Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1701
Pleier og være intressert i UE, men dette var bare kjedelige og bilder av ingen ting.
Tok du bare en tur ut i skogen, og så legge ut bilder på Picasa?

Wow.... UE på høyt nivå må jeg si. Ser nesten utelukkende bilder av skrot.
Rolig nå! Si heller hva dere ville sett istedenfor, da. Folk har forskjellig syn på hva som er interessant og ikke. Personlig ville jeg gjerne sett flere bilder fra inne i huset
Beklager, men dette her var helt elendig og uinteressant.
I mine øyner er det bare bilder av masse skrot. Så nesten ut som du var en dårlig eiendomsmegler og dokumenterte skadene på huset.
For mange bilder av skrot.

Men også et par bilder som får en til å gruble hva slags folk som bodde her, hva som har skjedd og hvorfor ingen har ryddet opp. Hva skjedde feks med bikkja, hvem er ungen som har glemt lekene sine osv.

Mer personlig og følgelig mer interessant enn mange bunkers og industribygg-bilder jeg har sett egentlig.
Ja, mye skrot på bildene, men det bekymrer ikke meg.
Finn heller ut hvor bunkerne ligger. Var inne i en av dem en gang.

Siden det er over 30 år siden jeg var der, og kanskje lenger siden jeg var innom bunkeren, så er jeg usikker på plassering.

Hvis veien nordover og krysset ligger på samme sted så skal det være der jeg har merket 3 punkter, men hvis det er flyttet så er det trolig der det ene punktet ligger midt på stor bygning.

http://hvor.no/l/gibookedom
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Hvor har du vert nå?
Kjenner igjenn fjorden, men ikke plassen?
Er dette ovenfor kalkgruva?
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Hvor har du vert nå?
Kjenner igjenn fjorden, men ikke plassen?
Er dette ovenfor kalkgruva?
Vis hele sitatet...
Aner ikke noe om noen kalkgruve.
Dette er Skei i Surnadal. Sykla mye rundt i barndommen der - kun på besøk.
Zoom litt ut så ser du sikkert.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
På skei?? Sikker på det?
Tviler på det...
dette er vel Rural Exploring.. ikke UE
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Jeg missforsto litt her nå...
Det jeg lurte på var hvor trådstarter (som jeg vet hvor bor) hadde tatt bildene... en plass utover mot Kvenna?

Når det kommer til bunkerene som Mechie snakker om vet jeg hvor dem er. Jeg har vert inne i alle sammen.
Den som står på Skei er nå låst, og brukes av heimevernet.
De andre nedenfor Skei står åpne, kannskje bortsett fra en.
De fleste er små og fulle av vann. Den ene er større, og går innover fjellet. Flere store rom der inne.
Vi hadde fest der en gang, for lenge sinde. Trur den er låst nå..

Det finnes flere bunkere her i Surnadal, men dem er fylt igjenn, låst eller fått nye bruksområder.

Ellers finnes det jo noen få UE skatter her, men ikke helt det store kannskje..
likte dette bilde svært godt! syntes det var noe unikt med det bildet, vet ikke helt hva. men jeg syntes du fikk frem helheten i det bilde. virkelig unik gjennstand du har funnet der!

[IMG]http://i.imgur.com/jkQRZkI.jpg[/IMG]