Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2643
Jeg er ikke sikker på om dette er riktig side og poste dette på, men prøver likevel. Jeg er interesser i å lære meg kunsten og "hacke" eller det og kunne ha oversikt over hvordan man kan ta kotroll på systemer/sikre dem slik at ingen kan ta kontroll over systemet. Er generellt opptatt av data og vil gjerne ha en læremester som jeg kan henvende meg til vis det er noe jeg sitter fast på eller lure på. Så vis det er noen der ute som kunne tenkt seg og ta en n00b under vingene så gjerne send meg en PM eller la meg få hvite at ham/hun er interessert i å hjelpe meg...

Jeg hvet at kunsten og "hacke" tar tid, men er villig til å bruke den tiden som trengs. Og hvis det ikke er noen her inne som kan hjelpe meg, så er det kanskje noen som kan sende meg til det riktige stedet?

På forhånd takk
turkojan er en fin start. http://freak.no/forum/showthread.php...light=turkojan men det er ikke hacking akkurat. tror ikke du skal starte med og lære deg og hacke men kan værtfall annbefale deg turkojan
Må nesten fortelle litt mer om hva du ønsker å lære.
Utnytte sårbarheter i OS/applikasjoner? Web-systemer? Reverse engineering?

Uansett er du nesten nødt til å lære et eller flere programmeringsspråk.


Les meg: http://www.catb.org/esr/faqs/hacker-howto.html
Hei...Takk for svaret du sendte på forumet.
For å utdype litt av det jeg søker etter i en som kan lære meg/hjelpe er å : "Utnytte sårbarheter i OS/applikasjoner?"

- hvordan jeg kan dekke til slik at andre ikke kommer inn i min
- surfe på nettet uten å etterlate spor, dvs være usynlig på nett, ved å ikke legge igjen ip adr osv

- kunne ta meg inn i andres pc i samme nettverk
- kunne ta meg inn i forskjellige databaser vis sikkerheten er dårlig
- sende anonym mail, ved at avsenderen er
- hvite om jeg selv er hacket
- utnytte sårbarheter i web systemer som du sier, osv osv...

Hvet dette krever enormt med tid og tolmodighet, men er ivrig på å lære. Kan programmer noe i java, ikke mye men litt, noe basis html, veldig lyst til å lære å skrive script, og alt annet det innebærer og ha en god forståelse på hvordan ett data system virker....
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Kan annbefale BackTrack med det første, er ikke så veldig vanskelig om du setter deg litt inn i språket.

Da kan du fks Hacke bluetooth(mobiler eller heaset osv) Hacke nettverk, site cloner, og MASSE andre exploits hvis du bruker social engineering toolkit sammen med det!

Edit: Blir litt pjuskete å sitte å lese guides og sjekke ut youtube filmer, men et sted må du begynne Det beste hadde jo vært en læremester, jeg selv vet ikke så mye innen dette temaet, så du får håpe på noe napp.
Sist endret av Fleff; 14. september 2010 kl. 20:39.
Last ned BackTrack 4 Live CD og du er allerede godt igang.
«Offensive Security» er ord du bør ta med deg hvis du besøker bukter, for eksempel.

Ellers kan du i bunn og grunn lære deg simple XSS og mySQL injections, og så videre. Eller så har jeg jo lagt ut en enkel introduksjon til cracking av programmer med reverse engineering, som kan være et utgangspunkt. Sjekk trådene mine.
Sist endret av Glowiej; 15. september 2010 kl. 23:14.
Sitat av Apocalypse! Vis innlegg
Hei...Takk for svaret du sendte på forumet.
For å utdype litt av det jeg søker etter i en som kan lære meg/hjelpe er å : "Utnytte sårbarheter i OS/applikasjoner?"

