Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 20968
Hei.
Tidligere i dag sluknet skjermen min. Jeg tenkte kanskje at den var tom for batteri, så jeg satte den i laderen, men da driver den bare å vibrer med jevne mellomrom. Jeg har prøvd å holde home- og låseknappen for å resette den, men ingenting skjer. Noen som vet hvordan dette kan fikses, eller kan det eventuelt være at lcd/skjermen er kaputt?
Søk på how to put iPhone in dfu mode på YouTube
Trådstarter
21 1
Sitat av Rosland Vis innlegg
Søk på how to put iPhone in dfu mode på YouTube
Vis hele sitatet...
Takk for tipset, men det fungerte dessverre ikke. Da vil jeg tro at det ikke er noe med softwaren, men heller hardwaren?
Bytt skjerm, billig og like enkelt som å koke ris.
Sitat av Cal.12 Vis innlegg
Bytt skjerm, billig og like enkelt som å koke ris.
Vis hele sitatet...
Det er vel ikke så lett som du skal ha det til men. Skal du bytte skjerm framme, må du ut med all innmat..
5 års reklamasjon på mobiler
Sitat av Magnisx Vis innlegg
Det er vel ikke så lett som du skal ha det til men. Skal du bytte skjerm framme, må du ut med all innmat..
Vis hele sitatet...
Ikke på iphone 5. Da skrur man ut 2 skruer og drar av skjermen foran. Det tar sikkert rundt 10 minutter maksimalt for en nybegynner å bytte skjermen på iphone 5.

Iphone 4 derimot er litt mer stress. Da starter man bakfra og jobber seg mot fronten.
Hvis den vibrerer med jevne mellomrom er den gått i en restart-loop. Det er ingen garanti for at det er skjermen som forårsaker det, så å bytte skjermen trenger ikke å hjelpe. Jeg har tidligere fikset en telefon med akkurat det problemet ved hjelp av DFU-modus. Hvis det ikke går ville jeg nok levert den inn for reklamasjon.
Minner om vår kjære venn væskeskade!
Sist endret av Fanz; 2. mai 2014 kl. 16:59.
Sitat av Fanz Vis innlegg
Minner om vår kjære venn væskeskade!
Vis hele sitatet...
Fuktskade ja. Du har en indikator for dette i sim-kort åpningen. Et hvitt lite merke. Dersom dette er rødt, er det fukt i mobilen, og det kan bli problem med reklamasjon.

Ellers: en iphone skjerm har LCD og touch-skjerm i ett som blir nevnt her. Har reparert iphone 4 og ipad, men ingenting var så enkelt som å skifte batteri på iphone 5. Som nevnt: skru av to skruer ved ladepluggen, ut med sim kort, VIP av skjermen. Finnes mange toturials på YouTube. Når skjermen er løs, er det 3 kabler som vippes ut-vips-skjermen er av.

En uoriginal skjerm koster 150-200 flis på ebay.
Sitat av reklame Vis innlegg
Fuktskade ja. Du har en indikator for dette i sim-kort åpningen. Et hvitt lite merke. Dersom dette er rødt, er det fukt i mobilen, og det kan bli problem med reklamasjon.

.
Vis hele sitatet...
butikken må fortsatt bevise at tlf er fuktskadet og bevise at det er fuktskaden som er årsak til problemet.. noe som fort kan bli problematisk for butikken..

En fuktindikator på tlf er ikke bevis nok for fuktskade..
Sist endret av Notoneofthem; 2. mai 2014 kl. 18:48.
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
butikken må fortsatt bevise at tlf er fuktskadet og bevise at det er fuktskaden som er årsak til problemet.. noe som fort kan bli problematisk for butikken..

