet og kjøre folk hjem.
På den måten slipper vi fyllekjørere, idioter som skal rette batteriet mot gjenstander / mennesker, og generelt annen idioti.
Sist endret av Hybelkanin1; 22. november 2010 kl. 01:00.
dette liker jeg Hybelkanin1

mine nyttårsplaner er vell 20 2" ball shells og 10 3" ball shells. ikke stort, men får vell holde.

edit: kansje en 4'er
Da var først shellet bitt fyrt opp! : )) Gikk nesten bra :P -litt lang timefuse, men alt det andre fungerte knall, t.o.m. kometen! Justerer litt på timefusen min idag, også er en batch med granulat snart ferdig så da får vi se om det ikke blir en liten video!
En "starplate" til mine 2" blir frest idag, så da blir det hopefully litt mer ordentlige stjerner og produksjonen vil ta seg opp!

Vet ikke om jeg kommer til å skyte opp noe på nyttårsaften, heller i dagene rundt. Vurderer å prøve ett par canister shells også, etter pyrotechnican`s flott guide! : ) Også må jeg få kjøpt noe chems til farga stjerne, når jeg får satt av litt penger og tid til det!
Sist endret av Cal.12; 22. november 2010 kl. 11:15.
Det blir vel signalpistolskyting. har tømt en god del patroner også. Vurderer å ha kruttet i noen plastbeholdere å lage noen mindre bomber. Det er uansett bedre enn å kjøpe en pakke med en papirtanks som ikke virker.
Sitat av Acez Vis innlegg
Det blir vel signalpistolskyting. har tømt en god del patroner også. Vurderer å ha kruttet i noen plastbeholdere å lage noen mindre bomber. Det er uansett bedre enn å kjøpe en pakke med en papirtanks som ikke virker.
Vis hele sitatet...
Som til din informasjon er ulovlige og umulige å få tak i...

Og siden det er røykfritt nitrocellulosebasert krutt blir det bare et fint lite bål av "kruttet". Det skal innesluttes veldig godt for at det skal smelle...

Sitat av Cal.12 Vis innlegg
Da var først shellet bitt fyrt opp! : )) Gikk nesten bra :P -litt lang timefuse, men alt det andre fungerte knall, t.o.m. kometen! Justerer litt på timefusen min idag, også er en batch med granulat snart ferdig så da får vi se om det ikke blir en liten video!
En "starplate" til mine 2" blir frest idag, så da blir det hopefully litt mer ordentlige stjerner og produksjonen vil ta seg opp!

Vet ikke om jeg kommer til å skyte opp noe på nyttårsaften, heller i dagene rundt. Vurderer å prøve ett par canister shells også, etter pyrotechnican`s flott guide! : ) Også må jeg få kjøpt noe chems til farga stjerne, når jeg får satt av litt penger og tid til det!
Vis hele sitatet...

1. Takk for kommentaren om guiden...

2. Litt i seneste laget å begynne nå? Men litt får du nok laget...

3. Bilde av starplate takk!

4. Hvilke dimensjoner er det på platen?
Sitat av Pyrotecnican Vis innlegg

1. Takk for kommentaren om guiden...

2. Litt i seneste laget å begynne nå? Men litt får du nok laget...

3. Bilde av starplate takk!

4. Hvilke dimensjoner er det på platen?
Vis hele sitatet...
Guiden er finfin den!

Tja, har jo ikke holdt på så lenge så jeg er egentlig fornøyd med ett par shell jeg! Varmer i massevis

Skal slenge ut bilder når jeg får den, fikk beskjed om at fresingen mest sansynligvis ville starte i dag.

Den er 15x7x2 cm, og har stjernehull på 5mm -dette er da til mine 2" ballshell.
Sitat av Cal.12 Vis innlegg
Den er 15x7x2 cm, og har stjernehull på 5mm -dette er da til mine 2" ballshell.
Vis hele sitatet...
Det er fargede stjerner tipper jeg da jeg har inntrykk av at de brenner lenge for størrelsen?

