Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 2133
Noen som har sett filmen The secret? Den handler om at tankene dine styrer hva du tiltrekker deg. Noen som har noen meninger om at dette faktisk fungerer?

Selv synes jeg dette er interesankt. Filmen overbeviser meg på en eller annen måte til å tro på dette.
Har ikke sett filmen...

Er det nå snakk om å tiltrekke seg andre personer, eller å tiltrekke seg noe annet?
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Er det denne? Står så veldig lite om den så vanskelig å bedømme.

http://www.imdb.com/title/tt0253663/
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Secret_(2006_film)
Det er en selvhjelpsfilm, antagelig laget for å tjene masse penger på uvitende mennesker. Den forfekter et fullstendig sinnssykt virkelighetsbilde hvor alle menneskene som er syke eller har det tøft er der på grunn av seg selv fordi de ikke har tenkt mer positivt.
Sitat av chripson Vis innlegg

Selv synes jeg dette er interesankt. Filmen overbeviser meg på en eller annen måte til å tro på dette.
Vis hele sitatet...
Jeg har en venn som er prins av Nigeria jeg gjerne vil du skal møte
Sist endret av ivioynar; 7. juni 2009 kl. 12:40.
The Secret er en fin film jeg kuret fyllsjuka med. Interisant å en fin tanke. Om den er faktisk sannt? Skeptisk... Savner bevis på det.

Det er jo i teorien at hjernebølger jobber isammen med jordas magnetkraft og derfor er knyttet til alle mennesker på jorda. Å bevise og motbevise det er kanskje vanskelig, derfor handler det mere å tro.

uansett, å leve livet etter troen på The Secret kan jo jøre en lykkelig likevel
Kan kan lese kropps språket på en person. En mer selvsikker person vil ha mye større tiltrekkningskraft enn en person som ikke er fult så selvsikker.

Og det er jo tankene som gjør en person selvsikker.

Men, noen former for "overføring" av tanker mellom 2 personer er ikke på noen måte bevist, heller avkreftet.
the secret er ikke til å stole på. tilhengerne av law of attraction hevder at det er støtte i kvantefysikken for det de foreslår, men det er det egentlig ikke; de har feiltolket en hel del kvantefysiske mekanismer og dratt altfor simple konklusjoner basert på intet annet enn ville spekulasjoner og forhåpninger.

jeg tviler på at du finner en seriøs kvantefysiker som støtter the secret.
Legg merke til at de repeterer poenget sitt veldig ofte i filmen, at man blir lykkelig og kan få det man vil om man tenker nok på det osv. Det blir jo sånn at hvis man er besatt av noe så gjør man jo mer enn normalt for å få tak i det.
Jeg tviler på at det ligger noe "dypere" enn det, og man vil f.eks. ikke få ett brev i posten med en bunke tusenlapper samme hva som skjer.

Jeg så filmen på skolen fordi læreren ville vise bort en film som påvirket mange til å tenke mer positivt, når vi diskuterte den etterpå konkluderte vi med at den hadde noen symptomer på mild hjernevask.
jamen yolo da.
luni's Avatar
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=127041 er vel tråden om boken. Blir mye av det samme, og mye er sagt.
Ingen kan med hånden på hjertet påstå å tro på slikt vås?
Dette er tatt ut fra "virkeligheten" ja. Ihverfall hva som er virkeligheten for noen.

Hvis du har sett sånne "bli lykkelig"/"bli rik"/"bli berømt" (et eksempel er "think and grow rich, av Napoleon Hill) bøker så omhandler disse akkurat det.
Disse bøkene beskriver hvordan du konstant skal forestille deg en situasjon, foreksmepel at du skal jobbe som film-regisør en dag. Dette omstiller du hele hjernen på, og ting skal begynne å skje for at du kommer til målet.
De aller fleste av disse bøkene bøkene baserer seg ihverfall på det systemet. Du innstiller deg på det, og det vil etterhvert begynne å skje.


