Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 7415
Laget meg en kopp med skakkao og funderte dermed over om det er mulig å ta overdose på hasj? Jeg tenker da oralt, ettersom jeg tviler virkelig på at man klarer dette i form av røyk. Hvor mye ville man trengt? Hva blir utfallet? Skadevirkning osv?
Dette er noe som blir tatt opp gang på gang og som egentlig alle cannabisrøykere burde vite Det går ikke ann
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
GÅR ann å ta overdose til det punkt hvor det er ubehagelig, men å dø krever flere kilo ren HTC
Jeg regnet med at andre fysiske faktorer slo til før det skjedde noe i det hele tatt. Tviler virkelig på at noe klarer å innta flere kilo med hasj. Takk for at dere understreket det for meg
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
det er snakk om MASSE hasj, men mindre HTC som er ett av virkestoffene i cannabis
Tror man kan dø av å spise en kilo HTC, burde ikke være så vanskelig å få tak i heller da dette kan anskaffes på hver enkelt elektronikkbutikk. Mulig delene i HTCen vil være ødeleggende for kroppen, spesielt batteriet
HTC eller THC?
Sitat av drittsekken Vis innlegg
det er snakk om MASSE hasj, men mindre HTC som er ett av virkestoffene i cannabis
Vis hele sitatet...
Tror du mener THC og ikke HTC.
Sitat av kv81 Vis innlegg
HTC eller THC?
Vis hele sitatet...
THC/Tetrahydrocannabinol
Sitat av drittsekken Vis innlegg
GÅR ann å ta overdose til det punkt hvor det er ubehagelig, men å dø krever flere kilo ren HTC
Vis hele sitatet...
Det skal sies at jeg ikke tviler på at man dør av flere kilo HTC :P
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Nå som det først har blitt en søppeltråd, så er det bare kjøre på før moderator sletter den.
Vis hele sitatet...
Det er et legit spm. du kom med TS, til tross for at det kanskje ikke er så praktisk interessant... Du kan dø av å drikke for mye vann, du kan dø av å spise for mye hasj. Begge deler er dog ganske vanskelig.

MEN, hvorfor må 14 mennesker kommentere ÈN jævla skrivefeil og ødlegge tråden fullstendig? Er det mulig. Joda, det var litt morsomt, men man trenger vel ikke dele hver eneste lille reaksjon på latterlige skrivefeil I TRÅDEN? Le for deg selv.

For du har helt rett iMAGINE123, dette er nå en søppeltråd.
Sitat av httpwhat Vis innlegg
Det er et legit spm. du kom med TS, til tross for at det kanskje ikke er så praktisk interessant... Du kan dø av å drikke for mye vann, du kan dø av å spise for mye hasj. Begge deler er dog ganske vanskelig.
Vis hele sitatet...
Det er en selvfølge at man kan få for mye av alt, men det er en annen ting om det er fysisk mulig å få i seg den mengden før noe stopper deg.

Sitat av httpwhat Vis innlegg
For du har helt rett iMAGINE123, dette er nå en søppeltråd.
Vis hele sitatet...
Derfor jeg ba en moderator om å slette tråden.
Vi har jo utelukket at det er umulig å ta en overdose selv, men finnes det andre metoder som kunne gitt et dødelig utfall?
"One estimate of THC's LD50 for humans indicates that about 1500 pounds (680 kilograms) of cannabis would have to be smoked within 14 minutes." Lykke til.
Sist endret av Moonsoon; 5. desember 2010 kl. 20:57.
Sitat av Moonsoon Vis innlegg
"One estimate of THC's LD50 for humans indicates that about 1500 pounds (680 kilograms) of cannabis would have to be smoked within 14 minutes." Lykke til.
Vis hele sitatet...
Eksempel på at det er fysisk umulig.

Noen som har peiling på mengden om du spiser det?

Finnes det noen andre måter?
spiser du hasj, sitter du igjen med en ganske kjip fordøyelsesprosess. For å si det mildt.