Jeg er en fan av store break som henger lenge, derfor jeg har konsentrert meg om kullstreamere og glitter til nå... De trenger litt større stjerner så jeg har 8mm kuttede stjerner i mine...
Mitt ideelle shell ville vært en stor bullbrokade som hang lenge, gjerne med en fargecore,RGB...
Very Important Pyrotechnician
Sitat av sorn Vis innlegg
Si i fra hvordan det går med den primen din da Snøfokk, det er så upraktisk å alltid skulle legge på 2 lag prime. Hadde vært veldig kjekt med en ett-lags prime som funker på veline.
Vis hele sitatet...
Har testet den universalprimen nå, og resulatet var litt merkelig. Først prøvde jeg "gassbrenner-testen" på bakken, og hadde faktisk problemer med å tenne den! Tenkte at den aldri ville klare skyting fra en stjernetester, men prøvde likevel. Til min store overraskelse tente den - et godt stykke opp i luften. Økte så liften, og jaggu tente den fortsatt, men nå var den så høyt oppe i luften at den nesten begynte å dale ned før stjernen tente. Har ikke prøvd den i en luftbombe, men tror det hadde blitt litt småtvilsomt pga den store forsinkelsen.

Forøvrig er jeg enig det er kjekt med en ett-lags prime, og det er derfor jeg liker fence post. På den annen side tar det strengt tatt bare sekunder å rulle et tynt lag BP over et annet prime. Jeg bruker både FP, Pinball og BP alt ettersom hva jeg primer.
hva med shimizu primen? noen som har testa den?
Very Important Pyrotechnician
Sitat av Eska Vis innlegg
hva med shimizu primen? noen som har testa den?
Vis hele sitatet...
Hvilken av de? De fleste inneholder ganske mye perc. De brenner varmt, men krever også mye varme for å tenne.
den som ikke inneholder noe perc. tror det var natrium nitrat, svovel og kull. den inneholdte svovel og derfor lurte jeg på om noen hadde testa den. vill ikke blande for mye svovel med perc.
Very Important Pyrotechnician
Så den på pyroguide ja. Hadde jo vært interessant å se hvordan den virker. Men det opplyses at natriumnitrat er veldig hygroskopisk. Tror jeg heller bare ville brukt vanlig BP og tilsatt 7-8% mørk aluminium eller magnalium. Har du Silicon så er det ennå bedre. Forøvrig behøver du ikke være så redd for kombinasjonen svovel og KP, den er temmelig uproblematisk. Spesiellt hvis du bare legger på et KP prime utenpå stjerner som inneholder svovel.
tenkte jeg skulle prøve den. legger ut en raport på resultatet når jeg får gjort det. først må jeg få en pakke i posten.
Vel... En viss mister PyroMann fyrte et 2.5" shell og la ut video... Det ga meg nok irritasjon til at jeg gikk rett ned på Biltema med et 2.5" shell i lomma og prøvde det i alle rørene jeg kom over... Og tror du ikke jeg fant et som passer! 2.5" Universal Eksosrør, 1m... Så nå er produksjon av 2.5" kuleluftbomber i gang... Eneste som kan hindre meg i å lage flere titalls er å gå tom for Gummed Tape, som vil gjøre at det tar lengre tid per shell å paste med vanlig papir, og tiden. Blir nok myye pasting og liftcup festing i romjulen...
Sist endret av Pyrotecnican; 24. november 2010 kl. 17:47.
Hei sveisand.
Har da bestilt meg 3. 2" Morter sammen med "sorn"
Har da også 2. 4" Morter....

Så er i full gang med dette
Venter på mere blymedia så jeg kan bli litt mere affektiv..)

Dette tar mere en 200 g av gangen...(svett);
Stjerner som Tiger Tail, Chrysantimum Mystery.
Så jeg har en del og gjøre..
Etter lang tid og studere forum og ettersnakk fra NitroFis og Up og masse Bp
har jeg da beveget meg på litt Fp og Whistle,

Og med at jeg tok Kl 4 pyro kurs så kan dette bli virkelelig festlig ...

Peace.
Velkommen til forumet sir.bang!

er bra med flere pyrointeresserte :P
fratulerer med bestilling sammen med meg og sorn!

Første nyttår med heimemekka fyrværkeri i år?
Sitat av Znerk Vis innlegg
Velkommen til forumet sir.bang!

er bra med flere pyrointeresserte :P
fratulerer med bestilling sammen med meg og sorn!