En fuktindikator på tlf er ikke bevis nok for fuktskade..
Vis hele sitatet...
Nei, det tar de to sek og sjekke om det er fruktskade eller ikke.
Jobber selv på et verksted og tar oss nøyaktig 5 sek fra telefonen er åpnet til vi har funnet fruktskade om det finnes.

og eksisterer det fruktskade så forsvinner alt av garanti uansett hva som er feil.
Sitat av Fanz Vis innlegg
Nei, det tar de to sek og sjekke om det er fruktskade eller ikke.
Jobber selv på et verksted og tar oss nøyaktig 5 sek fra telefonen er åpnet til vi har funnet fruktskade om det finnes.

og eksisterer det fruktskade så forsvinner alt av garanti uansett hva som er feil.
Vis hele sitatet...
http://m.dinside.no/893562/iphones-f...or-er-ikke-nok


Bare tull.. du må klare og bevise at evnt fuktskaden er årsak til feilen ellers taper ditt firma i forbrukertvistutvalget..

og jeg prater om reklamasjon ikke garanti

http://m.dinside.no/898478/reklamasj...mobil-er-mulig
Sist endret av Notoneofthem; 2. mai 2014 kl. 19:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
http://m.dinside.no/893562/iphones-f...or-er-ikke-nok


Bare tull.. du må klare og bevise at evnt fuktskaden er årsak til feilen ellers taper ditt firma i forbrukertvistutvalget..
Vis hele sitatet...
Bare tull nei? vi har fått klar beskjed av produsentene at vis det er væskeskade så skal vi verken reparere produktet og garantien forsvinner. om det finnes væskeskade på produktet så er som regel det feilen.
Eneste vi er pålagt er og bevise at det er veskeskade, da holder det med et bilde av væskeskaden.
Sist endret av Fanz; 2. mai 2014 kl. 19:14.
Sitat av Fanz Vis innlegg
Bare tull nei? vi har fått klar beskjed av produsentene at vis det er væskeskade så skal vi verken reparere produktet og garantien forsvinner. om det finnes veskeskade på produktet så er som regel det feilen.
Eneste vi er pålagt er og bevise at det er veskeskade, da holder det med et bilde av veskeskaden.
Vis hele sitatet...
nei hvis kunden går videre med saken når dere sier nei.. så må dere bevise i forbrukertvistutvalget at tlf er fuktskadet og at fuktskaden er årsak til feilen..

klarer dere ikke dette så taper dere i forbrukertvist utvalget..

http://www.amobil.no/artikler/verkst...ler-deg/116330

http://www.amobil.no/artikler/forbru...tobevis/116334
Sist endret av Notoneofthem; 2. mai 2014 kl. 19:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
nei hvis kunden går videre med saken når dere sier nei.. så må dere bevise i forbrukertvistutvalget at tlf er fuktskadet og at fuktskaden er årsak til feilen..

klarer dere ikke dette så taper dere i forbrukertvist utvalget..

http://www.amobil.no/artikler/verkst...ler-deg/116330
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig må vi bevise at den er fuktskadet, somregel når det er fuktskade så er det irring på komponentene, da tar vi bilde av det og vips, skaden er bevist.

Man kan aldri være sikker på om feilen skyldes fuktskaden eller ikke, men hva så?
Vi og ingen andre godkjente verksteder reparerer fuktskadet produkter, uansett hvor mye kunden måtte tilby oss.

De store produsentene har gitt oss og andre klar beskjed om at vis et produkt er fuktskadet og vi kan bevise det iform av bilde, så gjelder ikke garanti, reprasjon med orginal deler etc.

Si meg i mot så mye du vil, men her vet jeg at jeg har rett, for jeg holder på med det her til daglig.
Sitat av Fanz Vis innlegg
Selvfølgelig må vi bevise at den er fuktskadet, somregel når det er fuktskade så er det irring på komponentene, da tar vi bilde av det og vips, skaden er bevist.

Man kan aldri være sikker på om feilen skyldes fuktskaden eller ikke, men hva så?
Vi og ingen andre godkjente verksteder reparerer fuktskadet produkter, uansett hvor mye kunden måtte tilby oss.

De store produsentene har gitt oss og andre klar beskjed om at vis et produkt er fuktskadet og vi kan bevise det iform av bilde, så gjelder ikke garanti, reprasjon med orginal deler etc.

