Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 3137
Hva er det beste programmet for å DDoSe men en 64 bits windows? Har prøvd noen random programmer (vet ikke hvor gode de er) men de kjørte ikke/veldig dårlig under 64bits os.

Myto
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Man Ddos'er ikke fra Windows.

Værsågod neste.
Som AtXbYeA sier, det er ikke noe man bare gjør med et program.

Men du kan lese litt mer her: http://en.wikipedia.org/wiki/Denial-of-service_attack


Ting går raskere nå enn før, hadde du levd når pcen vaks opp kunne du med f.eks warscript til mirc kose deg ved å drepe andre klienter.

Men den tid, den sorg.
Trådstarter
14 2
Vist jeg instalerer linux da? Hvilket program går man for da?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du skriver det i et vilkårlig programmeringsspråk. Dog krever det at du i praksis har større tilgjengelig BW enn den du skal ta ned...
Trådstarter
14 2
Programering er ikke mitt sterkeste felt. Er det ikke noe ferdiggreier?
Sitat av slashdot
Du skriver det i et vilkårlig programmeringsspråk. Dog krever det at du i praksis har større tilgjengelig BW enn den du skal ta ned...
Vis hele sitatet...

DDoS, innebærer ikke det distribusjon? som i Distributed Denial of Service attack? (wikipedia told me)
Trådstarter
14 2
Vet ikke helt hvordan det er med det navnet. Men har vell blitt DDoS siden DoS fort kan bli forvekslet med et windows sin dos.

Men leter forsatt etter et program for linux som kan hjelpe meg.
Får du hånd på noe andre har skrevet er det mest garantert utdatert og lite nyttig den dag i dag.

Hvis du skal klare å gjøre slike angrep må du nok sette deg inn å lære programmeringsspråk, C kanskje.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av dosky
Får du hånd på noe andre har skrevet er det mest garantert utdatert og lite nyttig den dag i dag.

Hvis du skal klare å gjøre slike angrep må du nok sette deg inn å lære programmeringsspråk, C kanskje.
Vis hele sitatet...
Om en snakker om båndbredde-slukande DoS så er kode laga i 1999 fullt brukande. Prinsippet er meget enkelt og effektivt: UDP-trafikk, i store mengder.

Om en derimot snakker meir finurlige DoS-angrep, som ikkje krever perverse mengder bw, slik som SYN-attack, Ping Of Death e.l. så er det jo åpenbart at slikt blir patcha...
Trådstarter
14 2
Jeg tenker på vanelige DoS angrep som sluker båndbredde. Helt sikker på at jeg har mer båndbredde enn offeret.
Du må nok bruke mer enn bare din linje for å legge ned en annen person i dag, ja.

Jeg har vistnok akkurat passert én milestone ved å nå 1.000 innlegg - hurray for me
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Myto1337
Vet ikke helt hvordan det er med det navnet. Men har vell blitt DDoS siden DoS fort kan bli forvekslet med et windows sin dos.

Men leter forsatt etter et program for linux som kan hjelpe meg.
Vis hele sitatet...
Feil. DoS = Denial of Service. DDoS = Distributed DoS. Du distribuerer noe som får infiserte maskiner til å DoS-angripe den.
Hvis en med ut-linje på 50kBps prøver å DoS'e noen på, say, 1GBps, fører ikke det til en dritt: det blir som å prøve å lage oversvømmelse i ei middelstor elv med en hageslange. Hvis 10 000 -100 000 prøver, ser man fort resultater.
Trådstarter
14 2
Så mange svar, men ikke en eneste link til et program. Får meg til å lure på om det kommer til å komme noe i det hele tatt.
Om du faktisk leser svarene som er kommet, finner du ut at du burde lære deg et programeringsspråk å lage det selv.
Det er ikke ALT som blir levert fiks ferdig plukket på et sølvfat.
Her: http://www.bloodshed.net/devcpp.html
Fint C++ IDE, så kjøper du deg en bok, eller finner en guide på internett.
Så kan du faktisk lære deg noe nyttig.

Ellers kan du jo laste ned noe som "SuP3rH4x DDOS 2k!!1111.exe" og prøve nytteløst
å angripe en random server.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
En veldig effektiv måte å ta noen på å akpe total forvirring kan være denne:
http://freakforum.nu/forum/showthread.php?t=106321

Eller enda værre, denne:

http://freakforum.nu/forum/showpost....9&postcount=17
Sist endret av z0p; 4. mai 2008 kl. 21:52.
Sitat av Myto1337
Jeg tenker på vanelige DoS angrep som sluker båndbredde. Helt sikker på at jeg har mer båndbredde enn offeret.
Vis hele sitatet...
offtopic:
Fint at du har valgt å fortelle oss dine ferdigheter i nicket ditt. Å bruke "leetspeak" som 1337 tilsier bare at du er en typisk scriptkiddie, noe som ser ut til å stemme i ditt tilfelle.

Ontopic: Bare for å ha det på det klare, du er klar over at du må ha større båndbredde ut enn han har inn, sant?
Sist endret av Acin; 4. mai 2008 kl. 22:56.
Trådstarter
14 2
Ja, har større båndbredde ut en offeret.
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Du har altså større båndbredde ut enn han har inn. Hvor får du så kraftig sdsl fra?
Hvis offeret ditt kun er en pc, så er det båndbredde du må gå etter ja.
Det er da vanskelig å få til et skikkelig DoS uten å gå etter mengde.

