Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1962
Heisann, jeg har problemer med å komme inn i routeren, veit ikke om det er noe med nettet eller nextgentel eller routeren, men går inn på Local area connection sjekker ip, skriver ip opp i internett explorer og nutin happens, prøvd med andre ip'er også som står i guider osv, men funker ikke, skal åpne til evt. cs osv osv. Kan det ha noe med at jeg ikke har statisk ip adresse? Mvh Yazzie
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
tja, hvilken IP prøver du å skrive inn ?
Sånn bare for å nevne det, så er standard-IPen til den routeren 192.168.1.1. Jeg mistenker deg for å skrive din egen IP i browseren, noe som vil resultere i feil.
har ikke noe med at du ikke har statisk, men som Bendik prøver og fortelle så må du ikke se på din IP men på Routern som er noe som heter "Default Gateway" om du drar opp "CMD" og skriver in IP Config så før du straks svaret. som regel er IPen: 192.168.1.1 eller 192.168.0.1
Longtime lurker.
Biggie smalls's Avatar
Trådstarter
når jeg hiver opp ipconfig i cmd, så kommer bare ip adress 10.0.0.*** osv, så er det default gateway jeg skal bruke da, eller tar jeg feil?
default gateway er ip adressen til routeren som deler ut ip-adresser til maskiner i ditt nettverk. (ikke nødvendigvis per definisjon, men i ditt tilfelle kan jeg nesten garantere det)

sannsynligvis 10.0.0.1 med din ip-range.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
10.0.0.138 høres ut som standard-ip på NGT sine routere.

Har du prøvd ipconfig /release og ipconfig /renew?
Longtime lurker.
Biggie smalls's Avatar
Trådstarter
nei, skal ta å prøve
NextGenTel-boksen er garantert satt opp med NAT, det samme gjelder linksys-boksen. Dette skaper bare trøbbel, sett ngt-boksen i bridge eller skru av routingfunksjonaliteten i linksys-boksen.

For å nå linksys-boksen, så må du midlertidig koble ut ngt-boksen, og kjøre ipconfig /release og ipconfig /renew. Om du nå kjører ipconfig så vil du se at du har fått en ipadresse ala 192.168.1.3 og at default gateway er noe ala 192.168.1.1, som du altså taster inn i nettleseren din og gjør ønskede endringer. Men å åpne porter i linksys-boksen vil ikke hjelpe deg stort om ngt-boksen også er en router. Det hjelper deg heller ikke stort at begge boksene antakeligvis har DHCP-server ...

EDIT: Dette om oppsettet ditt er slik jeg mistenker at det er.
Sist endret av commie; 22. februar 2008 kl. 17:07.