Si meg i mot så mye du vil, men her vet jeg at jeg har rett, for jeg holder på med det her til daglig.
Vis hele sitatet...
og enda så vet du ikke forskjell på garanti og reklanasjon ?
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
og enda så vet du ikke forskjell på garanti og reklanasjon ?
Vis hele sitatet...
Fuktskader har kunden selv skyld i, så reklamasjon faller ikke under den, ei eller garanti.

har du forsikring, kan du være heldig og ny telefon.

Så fortell meg hvordan du kan bruke reklamasjonsretten om telefonen din har kommet i kontakt med fuktighet? sist jeg sjekket så har ikke fuktighet og elektronikk noe å gjøre sammen?

Men det her er bare ord mot ord, prøv og se hvor langt du kommer!
Sitat av Fanz Vis innlegg
Fuktskader har kunden selv skyld i, så reklamasjon faller ikke under den, ei eller garanti.

har du forsikring, kan du være heldig og ny telefon.



Så fortell meg hvordan du kan bruke reklamasjonsretten om telefonen din har kommet i kontakt med fuktighet? sist jeg sjekket så har ikke fuktighet og elektronikk noe å gjøre sammen?

Men det her er bare ord mot ord, prøv og se hvor langt du kommer!
Vis hele sitatet...
hvis du leser litt av linkene så ser du om en fyr som hadde en fuktskadet tlf som vant i forbrukertvistutvalget.. nettopp pga at sjappa ikke kynne bevise at fuktskaden var årsak til at knappen på tlf ikke virket..
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
hvis du leser litt av linkene så ser du om en fyr som hadde en fuktskadet tlf som vant i forbrukertvistutvalget.. nettopp pga at sjappa ikke kynne bevise at fuktskaden var årsak til at knappen på tlf ikke virket..
Vis hele sitatet...
Ser du ikke hva jeg skriver? Hva så om de ikke kunne bevise det?
Er det fuktskade på en ting, så er garantien borte og muligheten for å reparere produktet hos et godkjent verksted. Om du vil diskutere mer med det, så anbefaler jeg at du kaller inn de store merkene som Apple, samsung, htc, sony osv til et møte. så kan de kanskje gi deg litt mere info om hvorfor et fuktskadet produkt ikke dekkes av reklamasjon, garanti eller mulighet for reparasjon.

Det her kan sammenlignes med "svein" som kjører bilen inn i et tre, så går han til produsenten, krever reparasjon, siden bilen ikke tålte det. Ser du hvor dumt det blir?
Sitat av Fanz Vis innlegg
Ser du ikke hva jeg skriver? Hva så om de ikke kunne bevise det?
Er det fuktskade på en ting, så er garantien borte og muligheten for å reparere produktet hos et godkjent verksted. Om du vil diskutere mer med det, så anbefaler jeg at du kaller inn de store merkene som Apple, samsung, htc, sony osv til et møte. så kan de kanskje gi deg litt mere info om hvorfor et fuktskadet produkt ikke dekkes av reklamasjon, garanti eller mulighet for reparasjon.

Det her kan sammenlignes med "svein" som kjører bilen inn i et tre, så går han til produsenten, krever reparasjon, siden bilen ikke tålte det. Ser du hvor dumt det blir?
Vis hele sitatet...
kjøper jeg en tlf på en butikk så skal butikken fikse mine problemer med tlf ikke produsenten.. om butikken for problemer med produsent er ikke kundens problem men butikken.. så ikke kom med sånt tullprat!
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
kjøper jeg en tlf på en butikk så skal butikken fikse mine problemer med tlf ikke produsenten.. om butikken for problemer med produsent er ikke kundens problem men butikken.. så ikke kom med sånt tullprat!
Vis hele sitatet...
Butikken? Eneste butikken gjør er og fungere som en mellommann.
Butikken sender telefonen til oss, vi sjekker telefonen, evt reparerer den om den oppfyller produsentens krav til reparasjon på garanti eller prisoverslag.
Oppfyller ikke telefonen de kravene, så har kunden valget mellom og få telefonen tilbake mot et fraktgebyr eller at vi kaster den.
Butikken har lite med avgjørelsen på produktet, de er bare i kontakt med kunde - oss, oss - kunde.