Første nyttår med heimemekka fyrværkeri i år?
Vis hele sitatet...
Nja , nesten... Blitt no her og der..
Det er stort sett for kosen.. Sitte og fomle og kødde med oppskrifter,, Prøve og få det til...(så safe som mulig vel og merke
Morsomt er det..
Very Important Pyrotechnician
Gikk på en smell i går (nei, ikke sånn smell) skulle faktisk lage aller siste offisielle batch med stjerner i går, slow gold. Klarte selvfølgelig å overfukte den, ganske betydelig... Så i stedet for å lage mer, eller kaste den, så har jeg fordelt den ut på tørkerister og venter på at den skal bli "akkurat passe" for kutting. Spent å se hvordan det ender
Sitat av Snøfokk Vis innlegg
Gikk på en smell i går (nei, ikke sånn smell) skulle faktisk lage aller siste offisielle batch med stjerner i går, slow gold. Klarte selvfølgelig å overfukte den, ganske betydelig... Så i stedet for å lage mer, eller kaste den, så har jeg fordelt den ut på tørkerister og venter på at den skal bli "akkurat passe" for kutting. Spent å se hvordan det ender
Vis hele sitatet...
Huff... det var ikke bra. får håpe det ikke går galt likevell.

jeg har ikke begynt skikkelig enda. skal kutte ferdig 500g shimizu rød og 500g shimizu grønn i helga. får håpe jeg ikke klarer å overfukte selv. det har skjedd før, det var utrolig kjedelig å kutte dem da -,-
Very Important Pyrotechnician
Kan meddele at det gikk helt fint. Mixen hadde blitt litt for tørr, så presset den igjenom en sikt for å fjerne klumper og tilsatte en skvett vann så den ble akkurat passe
Skal vi nå se på status så langt...

Har fra sist post laget ca 15 2.5" runde luftbomber som nå ligger og venter på pasting... Har nå også fått riktig aluminium til D1 glitter(tusen takk! ), så det blir test av de stjernene i morgen kveld...

Utenom det er summen, inkludert halvferdige ting:
30 2" TT canister shells
2 stk 2" C6 + 5% Ti canister shells
1 stk C6 canister
1stk Beraq shell
22 stk 2" ballshells, fleste er TT, noen Simple white
15stk 2.5" Ballshells
3 raketter
7 skudds batteri, 6 starmines og 1 salutt, 1" ID rør
25 skudds batteri, 20 salutter 6mm ID, 2mm vegger, 30mm lange, 5stk salutter 6mm ID, 3mm vegger, 50mm lange...

Planlagte ting som jeg ikke har begynt på:
25 fontener med varierende effekter
1 stk saxons wheel, usikker på denne her...
Ca 30 2.5" ballshells til, med mye D1 glitter...
Noen 2" canisters, D1 glitter her også...
En håndfull enkeltskudd salutter...

Noen andre kjekke forslag til ting jeg kan prøve som ekskluderer flere rakettmotorer? Liker raketter noe særlig, men noen må jeg jo prøve... Tror jeg skal prøve meg på en bowtie hvis jeg finner igjen den lille boksen med hvite stjerner...

Dagen i dag blir rydding i labben, plugging av en 2.5" morter, kutting av papirremser til pasting av 2" canister shells, kutting av en del stjerner, bla. en god del TigerTail og en testbatch D1 glitter... Eventuellt granulering av krutt til lift om jeg får tid...

Og til de som skal ha hjemmelaget fyrverkeri på nyttår. Gi meg en adresse så kommer jeg og slår deg i trynet om du sier du ikke kjenner at deadlinen nærmer seg med sjumilssteg!

Hvordan ligger dere andre ann?

