Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1613
Hei,

Jeg lurer på om noen av dere kunne gjøre meg en liten tjeneste

Jeg har Hashen til et passord, men det passordet inneholder tegn som f. eks: %"@/ osv.
Jeg har lett etter forskjellige Rainbow Tables som løser dette, men de filene er fra 30 GB - 120 GB, og jeg har en litt begrenset internettlinje for å si det pent, så det kommer til å ta måneder til de blir ferdige.

Derfor lurer jeg på om noen hadde disse Rainbow Tables'ene og kunne hjelpe meg med å få oversatt hashen, til et passord?

Hadde vært til stor hjelp

Jeg poster hashen hvis noen melder seg.
Prøvd noen av tjenestene som finnes på nettet, gratis?

Google - decrypt md5 online

btw. Hvilken type HASH er det snakk om?
Sist endret av Turbolego; 20. mai 2008 kl. 15:43.
Rainbow tables? Bare hørt om det i MD5 sammenhenger?
Trådstarter
8 0
Administrator:500:9bb2555207179c987c77c20083f1115f:1b899152d 0fdb070abfa3815f08d2046:::

Tror vi snakker om LM-hash (?)

Takk for raske svar!

Og litt off topic Turbolego: Er du med i en (Turbo)jugend?
Sist endret av Bendiksen; 20. mai 2008 kl. 16:08.
Sitat av Bendiksen
Administrator:500:9bb2555207179c987c77c20083f1115f:1b899152d 0fdb070abfa3815f08d2046:::

Tror vi snakker om LM-hash (?)

Takk for raske svar!

Og litt off topic Turbolego: Er du med i en (Turbo)jugend?
Vis hele sitatet...
Prøv denne servicen, du får ett lm-hash passord gratis...



Ellers er denne tråden full av tips: Decrypt XP password?t
Passordet er Azqop01a.2ids
Trådstarter
8 0
Knall!

Veldig hyggelig at dere svarer så raskt og seriøst.
LeChuck: Hvor har du fått tak i så gode rainbowtables? Hvis du har generert dem selv har du mulighet for å dele dem gjennom bittorrent?
Sitat av Acin
LeChuck: Hvor har du fått tak i så gode rainbowtables? Hvis du har generert dem selv har du mulighet for å dele dem gjennom bittorrent?
Vis hele sitatet...
De fleste av tabellene har jeg tilgang til gjennom et privat, distribuert system. Er vel i alt et par-tre terrabytes, ingen med suksess rate på under 99,9%.
Har også en del liggende som jeg enten har generert selv, eller som jeg har samlet opp gjennom årene.
Gi meg noe av dine rainbowtables!
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av LeChuck Vis innlegg
Passordet er Azqop01a.2ids
Vis hele sitatet...
Bare for å gjøre det klart, så postet du akkuratt administrator passordet til alle skole Pc'er i hele oslo(kanskje hele norge)?
(administrator kontoen er "locka" men det er selvsakt noe man kan fikse lett....)

Sorry for bumping, men synes det var soppas viktig...
Sitat av nixolas1 Vis innlegg
Bare for å gjøre det klart, så postet du akkuratt administrator passordet til alle skole Pc'er i hele oslo(kanskje hele norge)?
(administrator kontoen er "locka" men det er selvsakt noe man kan fikse lett....)

Sorry for bumping, men synes det var soppas viktig...
Vis hele sitatet...
Når dem er så dume å bruker LM hash, så kan dem takke seg selv.
alle veit jo at nthash er vanskeligre å knekke enn lmhash, i vista/win7 er det kun nthash. (du kan slå på lmhash men er ikke default.)
Sitat av nixolas1 Vis innlegg
Bare for å gjøre det klart, så postet du akkuratt administrator passordet til alle skole Pc'er i hele oslo(kanskje hele norge)?
(administrator kontoen er "locka" men det er selvsakt noe man kan fikse lett....)

Sorry for bumping, men synes det var soppas viktig...
Vis hele sitatet...
haha... kødder du? skulle likt å møtt den geniale fyren som fant ut at det ville være smart å sette samme passord på alle skolepcer i hele landet ass:P virker som en klok type
Sitat av timon Vis innlegg
haha... kødder du? skulle likt å møtt den geniale fyren som fant ut at det ville være smart å sette samme passord på alle skolepcer i hele landet ass:P virker som en klok type
Vis hele sitatet...
Det er 90% sikert en som jobba i IT-admin i oslo kommune som posta det da
han har 3 poster å sikert akuratt regga seg bare for å skrive den posten.

nå er ikke lokal administrator så veldig farlig da, vil jo bare si du faktisk får tilbake tilgang til pc'en som du har fått fra skolen.(skjønner ikke hvorfor den er låst i det helletatt)