Og vi er nøytrale, vi tjener penger på hver reparasjon så vi gjør alt vi kan for og reparere hvert produkt, enten det er på garanti eller prisoverslag.
Vi synes det er kjedelig med fuktskader for da tjener vi ikke penger og vi "jobber" gratis når vi beviser at det er fuktskade.

Men jeg anbefaler deg og lese rettighetene dine og kjøpsavtalen til produktene. der står det som oftes alt du måtte lure på.
Sitat av Fanz Vis innlegg
Butikken? Eneste butikken gjør er og fungere som en mellommann.
Butikken sender telefonen til oss, vi sjekker telefonen, evt reparerer den om den oppfyller produsentens krav til reparasjon på garanti eller prisoverslag.
Oppfyller ikke telefonen de kravene, så har kunden valget mellom og få telefonen tilbake mot et fraktgebyr eller at vi kaster den.
Butikken har lite med avgjørelsen på produktet, de er bare i kontakt med kunde - oss, oss - kunde.

Og vi er nøytrale, vi tjener penger på hver reparasjon så vi gjør alt vi kan for og reparere hvert produkt, enten det er på garanti eller prisoverslag.
Vi synes det er kjedelig med fuktskader for da tjener vi ikke penger og vi "jobber" gratis når vi beviser at det er fuktskade.

Men jeg anbefaler deg og lese rettighetene dine og kjøpsavtalen til produktene. der står det som oftes alt du måtte lure på.
Vis hele sitatet...
Jeg kan kjøpsloven meget godt .. kjøper jeg en tlf på lars sin butikk.. så er det lars som skal fikse mine problemer ikke produsenten.. lars skal ikke skylde på produsenten.. om lars ikke får dekket sine utgifter fra produsenten så er det Lars sitt problem

Sak 11/108 - klage på mobil
Område: Vedtak
"
Saken gjaldt kjøp av en HTC mobiltelefon. Klageren reklamerte fordi telefonen kort tid etter kjøpet ikke kunne brukes uten å være tilkoblet laderen. Innklagde avviste reklamasjonen på grunn av veskeskade. Utvalget viste til bevisbyrderegelen i fkjl. § 18 andre ledd og mente at innklagde ikke hadde godtgjort hvorfor fukten førte til den påberopte mangel. Klageren fikk medhold i sitt krav om hevingsoppgjør



Sak 10/1179 - klage på mobiltelefon
Område: Vedtak

Klage på feil ved mobiltelefon 5 mnd etter kjøpet. Innklagde anførte væske/fuktskade.Utvalget fant det ikke tilstrekkelig bevist at funksjonssvikten ikke skyldtes mangel som forelå på kjøpstidspunktet og fkjl. § 18 annet ledd fikk anvendelse. Medhold i heving og delvis medhold i erstatning


http://www.forbrukertvistutvalget.no...age+p%E5+mobil
Sist endret av Notoneofthem; 2. mai 2014 kl. 20:13.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Fanz Vis innlegg
Ser du ikke hva jeg skriver? Hva så om de ikke kunne bevise det?
Er det fuktskade på en ting, så er garantien borte og muligheten for å reparere produktet hos et godkjent verksted.
Vis hele sitatet...
I Noreg har vi noko som heiter reklamasjonsrett, som er eit lovpålagt minimum. At Apple m.fl. forsøker å ignorere den lovgjevinga har forbrukerombodet kritisert.

Forbrukerrådet har og gått ut og kritisert levrandørane si oppfatning av fuktskader.

Så saka er langt frå så enkelt som du forsøker å framstille den - realiteten er nok at du har vorte fortalt av arbeidsgjevar deira tolking av regelverket - som ikkje er einaste tolking, og neppe rett tolking heller.
Sitat av slashdot Vis innlegg
I Noreg har vi noko som heiter reklamasjonsrett, som er eit lovpålagt minimum. At Apple m.fl. forsøker å ignorere den lovgjevinga har forbrukerombodet kritisert.