Å overdosere hasj er vel når du blir mer stein enn det du egentlig klarer. Det er mange som bedriver det der hver dag, bare fordi de elsker å misbruke stoffer.
Sitat av DataSnook Vis innlegg
spiser du hasj, sitter du igjen med en ganske kjip fordøyelsesprosess. For å si det mildt.
Vis hele sitatet...
Kan du utdype den litt?
Sitat av zevz Vis innlegg
Dette er noe som blir tatt opp gang på gang og som egentlig alle cannabisrøykere burde vite Det går ikke ann
Vis hele sitatet...
Selvsagt går det an å overdose på hasj, men det er ikke farlig, bare ekstra hærlig
Du trenger ikke akkurat å bekymre deg over noe overdose av hasj der det er farlig for helsa di.
Det går mer ut på at du blir så stein av store mengder at det rett og slett blir ubehagelig, fordi du mister litt kontrollen.
Sitat av RoadKill94 Vis innlegg
Selvsagt går det an å overdose på hasj, men det er ikke farlig, bare ekstra hærlig
Vis hele sitatet...
Herlig er det ikke. Det er derfor det kalles overdose.

En hasj overdose er som datasnook forklarte best. Mer enn du klarer å håndtere.
Svimling, at rommet går rundt, gjerne grønning og/eller paranoia er ikke unormalt når du har overdosert på cannabis.

Om dette er hva du kaller ekstra hærlig vil jeg ikke vite hva du kaller helt for jævlig!
De testa jo dette på aper. Da sprøyta di det inn via gassmaske, ganske utrolige mengder, husker ikke tallet. Men mer enn hva et menneske kunne greid å trekke på normalt vis. Disse apene mista alle hjernecellene pga oksygenmangel, dermed sa de i media at cannabis drepte hjerneceller, noe som er bare er tull!

Sjekk ut The Union - the bussiness behind getting high

Kilde til monkeyshitten: Marijuana - Goverment animal testing
Sitat av MadPetter Vis innlegg
Herlig er det ikke. Det er derfor det kalles overdose.

En hasj overdose er som datasnook forklarte best. Mer enn du klarer å håndtere.
Svimling, at rommet går rundt, gjerne grønning og/eller paranoia er ikke unormalt når du har overdosert på cannabis.

Om dette er hva du kaller ekstra hærlig vil jeg ikke vite hva du kaller helt for jævlig!
Vis hele sitatet...
Det er ikke nødvendigvis ubehagelig å overdosere på hasj hvis du er forberedt på det, men hvis man blir tatt på senga, får man ofte panikk = helt for jævlig.
å overdosere er etter min definisjon er å røyke eller spise så mye at det blir ubehagelig. så for min del er det ikke behagelig på noen måte og overdosere med hasjh
Man trenger mer stoff inntatt oralt for å få virkning, enn man trenger ved innhalering. Eksakt hvor mye mer, vet jeg ikke. Men i utgangspunktet ser jeg for meg at å spise 680 kg grønt eller brunt, ikke er spesielt enkelt, eller selvsagt, behagelig.
Sitat av RoadKill94 Vis innlegg
Det er ikke nødvendigvis ubehagelig å overdosere på hasj hvis du er forberedt på det, men hvis man blir tatt på senga, får man ofte panikk = helt for jævlig.
Vis hele sitatet...
Pokker meg der ga jeg deg KP.
Vel, det du tenker på er ikke å overdosere. Men å bli meget påvirket.
Å det er som regel megadeilig. Men å overdosere (ligger litt i ordet også) er å dosere for mye. Å når du får for mye av noe i deg er det ikke behagelig.
Enten om det skulle være 2 pizzasstykker for mye (som gjerne kan føre til mageknip eller lignende), eller 2 heftige bongehves som du egentlig skulle ha spart til senere (som fører til ubehag som nolifer sa det så pent).
er vel ikke mulig?
Sitat av MadPetter Vis innlegg
Vel, det du tenker på er ikke å overdosere. Men å bli meget påvirket. Å det er som regel megadeilig. Men å overdosere (ligger litt i ordet også) er å dosere for mye. Å når du får for mye av noe i deg er det ikke behagelig.
Vis hele sitatet...
Det handler om intensjonen man har, hva man ønsker å oppnå. En gitt dose kan være en passelig dose og en overdose, beroende på situasjonen. Om man f. eks. er på byen og ønsker en liten cannabis-buzz, kan et lite trekk av en joint holde i massevis, mens å innta 0,5 gram kan være en massiv overdose, i den forstand at man blir limt til en eller annen sofa med et idiotisk glis om munnen, ute av stand til å interagere med andre. På samme måte kan en dose på 1 gram være lite, hvis man ønsker en skikkelig hasj-trip. Som RoadKill94 sier, det kommer ann på om man er forberedt eller ikke, på hva man forventer.
Sitat av Junglemafia Vis innlegg
er vel ikke mulig?
Vis hele sitatet...
Det er svært vanskelig å ta en dødelig overdose. En overdose er derimot fullt mulig
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Kan du utdype den litt?
Vis hele sitatet...
At hasjen ikke går gjennom systemet ditt. Du kan sitte ganske mange timer på dass uten å få til noe, selv om du må på dass.

