Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1481
hei, er det noen måte og ekstrahere de rene stoffene i kodein tablettene mine? det er 25mg kodein. ikke paralgin. jeg får elveblest av og ta de rent.
Tja tabletten inneholder laktose eller melkesukker som mange er allergiske mot. Det inneholder også fargestoffet titandioksid. Jeg tror det er større sansynlighet for at du er allergisk mot selve kodeinet, da er du like langt. Hvordan du evt skulle få ut rent kodein er jeg usikker på. Om du uansett skal putte ideg noe du ikke tåler, så bruk allergitabletter også. Anbefaler selvsagt ikke dette.

Kløe er forresten en veldig vanlig bivirkning av alle former for opiater.
BenZoo's Avatar
Trådstarter
25 3
tusen takk, da prøver jeg med 10mg og benadryl attarax og 100mg kodein
Sitat av BenZoo Vis innlegg
tusen takk, da prøver jeg med 10mg og benadryl attarax og 100mg kodein
Vis hele sitatet...
Ingen problem, uansett om du absolutt må ta det så start iallefall med minste dose for så redosere en stund etterpå. Selv om jeg sier at allergitabletter kan virke, er ikke dette en selvfølge. Kodein og morfinpreperater skiller ut histamin i huden som fører til kløe og muligens elveblest. Så begynn forsiktig, tur til legevakta er vel ikke ønskelig. Om du får en stor reaksjon er det mulig livsfarlig. Søk opp "anafylaktisk sjokk"
Sist endret av moonlord; 13. desember 2016 kl. 17:33.