Forbrukerrådet har og gått ut og kritisert levrandørane si oppfatning av fuktskader.

Så saka er langt frå så enkelt som du forsøker å framstille den - realiteten er nok at du har vorte fortalt av arbeidsgjevar deira tolking av regelverket - som ikkje er einaste tolking, og neppe rett tolking heller.
Vis hele sitatet...
Det kan godt stemme, jeg forholder meg bare etter hva min arbeidsgiver og våres avtaler med de ulike produsentene sier.

Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
Jeg kan kjøpsloven meget godt .. kjøper jeg en tlf på lars sin butikk.. så er det lars som skal fikse mine problemer ikke produsenten.. lars skal ikke skylde på produsenten.. om lars ikke får dekket sine utgifter fra produsenten så er det Lars sitt problem

Sak 11/108 - klage på mobil
Område: Vedtak
"
Saken gjaldt kjøp av en HTC mobiltelefon. Klageren reklamerte fordi telefonen kort tid etter kjøpet ikke kunne brukes uten å være tilkoblet laderen. Innklagde avviste reklamasjonen på grunn av veskeskade. Utvalget viste til bevisbyrderegelen i fkjl. § 18 andre ledd og mente at innklagde ikke hadde godtgjort hvorfor fukten førte til den påberopte mangel. Klageren fikk medhold i sitt krav om hevingsoppgjør



Sak 10/1179 - klage på mobiltelefon
Område: Vedtak

Klage på feil ved mobiltelefon 5 mnd etter kjøpet. Innklagde anførte væske/fuktskade.Utvalget fant det ikke tilstrekkelig bevist at funksjonssvikten ikke skyldtes mangel som forelå på kjøpstidspunktet og fkjl. § 18 annet ledd fikk anvendelse. Medhold i heving og delvis medhold i erstatning


http://www.forbrukertvistutvalget.no...age+p%E5+mobil
Vis hele sitatet...
Butikken får ikke gjort noe med telefonen da de ikke er autorisert til og kunne åpne telefonen, reparere den eller har tilgang på orginal deler(med garanti).

Hva lars gjør er opp til han, om han velger og gi deg en ny telefon så er det han som taper på det. Men da blir saken helt annet, for da gir han deg ikke en telefon fordi du har krav på det, men fordi han vil være grei.
Er det væskeskade, så er det ditt ansvar. du har vært uforsiktig og derfor dekker ikke produsentene din idioti.
Det sier seg selv også, gjør det ikke det?

Og de sakene du henviser til har nok blitt vunnet fordi de ikke har hatt sterke nok bevis på væskeskade. Vi kan heller ikke si at en telefon er væskeskadet uten at det er synlig bevis.

Men uansett hva du sier, så får ikke vi lov til og bytte en eneste DEL på et væskeskadet produkt.

Moderna forsikring anbefales på det STERKESTE det er guds gave til elektronikken.
Sist endret av Fanz; 2. mai 2014 kl. 20:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Fanz Vis innlegg
Det kan godt stemme, jeg forholder meg bare etter hva min arbeidsgiver og våres avtaler med de ulike produsentene sier.



Butikken får ikke gjort noe med telefonen da de ikke er autorisert til og kunne åpne telefonen, reparere den eller har tilgang på orginal deler(med garanti).

Hva lars gjør er opp til han, om han velger og gi deg en ny telefon så er det han som taper på det. Men da blir saken helt annet, for da gir han deg ikke en telefon fordi du har krav på det, men fordi han vil være grei.
Er det væskeskade, så er det ditt ansvar. du har vært uforsiktig og derfor dekker ikke produsentene din idioti.
Det sier seg selv også, gjør det ikke det?

Og de sakene du henviser til har nok blitt vunnet fordi de ikke har hatt sterke nok bevis på væskeskade. Vi kan heller ikke si at en telefon er væskeskadet uten at det er synlig bevis.

