Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  156 59085
Et raskt spørsmål, vi gutta var på tg 13, og da var hylla våres for "stor", noe den ikke var, ikke at det ble noe problem når de som satt rundt oss aldri møtte opp. Vi har nøyaktig riktig mål.

men spørsmålet er, er det sånn at vi kan "utvide" bordet vi sitter på? vi skal seate på kanten av rekka.
Sitat av DustMan Vis innlegg
Et raskt spørsmål, vi gutta var på tg 13, og da var hylla våres for "stor", noe den ikke var, ikke at det ble noe problem når de som satt rundt oss aldri møtte opp. Vi har nøyaktig riktig mål.

men spørsmålet er, er det sånn at vi kan "utvide" bordet vi sitter på? vi skal seate på kanten av rekka.
Vis hele sitatet...
Tolket dette som at du vil bruke mer plass i bredden, enn selve bordene?
Nei, det er ikke lov. Du får kun den bordplata du har. Du kan risikere at du får ett av de store strøm/kabel-skapene på enden av raden din, eller mange andre ting.

Utvider du, kan jeg love at du får problemer med de som går rundt og sjekker hyllene.
Sitat av TaterKjell Vis innlegg
Tolket dette som at du vil bruke mer plass i bredden, enn selve bordene?
Nei, det er ikke lov. Du får kun den bordplata du har. Du kan risikere at du får ett av de store strøm/kabel-skapene på enden av raden din, eller mange andre ting.

Utvider du, kan jeg love at du får problemer med de som går rundt og sjekker hyllene.
Vis hele sitatet...
okey for jeg hørte av en kompis at man kunne snakke med dissa som går rundt, at man kunne få "utvidet" det, men ville ha det bekrefta.

Men poenget da er at ifjor så må vi ha fått for liten plass en det vi egentlig skulle ha, fordi vi fulgte alt av mål nøyaktig, så det virker som er grunn til å kunne utvide.
Sitat av DustMan Vis innlegg
okey for jeg hørte av en kompis at man kunne snakke med dissa som går rundt, at man kunne få "utvidet" det, men ville ha det bekrefta.

Men poenget da er at ifjor så må vi ha fått for liten plass en det vi egentlig skulle ha, fordi vi fulgte alt av mål nøyaktig, så det virker som er grunn til å kunne utvide.
Vis hele sitatet...
Det skader ikke å ta kontakt med Sec å høre om en slik konstruksjon kan bli mulig, men jeg tviler sterkt.
Send en mail til konstruksjon at gathering dot org.
Sitat av DustMan Vis innlegg
okey for jeg hørte av en kompis at man kunne snakke med dissa som går rundt, at man kunne få "utvidet" det, men ville ha det bekrefta.

Men poenget da er at ifjor så må vi ha fått for liten plass en det vi egentlig skulle ha, fordi vi fulgte alt av mål nøyaktig, så det virker som er grunn til å kunne utvide.
Vis hele sitatet...
Men det må da ha vært in grunn til at de sa den var for stor, var det høyde, bredde, dybde, om dere hadde målt den til å passe ant. prs i lengden burde det ikke ha vært en problem, men det kan jo hende dere er mindre heldige med mattefaget og kalkulerte feil. 1 pers er 55cm dybde og 80cm bredde yttervegg til yttervegg, om dere målte innerveggen er det klart den ble for stor, men crewet virket kule de og var forståelsesfulle for småfeil i konstruksjonen.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Ble det noe freak rekke i år? Isåfall, hvor hen? Tar kanskje en tur innom
Blir nok ikke det, nei. iverfall ikke som jeg har hørt.
Sitat av HanDuck Vis innlegg
Ble det noe freak rekke i år? Isåfall, hvor hen? Tar kanskje en tur innom
Vis hele sitatet...
Nei, det ser ikke sånn ut. Ingen som tok på seg oppgaven som seater, og nå ser det ganske sent ut. Enda om man skulle få satt opp seater og nFF's eget seatmap er seatingen åpnet og fordelen av å seate for en stor gruppe (tidlig tilgang) er borte. Se på kartet - begrenset med ledige plasser pluss at mange herifra sikkert har plassert seg gjør dette vanskelig.
Men uansett om det ikke blir noe rekke, må vi prøve å få med noen freaks på freakbabb
Sitat av Rundballe`n Vis innlegg
Men uansett om det ikke blir noe rekke, må vi prøve å få med noen freaks på freakbabb
Vis hele sitatet...
Enig! Blir med på freakbabb selv om jeg ikke blir med på freakrekke om det blir en.
Jeg skal værtfall ut å spise på Torsdagen, i anledning bursdagen min!
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Yes, jeg er med på freakbabb en dag
Freakbabb, den er grei!
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Jeg blir gjerne også med på freakbabb en dag