Du har i tillegg en healingform som heter "Seichim" som forklarer dette.
Seichim healing er healing for å helbrede sjela. Når man laaaangt opp i nivåene på dette (nesten på toppen), kan du begynne å sette fart i denne prossessen (at ting du vil skal skje, skjer. At du tiltrekker det ting du vil tiltrekke deg etc), slik at disse tingene du vil skal skje/tenker på/har behov for å oppleve skjer raskere.

Du har kanskje opplevd å hatt en innteresant samtale med en person om et rart tema. ikke så lenge etterpå så plutselig kommer du i prat med flere om dette, eller du erfarer ting som omhandler temaet. Dette er den prossessen i praksis.
(eksempel: Jeg har nå fortalt deg om seichim-healing.. Om kanskje 1mnd eller no, så kommer du i kontakt med dette et annet sted om, og du har behov/ønske for/om det).
Sist endret av Meteor Freak; 8. juni 2009 kl. 16:16.
Problemet med idioter er at de blir friske av å tro at de blir friske.
Det er derfor vi pessimistiske trangsynte jævler alltid blir sjuke.
Sitat av Jammer Vis innlegg
Ingen kan med hånden på hjertet påstå å tro på slikt vås?
Vis hele sitatet...
Så lenge det finnes mennesker, og ikke perfekte roboter med en feilmargin lik 0, så jo...alltid!
Jeg har sett den, og pga samboeren måtte jeg se den dubbet til norsk .. en heller pinsom opplevelse. Det de derimot tar opp, er veldig interessant. Jeg er ikke enig i forklaringene deres på hvorfor "teorien" fungerer, men jeg er fullstendig enig i at om man retter seg etter tankegangen, vil det ha en positiv innvirkning på hverdagen din.

Jeg er småbarnsfar, og 2 åringer kan plage livskiten av deg. Trassalder kombinert med en liten fanden som må ut i ny og ne kan ha destruktive effekter både på hus og foreldrenes humør. Jeg har fått flere dager ødelagt når ungen har vært i dritthumør og det har påvirket meg.
Jeg tenkte jeg skulle teste teorien i en form, og bestemte meg for at neste gang han hadde en drittdag, skulle takle alt han gjorde med ett smil, eventuelt godt humør. Jeg var, naturlig nok, mer tolmodig, i godt humør og taklet situasjonene mye bedre. Dette påvirket også ungen virket det som, da han etter noen timer ble mer omgjengelig igjen, istedenfor å fortsette i det uendelige slik han pleide før.
Da kan man jo diskutere om jeg tiltrakk meg godt humør til meg selv, og tiltrakk meg en snill unge, eller om dette bare var ett naturlig resultat som befester seg i vår natur. Vanskelig å si, men tankesettet fungerte.

Smil, og verden smiler til deg.
Vel, det er jo samme ideèn som PMA boka ommentrent? Positive mental attitude.....
Eller ordtaket " Du kommer langt med ett smil", aka fornuft.
Sitat av Jammer Vis innlegg
Ingen kan med hånden på hjertet påstå å tro på slikt vås?
Vis hele sitatet...
Regner med de fleste har egne teorier, religioner etc. Så å tro, eller bruke mange millioner, på vås er ikke akkurat uvanlig...
Ville feks mye heller att norge skulle vært The Secret stat, en det crapet vi har i dag...
Helst ingen av delene.
Jo helst at alle gikk med en positiv innstilling, any day!