For å utdype enda mer er det mens du prøver å drite, at det blir vanskelig. Systemet ditt får en forstoppelse, litt som hvis du ikke har tygd blomkålen din ordentlig. Du får vondt i magen osv.

Uansett så er jeg helt enig i det noen sier her, og det er at overdose er fullt mulig, og da sitter du der og spyr eller er kvalm. Dødelig overdose er kanskje det folk vil ha mer informasjon om, (og prøve seg på), uten at jeg noensinne tror noen kommer til å finne ut av det. Bare ta det rolig, og ikke røyk for mye. Det er ikke bra å overdosere uansett, dessuten blir du mer innrøyka og trenger mer for å bli stein, dvs at det koster deg mer.

Ta det heller rolig, så får du mer ut av penga.

Sitat av chillfish Vis innlegg
De testa jo dette på aper. Da sprøyta di det inn via gassmaske, ganske utrolige mengder, husker ikke tallet. Men mer enn hva et menneske kunne greid å trekke på normalt vis. Disse apene mista alle hjernecellene pga oksygenmangel, dermed sa de i media at cannabis drepte hjerneceller, noe som er bare er tull!

Sjekk ut The Union - the bussiness behind getting high

Kilde til monkeyshitten: Marijuana - Goverment animal testing
Vis hele sitatet...
Det der er så sykt..... Human forskning. Hva skal man si? Det blir som å sprenge båter og påstå at de aldri kunne blitt kjørt på vann fordi det er hull i dem.
Så en dokumentar om cannabis engang, der sa de at den letteste måten og overdose på hasj, var å røyke rent grønt av høykvalitet... Men du må røyke det så hyppig at du dør av oksygen mangel lenge før du har nok THC i blodet til å ta livet av deg. Så teknisk sett er det umulig å overdose av hasj, om man skal tro mannen i dokumentaren, da.
En kompis spiste 4gram veldig bra blomster en gang.(Det gjør han aldri igjen) Kan vell muligens kalles en ubehagelig opplevelse, om du derimot greier å stappe i deg 4kilo tror jeg rett og slett du sprekker av andre grunner enn for mye thc.
Sitat av TheDouglasWay Vis innlegg
Så teknisk sett er det umulig å overdose av hasj, om man skal tro mannen i dokumentaren, da.
Vis hele sitatet...
Tenker vi sier at det er teknisk sett mulig, men praktisk talt umulig, jeg.

Det er selvfølgelig da snakk om en dødelig overdose.
Sist endret av Moreagain; 11. desember 2010 kl. 06:47.