Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 697
Hei!

Har en bærbar type Asus med Ubuntu 10.04 lucid installert. Jeg har før prøvd med VGA-kabel med stor suksess, der alt fungerte med en gang. Har ikke fått det til å fungere med HDMI-kabel uansett hva jeg har prøvd på, og lurer på om noen her vet hva som er problemet?

Får enkelt og greit "No signal" på tven, ingen lyd eller bilde. Har søkt litt rundt, men de fleste problemer som ligner mitt omhandler andre versjoner eventuelt bare lyd.

Stor takk til de som kan hjelpe meg!
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Og....

Hvilken modell er dette ?
Hvilket skjermkort ?
Hva kobler du til ?

Informasjon biter ikke.
Trådstarter
6 0
*-multimedia
description: Audio device
product: 82801H (ICH8 Family) HD Audio Controller
vendor: Intel Corporation

*-display
description: VGA compatible controller
product: G86 [GeForce 8600M GS]
vendor: nVidia Corporation

Det kan nevnes at HDMI-utgangen funket da jeg hadde Windows Vista installert på den, så jeg vet at det SKAL funke i utgangspunktet.
Modell husker jeg ikke lengre :P ... men den er snart 4 år, så specsa er ikke de beste kan du si.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Hvilket lydkort var ikke interessant i grunn, hva med modellnavn på maskinen ? Det står nok mer enn to plasser på maskinen.

Hva er det du kobler til ? Og når fungerte det sist ? Med samme kabel ?
Om du kjører en oppløsning som er 1900×1200 og tven kun støtter 720p vil du oppleve problemer.
Nyere tver vil automatisk endre oppløsning, men om du har en litt eldre tv kan dette være problemet.
"Out of range" får man på pcskjermer om den ikke støtter moduset. Tver gjør ikke helt det samme
Trådstarter
6 0
Asus A7Sv. Jeg kobler til en LCD-TV av typen Samsung (vet ikke hvilken modell, men er 46" Full-HD, 1080p osv.
Det fungerte siste da jeg hadde Windows Vista, som vel er rundt 1 år siden eller mer. Ikke samme kabel, denne er ny, men hvor viktig er dette da? Jeg nevnte at VGA-kabel funket for bildet, via en prosjektor, og dette var for et halvt år siden, med alt det samme som jeg har nå.
Sist endret av ajrex; 29. juli 2011 kl. 16:51.