Sitat av Astron Vis innlegg
Problemet med idioter er at de blir friske av å tro at de blir friske.
Det er derfor vi pessimistiske trangsynte jævler alltid blir sjuke.
Vis hele sitatet...
Faen å raw, hvor mange ganger har du vurdert å hoppe? Nei sorry, men fungerer det fordi de er dumme?
Det fungerer ikke uansett. Sorry to disillusionize you.
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av Jammer Vis innlegg
Det fungerer ikke uansett. Sorry to disillusionize you.
Vis hele sitatet...
Gammel tråd I know, men den påstanden der blir altfor useriøs. Ser her at alle sier at det bare er tull det de sier i filmen, og sier meg DELVIS enig. Blant annet at de som blir rammet av naturkatastrofer i verden har skyld i det selv, fordi de ikke tenkte positivt nok, blir egentlig en ganske syk og feil tanke. MEN når det er sagt, kan man ikke si om The Secret faktisk funker for å tiltrekke seg ting i livet før man har prøvd det selv. Tror de fleste ville ha blitt overrasket over tankens kraft om de først prøvde det å tenke rett skikkelig.
Vel, bevisbyrden ligger på den som kommer med en påstand, ikke på alle oss andre, så svaret til Jammer henger mer på greip enn svaret ditt...
Sitat av Euforia Vis innlegg
Gammel tråd I know, men den påstanden der blir altfor useriøs. Ser her at alle sier at det bare er tull det de sier i filmen, og sier meg DELVIS enig. Blant annet at de som blir rammet av naturkatastrofer i verden har skyld i det selv, fordi de ikke tenkte positivt nok, blir egentlig en ganske syk og feil tanke. MEN når det er sagt, kan man ikke si om The Secret faktisk funker for å tiltrekke seg ting i livet før man har prøvd det selv. Tror de fleste ville ha blitt overrasket over tankens kraft om de først prøvde det å tenke rett skikkelig.
Vis hele sitatet...
Som jeg har sagt før; dette fungerer, men ikke fordi det er en "naturlov". Det fungerer fordi at man letter ser muligheter til å oppnå det man vil, hvis man virkelig vet hva man vil. Når man er bevisst sine mål, ser man veien til dem og griper sjangsen når den byr seg. Man jobber også hardere og mer motivert, og har dermed større sjangs for å lykkes
Enig med felix poker.
Har man kjøpt seg en ny rød golf lbir det pluttselig mange av dem på veien.
Det handler om å være oppmerksom når mulighetene byr seg.
Om man vet hva man ser etter er det mye lettere å finne det.
Alle ting vi har rundt oss begynte med at en person så denne tingen klart for seg i tankene.
Og det er nettop med tankene ting skapes.
Filmen tar jo litt vel i , men det er ikke dumt å kjenne til disse prinsippene.
Kaizen
Jeg har ikke hørt om the sevret-filmen, men hørt om bøkene, er vel en for ungdommen og en for voksene.
Boka vet jeg handler om ønsketenkning, altså at du selv kan ønske deg materialske ting, og du skal visst få den,sier boka.
Boken handler om det å klare å tenke positivt.

om den ønsketenkningen fungerer vet jeg ikke, er opp til hver enkelt å bedømme. Vet om en person som har denne boka som en bibel, fordi han mener boka har gitt han masse.
Istedenfor å sende mat og nødhjelp til Afrika og fattige land kan vi nå sende kopier av denne boken, genialt!
De som står bak denne boken er genier - ikke bare selger de millionvis av kopier, det funker faktisk også! Selvsagt vil hverdagslige situasjoner ende mer positivt om du går rundt og gliser meterlange colgate-smil som en og annen tulling hele dagen, spørsmålet er vel heller om det er menneskelig sunt sånn fornuftig sett. Vi trenger å sette ned foten en gang i blandt også, og å tenke rasjonelt i stedet for illusjonelt er både viktig for vår overlevelse og vårt sinn. Meningen bak The Secret er fantastisk, og jeg håper så mange som mulig klarer å tolke den med ca. 30 klyper salt, men dessverre har vi alltids tullingene som flyr rundt og tilber boken på gladkristent vis.
Etter å ha sett Penn & Teller i går med intervju av kjerringa som står bak boka, må jeg si at det kan godt være oppførselen hallvveis gir det boka lover. Men måten det blir gjort, med allskens regler og faenskap så mistet jeg all respekt (siden jeg i utgangspunktet ikke kjenner til kjerringa, er den jævlig liten) for henne og boka.

I tillegg driver hun telefonsupport for kulten sin der hvor hun forteller hvilke regler som gjelder.

Fyren bak "Menn er fra Mars og kvinner fra Venus" er visstnok akkurat samme søppelet.