EDIT: Aiai! Selvsagt omtrent 25 35mm canister shells også!!!
Sist endret av Pyrotecnican; 27. november 2010 kl. 13:27.
Very Important Pyrotechnician
Sitat av Pyrotecnican Vis innlegg

Hvordan ligger dere andre ann?
Vis hele sitatet...
Først, jøss, du har kjørt på da!
Her er ting forsåvidt i grei rute, skal bare lage litt lift og burst. Regner med det går tre dager til det. En til mølling, en til produksjon, og en til tørking.
Ellers satser jeg på litt grovere kaliber, og dermed ikke ikke så mange av hver, så jeg regner med ca 3 dager til montering og pasting av alle shells. Alt under kontroll
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Imponerende innsats! Jeg har ett 3" med D1 til Independence Red og én 3"-salutt. Om jeg finner noe stjerner rundtom og nok lift, skal jeg sette sammen en 5" og noen flere 3" i tillegg.
Sist endret av Nygaard; 27. november 2010 kl. 14:11.
Da hadde jeg fått testet den lille batchen med D1 glitter, og DET er mer glitter det! Men som du sa Nygaard, litt overmøllet, så må spe ut med grov miks...
Very Important Pyrotechnician
Du kan trygt, eller rettere sagt bør droppe mølling helt på glitter (bare ingrediensene er helt fine fra før) Sikt de i sammen 2 ganger i en 20-30 mesh sikt. Da vil du mye sannsynlig se hvite prikker i mixen, men det er faktisk med på å skape de største blinkene.
Må få kvernet mer kull (!) nå, og så kan jeg teste flere grader av møllet... Er litt redd for lengebrennende gnister også, så vil ha færrest mulig av de, men fremdeles fin effekt...
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Må si jeg er smålig imponert av dine forberedelser Pyrotechnician!
Hvordan er planen med oppskytning? 1 av gangen eller har du masse mortere?

Når det kommer til mine nyttårsplaner, så blir det nok litt kommersielt morro
Når det kommer til nyttårforberedelser... Gummiert papirteip!
Hva en ikke-pyroteknikker skal med uendelige mengder gummiert papirtep kan dere bare lure på

http://bildr.no/thumb/767843.jpeg
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Hehe, jeg liker bredden på teipen din!

Hvilke fordeler vil du si dette har fremfor å paste papiret med wheat paste på vanlig måte? Jeg mener. Om du uansett må behandle papiret på noen måte gir jo normal pasting ca samme arbeidsbyrde? Eller kanskje mindre, mtp. behov for rehydrering av limet på teipen når den skal brukes.
Sitat av Up Vis innlegg
Må si jeg er smålig imponert av dine forberedelser Pyrotechnician!
Hvordan er planen med oppskytning? 1 av gangen eller har du masse mortere?

Når det kommer til mine nyttårsplaner, så blir det nok litt kommersielt morro
Når det kommer til nyttårforberedelser... Gummiert papirteip!
Hva en ikke-pyroteknikker skal med uendelige mengder gummiert papirtep kan dere bare lure på

http://bildr.no/thumb/767843.jpeg
Vis hele sitatet...

Har planlagt en og en da de fleste av de størrelsene jeg har mange like av, altså 2", har jeg bare én morter til... Og den er av papp i tillegg, så er litt usikker om den kommer til å tåle hele nyttårskvelden... Derfor jeg lager 2.5" ballshells nå, hat stålmorter til de!

Har 2stk 2.5" mortere, eller, jeg har rør til to, men har bare plugget én... Jeg vurderer å støpe morteren fast i betong oppi en 10L bøtte av industriell type (aka veldig sterk) slik at den blir veldig stødig...
Derimot blir det en rack på 10stk 35mm canisters... Er redd den kommer til å bråke noe sinnsykt da det er den eksplosive quickmatchen (video på YouTube) med en overdose lift... De skal høyt opp!

Åååå! Jeg begynner å føle datoen godt nå... Gruer meg til etter jul, jeg kommer til å få nervøse annfall hver dag...!

Foresten, prøver meg på et Ghost shell (en del som har gjort hjemmeleksen sin vet hva jeg mener) i størrelse 2.5" ball... Ikke multi-effektovergang, men har fargede mikrostjerner som core, og har to forskjellige lagtykkelser med TigerTail utpå... Så blir at én halvdel går overtil farge før den andre...

Grunnen til at jeg tar det fullt ut er at dette er første nyttår med hjemmelaget fyrverkeri, og at jeg skal kutte ned så mye som mulig på det komersielle. Skal ha et par-tre venner på besøk på kvelden som tar med komersiellt... Muligens at jeg skal ha en eske med hylere som reservelunter og en eske med 25 skudds batterier, 12 stk altså...Kan vel ta 4 stk og feste sammen som en finale? 100 fargeskudd blir fint...



