Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  73 43432
Hohihohaho!
knivibaguet's Avatar
Trådstarter
Da tror jeg nok det er luft og dårlig tørking... tar alltid test av blandingen før jeg stapper den i raketten og det brenner godt, men ser at tynne pølser av sette klarer ikke brenne på egenhånd, med mindre det er i et casing
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Den aller største forbedringen du kan gjøre er å skaffe en vekt. Dealextreme har noen rimelige av helt kurant kvalitet. Det tar riktignok en stund å få dem, though. Sjekk ebay eventuelt.
Hohihohaho!
knivibaguet's Avatar
Trådstarter
tror jeg går til Ebay da gitt... har slutta å handle på DX pgr. av leveringstiden demmes.

Denne perhaps?
Om du er utålmodig selger de vekter i Norge også. De måler som regel bare til 1g though. Men det funker om det bare er KNSU og BP du skal lage.
Hohihohaho!
knivibaguet's Avatar
Trådstarter
Er jo ikke bare det jeg skal lage planlegger å gjor litt morsommere pyro og kjemi senere.
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Gå for en med kapasitet på ≥500 gram og oppløsning på 0,1 gram. Det holder lenge med mindre du har tenkt til å lage helt enormt små batcher. Den du linker til gjør sikkert susen.
Jeg fikk aldri til å bruke R-candy, men hadde en stor suksess med kno3/melis som nybegynner.

Jeg brukte 50/50 med teskjed. Blandet/knuste dette i en morter og tok en brenntest for hver batch. Veldig lett å lage. Brukte en rammer og tok etterpå å drillet ett hull gjennom raketten til endedysen.

Ikke smelt blandingen.


Husk at Kno3/sukrose er meget hydroskopisk, så det må lagres lufttett.

Husk at du MÅ sørge for at raketten er balansert, ellers vil den ikke fly rett opp.

Kan laste opp en video av en slik rakett senere hvis du er intressert.
Hohihohaho!
knivibaguet's Avatar
Trådstarter
Kan godt laste opp en sånn video når jeg får tid ja.
Du sa du brukte melis? Det gikk ikke så bra for meg. kan være pgr. av at jeg smeltet det da... men skal prøve en tørr blanding og
Sitat av Morsam. Vis innlegg
Jeg fikk aldri til å bruke R-candy, men hadde en stor suksess med kno3/melis som nybegynner.

Jeg brukte 50/50 med teskjed. Blandet/knuste dette i en morter og tok en brenntest for hver batch. Veldig lett å lage. Brukte en rammer og tok etterpå å drillet ett hull gjennom raketten til endedysen.

Ikke smelt blandingen.


Husk at Kno3/sukrose er meget hydroskopisk, så det må lagres lufttett.

Husk at du MÅ sørge for at raketten er balansert, ellers vil den ikke fly rett opp.

Kan laste opp en video av en slik rakett senere hvis du er intressert.
Vis hele sitatet...
'

Hvorfor ikke smelte det? Det er mye mer praktisk, og du får blandet det bra uten å slite livet av deg med morter.
Sitat av Sinken Vis innlegg
'

Hvorfor ikke smelte det? Det er mye mer praktisk, og du får blandet det bra uten å slite livet av deg med morter.
Vis hele sitatet...
Vel, jeg synes ikke det er mer praktisk, for meg tar det faktisk kortere tid å knuse det med mortel og pestel i noen minutter enn å sitte med kokeplata og passe på at blandingen ikke tar fyr. Jeg slipper også å puste inn den ekle lukten

Det er også mye lettere og ramme blandingen etterpå synes jeg, og rakettene er mye mer pålitelige.

Uansett jeg lager ikke sukkerraketter mer, kun BP.

Link til video av en liten rakett jeg lagde for noen år siden:
http://www.youtube.com/watch?v=qZaVpApkKY8&feature=plcp
Hohihohaho!
knivibaguet's Avatar
Trådstarter
Når jeg prøvde å smelte en blanding med melis ble det bare til en brun aktig gjenomsiktig masse som ikke kunne tennes på. Melis inneholder og 1% potetmel, er ikke sikker men tror det var grunnen...
snart oppdatering eller
Hohihohaho!
knivibaguet's Avatar
Trådstarter
DU! Nå slapper du av. La meg kose meg med hobby!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg og noen kompiser prøvde å lage raketter av R-candy. De endte opp med å bare ryke som ett helvete uten å lette.
Noen tips? http://youtu.be/IqYKaZqg19s
hadde du lagd en dysse av betonit?
Nei, hadde ikke bentonitt
Sitat av Nick O' Teen Vis innlegg
Jeg og noen kompiser prøvde å lage raketter av R-candy. De endte opp med å bare ryke som ett helvete uten å lette.
Noen tips? http://youtu.be/IqYKaZqg19s
Vis hele sitatet...
Hvilke blandingsforhold brukte du?
Brukte du melis eller strøsukker?

(Har ikke fått sett videoen ennå)

Hvis der er for mye røyk har du kanskje brukt for mye sukker? Blandingsforhold for KNSU røykbombe er jo ca 50/50.
Sitat av Nick O' Teen Vis innlegg
Nei, hadde ikke bentonitt
Vis hele sitatet...
Så du hadde ikke dyse? Eller lagde du den av noe annet?
Dyse? Det var ett papprør som var tett på toppen men under var det ingenting..
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av Nick O' Teen Vis innlegg
Dyse? Det var ett papprør som var tett på toppen men under var det ingenting..
Vis hele sitatet...
Og du lurer fremdeles på hvorfor "raketten" din ikke ville ta av..?
Det kan sikkert være lurt å lese litt i 'Den store rakett-tråden'.
så vidt jeg vet er ikke en raket den vansligste å lage
ettersom jeg lagde en av litt gjødsel som jeg lade kno3 av, sukker, papir, blyant, katte sand og litt tape.
selv den amatør bygde raketen fløy godt over 40meter opp i lufta.
Sist endret av CracklingPyro; 7. januar 2013 kl. 14:27.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Hvilke blandingsforhold brukte du?
Brukte du melis eller strøsukker?

(Har ikke fått sett videoen ennå)

Hvis der er for mye røyk har du kanskje brukt for mye sukker? Blandingsforhold for KNSU røykbombe er jo ca 50/50.
Vis hele sitatet...
De fleste jeg har sett på youtube bruker 3 kno3 - 2 sukker.... (60/40) og litt stearin og eller natron.

og om rakett, hvordan lager du dysen?

bare presser du sammen bentonitt? er det noe vann eler noe annet som trengs??
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hohihohaho!
knivibaguet's Avatar
Trådstarter
Bare til å banke bentonitten godt i rakett hyllsa du bruker for så og drille et hull som dyse
Sist endret av knivibaguet; 1. oktober 2013 kl. 09:40.