Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2597
Beklager om det allerede finnes tusen tråder om dette emnet, men kunne ikke finne noe spessielt intressant med søkefungsjonen.

Here goes!

Nå er det tydeligvis duket for ny "mass rassia runde", de er hovedsakelig ute etter mindreårige og dealere. Jeg er ingen av delene, men liker å fyre på en rev nå å da. I fjor hadde jeg rassia (bodde da hos mine foreldre), ingenting ble funnet, fikk noen 1000lapper i røykebot... osvosv helt banalt.

Nå bor jeg i en leilihet hvor min kjære står som eier, hun er på ingen måte innblandet i noe som helst, så jeg tvile veldig sterkt på at de får en rannsaknings ordre på henne.

Vil da politi ha lov til å rote igjennom hennes saker/ting?
Har de tillatelse til å i det heletatt til å entre leiligheten?
Jeg har ikke gjort noe adresse endring, så teoretisk sett bor jeg enda hos mine foreldre.

Dette tolker jeg som at de kun har lov til å ha rassia i huset til mine foreldre, på det rommet jeg hadde å forholde meg til? Det var dette som skjedde sist gang.

Men er det slik som jeg nå ressonerer meg fram til, så har de ingen rettigheter what so ever til å kjøre en rassia hvor jeg bor nå? De har i bunn å grunn ingen rett til å plage meg? ...

Noen som er flinke på dette emnet?
Som det står i min ransakingsordre. Gjelder også alle steder jeg evt måtte ha adgang til. Enda ransakningsorderen var for en helt annen addresse viste de jeg bodde her og endte da også opp med å endevende dette stedet.
Tror ikke den orginale addressen ble endevendt. Isåfall beklager jeg for de som leier der nå. Tror det går mere på personen.
Eneste de skal vise fram er en ransakingsordre. Da kan de gjøre stort sett som de vil.
Bor du i finnmark?

Var stor razzia der Håper du/dere som har røyker etc får stor straff
Sitat av Vegard004 Vis innlegg
Bor du i finnmark?

Var stor razzia der Håper du/dere som har røyker etc får stor straff
Vis hele sitatet...
Hvorfor i all verden håper du på det?
Godt med smør
Sitat av moret Vis innlegg
Hvorfor i all verden håper du på det?
Vis hele sitatet...
Jeg tipper han er en idiot/troll

TS :

Jeg vil anta at de kan gå gjennom din samboer/kjæreste sine saker, ellers hadde vell en rassia vert praktisk talt ugjennomførbar. Da kunne jo hun bare ha sagt at alt du eiger var hennes, og da kan de ikke lenger søke igjennom noe som helst.
Att ungdom skal ødelegge livet sitt bare pga av rus. I ett så liten fylke er det nesten ikke mulig for de vrakene å klare seg senere pga ryktene som går har de problemer med folk som snakker om dem konstant og de er ikke får jobb.

Nå vet jeg ikke om TS er sånn alvorlig sprøytenarkoman, men så er det ulovlige stoffer og han bør bli straffet.

I finnmark får man større bot av å kjøre for fort med snescooter enn av å sette sprøyter. Da er det noe som ikke stemmer.
Sitat av Vegard004 Vis innlegg
Bor du i finnmark?

Var stor razzia der Håper du/dere som har røyker etc får stor straff
Vis hele sitatet...
Finnmark! hahaha hell no!

Denne razzia bølgen ser ut til å gå over hele norge egentlig. Er vel noen bonuser som ligger å lurer når de skal skjekke neste års saker løst %



Håper du/dere koser dykk i babylon.
Sitat av Vegard004 Vis innlegg
Bor du i finnmark?

Var stor razzia der Håper du/dere som har røyker etc får stor straff
Vis hele sitatet...
Hvorfor håper du de blir hardt straffet?
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av Vegard004 Vis innlegg
Att ungdom skal ødelegge livet sitt bare pga av rus. I ett så liten fylke er det nesten ikke mulig for de vrakene å klare seg senere pga ryktene som går har de problemer med folk som snakker om dem konstant og de er ikke får jobb.
Vis hele sitatet...
Så du tror det blir lettere å få seg jobb når man har et rulleblad?

