Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1681
Jeg har lest at det går an å øke hastigheten på internetten.
Er det noen som har klart dette med Nextgentel?
Eventuelt, Hvordan ?
Har hørt no rykta om at det går ann å hacke modemet til telenor å f.eks få raskere nett linje. Men er det ikke sentralen til de forskjellige bredbåndsfirmaene som styrer dette? De oppdager det vel fort hvis hastigheten til brukerne sine øker uansett.
Dette fungerer kun med noen få kabel-modemer, med andre ord så er det ikke mulig med adsl.
Btw. det er EN router.
Er det ikke et modem man får fra telenor?
Opprinnelig postet av TheGEEK
Dette fungerer kun med noen få kabel-modemer, med andre ord så er det ikke mulig med adsl.
Btw. det er EN router.
Vis hele sitatet...
noen tips? jeg har kabel
Det er teknisk mulig. Det man gjør er å kjøre programvare som imiterer serveren til ISPen og gir modemet en programvare(det skjer hver gang du skrur av og på modemet(uansett)) som ikke har begrensninger. Men det tar ca 20 sekunder før ISPen vet at du gjør dette og 40 sekunder før linja di er sperra og du blir svartelistet hos ISPen. Du risikerer også bot pga avtalebrudd.
TipeX: så når man slår på modemet, å den ringer inn, så har den ubegrenset hastighet som varer i 40 sekunder?

edit: "ringer opp" mente jeg. :P
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
"ubegrenset" blir det vel ikke. Maks mulige hastighet for vanlig DSL er vel 4-8 mbit, kommer an på sentralene det skal gjennom - så jeg tror neppe det er verd det.
Dette er tatt opp før i denne posten...
Fase^: Ikke ubegrenset. Nemo modemene til Avidi klarer ikke mer en 5mbps opp. De nye klarer 50mbps(!).
Not bad. Men er jo ikke verd det hvis det varer bare i et halvt minutt. :P
er med de motorola modemene at man kan gjøre det?
Opprinnelig postet av Øby
Dette er tatt opp før i denne posten...
Vis hele sitatet...
Alle spørsmål har blitt besvart der.