Skal vi få organisert det litt bedre litt nærmere TG, eller tar vi det på sparket?
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Vi kan godt organisere, men er med på spontan babb også
Kanskje noen får satt opp en irc alle freaks som er på TG kan sitte på når vi er der? Gjør det lettere å avtale bl.a babb og andre ting.
Sist endret av Huztle; 31. mars 2014 kl. 12:42.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Kan vi ikke bruke Freak sin egen chat? Eller blir det litt for fullt der?
Hadde kanskje vært greit å ha en egen chat, kan se for meg det blir mye lok og spam samt mas om forskjellige spill som de sikkert setter pris på at vi tar i eget rom.
#nFF.TG ble brukt i fjor, og jeg foreslår at den brukes i år også.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Sinken Vis innlegg
#nFF.TG ble brukt i fjor, og jeg foreslår at den brukes i år også.
Vis hele sitatet...
Stemmer for den.

Gleder folket seg til TG? Nå er det jo bare 15 dager, 19 timer og 25 min igjen.
Sist endret av Freddy_fred5; 31. mars 2014 kl. 14:34.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Stemmer for den.

Gleder folket seg til TG? Nå er det jo bare 15 dager, 19 timer og 25 min igjen.
Vis hele sitatet...
Blir sikkert fett, muligens mitt siste TG også nå som det blir fjerde året på rad. Syns vi bør få til å spille sammen, sånn som vi har gjort på freakrekka tidligere. Husker vi var opp til 25 på samme Minecraft server en stund.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Hvis noen av dere andre har en switch og har lyst til å sette opp til FreakTG-server til div. spill så kan jeg supplementere med en server.

Specs:
Core2Duo
4gb DDR2 RAM
500Gb disk
OS: Kan installere WinXP/7/8/SBS 2011, samt alt av forskjellige Linux-OS.

Skrik ut hvis noen vil ta ansvaret for dette, personlig har jeg ikke en god nok switch til å ordne med dette. Jeg tar med serveren opp selv og henter den litt før TG er ferdig. Den ansvarlige får full tilgang m. adminbruker.

Kontakt meg på PM hvis du vil sette opp btw.
Sist endret av Freddy_fred5; 31. mars 2014 kl. 14:44.
Alle sitter vel koblet til switchene som er på tg fra før av, så kobler vi oss bare på via IP. Var hvertfall slik vi gjorde det sist.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Men det er bare en port per plass, om jeg husker rett. Jeg har ingen switch jeg kan bruke, så jeg har personlig ingen mulighet for å sette opp en server på TG, men jeg kan fint stille en maskin til rådighet om noen føler for å ta ansvaret for den iløpetav TG.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Men det er bare en port per plass, om jeg husker rett. Jeg har ingen switch jeg kan bruke, så jeg har personlig ingen mulighet for å sette opp en server på TG, men jeg kan fint stille en maskin til rådighet om noen føler for å ta ansvaret for den iløpetav TG.
Vis hele sitatet...
Iallefall tidligere har det ofte vært mange porter ledige
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Er med på freakbabbe, drasser nok med meg dem jeg sitter med om det går fint. Men vi får organisere eller ta det spontant på #nFF.tg når den tid kommer.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Hmm, vi får se litt på det, kan sikkert få satt det opp, men da må jeg ordne med kabler ol.
Skal gi melding om det blir opplegg av det iallefall.
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Er med på minecraft eller noe lignende på TG. Hva tar vi det over? Skype, TS elns?
Sist endret av HanDuck; 1. april 2014 kl. 08:25.
Sitat av HanDuck Vis innlegg
Er med på minecraft eller noe lignende på TG. Hva tar vi det over? Skype, TS elns?
Vis hele sitatet...
Om noen får satt opp ts3 server hadde jo det vært fett.
Not a real gamer
retovio's Avatar
har en ts server