- hvordan jeg kan dekke til slik at andre ikke kommer inn i min
- surfe på nettet uten å etterlate spor, dvs være usynlig på nett, ved å ikke legge igjen ip adr osv

- kunne ta meg inn i andres pc i samme nettverk
- kunne ta meg inn i forskjellige databaser vis sikkerheten er dårlig
- sende anonym mail, ved at avsenderen er
- hvite om jeg selv er hacket
- utnytte sårbarheter i web systemer som du sier, osv osv...

Hvet dette krever enormt med tid og tolmodighet, men er ivrig på å lære. Kan programmer noe i java, ikke mye men litt, noe basis html, veldig lyst til å lære å skrive script, og alt annet det innebærer og ha en god forståelse på hvordan ett data system virker....
Vis hele sitatet...
Dete kommer til å kreve masse arbeid, det er ogsa bare å smør seg me tolmodihet. Dette er ikke noe man lerer over naten. det kan komme gott med at du lærer deg et programmeringsspråk.

Jeg jeg forøverig få hvite hvorfor du ønsker deg å sende mail med avsender:
bill.gates@gmail.com?

Til informasjon: det finnes ferdige løsninger/software, som kan f.eks ta over en annen PC på nettverket, sende mail med "feil" avsender, utnytte svakheter på nettsider osvosv...
Sist endret av Spelly; 15. september 2010 kl. 23:25.
skriv et script som logger deg på en smtp server og sender telnet kommandoer.
http://www.rdpslides.com/webresources/FAQ00035.htm

der er kommandoene du må sende, og svarene du skal få fra serveren.
Metasploit. Offensive Security har en veldig fin guide som heter Metasploit Unleashed, der du lærer deg veldig mye nyttig. Vil også anbefale deg å se en episode fra hak5 der du får en gjennomgang av programmet. Utover dette har ikke jeg noe mer nyttig å dele, men det finnes garantert andre som har mer kunnskap om dette enn meg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sorry at jeg ikke kan sitere spelley, men det jeg lurte på angående innlegget ditt var:

"Til informasjon: det finnes ferdige løsninger/software, som kan f.eks ta over en annen PC på nettverket, sende mail med "feil" avsender, utnytte svakheter på nettsider osvosv... "

Hvor kan jeg finne dette? Send det på PM vis du ikke vil legge det ut. Og angående sende mail fra Bill gates var bare ett eksempel

Og til "Trrunde", vil du utdype litt kommentaren dinn? Som feks om hvordan det virker, hva den gjør osv? Ferdighetene mine er ikke på ett bra nivå enda, så vis du vil dele din kunnskap med om hvordan vi kan bruke det du la ut ved innlegget så hadde det vært fint
http://hig.no/studietilbud/it/master/mis
værsågod Etter å ha gjennomført dette er du vel ganske godt rustet vil jeg tro.
Hvis du vil skrive den email adressen (bill.gates@gmail.com), så kan du bruke et PHP script:

Kode

<?php
$til = " SKRIV INN MOTTAKER HER ";
$emne = "EMAIL FROM BILL GATES!!! ZOMG!!";
$melding = "Yo wazzap!?? I'm Bill Gates, and I LOVE Linux, and I have an iPhone! :D";
$fra = "bill.gates@gmail.com";
$header = "From: $fra";
mail($til,$emne,$melding,$header);
echo "Mail sendt fra bill.gates@gmail.com ZOMG!!! :D";
?>
Sist endret av onClipEvent; 27. september 2010 kl. 23:00.
Tror du skal gå for et smalere område enn det du har listet opp over her. Svært få, om noen i det hele tatt, har oversikt over alle de områdene du lister over her. Ofte vil en hacker sikte seg inn på et område og bruke all tid på det for å bli flink. Vi er i 2010. Det finnes ingen hack som er enkel å gjøre lenger...
Det jeg ikke helt forstår er *hvorfor* noen skulle ville gjøre dette. Det er ingenting å hente på det å lære bort dette til noen andre, tvert i mot risikerer man å selv bli utsatt for noe kriminelt denne personen skulle finne på - eller anmeldt for ting som kan dukke opp under "læretiden". Det er tusenvis av veier du kan ta for å lære deg noe som kan kalles "hacking", men fellesnevneren for alle sammen er at du faktisk har tålmodighet og evnen til selv å finne informasjon. Ikke noe samarbeidsprosjekt til å begynne med altså.

