Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1634
Jeg lurer på om jeg blir stalket av en eks, som driver å inviterer til date med falsk navn, e-postadresse og et tilfeldig/falskt bilde. Dette er jeg i høy grad interessert i å finne ut av. Jeg finner ingen EXIF-info i dette bilde, men skulle gjerne gjort et søk på nettet om dette eksakte bilde finnes andre steder.

Er dette mulig? Finnes det motorer som kan gjenkjenne bildets grafiske innhold, eller må jeg finne en søkemotor som går etter for eksempel filstørrelse og formatet?
Post bildet på http://cgi.4chan.org/r/imgboard.html og spør etter sauce, source og moar.
Hvis ingen flere bilder dukker opp, er det antagelig vis ekte eller "one of a kind"...
Sist endret av curx; 3. mars 2009 kl. 12:12.
Trådstarter
Hm, jeg har ikke lyst å laste opp noe bilde, i tilfelle dette faktisk er en ekte person, og ikke en stalker. Vil ikke legge ut bilder mot noens vilje.
Det er muligens verdt forsøket å hashe bildet (md5sum, sfv) og google denne. Er også mulig du kan søke opp varianter av navnet personen utgir seg for, eller f.eks. dimensjonene til bildet i Googles bildesøk. Usikker på om dette er støttet direkte, men det finner du vel ut av.
Vel, hvis personen er kommet såpass frampå at hun inviterer til en date er det jo ikke noe merkelig eller galt i å spørre etter flere bilder. Gjerne om hun kan ta et bilde av seg der og da, med cam for eksempel. Om ho har en cam hvorfor ikke flørte deg fram til en web cam samtale. Jeg tror man skal lete ekstremt lenge for å finne en jente i Norge idag som verken har et kamera eller web-cam liggende i huset. Enkle er ofte det beste.