Programmer som kan hjelpe deg i Windows her er f.eks. Blast
Last ned og bruk på eget ansvar fra denne serveren

Hvis offeret ditt har en server som tilbyr f.eks. en webside med en del innhold - så kan man enkelt lage en DoS situasjon ved å ha et program som først kartlegger alle større filer på serveren, og deretter kjører X antall requests mot alle disse filene på en gang. Dvs at du faktisk ikke begynner å laste de ned, men du gjør at serveren henter filene fra disk eller database, og dermed skaper du en situasjon der alle andre som besøker siten vil oppleve denne som ekstremt treg.

Husk også at du, i god scriptkiddie ånd, ser ut til å ville gjøre dette fra din egen pc.
Er ikke vanskelig å spore deg da...
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av Graapho
Du har altså større båndbredde ut enn han har inn. Hvor får du så kraftig sdsl fra?
Vis hele sitatet...
Hvorfor går du ut ifra at han har SDSL? Hva hvis han f.eks. sitter på en gigabit-linje?
Sitat av Tias
Hvorfor går du ut ifra at han har SDSL? Hva hvis han f.eks. sitter på en gigabit-linje?
Vis hele sitatet...
Han sitter ikke på en gigabit linje.
Her er alt du trenger:

http://www.milw0rm.com/dos.php

Garantert.
Sitat av Matmeg?
Her er alt du trenger:

http://www.milw0rm.com/dos.php

Garantert.
Vis hele sitatet...
Ikke akkurat, siden alle disse er applikasjonsspesifikke.
Dvs. "small package/large impact" type DoS mot spesifikke applikasjoner/tjenester.

Det vedkommende antagelig trenger er en pakkegenerator alà Blast over.
Hvordan har dere tenkt å Dos'e noen?

Blander dere det med ddos?


Sitat av wikipedia
DOS er en samling operativsystemer som var vanlige på åtti- og nittitallet. Bokstavene i navnet står for Disk Operating System. Det mest brukte operativsystemet fra dags dato, Microsoft Windows er bygd på en versjon av DOS som heter MS-DOS, og har fortsatt hele kildekoden inne i de nye versjonene av operativsystemet, selv etter at Microsoft kuttet støtten for DOS.
Vis hele sitatet...
DOS er også Denial of Service
Sist endret av Feeling; 6. mai 2008 kl. 10:14.
DOS er fortsatt ikke DDOS, uansett hvor mye du vrir å vender på det.
Jeg tror det er du som blander nå. DoS og DDoS er to sentrale begreper innenfor det samme feltet. Microsoft DOS derimot er et fullgodt operativsystem.
Sitat av OoM
DOS er fortsatt ikke DDOS, uansett hvor mye du vrir å vender på det.
Vis hele sitatet...
Har jeg noen gang sagt at DDOS og DOS er det samme?

Jeg sier at DOS er Denial of Service, noe som er fullstendig riktig.

OoM, np
Sist endret av Feeling; 6. mai 2008 kl. 11:11.
Sitat av Fortune
Har jeg noen gang sagt at DDOS og DOS er det samme?

Jeg sier at DOS er Denial of Service, noe som er fullstendig riktig.
Vis hele sitatet...
Jeg trodde det var snakk om distributed denial-of-service attackher jeg.
My wrong.
Sist endret av oom; 6. mai 2008 kl. 11:10.
Sitat av OoM
DOS er fortsatt ikke DDOS, uansett hvor mye du vrir å vender på det.
Vis hele sitatet...
Hvis du kun ser på resultatet du forsøker å oppnå, er de det samme.
Du forsøker å få en ressurs (pc, router, switch, server, applikasjon etc) til å enten kræsje eller slutte å respondere slik den er designet. Altså tvinge ressursen inn i en avbruddsituasjon.

Og det er jo det begrepet i seg selv (med eller uten to D'r først) står for; Denial of Service.
Merkelig at ingen nevnet botnet her, men hvis du skal kunne utføre DDoS må du ha tilgang til flere maskiner. Dette kan gjøres med boter og kildekode til disse ligger rundt på nettet. Du får ikke akkuratt 0-day på noen av de, men hvis du ikke trenger mange tusen går vel dette greit.

rx-bot, r-bot osv er noen... Men pass på, flere ISP'er er blitt ganske hissige på det greiene der hehe
Og hvis du sjekker ut postene til trådstarter, så skjønner du at kompetansenivået opp til en bot-herder vil være et langt sprang for vedkommende...

Trådstarter
14 2
Sitat av Graapho
Du har altså større båndbredde ut enn han har inn. Hvor får du så kraftig sdsl fra?
Vis hele sitatet...
Har faktisk en server på en 1gb fiber. Den kjører når win2k3 men uten store problemer bytte til linux vist det må til.

Men det jeg har tenkt litt på er at det holder egentlig å ta ut mysql databasen. Er det da lurere å kun spame databasen med request?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Trikset er at du kan ikke kjøre DDoS med bare en host.

End of discussion.
Trådstarter
14 2
Hvor mange hosts trenger man da? 10, 100, 1000, 10000?
Dette blir virkelig for dumt. Hvis man skal være en drittunge på nett bør man helst være selvlært.