Og nøyaktig HVA skal du med så mye gummiert tape? Og, en ting til, hvordan lager du det? (Guide please! Super ting å gjøre til våren!)
Sist endret av Pyrotecnican; 28. november 2010 kl. 23:35.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av Nygaard Vis innlegg
Hehe, jeg liker bredden på teipen din!
Vis hele sitatet...
Ja, det er bred teip beregnet på store kaliber! Ca. 118" shells regnet jeg meg fram til

Sitat av Nygaard Vis innlegg
Hvilke fordeler vil du si dette har fremfor å paste papiret med wheat paste på vanlig måte? Jeg mener. Om du uansett må behandle papiret på noen måte gir jo normal pasting ca samme arbeidsbyrde? Eller kanskje mindre, mtp. behov for rehydrering av limet på teipen når den skal brukes.
Vis hele sitatet...
Jeg vil si dette gir samme fordeler som å bruke ruller med gummiert papirteip.
Du slipper de ekstra prosedyrene når du sitter der i julestria og lager shells.
Ferdig klippede strimler i en kurv, som bare trenger og dras kjapt over en svamp, er mye greiere å jobbe med når den tid kommer
Men ja, man må male over papiret som vanlig, men slik kan du male over mye større mengder papir på en gang, da det ikke gjør noe om dette tørker
En annen ting at dette er en "litt" billigere måte å få fikset gummiert papirteip.
En annen koselig fordel ovenfor vanlig gummiert papirteip, er at man kan kutte rullene i hvilken som helst ønsket bredde. 8" teip for pasting av 48" shells? Ingen problem!

Sitat av Pyrotecnican Vis innlegg
Har planlagt en og en da de fleste av de størrelsene jeg har mange like av, altså 2", har jeg bare én morter til...
Vis hele sitatet...
Du bør starte oppskytningen klokken 18:00!

Sitat av Pyrotecnican Vis innlegg
Og nøyaktig HVA skal du med så mye gummiert tape? Og, en ting til, hvordan lager du det? (Guide please! Super ting å gjøre til våren!)
Vis hele sitatet...
Redde verden! Guide er på vei for de som er interessert
Sitat av Up Vis innlegg
Ja, det er bred teip beregnet på store kaliber! Ca. 118" shells regnet jeg meg fram til
Vis hele sitatet...
Mener du at du skal lage et 118" shell?

Film det isåfall!
Sitat av Up Vis innlegg

Du bør starte oppskytningen klokken 18:00!
Vis hele sitatet...
Tjaaa... Det var vel litt drøyt... Jeg tipper det 25 skudds saluttbatteriet går opp i 23-tida, og så er det massebrakogsmell frem til ca et kvarter før byfyrverkeriet, da bærer det opp på terassen og rigger kameraet! Og etter det er det tømming av lageret...

Jeg skal filme hvert eneste shell...

Sitat av Up Vis innlegg
Redde verden! Guide er på vei for de som er interessert
Vis hele sitatet...
Jeg hater å arbeide med wheatpaste generellt, den klissete dritten, så jeg er veldig interessert!
Hvor har du kjøpt den store rullen? Jeg tippper jeg vil lage to om guide kommer!

Sitat av zevz Vis innlegg
Mener du at du skal lage et 118" shell?

Film det isåfall!
Vis hele sitatet...
Regner med at du har hørt om et begrep som kalles for IRONI?

Et 118" shell ville mest sansynlig krevt en testsone lik Tsar-Bomba...
Gleder meg veldig til å se filmene av fyrverkeriet til alle dere som holder på!
Tror dette blir den beste samlingen på WIP noen gang!