Men uansett hva du sier, så får ikke vi lov til og bytte en eneste DEL på et væskeskadet produkt.

Moderna forsikring anbefales på det STERSTE det er guds gave til elektronikken.
Vis hele sitatet...
Derfor er vi så heldige i norge at vi har forbrukertvist utvalget.. så vi slipper at ett gjeng med aper som har lite skolegang skal bestemme om vi kan bruke reklamasjonsretten eller ikke..
Sitat av Fanz Vis innlegg
Lite skolegang? hvor har du det fra?
Vis hele sitatet...
Les og lær


http://www.forbrukerradet.no/side/mo...efoner-og-fukt

Sitat av Fanz Vis innlegg
Lite skolegang? hvor har du det fra?
Vis hele sitatet...
en 7 åring med tilgang til youtube klarer å fikse mobiltlf..
Sist endret av Notoneofthem; 2. mai 2014 kl. 21:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvis tasten oppe til høyre på min tlf ikke virker.. og det er en fuktskade nede til venstre på tlf så må du bevise "butikken" bevise at den fuktskaden fører til at knappen oppe til høyre ikke virker...

Klarer ikke du å bevise det så må butikken fikse tlf gratis klarer du å bevise at det faktisk er derfor denne knappen ikke virker så må ikke butikkrn fikse problemet.
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
Hvis tasten oppe til høyre på min tlf ikke virker.. og det er en fuktskade nede til venstre på tlf så må du bevise "butikken" bevise at den fuktskaden fører til at knappen oppe til høyre ikke virker...

Klarer ikke du å bevise det så må butikken fikse tlf gratis klarer du å bevise at det faktisk er derfor denne knappen ikke virker så må ikke butikkrn fikse problemet.
Vis hele sitatet...
Haha, Det her blir for dumt.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Fanz Vis innlegg
Butikken får ikke gjort noe med telefonen da de ikke er autorisert til og kunne åpne telefonen, reparere den eller har tilgang på orginal deler(med garanti).
Vis hele sitatet...
Det er ikkje mitt problem. Det er seljar sitt problem. Om verkstedet seljar nyttar for å oppfylle sine forpliktelsar ikkje kan norsk lov, så er ikkje det mitt problem - det er seljar sitt problem.

Beklagelegvis gjer elektronikkbransjen det dei kan for å unngå å følgje norsk lov, m.a. uthuling ved å påstå at mobiltelefoner omlag ikkje skal nyttast utendørs.
▼ ... over et år senere ... ▼
Jeg var og fikset skjermen på iphone 5s min på et senter og etter en uke så gikk hele skjermen svart og jeg prøvde å omstille den med å holde hjem knappen og av/på knappen for over 1 minutt men apple logoet viste ikke. Kan det være at når de tok på en ny skjerm så gjorde de en liten feil på innsiden? Jeg har kvitteringen og jeg kan nok få en gratis fiks pågrunn av det.
Sist endret av Bolikken; 19. juli 2016 kl. 12:41.
Sitat av Bolikken Vis innlegg
Jeg var og fikset skjermen på iphone 5s min på et senter og etter en uke så gikk hele skjermen svart og jeg prøvde å omstille den med å holde hjem knappen og av/på knappen for over 1 minutt men apple logoet viste ikke. Kan det være at når de tok på en ny skjerm så gjorde de en liten feil på innsiden? Jeg har kvitteringen og jeg kan nok få en gratis fiks pågrunn av det.
Vis hele sitatet...
Jeg tenker enten dårlig jobb eller dårlig skjerm. Jeg tenker mest det siste, ettersom jeg har hørt at enkelte slike butikker bruker billig kinakvalitet på delene. Uansett, du kommer med løsningen selv. Det er vel bare å reklamere på reparasjonen.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
1. Har du prøvd å holde inn den knappen oppå og den store knappen samtidig i over 5 sekunder?
2. Les og lær
http://www.recovery-tool.com/ios-rec...ck-screen.html
Sist endret av JohnCena; 6. desember 2016 kl. 10:52.