Den beste måten å lære seg å forstå svakheter ved et system på er å forstå systemet. På et gitt nivå begynner du å forstå "magien" bak systemet, og da er det en smal sak å skjønne svakhetene. En forutsetning for å forstå denne "magien", når det kommer til programmer, er å skjønne enkel programmeringslogikk og eventuelt nettverksfunksjonalitet. Dette er sånt man drukner i lærebøker av på internett, og de som *vil* lære klarer dette på egenhånd.
1. Lær deg programmeringspråk

Du trenger å kunne php, asp og ha en forståelse for forskjellige databasesystemer om du skal drive med web sikkerhet. Kunnskap om forskjellige linux og windows servere kan også være smart. Prøv alltid å holde deg oppdatert på nyheter.

Du trenger en variant av C og også helst litt assembly for å få en grunnleggende forståelse om hvordan programmer og opprativsystem fungerer.

2. Lån bøker om nettverk!

Les om nettverksikkerhet, nettverksdiagnostik, hvordan å sette opp store og små nettverksløsninger, servere, osv.

3. Lær deg å bruke Linux. Last ned BackTrack (den pakken har de fleste programmer du trenger, er ingen vits å laste ned ubuntu eller debian for så bare å måtte laste ned alle programmene enkeltvis).

4. Eventuelt skaff deg en server, slik at du kan sende all traffikken din gjennom SSH/VPN slik at all nettverkstrafikken din blir kryptert.

Der det er vilje er det vei. Ingen vits å skaffe seg en mentor, ettersom ingen som kan slikt vil vær mentoren din innen et sånt tema, ettersom de da utsetter seg selv for fare. En "hackers" første regel: Aldri stol på noen med mindre du stoler på dem med ditt liv. Derfor vil ingen stole på en tilfeldig person fra et forum.

Om du trenger en mentor så søk heller om en mentor innen et spessielt tema. For eksempel for å lære deg et programmeringspråk, lære deg å drifte en linux server, eller lignende.

Lykke til.
Generelt så handler hacking (det jeg tenker du mener om) om å komme deg gjennom sperringer. Det er ingen step-by-step metode for å hacke, fordi det kommer ann på hva målet ditt er/hva du skal gjøre.

Man må først ha et mål f. eks bryte deg inn på en side, så må man finne ut hvordan man skal gjøre det. Det er det vanskelige. De fleste utnytter såkalte sikkerhetshull. Oftest så prøver man på å få full kontroll over maskinen.

Jeg anbefaler deg å lære deg en programmeringsspråk, spesielt en av de low-level språkene som C og Assembly for å lage dine egne tools. Det finnes ingen ferdiglagd tool for et jobb. Du må være god i problemløsning.

Hacking er som fysikk. Først må du skaffe deg informasjon om stedet du skal hacke. Så må du tenke ut en måte på hvordan du skal komme deg inn (det vanskelige delen som krever kunnskap) ved å finne svakheter osv..., så programmerer du egne verktøy (det de fleste gjør) eller bruker andre sine (æsj, script kiddies) til å komme deg inn på siden.

De fleste hackere bruker linux. Grunnen til det er at man får stort sett større kontroll av PCen og hva du gjør i linux (terminal ftw!). Så er mesteparten av hackerprogramvare lagd i linux.

Hvis du har lyst å leke litt med exploits, kan du bruke programmet metaspl0it. Det er et god program for å få en innsikt i hva det innebærer.
Sist endret av baosen; 29. september 2010 kl. 20:59.