Sitat av Thomas_l Vis innlegg
Da var en video av mitt bidrag fra nyttårsfeiringen klar, dessverre blei ikke alle bombene filmet men de som er med er representative for resten.

http://www.pyrobin.com/files/shells_nye2009-2010.wmv
Vis hele sitatet...
Thomas, jeg har store forventninger til deg i år, hvordan ligger du an?
Mitt største problem er at jeg ikke har redigeringsprogram for MPEG filer, det kameraet mitt tar opp som, så jeg må legge ut alle shellene én og én... (ikke at det ikke er positivt for antall views på YouTube, men litt kjedelig for folkene her... )

Og jeg er enig Up, det der er definitivt den fineste samlingen på WiP!
Da kan du vel bare skaffe deg et konverteringprogram eller et redigeringsprogram for MPEG?
Du sitter tross alt ved en datamaskin, gjør du ikke?
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Da kan du vel bare skaffe deg et konverteringprogram eller et redigeringsprogram for MPEG?
Du sitter tross alt ved en datamaskin, gjør du ikke?
Vis hele sitatet...
Gjør da det...

Har sett på et, Pinnacle Studios Ultimate, og har satt det på ønskelista til jul...
Ja, da har jeg gjort en del arbeid i dag.
Har pastet 5 stykk 4" luftbomber.

Nå spørs det bare om det er godt nok.
Etter å ha pastet en av dem ble jeg lei og bestemte meg for å teste ut noe nytt.

På den neste luftbomben la jeg først på en del glassfiberteip før jeg bare la på 1/3 rull av en vanlig papirtape.
Dette gikk svinaktig fort og jeg tror det vil holde ganske godt også.

Før jeg klasket på teipen prøvde jeg en strekktest av min gummierte papirteip VS vanlig papirteip, og jeg må si at det virket som om vanlig papirteip var omtrent like sterk.
Dessuten har jeg en hel del av disse rullene liggende.

Noen innspill?
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Har pastet 5 stykk 4" luftbomber.

..........

Noen innspill?
Vis hele sitatet...
Jeg har pastet 2 lag 3-strip på 10 stk 2.5" luftbomber i dag,og skal fortsette ut over kvelden. Skal ha 5 (eller 6 om jeg gidder), jeg tenkte at jeg måtte få begynt, ellers blir det for mye for meg i Desember...


Husk at gummiert tape lamineres og blir som et veldig sterkt og tykt skall utenpå.
Hva mener du med vanlig papirtape? Maskeringstape?
Sitat av Pyrotecnican Vis innlegg

Husk at gummiert tape lamineres og blir som et veldig sterkt og tykt skall utenpå.
Hva mener du med vanlig papirtape? Maskeringstape?
Vis hele sitatet...
Maskeringsteip, ja.
Det høres kanskje vel optimistisk ut, men med den sinnsykt sterke glassfiberteipen så tror jeg dette skal fungere bra.
Ser det er litt uenighet om mølling av glitterstjerner.. Selv møller jeg mine D1 i ett par timer, før jeg blander det med aluminiumen.. Kan ikke si annet at resultatet blir bra : ) Tiger Tail møller jeg gjerne over natten, veldig fornøyd med disse også.
Pakka med siste rest fra Likurg dukket opp på fredag, så nå er jeg i full gang her også. Har de to siste dagene pumpet 1kg TT/Willow med Ti, 1kg TT/Willow med FeTi og 0,5kg med blå stjerner.
Skal si at Ti og FeTi sliter godt på stjerneplata :-/. Presser en en pneumatisk sylinder som gir rundt 3 tonn trykk, så det blir noen stygge merker i plata.
Nå gjenstår det bare 0,5 kg med rød, grønn og lilla før jeg setter i gang med å montere og paste rundt 30 4" hemis.
Må også få pumpet en del kometer til å sette på hemisene, ser jo så bra ut på vei opp!
Sitat av Battan Vis innlegg
Pakka med siste rest fra Likurg dukket opp på fredag, så nå er jeg i full gang her også. Har de to siste dagene pumpet 1kg TT/Willow med Ti, 1kg TT/Willow med FeTi og 0,5kg med blå stjerner.
Skal si at Ti og FeTi sliter godt på stjerneplata :-/. Presser en en pneumatisk sylinder som gir rundt 3 tonn trykk, så det blir noen stygge merker i plata.
Nå gjenstår det bare 0,5 kg med rød, grønn og lilla før jeg setter i gang med å montere og paste rundt 30 4" hemis.
Må også få pumpet en del kometer til å sette på hemisene, ser jo så bra ut på vei opp!
Vis hele sitatet...

Du har noe å gjøre ja!

Jeg setter også på kometer, men det er mest for å kunne finne jævelen på vei opp på kameraet!