Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 709
Hei!

Jeg vil gjerne at virus-programmet mitt skal gjennomsøke filene jeg får på MSN for virus. Men når jeg skal velge hvilken virus-program som skal scanne filene, så er jeg usikker på hvilken fil jeg skal velge. Når jeg åpner mappen "F-Secure Internet Security" så ligger det enda noen mapper der, hvilken mappe skal jeg åpne, og hvilken fil skal jeg velge?

Kan legge ut bilde av mappene som ligger inni "F-Secure Internet Security" om det er til mer hjelp.
Dette må du gjøre innpå f-secure menyen, hovedgreie. Der ligger det hva du skal scanne etc.
Trådstarter
Sitat av Vangen
Er jo egen innstilling på msn for sjekk av virus for filer du skal motta, jeg forstår ikke problemstillingen riktig.
Vis hele sitatet...
Den er utrooooolig treg til å skjekke igjennom virus. Noe som burde tatt 10 sekunder tar jo 5 - opptil 10 minutter. Derfor mitt spørsmål.
Jeg bruker F-secure client security 7.02 så jeg er ikke sikker på om det blir samme filnavnet med deg, men jeg har lagt til filen fsav.exe og det fungerer flott.

edit: jeg glemte å nevne at du bør legge til /DELETE eller /DISINF etter path til filen ellers vil ingenting bli gjort med filen selv om den er infisert
Sist endret av Acin; 20. juni 2008 kl. 01:00.
Trådstarter
Sitat av Acin
edit: jeg glemte å nevne at du bør legge til /DELETE eller /DISINF etter path til filen ellers vil ingenting bli gjort med filen selv om den er infisert
Vis hele sitatet...
Åssen da tenker du på? Vil ikke viruset bli fjernet om det er et virus på filen jeg mottar? Om jeg ikke legger til /DELETE eller /DISINF tenkte jeg på...
Da får du bare opp et kommandovindu som sier at den fant virus men det forsvinner så fort at du ikke rekker å se det. Men er det noe problem da? bare tilføy /DELETE så sletter den viruset

ps: hvis du ikke forsto hvordan du skal gjøre det så er det bare å det inn slik:
path\fsav.exe /DELETE
f.eks "C:\program files\F-Secure\Anti-Virus\fsav.exe" /DELETE
Sist endret av Acin; 20. juni 2008 kl. 02:45.