Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 859
Jeg har anskaffet meg Telenor ADSL og den har PPPoE protokoll... Hva enn det er? Jeg har 2 nettverkskort i "hoveddataen" min, det ene kortet er connected med ADSL modemet, og den andre med en annen data. Begge data'ene kjører Win XP Pro som operativsystem. Det jeg lurer på er hvordan jeg kan lage en internet connection sharing, slik at begge data'er kan være på internett samtidig...

Er takknemlig for ALL hjelp
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
PPPoE: Point to Point Protocol over Ethernet

for å si det på en enkel måte: hvis du har telenor sitt adslmodem kjører det PPPoE, og da må du ringe opp et nummer og og skrive inn brukernavn og passord hver gang du starter opp pcen (hvis ikke du lar internettet gå gjennom en pc slik som du har tenkt å gjøre, eller hvis du eventuelt har en router).

det du må gjøre her er å finne et program som deler internettet over flere pcer gjennom 1 pc som har 2 nettverkskort i, der det ene kortet går til modemet og det andre til de andre pcene eller eventuelt en hub. jeg vet ikke om xp har et slikt program innebygget, det vet sikkert de her ute som bruker xp, men et slikt program kan ikke være så vanskelig å snuse opp. jeg har en router, så jeg har ikke hatt bruk for denne løsningen, men jeg vet at det er flere på forumet her som bruker denne metoden, og det fungerer bra.
de vanligste windows-internet sharing progza er Wingate og Sygate ..

Sygate er enklere, mindre og konfigurere, men så vidt meg bekjent har du en mb-sperre på sharewaren dems, så fiks en serial før den går ut.
Opprinnelig postet av sorath
Sygate er enklere, mindre og konfigurere, men så vidt meg bekjent har du en mb-sperre på sharewaren dems, så fiks en serial før den går ut.
Vis hele sitatet...
og bruke slike nummer uten og betale er ULOVELIG!!!!

Scha
So what? Warez for the people...