Og FYI: Finnmark er det største fylket i Norge...
som ransakingsorderen min sier. begjæringen gjelder for bopel bed tilhørende rom og border og andre steder og rom vedkommonende disponerer som kontor, arbeidsplass, hytte, biler m.m. Dersom informasjon av betydning som bevis er lagret ved bruk av EDB omfatter beslutningen også det aktuelle utstyret. Politiet opplyser at formålet med ransakingen er å sikre bevis eventuelt beslaglegge gjenstander som kan inndras eller utleveres.
Retten finner det på grunnlag av sakens dokumenter at det foreligger skjellig grunn til mistanke mot siktede for overstredelse av straffelovens paragraff 227 straffe alternativ retten menner vilkår for ransasking er til stede jfr straffeprosessloven paragraf 197 første led, jf parafagraf 192 første ledd. retten mener videre at det er tilstrekkelig grunn til å ta begjæringen til følge, og at ransaking ikke er noe uforholdsmessig inngrep, jf straffeprossesloven 17 a

Etter dette tar retten politiets begjæringen om ransaking hos MEG til følge.
Signer follo tingrett
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Hvorfor håper du de blir hardt straffet?
Vis hele sitatet...
Spesielt i finnmark og generelt i nord blir de som driver med stoff stemplet veldig hardt fordi vi er så få her og ryktene er ødelegger dem. De som holder på med hasj og weed har vanskelig å få seg jobb, de blir pratet om konstant.

Og de skader mye for familie som må høre denne praten året rundt.

Sitat av BomberMan Vis innlegg
Så du tror det blir lettere å få seg jobb når man har et rulleblad?

Og FYI: Finnmark er det største fylket i Norge...
Vis hele sitatet...
Største fylket med færreste innbygger
Sitat av Vegard004 Vis innlegg
Att ungdom skal ødelegge livet sitt bare pga av rus. I ett så liten fylke er det nesten ikke mulig for de vrakene å klare seg senere pga ryktene som går har de problemer med folk som snakker om dem konstant og de er ikke får jobb.

Nå vet jeg ikke om TS er sånn alvorlig sprøytenarkoman, men så er det ulovlige stoffer og han bør bli straffet.

I finnmark får man større bot av å kjøre for fort med snescooter enn av å sette sprøyter. Da er det noe som ikke stemmer.
Vis hele sitatet...
Jeg kan fortelle deg, jeg har fast jobb, bort i mot 0 fravær, gode ressultater, jobb, sossialt og på fritiden.
Jeg er heller ikke mindreårig.
Jeg betaler masse skatt som ALLE andre.

Jeg kan også fortelle deg, at din uviten om narkomane er skremmende.
Du har virkelig mye lesning å gjøre, før du har noe som HELST grunnlag til å dømme noen av oss!

Hvorfor mener du da at jeg skal måtte betale la oss si 4000kr for å fyre av en joint, som verken gjør eller mindre en å skylle dagen min bort, på samme måte som andre tar seg en øl eller en drink etter jobb.

De vrakene du taler om, røker ikke kun Cannabis!

At det er større bot for scooterkjøring en å sette en sprøyte på seg selv er veldig forståelig, der dere freser opp hele den fantastisk naturen i nord just 4 fun, mens en stakar sprøyteavhengig egentlig ikke skader noen en segselv, som må lide seg igjennom ryktene som går å faen oldemor!

"Han støtter et svart marked"

-Ja, som norsk ruspolitikk har skapt....

Å vil strengt talt tro at disse ryktene som "ødeleger" vrakene deres, kommer til livs pga inntolerante mennesker som la oss siiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii ..... deg!



SKREMMENDE!

Sitat av mp34567 Vis innlegg
som ransakingsorderen min sier. begjæringen gjelder for bopel bed tilhørende rom og border og andre steder og rom vedkommonende disponerer som kontor, arbeidsplass, hytte, biler m.m. Dersom informasjon av betydning som bevis er lagret ved bruk av EDB omfatter beslutningen også det aktuelle utstyret. Politiet opplyser at formålet med ransakingen er å sikre bevis eventuelt beslaglegge gjenstander som kan inndras eller utleveres.
Retten finner det på grunnlag av sakens dokumenter at det foreligger skjellig grunn til mistanke mot siktede for overstredelse av straffelovens paragraff 227 straffe alternativ retten menner vilkår for ransasking er til stede jfr straffeprosessloven paragraf 197 første led, jf parafagraf 192 første ledd. retten mener videre at det er tilstrekkelig grunn til å ta begjæringen til følge, og at ransaking ikke er noe uforholdsmessig inngrep, jf straffeprossesloven 17 a

Etter dette tar retten politiets begjæringen om ransaking hos MEG til følge.
Signer follo tingrett
Vis hele sitatet...
Så litt oversatt til allmen.

De har kun mulighet til å rannsake foreldrene mine sitt hus, men vil få mulighet med en gang jeg endrer adresse?
Men kan ikke forestille meg at de kommer for å plage meg, der jeg ikke dealer, eller er åpent en stoner, kler meg som et helt normalt menneske. Har gennerelt ingen ting på rullebladet what so ever, uten at 1 røykebot.... ?

Come to think of it, jeg har faktisk aldri flabbet til noen som helst.. noen gang:O Jeg er snill som få (A) !
Sist endret av Themosthigh; 18. oktober 2010 kl. 22:53.