server adress: retovio.tk

ikke noe passord men det er et passord for å komme inn på channelen Freak@TG. passordet er freak
Om noen tar med ett par Controllere for PC kan vi ta en liten Nidhogg turnering. Eller Starwhal om noen har det.
Hvor er freak-rekka i år?
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Er nok ikke rekke i år (ingen som tok på seg oppgaven som seater).
Hvordan er det med egen bil og parkering?
Sitat av Magnisx Vis innlegg
Hvordan er det med egen bil og parkering?
Vis hele sitatet...
Om du er rimelig tidlig ute får du lett parkeringsplass. I værste fall må du parkere en stubb unna inngangen, men fortsatt på Vikingskipets dedikerte parkeringsplass. Ved 2 tida er det ganske fullt.
Hva er rimelig tidlig ute da? Hvor mye koster det for parkering?
Sitat av Magnisx Vis innlegg
Hva er rimelig tidlig ute da? Hvor mye koster det for parkering?
Vis hele sitatet...
Jeg vil tro at å komme senest 10 er lurt, husker at det var rimelig mange biler der i fjor i den tiden da jeg kom. Koster det faktisk noe å stå der? Kjørte ikke selv i fjor så kan ikke noe om parkeringen, men jeg kjører i år.
Sist endret av Redfreak; 3. april 2014 kl. 10:22.
Parkering er gratis.
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Herlig å sleppe å tenke på parkering Siden dette er første gang jeg drar så har jeg to spørsmål: Når åpner de dørene? Når begynner det liksom å starte der?
Sist endret av HanDuck; 3. april 2014 kl. 11:03.
Sikkert mange som har svart på dette allerede, men orker ikke lese gjennom alle svarene.
Du får jo bord der, så det er ikke vits å ta med seg noe. Jeg hadde kun med meg pc og diverse klær/toalettsaker/pute/teppe osv. Det er ikke lov til å sove under pulten din, men jeg gjorde det alltid for det. Bare gjemte meg litt, slik at vaktene ikke så meg
Prisen husker jeg ikke
Sitat av HanDuck Vis innlegg
Herlig å sleppe å tenke på parkering Siden dette er første gang jeg drar så har jeg to spørsmål: Når åpner de dørene? Når begynner det liksom å starte der?
Vis hele sitatet...
Dørene åpnes 9 om morgenen, og selve ''showet'' starter 9 om kvelden.
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Noen som sitter på rad 28/29?
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Sitter på r31.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitter på R26, per ifølge Geekevents.


Noen som vet om når en burde være der for å få kommet seg rimelig raskt inn?
Noen som vet hvordan det er å ha lettsykkel og moped der? Tenkte å ha den der for lett tilgang til butikk osv
Lurt å komme ganske tidlig hvis du vil komme raskt inn, evt. komme veldig sent 7-8 tida pleier å være greit, da kan du hente bånd først og deretter være klar til å gå rett inn i skipet når dørene åpnes 09.00 Det skal også nevnes at utover dagen er det en god del trafikk du slipper hvis du drar tidlig
Rad 19 her. Første gang i år. Gleder meg helt sykt
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Ser virkelig ut som om det blir en gjeng med på freakbabb
Hvordan er stolene der borte? Er det riktig at det er slike plastikkstoler som vi har ute og er det nødvendig å ta med en pute å sitte på? I såfall hva slags pute bruker dere?
Blir mitt første TG i år, kommer til å sitte en plass på Rad 26, vet ikke helt sete enda, desverre.
Hei. Er det noen her inne som har erfaringer med å reise fra TG med tog til Bergen ? Eventuelt Hvordan komme seg til stasjonen fra vikingskipet. Vet ikke hvor stasjonen ligge i forhold. Dett er da første gang jeg reiser til TG
Sitat av Broder Safari Vis innlegg
Hei. Er det noen her inne som har erfaringer med å reise fra TG med tog til Bergen ? Eventuelt Hvordan komme seg til stasjonen fra vikingskipet. Vet ikke hvor stasjonen ligge i forhold. Dett er da første gang jeg reiser til TG
Vis hele sitatet...
Litt avhenge av hvor mye du har med deg, er det gå avstand fra togstasjonen til Vikingskipet. Det blir også satt opp shuttle-busser som deltagerne kan ta. Disse blir nok veldig billige, om ikke gratis.

https://www.google.no/maps/dir/Hamar...2956!3e2?hl=no

Sitat av Prinlezz Vis innlegg
Hvordan er stolene der borte? Er det riktig at det er slike plastikkstoler som vi har ute og er det nødvendig å ta med en pute å sitte på?
Vis hele sitatet...
De stolene som står der er slike plastikkstoler ja, og det lønner seg nok og ta med en pute å sitte på. Hva slags pute aner jeg ikke, selv tar jeg bare med konorstol. Men så bor jeg bare 25 min unna da
Sist endret av PopeSweetJesus; 7. april 2014 kl. 12:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.